De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:16

maximuss schreef:
@ mer1980: ingereden en goedgekeurd (hengst) gaat er hier niks weg onder de 20 000- 25 000 dus ik vind Ts haar prijs zeker niet overdreven.

Dat heb ik ook nergens gezegd ;) Ik heb alleen gemeld dat ik voor mijn 2 1/2 jarige toen dat heb betaald, wat je daaruit zou kunnen opmaken is dat ik de vraagprijs van PB helemaal niet gek vind. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:19

Benfan schreef:
Koper schreef:
Benfan wat voor foto's zou jij dan willen zien? Wat is er "mis" met fotoshootfoto's?

De foto bij de advertentie waarin mijn paard te koop stond was een oranjebruine vlek in een sneeuwlandschap. Je kon zeg maar zien dat 't een paard was, dat idee. Dus ik ben nou wel benieuwd wat de mensen hier onder goede foto's verstaan.

goeie standfoto's van een schoon paard, waar de bouw van het paard goed in te zien is. Hier kun je weinig aan uitmaken. Het is heel mooi hoor zulke foto's, maar als je wat wil verkopen gaat het voornamelijk om wat praktisch is, en niet wat mooi is. Als de foto's niet eens recentelijk zijn steek je ook geen moeite in het verkopen van je paard, en ga ik mijzelf ook afvragen 'wat is er gebeurd dat je die niet wil delen?" Tel daar de geheimzinnigheid van de prijs bij op, en het ende lange verhaal wat ik niet eens ga lezen (als je zoekt naar een paard, wil je niet constant hele verhalen lezen) en je paard is niet aantrekkelijk voor een groot deel van het publiek.

Ik snap wat je bedoelt. Ja, standfoto is natuurlijk heel ander soort foto dan fotoshootfoto in de zin van boktmeeting-fotoshootfoto. Voor het gemak neem ik even aan dat voor een standfoto ook een shoot wordt gedaan, alleen dan mogelijk door gewone mensen en niet persé door iemand die zich als paardenfotograaf profileert en touwtjes wegshopt en een groot logo op de foto's zet :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:24

Je kan op de foto's van haar advertentie gewoon niet goed zien hoe het paard eruit ziet. Hij kan hevig verbouwt zijn, met wokkel benen en een compleet scheef staand hoofd. Als je echt interesse hebt in het kopen van een paard zit je daar niet op te wachten, maar wil je gewoon in een oog opslag zien of het paard wat is.

Riddershow

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:34

Daarnaast zegt ze dat hij onder het zadel is, dan zou ik (als koper) ook wel een foto onder het zadel willen zien. Niet alleen maar leuke foto's in het weiland. En voor dat bedrag zou ik recente foto's en een filmpje ook wel normaal vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:51

Dit is een heel erg leuk topic en laten we proberen on-topic te blijven. Het gaat nu al 1,5 pagina over wat we wel en niet goed vinden aan een advertentie. Daar zijn andere topics over om te discussieren en kunnen we het hier weer hebben over de vermakelijke verhalen van koper en verkopers ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:55

Hier ook nog wel een verhaal voor dit topic. Ik kom gister via mijn advertentie in contact met de fokker van mijn paardje, blijkt zij hem weg te hebben gegeven voor niets aangezien een goed tehuis geboden werd en ik heb hem gekocht van die mensen. Dan baal je toch ook als vorige eigenaar als je dat hoort, uiteraard is het het risico van weggeven, maar toch. Het zou toch netjes zijn dan eerst degene te contacteren waar je hem van gekregen hebt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:13

IK denk dan ook dat ik never echt never een paard weg zal geven, al is ie veertig met wielen in plaats van achterbenen. De wereld is veel te vol met mensen die overal een slaatje uit willen halen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:13

Hier kopers gehad vorige week. Hele leuke mensen. Paard getest en vonden het paard leuk.

Inmiddels hebben ze gister laten weten wat ze willen, en ze willen eerst een jaar lease en dan overkopen. In de advertentie stond dat lease mogelijk was. Maar na heel en heel goed nadenken vind ik lease toch eigenlijk best wel 'gevaarlijk'.

