Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:44

Was laatst aan het buitenrijden, kom ik een vrouw tegen met een hond.
Hond komt op Amigo afgerend, ik ga stil staan en zeg hoi.
Werd die vrouw helemaal boos omdat ik een zweep bij had _O-

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:53

Met mijn shetlander voor de wagen...je gaat er toch geen veulen voor zetten dat is toch zielig? Hij is 5 jaar en 1.15m groot haha.... Idd ook: "he daar heb je moeder en veulen (haflinger 1.45m) en shetlander dus 1.15m (lijken totaal niet op elkaar!)". En bij de hoefijzers erop zetten...ze zetten dat paard in de fik!!

Calypso84

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:02

_O- leuk forum!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:05

Ik reed eens met mijn tinkermerrie op de hei...veel manen,staart,en natuurlijk sokken.
Zegt er een vrouw tegen haar kindje: kijk dat is nou een hengst, dat zie je aan al dat haar.. :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:13

Tinkerloos schreef:
Ik reed eens met mijn tinkermerrie op de hei...veel manen,staart,en natuurlijk sokken.
Zegt er een vrouw tegen haar kindje: kijk dat is nou een hengst, dat zie je aan al dat haar.. :')

haha wist niet dat hengsten meer haar hadden dan merries...XD

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:21

'is dit nu galop, of galopperen???' :')
Laatst bijgewerkt door MACMOON op 16-03-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:24

Beide is niet goed, het is galop of galopperen :P

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:02

Ilverette schreef:
peacehorses schreef:
mnou ik kan me niet voorstellen dat een meisje van 8 dat op die manier zegt, tot op "je moet een bit in anders gaat hij er vandoor" kan ik het geloven, maar de rest geloof ik niet :n sorry

Klinkt inderdaad als een broodje aap verhaal.

En iemand van 13 die een 8 jarige een snotaap noemt, vind ik ook wel wat onwaarschijnlijk _/-\o_

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:25

Toen we nog in Amsterdam woonden hoorden we deze regelmatig als we met onze zwartwitte Tinker gingen mennen: "Kijk mama, een koe voor een koets!". }:0 :+ :D :D :D
En dan die vader op de manege, die naar onze Tinker wees en tegen z'n zoontje zei: "Kijk jongen, dat is nou een echte Fries!" _O- _O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:08

Op mijn oude stal hadden de meeste boxen geen tralies, maar een paar wel.

Mijn broer: "Jeetje, zijn die paarden zo gevaarlijk?!"

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:37

Ik vind vaak opmerking van niet-paardenmensen heel aandoenlijk, en zelfs is het verrassend hoe ze ergens tegenaan kijken. Zo reed ik een keer een jong paard dat nog erg veel moeite had met zijn balans. Het was lastig om het tempo constant te houden en hem netjes langs de muur te laten lopen. Ook wilde hij niet alleen lopen maar cruiste constant achter andere paarden aan.

Zegt mijn vader na de les: Het ging wel goed he? Je kreeg hem elke keer weer achter die andere paarden weg en op het laatst had je echt een lekker tempo!

Mijn gefrustreerde gevoel verdween als sneeuw voor de zon :D. Hij hielp me eraan te herinneren dat je niet altijd te grote doelen moet stellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:52

ik tegen een vriendin: "ja dieje shet en falabella waar ik over vertelde, binnenkort begin ik er mee" (zijn 2 pony's die amper mensen gewoon zijn)
mijn vriendin: "Oh dan mag ik wel eens op die shet rijden he?"
mijn antwoord: "op eigen verantworodelijkheid & nee ik koop er geen hoofdstel voor"

CodyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:19

wahaha, leuk topic dit!!! _O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:41

_Amigo schreef:
Was laatst aan het buitenrijden, kom ik een vrouw tegen met een hond.
Hond komt op Amigo afgerend, ik ga stil staan en zeg hoi.
Werd die vrouw helemaal boos omdat ik een zweep bij had _O-

Had je moeten zeggen dat is voor vervelende voorbijgangers met honden ~~}>

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:32

Ik bedacht me net een actie van een paar jaar geleden, toen kwam dat lopen met die stokken heel erg in bij de wat oudere generatie..

ik was met een groep in het bos aan het rijden, en toen kwamen we 2 oudere vrouwtjes tegen aan het wandelen waren met die mislukte skistokken.. Dus ik zei voor de grap: Die denken dat er sneeuw gaat vallen! midden in Juni! :D de grootste lol natuurlijk..

Komen we ze daarna nog een keer tegen, zeggen ze:
Dit is ook een sport hoor! wij denken niet dat het gaat sneeuwen! dit is veel zwaarder dan paardrijden of voetballen!

Ik heb ze vierkant uit zitten lachen! dat je er nog serieus op in gaat! :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:34

geweldig topic dit haha, enige wat ik kan zeggen is dat mijn vrienden wel eens zeggen "ach je zit gewoon en beetje hobbelen kan elke mafkees" alleen gekke is.. heb het hun nog nooit zien doen :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:39

Nordic walkers bedoel je :') Blijft er idd raar uit zien in de zomer...

