[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:42

Jeetje dat is wel heftig hoor "even" je rug breken! Gelukkig valt het mee en hoef je alleen maar rust te houden... bedenk maar als je onrustig wordt, dat als je te snel gaat je misschien wel verlamt kan raken!! lijkt me ook niet de bedoeling toch!? kunnen ze zo'n scheven wervel niet operatief recht zetten??

wat de wond van frum betreft, waarom korsten eraf halen???
(dat doe wij mensen toch ook niet met grote wonden? krijg je hele lelijke littekens van, en het doet erg en onnodig pijn)
dan maak je de wond alleen maar elke keer open. korsten zijn stolling en genezing van de huid. korst betekend een droge, dichte wond die niet meer verbonden hoeft te worden... tenminste zo zie ik het....

ik wens je natuurlijk heel veel beterschap en een snel herstel.

0011223344

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:50

Ik zag je advertentie op de bokt markt. Het is dat ik te ver weg woon, anders had ik je gerust komen helpen. Probeer echt goed rust te nemen met je rug, het is misschien wel het belangrijkste van je lijf. Mijn vader heeft zijn rug ook gesloopt door door te gaan wanneer hij rust nodig had en die kan haast niets meer wat hij graag deed (werken, hardlopen, fietsen, werken in de tuin etc.). Terwijl je er met rust heel goed van kan herstellen!

Hoop voor je dat de pijn mee valt en dat je het toch een beetje los kunt laten wat betreft Frum. Hebben ze in het ziekenhuis al wel een prognose voor hoe lang je herstel duurt?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:33

jeetje lorette, beterschap met je rug.

hoe heb je het voor elkaar gekregen om je rug te breken?

en hoe gaat het met frummel zn wond.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:16

@Ketaki

_Lorette_ schreef:
De wond heeft vannacht kunnen drogen, want het verband lag er half af. ik mocht naar huis. Mijn ene wervel is kapot en staat scheef, als hij verder kapot gaat of scheef zakt, dan heb ik een probleem, want dan komt hij tegen mijn zenuwen aan. Maar ik heb toch net zelf zijn verband verwisseld. Hij staat doodstil, dus het kon wel. Even schietgebedje dat hij me echt niet omver zou lopen. De wond ziet er weer iets beter uit. Wel veel korstvorming. Heb ik geprobeerd weg te halen, maar ik heb best veel pijn, dus heel gemakkelijk ging dat niet.

Thanks, Elke, voor je aanbod :)

Ik ben overigens 'gewoon' van een half zadelmak paard gevallen dat schrok. Ik ben alleen verkeerd terecht gekomen, domme pech.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:13

Oh wat erg! Lees het nu pas.....zou je graag willen helpen maar je woont te ver weg. Doe rustig aan hoor, je hebt maar 1 rug....sterkte

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 13:19

Ik zou ook geen been willen missen, hoor. :P OOk al heb ik er daar 2 van.

Ik heb genoeg aanbod voor hulp. Helaas was zondag verreweg mijn beste dag en valt het toch wel even tegen wat ik kan. Op dit moment kan ik niet eens met iemand meelopen om uit te leggen wat de bedoeling is, laat staan mee met de eerste keren rijden op Charlotje.
Dat moet dus nog heel even wachten.

Het is echt super lief dat ik allemaal pb's, appjes, mailtjes, facebookberichtjes, telefoontjes en ziekenbezoek krijg. Gisteren een aantal mensen achter elkaar. Maar dat slaapt wel een beetje lastig. En ik kan wel typen, maar echt een leuk gesprek voeren gaat nog niet helemaal met deze pijn. Ik loop ook wat achter met reageren.

Van Frum weet ik alleen dat zijn verband vanochtend nog zat en dat hij heel druk aan het spelen is met Sam. Ik heb een poging ondernomen om naar hem toe te lopen, maar de wei loopt zo ongemakkelijk voor mij en ik mag absoluut niet struikelen. Straks wel weer een poging, dan wordt de merrie die al goed zadelmak was opgehaald.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:31

Oh kan me voorstellen dat niks kunnen je zo machte/hopeloos laat voelen.... gelukkig veel mensen die je kunnen/willen helpen. rust jij nou maar goed. des te beter en hopelijk sneller kan je wel weer hele kleine dingentjes.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:51

Jeetje Lorette, Wat ontzettend zwaar klote allemaal zeg! Heel veel sterkte

Zou willen dat ik iets voor je kon doen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:46

Pffff wat ellendig, sterkte.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:57

Jeetje Lorette! Veel beterschap! :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:02

Balen hoor.. Sterkte!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 20:28

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Afbeelding

Als hij er niet enorm aan gaat krabben: de laatste loodjes!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:30

Wauw dat ziet er goed uit!! *\o/*

idd Frum niet aan komen!!

