Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:37

Wat voor bitjes hebben/gaan jullie allemaal gebruiken? :)
Ik heb er nu een gewone bustrens in zitten (geloof ik :') heb 'm gekregen met zadelpassen, omdat ik nog geen bit had).

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:38

Ruin die ik wss ga kopen loopt op een bit van 80 eurie :P, enkel gebroken dacht ik.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:38

Comique wordt nu gereden op het simpelste bit wat er bestaat zo ongeveer.
Volgens mij ook een gewone bustrens. :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:39

ja dat zal wel argentaan zijn _O-
Zit te twijfelen of ik er ook zo 1 ga aanschaffen.
Maar ik heb ook een beetje zoiets van, hij doet het hier maar mee :+

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:41

Ik heb er 'bijna' altijd een KK Ultra Aurigan in. Schijnen heel fijn te werken bij jonge paarden!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:45

Ik rij nu trouwens helemaal nog niet met spullen van mezelf..
Allemaal spullen van stal, hij heeft daar ook hele oude dekens en halsters enzo. :+
Dus denk dat ik mijn eigen spullen over een poosje maar naar stal verkas, loopt hij er wat luxer bij.
En even kijken of mijn eigen zadel past, ik verwacht het eigenlijk van wel.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:48

@parouscha, ik hoor het geluid niet als ik er zelf op zit (kan zijn omdat ik zo geconcentreerd rij),
bij mijn zus hoorde ik het laatst wel even maar alleen als hij even aan de loop gaat :P

ik heb dit bit (wist tootje al :') ) ik ben zelf echt super blij met dit bit dit is het beste bit voor jonge ruinen/hengsten omdat hij niet op de wolfskies kan gaan drukken en hij valt netjes op zijn plaats doordat die meegevormd is en het bit ligt plat op de tong dus geen gekke plekken
http://www.dochorse.nl/product/detail(2781).aspx

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:21

Ik heb twee verschillende bitten, een dubbelgebroken kneveltrens en een 'normaal' dubbelgebroken trensje :) Eerst reed ik vooral met de kneveltrens, nu met de normale trens :)

Mijn vriend heeft vandaag weer foto's gemaakt van het rijden :) Ze was wat heet vandaag en een beetje in een dwarse bui :+ Ze loopt nog steeds vaak te diep.. Valt me op dat op de foto's dat ze meer met haar neus er uit loopt, ze de achterhand weer minder mee lijkt te nemen. Ze loopt een stuk makkelijker als ze wat aan de diepe kant loopt en zoekt nog erg haar balans, plus dat ik ook nogal zoekende ben :P Ik moet haar ook nog een stuk beter leren aanvoelen :) Ach, zo lang er beetje bij beetje maar vooruitgang is te zien, geen haast :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:35

Romanoff schreef:
Haha ik kom straks alleen maar met een paard thuis die veeel duurder is dan ik eigenlijk wou hahahaha :D!
Als deze wel word goedgekeurd......
Maar merries... neeee daar heb ik echt heelmaaal niks mee. geef mij maar een ruin!

@ Sanne ben jezelf zo groot omdat je aardig aan de maat zoekt of?

Ik ben 1.75 en heb best wel lange benen, vandaar. Omdat ik ook wedstrijden wil gaan rijden vind ik het voor het plaatje mooier, een groot paard :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:53

De kokeren/schachten is de penis die heen en weer gaat in de koker, bij mij is altijd verteld dat het ontspanning is. Doordat het paard los laat (van ontspanning) gaat dat heen en weer.. Mijn bijrijdpaard heeft het en Jairo ook. Bij mijn bijrijdpaard merk ik het als we bezig zijn met inrijden en over gaan in galop, dat is zijn ontspanningsmoment, dus in die zin klopt het. Bij Jairo merk ik ook dat als hij gaat ontspannen, dat dan het kokeren komt.
Maar ik ken ook weer verhalen dat ruinen het doen juist als ze iets spannend vinden.. dus ik weet niet tot in hoeverre mijn theorie die ik ken klopt, het is in ieder geval bij mijn ruinen van toepassing, maar dit kan toeval zijn.

Ik rijd met een dubbelgebroken bustrens met koper van 13mm, daar reageert mijn bijrijdpaard super op en Jairo moet ik nog afwachten. Hij is sowieso gevoelig in de mond, maar schuimt nog niet heel erg, maar alles is nu ook nog erg spannend.. dus we wachten af. In elk geval geen anti-dit-bit-reactie ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:12

Comique schuimt wel, dat heeft Kardoes in al die jaren nog nooit gedaan. :')

Lees op bokt ook vaak dat ruinen dat geluid juist maken als ze gespannen zijn.
Denk dat het gewoon per dier verschilt, sommigen doen het ook (bijna) nooit.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:42

Even bijgelezen.Dochter ligt in ziekenhuis en ik had niet door dat ik internet kan aanvragen.

