Ik heb genoten, effe vrij van alles, eerst uitgebreid de paarden (Kim en Kokos) poetsen, en rustig opzadelen (hele mooie rustige poetsplaats hebben ze daar ook) en vervolgens lekker met Kokos het bos aan de overkant in .Ja, die beugels blééf ik langer maken, zei onderweg nog tegen Maarten: goeie genade, mag nog wel rustig een gat of twee- drie langer, heb het idee dat ik nu in een springhouding zit! Ik rijd normaal natuurlijk op Jaopie best met lang been.
Het was jammer dat de grond in het bos enorm drassig was, dus op de plekken waar je eens een lekkere galop had kunnen nemen, was dat niet verantwoord (zéker niet voor drachtige Kim!). Maar wat maakt het uit, ik keek mijn ogen uit: de omgeving daar was zó prachtig in herfsttooien gekleurd, en het bos was zó mooi (niet zo'n aangeharkt parkbos, maar met omgevallen stronken, paddestoelen, open plekjes en soms weer juist heel overwoekerd) dat ik volop genoot, práchtige beelden! Ook genoot ik van de weer eens heel ándere bewegingen (Jaopie gewend he) van Kokos, die allengs ruimer van achteren begon door te komen. Ik concentreerde me op mijn zitbeenknobbels en het lichte links-rechts gewieg van Kokos zijn lijf. Zoals ik vroeger ook met Jaopie buiten kon genieten, aan een licht contactteugeltje, niks te doen, geen "werk"gewoon zitten, voelen, genieten.
Ik kon lekker achterom kijkend met Maarten kletsen, teugels in 1 hand en dan nog met zit en benen die Kokos bestuurbaar blijven... wereldpaardje!
Beide paarden liepen lekker een eind weg te briesen.
Heerlijk! Ik werd er 10 jaar jonger van, en wil dit zeker herhalen, want ik ben behoorlijk gecharmeerd van Kook. Was wel even wennen aan zijn kleine PONYgangen (nee nou niet gaan grappen over de maten van mijn PAARDEN, he?).
Kokos is qua stokmaat maar een vier-vijf centimeter lager dan mijn Khavanna... dat is natuurlijk niet voor te stellen als je dat zo ziet. Khava lijkt véél groter.
Kokos is een super-lief en uiterst gehoorzaam dier. Ik verwacht dat hij het komende half jaar tot jaar nog een heel stuk beter tot z'n recht gaat komen op het heerlijke plekkie waar hij nu zijn gemak heeft.
Hij heeft een enorme tevredenheid en rust over zich, die vrijwel meteen op mij oversloeg...
Daarna lekker geluncht met o.a. bruinbrood en tonijn, en voor mij rode wijn er bij, en daarna de webinar van Monique de Rijk bekeken.
Kokos, Maarten en Tineke, bedankt voor deze super-ontspannen en leuke zondag!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-11-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt