Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:35

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:39

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:48

Snoekiej schreef:
Ik ben er ook weer eens. Helaas geen mail terug gehad van DWH, heel erg jammer. Ik vind E echt een heeel aansprekend paard, maar nu die van Zhivago op SH staat, moet ik zeggen dat ik die ook aansprekend vind! Ik zou graag eens gaan kijken!

Heb er nu een paar waarvan ik denk dat het misschien wel wat is en waar ik wel wat meer informatie van wil:
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91359 (van DWH dus)
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/88796
E van DWH

Ik vind ze alle 3 in ieder geval erg aansprekend zo vanaf de foto's!

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:49

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:56

Duijfje, jij ging dit weekend toch ook op tour?

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:56

Bedankt voor de links nobel1!

ikke schreef:
Maar wel voor leerlingen die van wanten weten.......

Hoe bedoel je dit? Zijn het pittige paarden of hebben ze veel training nodig of...?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:58

nee ik denk dat ze bedoelt dat een ZZ paard leuk is, maar als je hem niet kan rijden, niet weet waar de juiste knopjes zit zo'n paard dan geen goed leerpaard is. Nou ja het paard wel, maar niet voor die ruiter.

Al je iets wilt van zo'n paard en je doet net even de verkeerde hulpen en ze doen wat anders dan dat jij wilt geeft dat vaak veel frustraties, terwijl het paard aleen maar doet wat hem geleerd is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:03

Pizzazz schreef:
Bedankt voor de links nobel1!

ikke schreef:
Maar wel voor leerlingen die van wanten weten.......

Hoe bedoel je dit? Zijn het pittige paarden of hebben ze veel training nodig of...?

De afstammingen staan niet bekend als ongecompliceerd. Als ze het voor je doen, doen ze het ook ECHT voor je, maar je moet ze even overtuigen. Daarvoor dien je wel wat in je mars te hebben of op z'n minst begeleiding die weet hoe je met dergelijke karakters om moet gaan.
Lukt je dat, dan heb je iets geleerd!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:09

Ik zal toch ook maar even een update geven van mijn zoektocht :D

Volgende week zondag ga ik voor de 2de keer kijken bij een 4 jarige Santano.
Donderdag nog ergens wezen kijken maar die wordt het niet.

Vandaag stonden er 3 paarden op het programma (bij 2 stallen). Uiteindelijk heb ik er 4 bekeken, want bij de 2de stal hadden ze ook nog een merrie staan die wel in mijn plaatje zou kunnen passen (behalve dus het geslacht :+ ). Ik moet het allemaal nog even laten bezinken, maar er zitten wel 2 mogelijke kanshebbers bij (waaronder de merrie :') toevallig ook een Santano).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:11

Silly1972 schreef:
nee ik denk dat ze bedoelt dat een ZZ paard leuk is, maar als je hem niet kan rijden, niet weet waar de juiste knopjes zit zo'n paard dan geen goed leerpaard is. Nou ja het paard wel, maar niet voor die ruiter.

Al je iets wilt van zo'n paard en je doet net even de verkeerde hulpen en ze doen wat anders dan dat jij wilt geeft dat vaak veel frustraties, terwijl het paard aleen maar doet wat hem geleerd is.

Er van uitgaande dat het paard de juiste hulpen geleerd heeft is het dan toch een leerproces voor de ruiter?!
Die leert vanzelf welke hulpen wel en welke niet goed zijn. :D
Probleem is dat de ruiters vaak niet willen leren. Dan geeft dat frustraties ja.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:12

haha zal je net zien, waar je niet naar op zoek bent, kom je mee thuis

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:12

@pluutje klinkt goed. Wat leuk dat zo dan ineens er nog een tegen komt die dan ook nog een kanshebber is ook. Spannend!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:14

Needje schreef:
Silly1972 schreef:

Er van uitgaande dat het paard de juiste hulpen geleerd heeft is het dan toch een leerproces voor de ruiter?!
Die leert vanzelf welke hulpen wel en welke niet goed zijn. :D
Probleem is dat de ruiters vaak niet willen leren. Dan geeft dat frustraties ja.

Absoluut waar, maar het zijn vaak zulke subtiele hulpen, dat een nog niet zo'n goede ruiter daar flink moeite mee heeft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:14

Silly1972 schreef:

Dat is een groot voordeel als je een merrie-mens bent; dan heb je ze voor het uitzoeken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:18

ikke schreef:
De afstammingen staan niet bekend als ongecompliceerd. Als ze het voor je doen, doen ze het ook ECHT voor je, maar je moet ze even overtuigen. Daarvoor dien je wel wat in je mars te hebben of op z'n minst begeleiding die weet hoe je met dergelijke karakters om moet gaan.

Veroordeel een paard niet ongezien op een vooroordeel...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:20

ikke schreef:
Silly1972 schreef:

Dat is een groot voordeel als je een merrie-mens bent; dan heb je ze voor het uitzoeken!

Ja absoluut!! Dat heb ik inderdaad wel gemerkt, maar ja dat ben ik niet.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:24

Ja, viel mij ook al op, dat er meer merries te koop staan dan ruinen.

Het andere paard dat ik wel leuk vond was trouwens een Unaniem, die van jou ook toch Silly?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:28

ja inderdaad
Fijne brave paarden ;-)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:28

Oh ik had juist gemerkt dat het type pasrd wat ik zoek juist veelal ruinen zijn...maar nu toch een oogje op een merrie haha...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:38

KarinvdM schreef:
ikke schreef:

Veroordeel een paard niet ongezien op een vooroordeel...

Je hoeft een paard niet te veroordelen op basis van z'n afstamming, maar je kunt er wel rekening mee houden. Er zijn namen waarvan ik weet dat ik ze niet in het papier van mijn paard wil tegenkomen, maar ook namen die juist een streepje voor hebben. Afstamming telt echt wel mee bij het vinden van een passend paard, bepaalde afstammingen zijn gewoon niet voor beginners.
Wat ik zo even voorbij zag komen waren namen als Amor en Uniform en dat zijn inderdaad namen waarbij je meestal zelf wat in huis moet hebben, die geven het je niet cadeau, maar als ze het je wel geven is dat ook volledig en zonder voorbehoud.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:46

Tja, ik weet het niet.
Tuurlijk zitten er namen tussen die niet bekend staan om hun meegaande karakter, maar ik heb zelf ook aan den lijve ondervonden dat je daardoor absoluut niet meteen een paard moet afschrijven " omdat hij toch wel moeilijk zal zijn".
Het zien eruit als leuke dieren met veel ervaring die ruiters een hoop kunnen leren, naar mijn idee zeker een kijkje waard!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:46

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:47

nobel1 schreef:
Tja, ik weet het niet.
Tuurlijk zitten er namen tussen die niet bekend staan om hun meegaande karakter, maar ik heb zelf ook aan den lijve ondervonden dat je daardoor absoluut niet meteen een paard moet afschrijven " omdat hij toch wel moeilijk zal zijn".
Het zien eruit als leuke dieren met veel ervaring die ruiters een hoop kunnen leren, naar mijn idee zeker een kijkje waard!

Kijken kan altijd.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:48

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:51

Ik ga morgen een rondje belgie doen! Ben heel erg benieuwd, een 9 jarige en een 7 jarige, beide op Z/ZZ niveau. De ene heb ik nog geen eens een foto van gezien, maar dat gaat 'via via' en de andere staat net een paar minuten op sporthorses! :D
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 12-02-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt