Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:17

Een 3 jarige die met het hoofd omhoog loopt, die wil jij helemaal niet :n
Je wilt ze over de rug kunnen rijden en die opgeprikte paardjes die met het koppie 'erop' lopen, die kunnen dat helemaal niet aan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:18

Die kunnen dat wel, maar dat moet je trainen. ;) Ik heb liever één met wat meer front, dan een duikboot.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:19

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 10:20

Kom ik net een merrie tegen die onder mn neus door verkocht is 2 jaar geleden, wel leuk om dr terug te zien.

Dat kan toch Dees :=

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:23

Dees vind die van jou ook niet echt aansprekend.

Qua arme rugbespiering, je kan niet van een jong paard verwachten dat het erop zit. Dat zijn echt dingen die je er met training op krijgt.

Seven ah dat is altijd balen, wel leuk dat je der weer gezien hebt! staat ze hier op bokt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 10:26

Nee op SH dus ze is gewoon weer te koop,
Was nogal een rare situatie wij zijn gaan kijken heb dr gereden en was een heel fijn paard klikte zoals sommige zeggen.
Nou overal overuit gekomen, dier was al gekeurd dus zouden haar gaan halen maar toen ik belde voor de tijd was ze ineens verkocht :(

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:27

Oh dat is wel heel vreemd, best belachelijk trouwens. Is ze nu niet meer interessant voor je?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 10:28

Ja ze is zeker nog interessant heb dus maar even gemaild alleen jammer dat ik dr toen voor 4500 wou kopen en ze dr nu voor 8-10.000 op staat eens kijken of ik daar iets aan kan doen zo niet is het helaas :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:29

Mocht ik toevallig op zoek zijn, dan zou ik bij zo eentje wel durven kijken:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... FgwIo3N9RI
Lijkt me sympathiek dier.

GH: tja, er zijn toch zat onbeleerde paarden met een betere rugbespiering dan die van dat schimmeltje.
Een arme rugbespiering laat ik dus wel staan. Ik weet inmiddels dat het niet scoort op de merriekeuring en dat het rijtechnisch ook veel tijd kost om het een beetje erop te laten lijken. Ook een ongetraind paard hoort een duidelijk aanwezige bovenlijnbespiering te hebben.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:33

dat klopt, betere paarden zijn er altijd. Hangt helemaal af van de omstandigheden waar het paard in gehouden word. Vind het persoonlijk best kortzichtig om daar een paard om te laten staan, maar ieder zijn keus!

Paardje zal best leuk zijn, maar vind der niet aansprekend zo eentje zou ik dus niet eens naar gaan kijken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:36

Gelukkig verschillen smaken behoorlijk :D

Beetje raar dat je mijn visie op matige bovenlijnbespiering kortzichting noemt: ik heb goed nagedacht over waarom ik liever geen jonge paarden zie met een matige bovenlijnbespiering. Ik heb er argumenten bij benoemd (scoort niet op merriekeuring; wat er al aan zit hoef je er niet meer aan te rijden; zeer tijdsintensief om die bovenlijn 'erbij' te trainen). Je zou me daarom gemakzuchtig kunnen noemen, maar zeker niet kortzichtig.
De betere paarden hebben gewoon geen matige bovenlijnbespiering, ook niet op jonge leeftijd.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:46

Kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/595668636
Spreekt mij wel aan, hou van ronde paarden...Als het vos was geweest was ik helemaal verkocht, maar deze vind ik zelf persoonlijk niet gek voor die prijs! Wel een fijn verhaaltje erbij, niet zo handelaarachtig.
Ik denk dat ik probeer dit weekend een afspraak te plannen.

En ik denk dat ik ook bij deze ga kijken want ligt dan op de zelfde route vlak bij elkaar

http://link.marktplaats.nl/594629996 op zich spreekt deze merrie mij wel erg aan/. Misschien dat jullie eens goed willen kijken naar de hoeven voor?Lijken iets vreemd te staan?

DIt is hem helemaal qua kleur, alleen lijkt hij zo pony achtig onder het zadel?Heb maar even gemaild met de vraag hoe groot de amazone is die erop rijd?
http://link.marktplaats.nl/595439874

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:50

Dees ook betere paarden kunnen op jongere leeftijd een slechtere rug bespiering hebben.
Dat jij de tijd er niet aan wilt geven om het erop te trainen is jou eigen keuze, maar ga niet roepen dat paarden met een matige rug bespiering bij voorbaat niet tot de betere kunnen horen.
Dus ja ik vind dat vanuit mijn opzicht kortzichtig.

