Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:43

Ik wees hen daar ook op, maar ze hadden er nog even over nagedacht, maar ze was inderdaad wel heel mooi en had fijne gangen (mijn woorden), dus voor de oorspronkelijke vraagprijs hielden ze haar toch liever zelf. Voor 1500 Euro meer mocht ze wel weg :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:45

ja dat had ik bij de dreamcatcher ook moest ineens dik 1500 bij doei. Dat afkraken vind ik ook heel vervelend dat je aangeeft wat je minder vind ok maar zeg dan gewoon dat je geen interesse hebt ga niet vanalles zoeken om nog wat centen er af te krijgen :(

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:48

Over mijn huidige merrie was ik echter ook gewoon zichtbaar enthousiast :) Na de tweede bezichtiging aangegeven dat we haar wilden kopen en toen heeft mijn vriend in eerste instantie 1000 Euro onder de vraagprijs geboden := Uiteindelijk is ze voor 600 Euro minder dan de oorspronkelijke vraagprijs verkocht en netjes weggebracht door de verkoper :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:49

Pletje123 schreef:
Johnnydepony schreef:
Een paard afkraken tijdens een eventuele koop vind ik echt not done, of een verkopende partij moet ronduit asociaal zijn richting mij. Wel een paar keer gehad dat een verkoper nogal gepikeerd was dat ik het dier niet wou kopen. Meestal zijn dat handelaren geweest moet ik zeggen. Maar goed ik had vorig jaar een abbo op rare verkopers volgens mij. Uit ervaring weet ik gelukkig wel dat het merendeel best fijne mensen zijn :D

Ik vond het ook niet bepaald prettig. Word er een beetje kribbig van :+

Je mag best even een boze mail sturen hoor om je hart te luchten :D

Maar goed, dit weekend echt geen mogelijkheid om ergens te gaan kijken. Gisteravond had ik willen kijken op de vereniging maar voelde me zo beroerd als een hond dus de bank was aantrekkelijker. Voor volgend weekend ga ik nog even op zoek. Hoewel het 1e (en enige) paard wat ik gezien heb al verkocht was voor een 2e bezichtiging mogelijk was. Meer mensen vonden dat wel een leuk paard blijkbaar :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:50

Haha, inderdaad, Seven! Dikke doei :D

Ik snap dat afkraken ook echt niet :n Als particulier wil je je paard toch al niet eens meer aan iemand verkopen die er blijkbaar weinig enthousiasme voor op kan brengen? Ook al is het dan misschien maar een spelletje..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:55

Ziek worden voor een bezichtiging is rot maar kan gebeuren toch. Had jij ook interesse in de dame van pletje?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:05

Ja gekheid voel me nog steeds k met peren. Ga nu maar eens wat eten, krijg alleen yoghurt naar binnen.

Die van Pletje vind ik een heel mooi paard en mits braaf genoeg voor mij en mijn jeugdruiterje wellicht ook geschikt, alleen ver weg en tikkie boven budget. Zou nog 2 mogelijke paarden doorgestuurd krijgen van instructeur maar zou me niet verbazen als die dat alweer lang vergeten is want nog niks gezien op de mail. En er is 1 paard op de vereniging wat ik gewoon moet zien van mezelf (al is het alleen al omdat hij 5km van huis staat) maar dat lukt me maar niet :D. Van stalgenootjes leuke verhalen over gehoord en dier heeft gewoon een leuke kop erop zitten :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:15

nou ik weet wat je voelt ik zit al zit al 2 weken thuis steeds weer iets nieuws dr bij :(
Vandaag weer onderzoek bij t ziekenhuis hopelijk volgende week uitslag

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:25

Hoop je op uitslag? :=

:P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:26

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:29

zet er De voor en je hebt waar ik op hoop :j
Dan weet ik tenminste wat er aan de hand is komt er niets uit nog meer onderzoeken pfff.

Piet heeft altijd dieren staan die niet duur zijn, snap alleen niet waarom hij deze laat springen :?
Maar deze is wel erg laag geprijsd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:30

Yelly schreef:
Ook niet duur:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/897

Ben benieuwd of er een addertje onder het gras zit :D

Zal te klein blijven.
Tel er nog een jaar opfok, zadelmak maken etc bij op en het dier moet op gaan leveren wat hij nooit zal gaan doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:32

Piet is een handelaar een tussen persoon dus die wil dr wel aan verdienen lijkt me als deze zo weinig moet kosten moet hij dr we gratis hebben gekregen of voor 500 hebben over genomen.

Of het is 1 van de veulens die hij 2 jaar geleden had opgekocht

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:35

Paard is nu 1.58 en twee jaar, dan is een leuk damesmaatje toch nog best mogelijk :)?

Ik vind het best een leuk beestje om te zien :j

Mijn merrie is ook (te) klein gebleven en was mede daardoor wel binnen budget. Maargoed, ze is nog niet uitgegroeid natuurlijk.

Stalgenoot had bij mijn merrie de truc met het touwtje gedaan en als ik die methode moet geloven gaat ze nog wel wat groeien := Maargoed, het is een indicatie en die methode voor het voorspellen van de groei klopt natuurlijk lang niet altijd :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:41

Ik vind het ook een mooie maat, maar ik hou dan ook van kleinere paarden/pony's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:44

Yelly schreef:
Paard is nu 1.58 en twee jaar, dan is een leuk damesmaatje toch nog best mogelijk :)?

Ik vind het best een leuk beestje om te zien :j

Mijn merrie is ook (te) klein gebleven en was mede daardoor wel binnen budget. Maargoed, ze is nog niet uitgegroeid natuurlijk.

Stalgenoot had bij mijn merrie de truc met het touwtje gedaan en als ik die methode moet geloven gaat ze nog wel wat groeien := Maargoed, het is een indicatie en die methode voor het voorspellen van de groei klopt natuurlijk lang niet altijd :)

Maar daar zal ook geld bijgemoeten hebben voor de handelaar!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:44

Pletje123 schreef:
Johnnydepony schreef:
Een paard afkraken tijdens een eventuele koop vind ik echt not done, of een verkopende partij moet ronduit asociaal zijn richting mij. Wel een paar keer gehad dat een verkoper nogal gepikeerd was dat ik het dier niet wou kopen. Meestal zijn dat handelaren geweest moet ik zeggen. Maar goed ik had vorig jaar een abbo op rare verkopers volgens mij. Uit ervaring weet ik gelukkig wel dat het merendeel best fijne mensen zijn :D

Ik vond het ook niet bepaald prettig. Word er een beetje kribbig van :+

Inderdaad, soms is een paard helemaal niet wat de eigenaar ervan verteld heeft... Daar word je als potentiële koper ook niet bepaald vrolijk van. Ik vind het dan altijd zo lastig om te zeggen dat het 'm niet gaat worden. Soms zie ik een paard lopen en dan denk ik: Nee, daar hoef ik niet op, en dan blijven eigenaren vaak toch doorzeuren 'ga nou toch even zitten', 'probeer het even', 'voel nu gewoon even een rondje'. . .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:47

Als een koper dat zou aangeven (dat hij/zij er niet op wil), dan zou ik dat jammer vinden, maar wel respecteren. Ik wil zelf ook graag een paard wat bij me past. Maar.. het gevoel is vaak anders dan het zicht ;) en als je er dan toch bent :)

Ik heb wel mensen gehad voor onze Arobo Fries toentertijd, die kwamen niet eens in hun rijkleding.. dat vond ik wel wat vreemd.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:36

Johnnydepony schreef:
Je mag best even een boze mail sturen hoor om je hart te luchten :D

Maar goed, dit weekend echt geen mogelijkheid om ergens te gaan kijken. Gisteravond had ik willen kijken op de vereniging maar voelde me zo beroerd als een hond dus de bank was aantrekkelijker. Voor volgend weekend ga ik nog even op zoek. Hoewel het 1e (en enige) paard wat ik gezien heb al verkocht was voor een 2e bezichtiging mogelijk was. Meer mensen vonden dat wel een leuk paard blijkbaar :D

Bij het paard wat wij gekocht hebben heb ik na de 1e bezichtiging in de auto nog opgebeld dat zeer geïnteresseerd waren en het paard als ze na een tweede keer rijden nog net zo zou bevallen en ze door de keuringen kwam haar graag wouden kopen. Vorige eigenaren waren dan ook (bij mijn weten) heel eerlijke verkopers en hebben de man die de volgende dag zou komen afgebeld en hebben het paard na de 2e bezichtiging nog meegenomen naar een verkoopdag waar ze het inschrijfgeld toch voor moesten betalen en daar ook gezegd dat ze onder voorbehoud al verkocht is.
Paard is tot nu toe ook nog precies zoals ze omschreven hebben al hebben we haar nog maar een week.

We zijn ook bij een paard geweest wat me niet direct wat leek maar de omschrijving van het paard paste wel. Omdat we toch al in de buurt waren ook geweest kijken en er even opgezeten. Maar na 5 minuten ben ik er weer vanaf gegaan omdat toch wel duidelijk was dat dit paard niets voor mij was.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:39

Pletje123 schreef:
Als een koper dat zou aangeven (dat hij/zij er niet op wil), dan zou ik dat jammer vinden, maar wel respecteren. Ik wil zelf ook graag een paard wat bij me past. Maar.. het gevoel is vaak anders dan het zicht ;) en als je er dan toch bent :)
Ik heb wel mensen gehad voor onze Arobo Fries toentertijd, die kwamen niet eens in hun rijkleding.. dat vond ik wel wat vreemd.

Dat is idd een dooddoener die men dan vaak zegt, maar vaak voelt een paard nog beroerder dan dat het eruit ziet...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:01

Nou ik ga er maar van uit dat ik vorig jaar zo veel gekke dieren en mensen heb gezien dat het wel erg onwaarschijnlijk zou zijn als me dat dit jaar weer gebeurt :D

En trouwens als ik nu zo'n rodeo mee maak als vorig jaar enkele keren lig ik er binnen 3 sec naast. Heb zaterdag 10 min op een paard gezeten. Alles doet me zeer en dat deed het al toen ik ging zitten :D Nog erg veel oefening nodig hier. Maar wil ook een beetje uitkijken met mijn bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap. Lijkt nu wel helemaal over, maar toch.

Seven, ik dacht gister gewoon dat ik kinkhoest had. Moest er bijna van spugen zo hoesten, gelukkig vandaag iets minder. Waar heb jij last van dan?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:02

Ik ben bijna thuis met mijn nieuwe paard. Keuring was helemaal goed!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 21:03

Jeetje das wel erg johnnypony, hopelijk ben je snel weer beter.

Ik heb naast mn normale ibs heel veel alst van kramp, moeheid, overgeven, trillen etc niets uit mn bloed gekomen dus nu verdere onderzoeken.

Wil deze week weer 1 gaan bezichtigen :D

Super kimjenda gefeliciteerd

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:04

Gefeliciteerd Kimjenda, wel foto straks he!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:06

KimJenda schreef:
Ik ben bijna thuis met mijn nieuwe paard. Keuring was helemaal goed!

Gefeliciteerd!

Seven, dat is ook wel een rijtje vage symptomen ja. Zou er ook geen idee van hebben. Vooral trillen en kramp is raar. Niet zwanger ? :+