Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:35

caro29 schreef:
@ Ania Leuk een Pokemon. Die zie je niet veel. Ik heb hem als 5 jarige even gereden.

ik pb je even!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

ruitje schreef:
Eva1975 schreef:
Hallo,
Ik zal me ook maar eens melden.
Sinds vorige week op zoek naar een leuke D pony
Leeftijd maakt niet zo gek veel uit.
Het belangrijkste is dat de pony bomproof is en met kinderen kan omgaan.
Wil er zelf graag wat buitenritjes op kunnen maken dus een stevige pony.
Oja hij moet ook alleen in een wei kunnen staan met zicht op andere paardjes.

Het liefst in de regio zeeland / brabant / belgie ivm reisafstand.

Mocht er iemand wat weten hoor ik het graag.

Afgelopen zaterdag bij een paardje gekeken maar dit wat niet wat ik zocht...had 7 weken stil gestaan en vond mij kennelijk niet erg aardig.

Is mijn Another niets voor jou :) ? Is zich aan het ontwikkelen tot een echt famillie paard :)

Ik wil graag even toevoegen dat Ruitje een betrouwbare verkoper is, ooit een geweldige draver voor kennissen bij haar gekocht, en deze kwam ook nog eens glansrijk door de keuring, met een opmerking van de DA dat hij zelden zo'n gezonde draver had gezien met zulke mooie benen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:40

Natasja22_01 schreef:
Je hebt pb :)

Ik zie dat wel heel veel grote paarden krampbenen hebben. Iemand enig idee waardoor het zoveel bij grote paarden voorkomt?

Omdat het vaak knieproblemen zijn, en geen neurologische. :)
Grote paarden zijn vaak te hard gegroeid waardoor de banden en pezen het niet bij kunnen houden en daardoor te slap worden. (of zoiets, is al even geleden dat de da met dit uitlegde)
Bij ijslanders komt het ook veel voor.
Het is dan dus ook geen krampbeen, maar de uiterlijke symptomen zijn wel hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:41

KarinvdM schreef:
Joycebunny schreef:
Ik heb onlangs geïnformeerd voor een driejarige Jazz merrie. Net onder het zadel, beheerste de basis maar meer niet, geen bijzonder papier of uiterlijk. Ze vroegen als ik me niet vergis iets tussen de 8000-10000 euro. Ik vraag me af waar ze die prijzen vandaan halen? Professionele accomodatie/begeleiding misschien?

Dat zit meestal in de beweging en aanleg. Bij merries vaak ook het papier, de merriestam.
Een paard dat verder lijkt te kunnen komen dan het Z kost meer dan een eenvoudiger dier en eentje die geschikt lijkt voor het zwaardere werkt nog weer meer.

Als je het dekgeld van Jazz al telt snap je wel waarom een driejarige al goed geld moet kosten ;)

Nellekeee

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:40

Wow, het was niet mijn bedoeling om Frans gelijk met de grond gelijk te maken. Je ziet me nergens zeggen dat hij alleen simpele dieren heeft. Hij heeft ook superpaarden (vind dr. Rossi echt een gaaf beest) maar hij durft voor een simpel jong paard zonder extra bewegingen gauw 8000 te vragen. Maar zolang mensen dat betalen zie ik het probleem niet! Paarden zijn niet meer waard dan slachtprijs, de rest is emotie (potentie etcetc). En zoals ik in deel 1 of 2 al zei, die vraagprijs van dr. Rossi lag toen ook zo hoog omdat hij hem eigenlijk niet kwijt wil, maar voor zo'n bod ging hij er iig overna denken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:37

Citaat:
Ik wil graag even toevoegen dat Ruitje een betrouwbare verkoper is, ooit een geweldige draver voor kennissen bij haar gekocht, en deze kwam ook nog eens glansrijk door de keuring, met een opmerking van de DA dat hij zelden zo'n gezonde draver had gezien met zulke mooie benen!

:o ... onwijs bedankt voor je compliment... Doet mij echt goed!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:52

Aaah ja, Dr. Rossi. Ik kwam daar mee aan in deel II of III. Schrok ook van de prijs, maar het is naar mijn mening dan ook wel een paard van hoge kwaliteit. Vond het in ieder geval een heel erg fijn dier!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:56

ruitje schreef:
Citaat:

De waarheid mag gezegd worden, ook al is hij positief en is het op bokt :P

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:33

Ania schreef:
ruitje schreef:

De waarheid mag gezegd worden, ook al is hij positief en is het op bokt :P

Amen!! *\o/*
Nette verkopers moeten wij omarmen! Soms draaft bokt een beetje door mijn zijn kritiek naar mijn smaak

Maar nu weer even ontopic voor mijzelf ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:26

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:29

Joycebunny schreef:
Hmm ja dat kan wel :)

Ik ben er nog niet echt uit of ik wel aan een nieuw paard begin, maar ben wel rustig aan het rondkijken. Niet actief op zoek dus maar als ik wat tegenkom zie ik wel :j
1m60-1m75, geslacht maakt niet uit, 3-12 jaar, niveau naar leeftijd maar niet onbeleerd, voornamelijk dressuur maar ook potentie voor springen.
Ons budget ligt rond de 4000-5000 euro.

Wellicht iets voor jou? :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/40807/mooie ... ferro-ruin

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:35

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:14

Wij zijn gister wezen kijken bij een leuke pony.
Weten jullie hoe het zit als wij haar ophalen (en betalen) en daarna thuis laten keuren?
Mocht ze dan afgekeurd worden hoe zit het dan met terugbrengen etc?
Sta je dan in je recht of....?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:23

aaaaaw bij de buurman werd net een veulentje geboren. Mams staat alweer te eten en veulie probeert op te staan.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:23

Ik zou niet eerst betalen en dan pas keuren. Eerst keuren en wanneer je een positief koopadvies hebt gekregen de pony betalen en meenemen. Anders koop je de pony ongekeurd en heb je volgens mij niet veel rechten mocht het dier toch niet helemaal goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:38

Als verkoper zou ik mijn dier nooit meegeven met een potentiële koper.
Ik rijd zelf naar de desbetreffende veearts.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:40

Eerst keuren, nadien pas betalen. Normaal gezien betaald de verkoper de keuring als het paard niet goed gekeurd zou zijn.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:49

Arabiertje, nieuw paard gevonden?

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:54

Arabiertje* schreef:
Eerst keuren, nadien pas betalen. Normaal gezien betaald de verkoper de keuring als het paard niet goed gekeurd zou zijn.

Ik lees hier altijd stiekem mee omdat ik jullie zoektochten leuk vind, maar wilde hier toch even op reageren. Wat je zegt klopt niet hoor arabiertje... het is maar net hoe je het afspreekt tussen koper en verkoper!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:55

Eastpak schreef:

Viel me ook al op..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:00

Eerst keuren, dan pas betalen ;) Ook wel zo handig dat je bij afkeuring dan geen gedoe hebt met terugbrengen et cetera :) Altijd zelf ook bij de keuring aanwezig zijn, samen met de verkoper :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:00

Oh, oké sorry voor het misverstand. Dacht dat dat normaal gezien gebeurde, als er werd gezegd dat keuren toegestaan is. Kan inderdaad te maken hebben met een overeenkomst... Foutje dus!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:02

Het is net hoe je het afspreekt :)

Mijn nieuwe merrie was al klinisch en röntgenologisch gekeurd. Het klinisch overkeuren wilde de verkoper wel betalen, maar ik wilde tevens rugfoto's, deze zou ik sowieso betalen :) Ook heb ik de bestaande foto's laten herbeoordelen :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:14

Yelly schreef:
Het is net hoe je het afspreekt :)

Mijn nieuwe merrie was al klinisch en röntgenologisch gekeurd. Het klinisch overkeuren wilde de verkoper wel betalen, maar ik wilde tevens rugfoto's, deze zou ik sowieso betalen :) Ook heb ik de bestaande foto's laten herbeoordelen :)

Dat is zeker een grondige keuring! Inderdaad, eerst keuren en dan betalen.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:31

Cath_16 schreef:
Eastpak schreef:

Viel me ook al op..

Mij ook ;)