Ik ben bang wat je veel hoort dat ze het paard stiekem doorverkopen. Is het een rare gedachte als je borg moet betalen voor het lease paard en terug krijgt als er gestopt word met de lease?

Normaal verkoop ik gewoon dus dit is nieuw voor me.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:49

paintedblack schreef:
@tamary dat is ook verder prima maar dan kun je me toch gewoon even bellen en een richtprijs vragen? :D

Maar je zegt toch; geen telefonische prijs opgave?

Ik snap niet waarom mensen zo geheimzinnig doen over een prijs. Uiteindelijk is dat vaak toch wel één van de belangrijkste dingen ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:51

Kletskous: Tsja het is jouw paard dus jij beslist ;) mocht de potentiële koper hier ook zitten verwacht ik hier straks een bericht in de trant van: "Ik ben bij een leuk paard wezen kijken waarbij in de advertentie stond dat je ook kon leasen en nu hebben we er tijd en moeite in gestoken en de eigenaar trekt dit in en wil alleen verkopen? Zou er iets mis zijn wat er binnen een jaar uit kan komen?" ;)

Maar hey, jij beslist. Ik heb mijn fokmerrie een keer verleasd (is dat een woord?) en dat is goed gegaan. Netjes weer terug gekregen. Ook heb ik sportpaarden ter beschikking gesteld met contract waarin de ruiter bij verkoop een percentage van de opbrengst zou krijgen. Zij betaalden wel de stalling en gebruikskosten ik de veearts kosten en ik zorgde voor een zeer uitgebreide verzekering. Maargoed ik had paarden in de wat hogere prijsklasse. Ze gingen pas mee als de ruiter er echt goed mee kon rijden.

Overigens heb ik zo ook een keer een paard zwaar geblesseerd terug gekregen (de Painted Black uit mijn profiel) Daar heeft wel een half jaar revalidatie in gezeten. Ze is onderuit gegaan, maar de ruiter beviel mij het paard binnen 3 dagen op te halen anders zouden ze haar bij de slacht afleveren. Haar vader was advocaat. Ik snap nog niet hoe dat zo mis is gelopen. Ongelooflijk hoe aardig ze eerst waren en binnen een week niet meer, paard stond daar al een aantal maanden. Toen ik hun aansprak op de blessure was alles niet waar. Erg lastig. Dus tsja zowel goede als slechte ervaringen. Mijn laatste ervaring was top en succesvol, helaas bleek paard ondanks röntgenologisch top rapport kissing spines te hebben in de halswervels, en tsja die had ik met 3 jaar niet op de foto gezet. Helaas dus als 7 jarige in moeten laten slapen. Nu al een paar jaar koos paardloos, rij alleen een paard nog bij van een ander. Wie weet in de toekomst nog eens.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:52

Overigens is borg betalen ook lastig, want dan kopen ze dus het paard eigenlijk, maar krijgen ze het geld terug als het ze niet zint of past. Ik heb dat dus niet gedaan, maar wel alles netjes op contract. Ofwel een verkapte proeftijd...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:49

Kletskousz schreef:
Hier kopers gehad vorige week. Hele leuke mensen. Paard getest en vonden het paard leuk.

Inmiddels hebben ze gister laten weten wat ze willen, en ze willen eerst een jaar lease en dan overkopen. In de advertentie stond dat lease mogelijk was. Maar na heel en heel goed nadenken vind ik lease toch eigenlijk best wel 'gevaarlijk'.

Ik ben bang wat je veel hoort dat ze het paard stiekem doorverkopen. Is het een rare gedachte als je borg moet betalen voor het lease paard en terug krijgt als er gestopt word met de lease?

Ik heb enkele malen een paard geleased maar dat was altijd op locatie.Zelf zou ik hem niet graag mee laten nemen ergens anders naartoe, tenzij met een zeer goed contract. het voordeel voor de potentiele koper lijkt mij dat het een soort proefperiode is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:55

@kletskous, ik vind een jaar lease wel heel erg lang.
Zelf heb ik mijn merrie 6 weken geleast voor de koop op locatie verkoper, met de afspraak dat we haar bij goed bevallen zouden kopen. Zo'n periode vind ik lang zat, als je elke dag naar je toekomstige paard gaat heb je echt wel een goed beeld en alles ruimschoots kunnen uitproberen.

