[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:57

Joolien schreef:
[PP] Waar willen jullie nou meer over op film zien?

Het eerste filmpje staat online Cherry, vanmiddag volgt de 2e :)

Bedankt voor de link! Ik had je topic al gezien, maar nog niet de tijd gehad om goed te bekijken!
Ga ik zeker doen. Morgen komt Menke weer trouwens :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 00:09

Menke was er weer! :)

Vandaag ging weer zooo goed! Opstappen was eigenlijk echt bijna geen donder meer aan :D alleen het wegstappen doet ie echt nog zooo onzeker. Dus dat bouwen we elke keer netjes op en gaat ook steeds soepeler hoor. Alleen die eerste stappen zijn gewoon echt baby-stapjes, dan vergeet ie haast z'n achterhand.
Maar uiteindelijk kunnen we echt lekker stappen en vandaag zat er toen dan ook echt een beetje peper in z'n r**t :)) Maar wel gecontroleerd hoor, alleen reed er nu nog een paard in de bak de heletijd achter hem langs, dus hij wilde maar al te graag meedoen.

Lekker gestapt totdat hij daar wat rustiger in werd en wat meer ging ontspannen in zijn houding. Toen achterin de bak (vinden de meeste paarden spannend, door de balen vlas die er gestapeld staan. Hij vind er niks aan) op de volte gaan stappen en weer halthouden en wegstappen bevestigd. Weer eens van hand veranderd, wat ie nu echt al een stuk soepeler en vooral meer zeker doet :j

Toen ging het andere paard de bak uit en gingen we weer over de hoefslag lopen. Beetje sturen en halthouden, echt helemaal top! :j Ondertussen ook een beetje wiebelen in het zadel, een beetje verzitten en staan.
Hij deed het zo keurig, je zou 'm bij wijze van zo los klikken! Maar voordat we dat gaan doen, wilde Menke toch eerst even weten hoe hij reageerde in een drafje onder het zadel. Want stel hij schiet weg, dan is het handig om te weten hoe hij reageert in een drafje.
Ze ging in stap dus al wat staan en weer zitten, even wennen aan de beweging. Daarop versnelde hij al iets en voor ik het wist zaten ze al in een keurig drafje! Niks geen versnelde passen, nee ze waren er echt gewoon ingevallen. En ook zo weer eruit :+ Gewoon een halve volte, waren we heel trots op!
Even de andere kant op (rechtsom, zijn lastige kant) en dat was toch wel een stuk spannender. Hij vond rechtsom altijd al wat spannend, dus dat wisten we al. Rustig draafde ze aan, en toen schoot ie een beetje weg maar kwam ook gelijk terug. Echt hooguit een versnelde pas vooruit en dan kwam hij keurig terug in stap, heel onzeker maar hij wist duidelijk dat terug naar stap goed was. Daar ook keurig voor beloond en daarna doorgevraagd totdat we een paar fatsoenlijke drafpassen hadden gemaakt (nog geen eens een halve volte) en toen weer uitgebreid beloond! Om de draf nog even echt goed af te sluiten heeft ze linksom nog een keer een volte-tje gedraafd en dat ging echt voorbeeldig! Toen ook gelijk helemaal gestopt en afgestapt.

Ben echt zooo trots! Je ziet gewoon dat hij weet wat hij moet doen als hij het spannend vind, versnelling langzamer dus, en dan vloeit ook de meeste spanning eigenlijk al vrij snel weg.
:+:

Equilis

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:39

Goed bezig Dreamy! Echt super voor je dat je Menke gevonden hebt. En voor Fiëgo is dat ook super natuurlijk :)
Ik volg je topic al van het begin en ik ben dan ook heel blij dat je weer updates geeft. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:03

Leuk om te horen :D
Ik kreeg nog een mooi, toepasselijk gedichtje toegestuurd door een vriendin.

Don't sell your saddle

Don't give up on dreams,
take time to see 'em through.
There are no easy trails,
hard work makes dreams come true.

You'll make it through the tough times,
friends will stick like glue.
Don't ever sell your saddle,
dreams won't give up on you.