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:33

ook hier nogal eens rare opmerkingen moeten aanhoren zoals,

aaah kijk shetlanders of dat is echt een fries. we hadden twee belgische trekpaarden bij ons.
moet je die nou ook poetsen? neeeh dat doen ze zelf.
wat eten die nou? eeh 't zelfde als andere paarden.
zit mn dochter op 1 van onze trekpaarden zegt een man kun je daar op zitten dan? eehh jaahaaa dat zie je toch.

Op zo'n paard kun je niet rijden want ze kunnen alleen trekken (net alsof je door zo'n rug heen zakt)
Ze kunnen niet draven en galoperen toch? nou wel dus.
wat weegt zo'n trekpaard nou? iemand anders nou wel 100 kilo want mijn shetlander weeg 50 kilo, ik ja hoor 100 kilo en dan nog een keer minstens 750 kilo.

en een keer toen mijn dochter op haar pony op een pad langs een best druke weg weg reed en er een hond tegen de pony aansprong riep die vrouw(eigenarese van de hond) maakt niet uit hoor de hond doet niets, ik met een rode kop en stoom uit mn oren maar ik wel grrr (ik was blij dat ze haar oude pony bij zich had de jonge was zo de weg opgestoven)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:00

Hahaja geweldig uitspraken.

Zo hadden we nog maar net onze shets bij stal, 1 ervan stond in een box dus vriend van vriendin kijkt over het schot heen. Shet gaat flemen ... Zegt ie ineens, die pony is vals die laat zijn tanden zien _O-

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:37

We hebben vorige week een nieuwe tinker gekocht. Een leuk hengstje van bijna 10 maanden die voor de verandering helemaal eenkleurig bruin is.

Mijn broer is er stellig van overtuigd dat ik flink in de maling ben genomen. Hij heeft namelijk bijna geen sokken. En is ook nog eens helemaal bruin zonder aftekeningen. Kan nooit een tinker zijn. Hij is er stellig van overtuigd dat het een shet is vooral gezien zijn lengte. (tinker is nu 1.10 en wordt in de toekomst waarschijnlijk niet hoger dan 1.40) hahahahahaha

En hoeveel mensen in mijn familie niet denken dat je er dan gelijk met 10 maandjes op weg rijdt. 100 Keer uitgelegd wat een opfok is en dat ik pas met zijn 4e jaar wat ga doen. En dan nog zeggen.....ja maar het wordt nu wel druk he voor je met 2 paarden die je nu moet rijden. Zucht........

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:39

Ik was zaterdag op mijn fries aan het buitenrijden, komen er 3 jehova's naar me toe met de vraag of dit nu een shetlander is _O- _O- _O-

theelepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:52

mijn vriendje: paardrijden is toch geen inspanning voor nodig. Je zit de hele tijd en het paard doet het werk -O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:58

Laatst, in de kroeg, ik was een vriend van me aan het uitleggen wat lichtrijden was, vraagt hij of ik wel eens zonder zadel heb gereden? En dat je dan natuurlijk niet kon lichtrijden, want je kon je voeten nergens neerzetten. Dat was nadat ik hem had uitgelegd hoe ik nou aan die spieren kwam, en uitvoerig verteld had dat lichtrijden absoluut niet vanuit de beugels mag -O- En natuurlijk het welbekende 'je hoeft toch niets te doen, alleen maar te zitten!" Nee, was het maar zo simpel := Vooral van die mensen die dan één keer een paar rondjes in de bak gestapt hebben op een braaf manegepaard dat zijn rondjes toch wel loopt, of op 'buitenrit' zijn gegaan met een pony die dat iedere dag doet natuurlijk... ja, dat zou ik ook wel kunnen ja :')

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:51

Vorig jaar zomer ging een kennis van mij mee naar de manege, ze nam haar dochterje van ongeveer 6 jaar oud mee want misscien wilde zij wel pony leren rijden. Na de les brachten we de paarden, zoals gebruikelijk, naar de wei. Toen we terug kwamen stootte de kleine meid mij aan; "Mevrouw...mogen ze de hele nacht opblijven, hoeven ze niet naar bed?"
Zo lief....

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:58

Cavaletto schreef:
Vorig jaar zomer ging een kennis van mij mee naar de manege, ze nam haar dochterje van ongeveer 6 jaar oud mee want misscien wilde zij wel pony leren rijden. Na de les brachten we de paarden, zoals gebruikelijk, naar de wei. Toen we terug kwamen stootte de kleine meid mij aan; "Mevrouw...mogen ze de hele nacht opblijven, hoeven ze niet naar bed?"
Zo lief....

Ach wat schattig!
Zo had ik een collega die dacht dat een pony, naarmate hij ouder werd, een paard werd ;)