Wat betreft verkooppraatjes: wij (15 jaar terug en groen als gras op paardengebied) hadden een quarter horse merrie uit Duitsland gekocht, via handelaar. 8 jaar oud en 'unverbraucht'. Professioneel getraind 3 maanden.
Achteraf bleek bij navraag in Amerika waar ze vandaan kwam, dat ze altijd fokmerrie was geweest en ook zo verkocht naar Europa. Die 3 maanden waren uberhaupt de enige training die ze ooit gehad had! Dat was dus geen goede match, zij en wij beiden onervaren. Ze is later bij iemand anders een fijn buitenrijpaard geworden, dat verder niks hoefde.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:17

Kletskousz schreef:

Daar had je misschien toch voordat je het in de advertentie aanbood, beter over na moeten denken? Beetje banketstaaf om terug te krabbelen nu. Maar je kan er wel een termijn en verblijf op eigen lokatie aankoppelen natuurlijk. Het is lastig juridisch af te dekken. Ook buiten de leasers schuld kan er iets gebeuren. Wie gaat het betalen als hij geblesseerd of zelfs afgekeurd wordt in de leaseperiode?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:32

Ik heb hier zojuist iets wat ik apart vind..

Dag 1 dat mijn paard te koop stond is iemand vanuit haar werk naar het paard komen kijken. Toen afgesproken om te komen rijden, ze is geweest en was er positief over maar wou er over nadenken. Paar dagen later telefoon dat ze nog een 2e keer wou komen rijden en ook afgesproken.
Ze gingen wel nog een week op vakantie en het kon pas daarna, prima.
Afgelopen zaterdag wou ze de afspraak verzetten naar een paar dagen later, maar toen ik vroeg of ze toch niet eerder konden komen wou ze de afspraak laten staan voor vanavond.
Krijg ik rond 6 uur app dat ze ziek op bed ligt en er niet zeker van is dat mijn paard 100 % bij haar zou passen hoewel ze erg leuk is en hoopt dat ik een goed thuis voor haar kan vinden en wenst me het beste met mijn gezondheid.
Geen nieuwe afspraak dus :?

Netjes dat ze afzegt ipv dat ze niet op komt dagen maar ik ben alsnog flabbergasted... Niet zien aankomen. Ook al weet ik dat dergelijke dingen voor kunnen komen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:37

Twijfelkonten. En bij twijfel niet doen... Tja

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:28

DatBenIkNou schreef:
Kletskousz schreef:

Daar had je misschien toch voordat je het in de advertentie aanbood, beter over na moeten denken? Beetje banketstaaf om terug te krabbelen nu. Maar je kan er wel een termijn en verblijf op eigen lokatie aankoppelen natuurlijk. Het is lastig juridisch af te dekken. Ook buiten de leasers schuld kan er iets gebeuren. Wie gaat het betalen als hij geblesseerd of zelfs afgekeurd wordt in de leaseperiode?

Ben het ermee eens hoor dat t naar is om
Nu terug te krabbelen, maar ik ben ook maar een mens en kan me wel eens bedenken toch :D

Paard zou sowieso verzekerd worden, duidelijke afspraken wat betreft de dierenarts.

Maar ik ben stiekem toch bang dat het paard achter me rug om verkocht wordt en ik kan fluiten naar mijn geld, is dat zo rare gedachten?
Paard komt dan niet in de buurt te staan, maar op ruim 1,5 u rijden vandaan. Wat te overzien is maar niet voor dagelijks bezoek om ff te checken ;)

Dus is dan een borgsom een rare gedachte? En hoeveel vraag je dan? De aankoop bedrag die afgesproken gaat worden? Of een gedeelte ervan?

Bedankt allemaal voor de reacties, zie dat het inderdaad veel verschillende meningen en ervaringen zijn.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:13

Ik had ook de mogelijkheid van lease in mijn advertentie staan maar heb toen de eerste erheen vroeg gewoon direct aangegeven alleen als ze staan blijft waar ze staat. Als er niet al besproken is dat verplaatsen geen probleem is kan dat best de voorwaarde zijn lijkt mij.
De vraag zou ook zijn waarom een jaar leasen als je hem daarna wilt kopen, is het geld er nog niet helemaal, dan wellicht een huurkoop alle risico's voor hen en afbetalen binnen een jaar.
Verder vind ik het meest ingewikkelde stel dat ze hem verpesten in dat jaar dan zit jij ermee op zo'n afstand weet je niet hoe ze ermee rijden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:40

Kletskousz schreef:
Ben het ermee eens hoor dat t naar is om
Nu terug te krabbelen, maar ik ben ook maar een mens en kan me wel eens bedenken toch :D

Paard zou sowieso verzekerd worden, duidelijke afspraken wat betreft de dierenarts.

Maar ik ben stiekem toch bang dat het paard achter me rug om verkocht wordt en ik kan fluiten naar mijn geld, is dat zo rare gedachten?
Paard komt dan niet in de buurt te staan, maar op ruim 1,5 u rijden vandaan. Wat te overzien is maar niet voor dagelijks bezoek om ff te checken ;)

Dus is dan een borgsom een rare gedachte? En hoeveel vraag je dan? De aankoop bedrag die afgesproken gaat worden? Of een gedeelte ervan?

Bedankt allemaal voor de reacties, zie dat het inderdaad veel verschillende meningen en ervaringen zijn.

Je kan er misschien van maken dat je lease bedoelde op eigen lokatie en niet verplaatsen.
Ik zou het paard iig niet laten verplaatsen voor lease.
Je kunt misschien nog wel een probeerperiode van 2 weken geven.
Paard laten afrekenen en indien geen klik, geld terug.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:27

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:40

paintedblack schreef:
@tamary dat is ook verder prima maar dan kun je me toch gewoon even bellen en een richtprijs vragen? :D

Waarom kan dat niet via de mail. Als koper sla ik ook over bij een advertentie zonder richtprijs. Hoe zonde van je tijd is het als je bij allemaal moet gaan mailen of zelfs bellen om er achter te komen dat het paard buiten je budget valt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:37

silversomali schreef:
paintedblack schreef:

Waarom kan dat niet via de mail. Als koper sla ik ook over bij een advertentie zonder richtprijs. Hoe zonde van je tijd is het als je bij allemaal moet gaan mailen of zelfs bellen om er achter te komen dat het paard buiten je budget valt.

Ja dat vind ik ook. Zeg nou gewoon wat je er ongeveer voor wilt hebben. :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:29

Andersom: waarom zou je niet zeggen wat je richtprijs is? Vraag je van de ene meer dan van de ander? Waar hangt dit vanaf?

Of heb je iets in gedachten (10.000) maar als iemand 20.000 zou bieden heb je dat toch maar mooi meegenomen?

Ik weet het oprecht niet hoor, kan niet onderhandelen en ben geen verkoper ;)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:16

Nou om het lease verhaal ng even mooier te maken. We hebben contact gehad en ik zou dan graag een borg willen en dat op contract laten zetten. Maar volgens de mensen moest ik maar het papier en paspoort houden als eigendoms bewijs. Helaas is dat geen geldig bewijs. Daarnaast boden ze ruim 1000 euro lager dan de vraagprijs. Heb gezegd dat ik dat te groot verschil vind en het paard niet weg gaat voor dat bedrag. Ze willen ook geen ander bod doen. Dus het hele verhaal is gewoon gesloten.

We komen er niet uit. Dat kan uiteraad ook gewoon

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:25

mrie schreef:
Twijfelkonten. En bij twijfel niet doen... Tja

Twijfelen na 1 x lijkt me niet meer dan normaal. Naja, het niet zeker weten ;).
Na 1 x weet je volgens mij of het zou kunnen passen of dat het niet past, niet of het echt past.

En das ook helemaal niet erg :)

@Kletsjousz, das idd einde verhaal dan. Daar zou ik ook écht niet mee akkoord gaan. Dat klinkt niet gezond :+