<3

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:47

Wat een mooi tekstje! Heel toepasselijk voor jou en Fiëgo :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:44

Ik heb lang geleden al eens gereageerd in je topic, en volg het nog steeds :-). Fijn om te lezen dat jullie de goede kant op gaan. Mooi om zo je vertrouwen terug te vinden!
Ik vroeg me af waarom je voor Menke hebt gekozen en niet terug bent gegaan naar het vorige adres? Of heb ik daar overheen gelezen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 12:47

Olympia96 schreef:
Ik heb lang geleden al eens gereageerd in je topic, en volg het nog steeds :-). Fijn om te lezen dat jullie de goede kant op gaan. Mooi om zo je vertrouwen terug te vinden!
Ik vroeg me af waarom je voor Menke hebt gekozen en niet terug bent gegaan naar het vorige adres? Of heb ik daar overheen gelezen?

Dat wil ik best uitleggen :D

Ik heb momenteel iemand nodig die OP hem kruipt en hem dus de begeleiding en stabiliteit kan geven als ruiter zijnde :j Op de vorige stal kroop je er als eigenaar zelf op en kreeg je alle begeleiding vanaf de grond!
Daar heb ik nog elke dag profijt van hoor, dat heeft me echt wel goed gedaan en paardlief ook!
Maar momenteel is het probleem dan ook alles wat op zijn rug gebeurd. En daar heeft ie de stabiliteit nodig die ik hem op dit moment even niet kan bieden. :)
Het liefst zou ik hun twee willen combineren, dat zou echt een topteam zijn :j Zij is de juiste stabiele factor op de rug, en de trainers van de andere stal op de grond :j

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:48

Waauw het gaat echt de goede kant op nu!
Doe zo voort! +:)+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 13:09

Primeur op film!!

Vandaag kwam Menke weer :D
Eerst hebben we aqua-training gehad in de longeerbak :+ en toen Menke kwam zijn we weer naar de binnenbak verhuisd.
Daar is Menke weer in een keer opgestapt, en raad eens? Meneer was drukker bezig met de longeerzweep van de kant te pakken dan met Menke :+ Goed teken dat ie zich in ieder geval niet meer druk maakt om Menke :))
Het wegstappen ging weer wat wiebelig, maar na 5 wiebelige stappen zat er weer een lekker tempo in. Weer lekker rondgestapt en het standaardriedeltje gedaan (halthouden, wegstappen en sturen). Lekker beide kanten op gewerkt totdat meneer nog relaxter was.

En toen kreeg Menke het ineens iets te warm dus die jas moest maar uit :j Om dat nou te doen terwijl ze erop zat vonden we dan weer net iets té, dus ze klauterde eraf en daarna weer erop!
Dit keer expres niet op onze standaard opstap-plek, eens kijken of ie daar ook wilde blijven staan. En ja hoor :j no problem!
Ook waren we benieuwd hoe hij nou dan weg zou stappen, aangezien hij normaal echt z'n balans dus moest zoeken. Maar dit ging ook soepeler dan daarvoor :D

Daarna weer op de volte om mij heen gezet en eens kijken of een drafje wilde lukken. Keurig draafde hij weg en zo hebben we iets van 4 rondjes aan een stuk door gedraafd! Daarna kwam ie ook keurig op de zit terug! :D
Rustig van hand veranderd en daar gingen we het even wat rustiger aan doen. Rechtsom vind hij het namelijk erg moeilijk en daardoor ook erg spannend. Ik zou zelf al blij zijn geweest met 4 fatsoenlijke drafpassen, maar Fie liet even zien dat ie 't eigenlijk wel hartstikke goed kan.
Menke liet hem iets meer doordraven en zo kregen we ook op die hand het voor elkaar om 3 rondjes te draven!
Trots dat ik was! Heeeel goed beloond :D

En toen vonden we het wel weer goed voor vandaag, maar er moest wel even uitgestapt worden :Y)
"Klik maar los hoor", zei Menke. En voor ik het wist liepen ze los door de bak te sjokken.
Dat moest ik natuurlijk vastleggen, dus ik pakte mijn telefoon erbij. En wat er toen gebeurde..

:D

En daarna toch echt uitstappen, met lange teugel!