Gaat toch sneller dan verwacht :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:33

Super Lorette !!!!! :D !!! Ben zo blij voor je, op naar een voorspoedig herstel van jezelf, en denk aan jezelf hoor !!! :j

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:35

Zo dat ziet er echt goed uit! :D Heb je inmiddels ook al iemand gevonden die je kan helpen op stal? En hoe gaat het met de pijn?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:47

Och jeetje Lorette ik lees het nu pas. Wat een enorme pech zeg -O- Wel écht rustig aan blijven doen hoor! Je hebt maar één rug en die moet nog wel even mee...

Maar jee wat ziet Frummel z'n been er goed uit ineens zeg! Super!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:53

Ziet er super goed uit. Nu zelf ook je rust pakken. Je moet nog veel langer mee.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 20:59

Nachtrust (voor zover ik die heb) vind ik genoeg rust. Ik had alleen beter niet met de grasmaaier (we hebben een hele grote, die ik gebruik om het weiland weer glad te maken) kunnen gaan zeulen, maar dat heb ik zondag al gedaan en dat heb ik moeten bezuren. Mijn hele lijf is van slag door gebrek aan beweging en dat voelt bijna nog vervelender dan mijn gebroken rug. Ik heb ook een merrie staan waar ik net 1x op heb gezeten en er komen eind juli en begin augustus nog 2 jonkies om zadelmak te maken, dus ik wil over 6 weken eigenlijk wel weer up and running zijn. :o Om nog maar te zwijgen over Frum, die eigenlijk zsm aan de slag moet!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:07

_-:( *Mist het faceplant poppetje* 8)7

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:08

Lorette, hop, braaf zijn en even luisteren naar ons. Ik snap dat je graag weer aan de gang wil, maar met je rug moet je je hele leven nog door.

Fijn dat het met Frum redelijk goed gaat!!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:09

nou dan moet je nu maar goed niks doen en rusten!!!!! anders wordt dat helemaal niks ben ik bang... ik hoop dat je snel hersteld!

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:05

*\o/* Wat ziet frum z'n wond er goed uit!!!

Lorette doe je nu zelf rustig aan!!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:14

Wow wat ziet Frum zijn been er goed uit!! Enne... jij wel even rustig aan doen dus he, als je z.s.m. weer up and running wilt zijn. Nu even rust nemen en des te sneller ben je weer de oude, anders blijf je doorgaan. *spreekt uit ervaring O:) *

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:53

Oooh ik ken je gevoel zo goed... Ik heb eind 2009 een hersenkneuzing opgelopen. En van 7 dagen in de week fanatiek sporten en altijd in beweging zijn naar 3 maanden plat in het donker is ECHT geen lolletje. Had het gevoel dat ik wel tegen de muren kon opkruipen....

Ook ik deed zo snel mogelijk weer alles wat ik kon. Kon ik 30 sec per dag weer iets doen? Reken maar dat ik er 40 deed... En ook toen zij iedereen tegen mij dat ik maar beter rustig aan kon doen, dat ik maar 1 hoofd heb etc....

Achteraf had ik gewilt dat ik naar iedereen had geluisterd en gewoon toen even door de zure appel had gebeten. Wat is nu die paar weken op de rest van je leven?!? Ik heb er nu (dik 4(!) jaar later) nog steeds last van. Als ik toen "braaf" was geweest had ik inmiddels waarschijnlijk gewoon alles weer kunnen doen. Wat kost dan effectief meer tijd he ;)?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:05

Meen je dit nou?
Dat je met je gebroken rug op een paard hebt gezeten?? :o?
Of snap ik ff iets niet?? :+

edit:
_Lorette_ schreef:
Ik heb ook een merrie staan waar ik net 1x op heb gezeten

Ow wacht, je bedoeld vast dat die 1x ohz is geweest... :P Sorry

Wat zien frum's been dr goed uit!! :D