Welkom aan de nieuwe mensen.

Ik heb een dubbelgebroken bustrens van KK, braver kan niet.
Is dat paard met bemerking niet een afgekeurd paard van iemand.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:04

Vandaag ga ik nog een keer kijken naar het paard in Duitsland waar ik als eerste ben wezen kijken! Ga met mn vader op de motor, vind ie leuk :P
Paard is 6 jaar, L2 dressuur en gewoon koel in de kop. Echt een leuk dier, maar de prijs was eerst te hoog, daar heb ik aardig wat vanaf kunnen krijgen dus nu is er weer hoop :D
En als het goed is morgen naar deze: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/46 ... nnedy.html

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:32

haha gezellig op de moter! Het is er mooi weer voor!

Ben benieuwd:j Paard op de link van marktplaats is wel leuk, alleen vind hem zo steil op de achterbenen of lijkt dat nou zo?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:38

Oei, is het ernstig Siddiegje?

En veel plezier straks Sanne!
Kan vanaf mijn mobiel geen foto's bekijken helaas, maar zal hem vanavond bekijken.
Maar er zit Amethist in, nice, dat is de vader van mijn pony.
Staat niet bekend om brave nakomelingen, maar mijne is blijkbaar een hoge uitzondering.
Laatst bijgewerkt door Laux op 02-08-11 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:47

Nu beter, ze slaapt nu. Ze had al 2 dagen koorts zo rond de 38 en een beetje maar ik dacht dat er terug tandjes kwamen, daar heeft ze soms ook koorts van.
Zondg zijn we dan naar familiefeest gemoeten en ze was daar de hele dag lastig, hangerig, geen fut in, enkel slapen in de armen ,terwijl ze normaal een opgewekte meid is die de hele dag lacht.

Thuisgekomen, ze was aan het rillen : 39,5 C koorts. Heb dan naar een bevriende kinderarts gebeld in opleiding en die adviseerde toch naar kliniek te gaan omdat ze nog maar 6 maand is.

We mochten direct blijven, infuus gehangen, onderzoeken gedaan, antibiotica. Ze hebben niets gevonden in de uitslagen van waar het komt maar vandaag is ze weer in orde.

Maar ziekenhuizen houden je graag lang, heb subtiel gezegd dat we klaar waren om naar huis te gaan maar mag pas morgen. En het is hier SAAI, gelukkig internet ontdekt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:10

Heftig Siddieqje! Beterschap voor je dochter!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:20

ff iets anders : ik heb een pony gevonden.

Het is een bruinbonte. Eigeliijk bruin met wit en niet wit met bruin, 1m15 , heeft daar ponylesjes gelopen, heb geekeken naar de les gisteren en liep netjes en flink mee. Hebben sprongetje gedaan, heefft paar keer geweigerd maar lag meer aan ruiter, nadien ging ze er flink over (en zoek toch een springpony maar een plezierpony).
Mijn dochter erop meegedaan in de les helemaal los (wel iemand die pony vasthield) ze zat mooi stabiel, gaan wandelen los, en dan een half uur gepoets en volgnes mij heeft die pony in dat half uur geen voet een halve cm verzet. Die andere pony die ik op het oog zat was qua looks wel mooier (deze is ook mooi maar minder dan die ruin) maar o zo braaf en we gaan voor karakter :)
Inentingen,paspoort,chip allemaal in orde. Supersympathieke mensen en ze mag daar blivjen staan tot 1 september. Helemaal blij dus.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:36

Beterschap voor je dochter!

Dat klinkt goed zeg, van de pony!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:52

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:02

@ safire : waarvoor moet het paardje weeral dienen?

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:05

recreatief en buitenritten.
zoek net zo makke als die kleine pony voor je dochter, wel grote maat xD

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:11

Omdat hierin staat dat ze niet goed kan galopperen. En als je eens een rustig, ontspannend galopje wil doen en die pony kan dat niet is dat nie zo fijn lijkt me. Ook in de piste niet zo leuk als je gewoon op je gemak wil rijden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:58

@Siddieqje: deze ponies klinken stukken beter dan het vorige paardje!

@Safire: hou inderdaad rekening met het galopgedeelte wat moeilijk wordt. Dravers worden over het algemeen opgejaagd om keihard te gaan draven en worden afgestrafd op galoperen. Daardoor wordt het dus ook best lastig om galop er in te krijgen.. Ook voor in de recreatie is een galopje best leuk toch?

Verder vind ik het geen verkeerd paardje!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:05

Wow dat is schrikken Siddiegje!
Maar die pony klinkt geweldig, karakter is idd belangrijkste. :D

Ik zou ook geen draver nemen als ik jou was..
Galop is daarmee zeer moeilijk en qua looks vind ik het ook niet wat.