Meer dan supertrots :o

Agrowereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:42

Mooi om te zien dat het zo goed met jullie gaat!
Leuk topic ook

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:45

wat super zeg! drafje zag er ook lekker relaxed uit.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:44

Whaw, knap zeg! En zo'n relaxte draf, heerlijk! Heel rustig aangedraafd, rustige passen en een vlotte overgang naar stap. Ziet er heel netjes uit, zo knap van Fiego!

Kriebelt het dan niet bij je om het zelf nog eens te wagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:46

Ahhh ik kan het niet kijken op t werk :( Maar wat leuk :D :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 15:16

Marein schreef:
Whaw, knap zeg! En zo'n relaxte draf, heerlijk! Heel rustig aangedraafd, rustige passen en een vlotte overgang naar stap. Ziet er heel netjes uit, zo knap van Fiego!

Kriebelt het dan niet bij je om het zelf nog eens te wagen?

Nee, hoe gek het ook is want het ziet er zo relaxed uit. Maar ik weet gewoon dat er eerst meer stabiliteit en vertrouwen nodig is, ik weet hoe het is als je ineens snel gaat en het gaat mis. Dat wil ik absoluut niet meer.
We moeten zelf nu ook uitkijken dat we niet te snel en te veel willen, opstappen is nu pas meer bevestigd. De rest is cadeau, een sneak preview :D Dat heeft allemaal nog geen prioriteit, maar leuk om mee te pakken en later dus te gaan bevestigen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:31

Wauw super om die filmpjes te bekijken!!!! ik ben zo blij voor jullie dat er schot in zit! Menke is echt een kanjer :D

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:50

Wat super! Ik ben echt blij voor jou Dreamy! Je mag zeker trots zijn op je knapperd. Maar ook niet vergeten om trots te zijn op jezelf hoor :)

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:36

Super leuk!
Weer een grote stap zeg.
Wàt zul jij trots op hem zijn denk ik! :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:25

Ah ja klinkt logisch! Ziet er fijn uit. Weer een mijlpaal bereikt :-)

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:50

Wiehoeeeeeeee!! Super joh!! En wauww wat ziet hij er chill uit hej! Die blik! Heeel gaaaf!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:55

Ik volg jullie al sinds het begin van het inrijden, en wat een geduld heb je zeg! Menig mens had bet allang opgegeven en hem verkocht.
Super fijn dat het zo goed gaat!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:11

Zo is dit hetzelfde paard? *\o/*
ga zo door!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:38

Het ging de afgelopen keren erg goed! Veel ups dus, niet veel nieuws maar hij werd wel meer zekerder van zijn zaak.
Helaas heeft dat laatste gister voor een hele grote down gezorgd, letterlijk en figuurlijk :+ Meneer had keurig gedraafd op de ene hand, en dacht op de andere hand zelf te kunnen bepalen wanneer hij kon aandraven. Menke had dat nog helemaal niet gevraagd, dus lag iets achter in de beweging. Dat is iets wat hij heel spannend vind, dus hij wilde weer terug komen. Maar toen besloot Menke toch te stimuleren om door te laten draven, hij was immers zo braaf, en toen schoot ie toch in de paniek flink naar voren. Hij maakte twee grote sprongen voorwaards waarbij de laatste gepaard ging met een lelijke draai. Menke was al uit balans door de sprongen en zwaaide bij de draai dus ook van zijn rug af in 't zand. :(:) Gelukkig niet echt pijn gedaan.
Hij stond daarna zeer gespannen stil te snuiven :(:) Snel even gaan stappen en dan toch weer erop.

Het opnieuw opstappen weer rustig (wel zo normaal mogelijk) aangepakt en hoewel hij meer gespannen was, liet hij dat weer keurig toe. Ook het wegstappen daarna ging eigenlijk, ondanks de spanning, vrij goed. Al gauw stapten ze weer op de volte, maar helaas kwam er toen een stalgenoot de bak in omdat ze les had en hij was daardoor alleen maar meer gespannen (schrok toen ze bezig was met de beugels naar beneden doen etc.). Opnieuw draven hebben we daarom niet gedaan, we waren al blij toen hij tijdens het stappen nog een keer brieste en wat meer ontspande. Daarmee dachten we nog enigszins goed af te sluiten. Helaas raakte hij met het afstappen weer in paniek (mogelijk associeerde hij dat met de val) en besloten we dat (doordat er nog een paard de bak in moest) helaas toch niet nog eens te herhalen. Best slecht afgesloten helaas dus de volgende keer spreken we gewoon weer in de ochtend af, dan hebben we alle rust en kunnen we het herhalen als 't nodig is.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:57

Ah wat balen dat je het voor jou idee niet goed hebt kunnen afsluiten..
Inmiddels nog een keer geoefend?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:52

Vandaag pas weer kunnen oefenen, want de vorige keer werd er vlas gelost dus dat vonden we te "druk" om het opnieuw te proberen. Vandaag was hij weer heel gespannen, we hebben alleen gestapt met mij ernaast (dus niet weer op de volte met mij in 't midden), hij wilde de hele tijd wegschieten voelde Menke. Een en al spanning, maar toch maar even braaf blijven, arm dier :(:)

Ik zit er al weer een tijdje mee in m'n hoofd om toch verder te kijken naar een ander baasje voor hem. Ik zie dat het goed gaat, maar wat als ik zelf weer moet en het lukt me gewoonweg niet? Door wat we hebben meegemaakt.. Ik ben zo bang dat de (al dan niet onbewuste) spanning de kop op steekt ondanks de goede begeleiding en ik weet ook dat als het mis gaat, we waarschijnlijk weer opnieuw kunnen beginnen (al is het maar weer voor mijn eigen vertrouwen).

Mooie is dat Menke er zelf vandaag over begon, ik wilde het al aankaarten maar ze begon er dus zelf over. Ze zegt dat dit gewoon een lang traject wordt (of iig de kans is heel groot dat ik er "pas" over een jaar gerust op zit) en vroeg zich af of ik dit wel nog zie zitten. Het is financieel niet niks namelijk (Ik ben nu in totaal 800,- per maand aan hem kwijt..) en dat heb ik zeker voor hem over, maar hoe groot is de kans dat ik daarna zelf (wel onder goede begeleiding) toch echt mee verder durf? Mijn hoofd maakt wat dat betreft echt overuren. Thuis gaat het ook niet geweldig en ik ben nu toch op een leeftijd dat ik ook echt een plek voor mezelf nodig ga hebben. Kan ik dit nog zolang rekken en gaan we dit kunnen doen met ons verleden samen? We zijn straks al bijna een jaar bezig..
Door de kopzorgen ging het pas geleden met mijn gezondheid niet goed, heb qua levensstijl al de nodige maatregelen genomen en verder ook veel gesproken met mensen om mij heen om mijn hoofd maar te legen.
Ik weet het echt niet..

Twijfels twijfels..
Hij gaat goed hoor, doet prima zijn best. Maar in combinatie met mij als ruiter? Ik weet het niet meer..

En hoe verkoop je een paard als deze? Ik steek de waarheid niet onder stoelen of banken, zie dit topic. Ik ben zo bang dat hij in de handel terecht gaat komen, dat wil ik hem niet aandoen. Maar in hoeverre kun je eisen stellen aan een koper? Je kunt geen afspraken maken, want verkocht is verkocht helaas.
Ik zou geen haast hebben met verkopen en ook gewoon doorgaan met de training in die tijd, het liefst z'n toekomstige baas er ook bij betrekken om te laten zien wat ie dan in de kuip heeft.

Ik weet het niet hoor..

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:17

Ik vind het erg knap wat je allemaal voor Fiëgo over hebt! Ik begrijp ook je twijfels over verkopen, zeker het waarom...
Maar denk ook aan jezelf! Het blijft een hobby en een hobby is er om je te kunnen ontspannen. Je zo veel kopzorgen maken is niet goed en je verdient een paard waar je onbezonnen plezier aan kan beleven.
Natuurlijk heeft ieder paard wel iets, maar dit project/traject is echt niet gemakkelijk. Ik hoef niet te zeggen denk er eens goed over na of maak geen overhaaste beslissingen, want dat doe je al ;)
Maak gewoon voor jezelf uit wat je echt wil doen met je paard!
Veel succes! Want jij en Fiëgo zullen ongetwijfeld al een sterke band hebben!