Marus, eerste paardje is leuk is leuk bloed maar wel pittig.
2e paardje is een heel leuk leerpaard al ben ik benieuwd naar de prijs die ze er voor vragen.
Gezien de leeftijd zou ik het persoonlijk al niet doen als je enigzins wedstrijdambitie hebt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:53

Hihi, die eerste vind ik wel heel leuk om te zien, Marus!
De hoeven van die tweede, ik denk dat het opzet op het ijzer wat extra omhoog is gezet. Wellicht tikt het paard makkelijk aan van achter en heeft de hoefsmid zo geprobeerd om de voorvoet makkelijker te laten afrollen. Voorvoeten vind ik niet zo opvallend: het verschil in achtervoeten des te meer. Die ene lijkt veel hoger te zijn dan die andere....
Die derde moet toch 1.69m groot zijn... ben benieuwd hoe groot die ruiter is :D

GH, we verschillen van mening. Pech.
Laatst bijgewerkt door Dees op 18-09-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:54

Tof die witte benen van de laatste! :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:56

Bovenste vind ik echt een mooi paard!

Middelste: De hoeven vallen wel mee denk ik, is ook wat een scheef genomen foto, dus moeilijk te beoordelen, dat moet je daar even goed bekijken. :)

De vos vind ik niet ponyachtig lijken hoor. :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:56

Dees ik sta wel degelijk open voor argumenten echter vind ik jou argumenten niet door tastend waarom een paard met matige bespiering bij voorbaat al niet goed zou zijn.
Jij wilt de tijd er niet in spenderen jou keuze, maar jij hebt direct je oordeel klaar.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:57

@Goos: ze dachten aan 3000 euro voor die keur merrie.
Ik heb verder niet echte wedstrijdambities op dit moment. Ik wil thuis lekker dress. matig kunnen trainen en als alles goed gaat misschien weer eens starten. Maar de drang om te starten is niet meer zo sterk aan wezig dan voor ik een kindje had .Dus op zich zou zo'n merrie niet een probleem zijn, nu lekker rijden en dan een veulentje erbij fokken en die later zelf weer gaan rijden.

@Dees: Ja ik vind die eerste ook wel leuk! Mooi dat je even uitlegt over dat 2e paard!
En die derde tsja toen ikd e foto zag dacht ik toch echt een paardje van 1.62, en las toen nog eens en zag dat hij bijna 1.70 is. Dus vraag me dan echt af hoe groot te amazone is.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:58

@Lante: nou pony achtig is wat overdreven. Maar als ik de rijfoto zie dan vind ik de combi zeker niet mooi. EN vraag mij dan af of zij nou zo groot is?Of dat het paard gewoon klein en rank oogt?Want dat moet ik zeker niet hebben..
Soms kan een paard van 1.63 groter ogen dan eentje van 1.66

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:58

Ik vind die vos wel mooi stoer ogen.. lekker rond en dan die hoge witte benen.. vind die wel gaaf voor je, net zoals die eerste :) 2de vind ik niks

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:59

Marus schreef:
@Lante: nou pony achtig is wat overdreven. Maar als ik de rijfoto zie dan vind ik de combi zeker niet mooi. EN vraag mij dan af of zij nou zo groot is?Of dat het paard gewoon klein en rank oogt?Want dat moet ik zeker niet hebben..
Soms kan een paard van 1.63 groter ogen dan eentje van 1.66

Hoe groot ben je zelf? en zal zeggen ga eens kijken en maak foto zie je zelf hoe het staat :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:00

Haha ik ben 1.72

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:00

Goos_Horses schreef:
[naam verwijderd] ik sta wel degelijk open voor argumenten echter vind ik jou argumenten niet door tastend waarom een paard met matige bespiering bij voorbaat al niet goed zou zijn.
Jij wilt de tijd er niet in spenderen jou keuze, maar jij hebt direct je oordeel klaar.

Ik heb nergens gezegd dat die met die matige bespiering niet goed zou zijn. Wel dat het mijn voorkeur niet heeft en dat ik daarom een paard wel zou laten staan. En daar heb ik dan drie argumenten bij aangegeven. Ik kan me goed voorstellen dat anderen die mening ook zijn toegedaan...
So what is your problem? Heb je toevallig zelf wat van die blote youngsters in de aanbieding ofzo?
Geezzz....
Laatst bijgewerkt door Dees op 18-09-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:02

Joh, smaken en ideeën verschillen. Kunnen we het daar bij laten? :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:02

Over de schimmel: Het is maar net hoe belangrijk je de stamboekkeuring vindt op 3 jarige leeftijd. :)
Ik zou het paard lekker over de rug longeren en rijden en veel op de wei zetten, dan komt dat wel goed, maar ik hecht niet zoveel belang aan stamboekkeuringen. Het is een nadeel, zo'n arm bespierd paard, maar als je hem daardoor niet te duur hebt, dan kun je er best een leuk sportpaard aan hebben als je er wat tijd en energie aan besteedt.

@Marus; ik vind de vos qua bouw vrij luxe, meer een damespaardje. Ik denk dat die het best tot zijn recht komt met een heel mooi slank iemand, terwijl die bovenste zelf weer wat meer massa lijkt te hebben, daar past dan ook wel weer een stevigere amazone op. :)

Ik heb zelf een Houston van krap aan 1.60, een forse merrie met massa; sta ik mooi op, terwijl haar zus 1.65 is en veel ranker, daar sta ik veel minder mooi op, dus ik begrijp je punt. :)
Laatst bijgewerkt door Lante op 18-09-12 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt