Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:42

Ik heb gelukkig niet met een aankoopbedrag te maken, maar als dat wel het geval zou zijn zou ik het contant betalen en met een contractje, of in ieder geval een handtekening dat het geld ontvangen is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:30

Ik heb net zo'n fijn paard gereden! Is echt even wat anders dan de gemiddelde 4 jarige! Krijg vanavond een filmpje toegestuurd van mijn rijden. :)
Morgen nog ergens kijken en dan weer een beslissing maken en dan bij 1tje nog een keer kijken met instructrice mee.

Lauste, als jij je op de 4 jarige niet 100% zeker voelt, niet doen! Dat is vragen om puberen. Als je echt voor de merrie wilt gaan kun je dat ook altijd nog als smoes gebruiken, ook al voel je je er wel zeker op.

Vervelend van die paarden die niet helemaal goed waren jotoma! Had ik de eerste keer, werkt inderdaad niet erg motiverend. :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:44

Gvd, nu is de complete zoektocht opnieuw begonnen.
Mijn vader wil de 10-jarige niet en ik de 4-jarige niet.
Ik ben echt hopeloos, al bijna een jaar op zoek, ik ben echt bijna van plan om er gewoon mee te stoppen.

Ik lees straks wel even bij hoor, nu eerst eten..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:47

Huh, jij beslist toch uiteindelijk? Of heb ik iets gemist? :) Wel vervelend!

Dat is fijn, Lioony! Ik ben benieuwd naar het filmpje *D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:52

Zo studiemiep heeft ook haar eerste paarden gereden. Ging lekker

Moet wel zeggen dat beide paarden echt heel erg braaf waren!! dat was wel erg fijn al vond ik ze eigenlijk te braaf (maw ze mochten van mij wel wat voorwaarts zijn.
Wel heb ik het idee dat de paarden beide overpriced zijn...(6000 en 7000 euro).
Dunya van 6000 is een 3 jarige merrie, schimmel van ongeveer 160 cm hoog, 5 weken zadelmak geen bijzondere afstammeling.
Dianne T van 7000 is een 3 jarige merrie, bruine met zwarte manen van ongeveer 164 cm hoog, en ik dacht 8-9 weken zadelmak.

Beide paarden hadden een hele fijne losse mond, makkelijk rond te rijden. Beide paarden zijn al klinisch + rontgen goed gekeurd. Maar ze mogen beide overgekeurd worden bij een dierenarts/kliniek naar keuze klinisch+rontgen (kosten bij afkeuren voor verkoper). Alleen Someren was uitgesloten daar hadden deze mensen al heel veel slechte ervaringen mee (wilde ik hem daar laten keuren dan was het wel keuren altijd kk).

Wel had Dunya (de schimmel) een chip in haar been (ben de plaats vergeten) maar dit zou geen probleem moeten zijn (is er mee goed gekeurd) echter ik heb er stiekum wel wat problemen mee (en ik denk met mij meer particulieren) want het is toch 6000 en ik denk ook al komt ze door de 2de keuring van mijn dierenarts dat ik haar later stukken slechter kan verkopen en dat dus die 6000 euro echt te hoog.

Echter wat ik wel minder vond is dat ik de paarden eigenlijk wel wat pittiger hadden mogen zijn, ik moet te veel been geven (nu ben ik natuurlijk niets meer gewend kwa been geven etc) maar ik denk dat deze op den duur iets te sloom zijn. En ik denk dat het gangwerk van beide wat ruimer had mogen zijn. Beiden paarden staan op onderstaande stal. (zouden jullie mij eens willen laten weten wat julie van beide paarden vinden) Ook kwa gangwerk

http://www.noddeveltpaarden.nl/

Alvast heel erg bedankt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:53

@Lauste, dat is balen maar laat je niet over halen om toch die 4 jarige te kopen als je je daar niet zeker op voelt. Dat is gewoon vragen om problemen en dan moet jij dat paard weer verkopen ( te koop ivm niet klikkende combinatie...en dat verkoopt niet lekker als jij al niet op het paard durft te rijden).

Wat heeft je vader eigenlijk tegen die 10 jarige??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:03

Studiemiep: bij twijfel niet inhalen.....

Wanneer JIJ er geen goed gevoel bij hebt, doe je geen zaken!! Het boeit niet of het wel of niet terecht is; JIJ hebt een slecht gevoel.......

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:16

Lauste: Dat is balen zeg :(:) Wat zou er gebeuren als je je vader even af liet koelen? Zou hij dan niet alsnog overstag gaan?

Studiemiep: Ik vind ze ook erg duur, maar dat is mijn persoonlijke mening. Zeker met een chip zou ik er niet zo veel geld voor over hebben.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:41

Haha zo snel beslis ik niet hoor en ik heb geen slecht gevoel, ik heb namelijk wel lekker gereden en ze zijn beide geschikt voor een bange ruiter oid maar ik vond ze gewoon Mwah snappie.

Voorlopig is het een nee. ("baal"er alleen van dat beide paarden zo ontzettend braaf waren dat zoek ik namelijk wel in een paard) alleen ik vond het gangwerk gewoon wat te min (en zeker voor dat bedrag) waren de paarden bv 3000-4500 euro dan zeg ik prima prijs maar ik vind ze gewoon te duur.

(die met de chip al helemaal daar zou ik spijt van krijgen ook al reed het paard heel fijn)

Straks kom ik alleen maar bij sensibele paarden uit die wat dat betere gangwerk hebben :Y) (iig ruimere passen ik vond deze 2 toch te kort stappen en draven)

Hebben jullie de paarden al bekeken op internet? (ben gewoon benieuwd wat jullie mening is). Ik ben namelijk geen kenner dus jullie input is belangrijk :j

Nu weer op zoek naar die goede lopere die ook braaf is!!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:48

@ Studiemiep; Al heeft ze geen last van de chip, het is wel een bemerking.
Voor beide paarden zou ik deze bedragen niet overhebben eigenlijk..
Het lijkt allebei wel leuk, maar 6000-7000 vind ik wayoverde top ;) bij 4500-5000 moet het eingelijk wel ophouden, ze hebben leuk papiertje maar ookweer niet JOOO!!
Dat paard Dianne vind ik ook niet helemaal zuiver lopen btw.. beginfilmpje vind ik de stap R.A. dat ze daar echt op neerkomt om L.A veel lichter.. maar dat kan ook mijn kijk zijn hihi!
Ook is dat beestej nogmaar 5 weken onder het zadel, ik vind het niet echt nagevelijk lijken, ja voor de verkoop misschien leuk om te zien.. (kwa die korte passen, als ze ze wat meer ontspannen rijd zou dat mss wat beter moet worden, ik heb het idee dat ze de passen niet kunneen afmaken,, word veeel beengegeven zonder reactie :) )
Dunya loopt beter in mijn ogen dan Dianna, maar haar kleurtje staat me ook niet echt aan hahaha, maar dat is ieder zn smaak.

@ lauste; Gos balen zeg :(! Waarom wil je vader die merrie niet hebben dan?

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:16

studiemiep, het zijn prachtige paarden ik heb de filmpjes even bekeken en ik vind ze allebei een beetje stijf lopen bij de achterbenen maar dat kan ook aan mij liggen. :o
ik vind ze ook wel erg duur hoor! :P

@lauste, das balen zeg! :(:)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:20

@Studiemiep: Volgens mij ben ik naar hetzelfde op zoek als jij, haha. :+ Braaf, maar wel goed lopen.
@Lioony: Oeh leuk dat het zo goed ging! Heb je filmpje?

Ja nouja, mijn vader weet niet of het paard wel braaf genoeg is.
Ik weet het zeker, maar hij niet en hij wil gewoon een heel braaf paard.
Echt lastig, jeetje. :\
Ik was zó blij eindelijk een paardje gevonden te hebben, gaat het alweer niet door, bah..

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:22

@lauste, kan je je vader niet proberen over te halen? :\

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:24

Nee, heb al van alles geprobeerd maar hij wil persé verder zoeken. :\

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:27

@ Jotoma: Ik denk dat wij aardig in het zelfde schuitje zitten :) Ik heb een stal gereserveerd bij een gewilde pensionstal (qua prijs en lokatie). Aantal stallen waren vrij gekomen door vervelende omstandigeheden.
En omdat ik weet dat de stal gewild is en omdat de wachtlijst van hier tot tokio is geweest, durf ik niet lang te wachten met het aanschaffen van een paard. Ik voel een klein beetje die druk al wil ik daar het liefst niets vaan aantrekken. Nu heb ik vandaag een paard gevonden waar ik me helemaal goed bij voel!

@ Lauste: Ik kan me voorstellen dat je het paard van 4 niet wilt. Alleen wel erg jammer dat je vader het paard van 10 niet wilt hebben. Maar ik zal het dan maar echt gaan overtuigen als het paard zo goed bij je past voor je gevoel. Het wordt tenslotte jou paard 8-)

Ik heb vanmiddag bij een paard gekeken.. en nu kan ik geen hap meer door mijn keel krijgen. Er heerst een spanning over heel mijn lichaam (kan denk ik niet van de koffie zijn haha)
Ik ben heeeeel enthousiast over het paard. Ze is lief en heeft een leuk karakter. ze rijd ook nog is lekker behalve haar galop is niet perfect maar daar wil ik met alle liefde aan werken.
Afgelopen winter nog goed gekeurd. paspoort en keuringrapport aanwezig en heb ik ook gezien.
Ik mag alle spullen overnemen behalve het zadel wat al verkocht is .. maar daar kan ik mee leven :)

Ik ben toch aardig overtuigd! deze week nog een keer met mijn ouders kijken en als het gevoel nog steeds zo is .. dan weet ik het wel :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:30

Waarom niet Lauste?! Kun je er niet eens goed over gaan praten met je instructeur, zonder je vader erbij? Die zou je wel moeten begrijpen, misschien dat die je vader over kan halen?

Studiemiep, Voor die met de chip is dat way to much! De ander, ja, dat is moeilijk oordelen vanaf een filmpje. Wel erg klein..
Dat ze voor jou niet helemaal goed aan het been voelen kan er ook aan liggen dat dit nog niet 100% bevestigd is hè, dat ze 't eerst niet begrijpen soms. Maar sommige paarden hebben wel gewoon vanuit zichzelf voorwaartse drang, dat wil ik persoonlijk wel echt hebben. :)

Ik ben echt nog helemaal aan't nagenieten :D :D

Wat leuk manou!! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:54

Ik heb alleen een probleem, als ik m'n pony bijvoorbeeld over 3 weken al kan kopen ( heb over 1 week vakantie) en als ik hem dan 1 week heb, dat ik dan na die week meteen 2 weken op vakantie ga (italie) en dan gaat mijn vriendin erop passen (misshien rijden maar dat weet ik dus nog niet of ik dat moet doen...) maar dan heb ik hem een week en dan ben ik meteen 2 wekn weg...

dus ik ben erover aan het denken om na onze vakantie te laten komen.. dan heb ik daarna nog 3 weken voordat ik naar school moet...
dus ik weet het nog niet... ik denk dat ik voor de 2de optie ga.. of toch maar een weekje eerder en dat mijn vriendin er dan 2 weken op past.. ?

i don't know...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:56

Als de eigenaren daar akkoord mee gaan zou ik voor de 2e optie gaan :j

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:57

Ja,
ik had al aan ons mam gevraagt of ik ook thuis mocht blijven, maar de vakantie was al geboekt... :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:57

Wat stom Lauste! Echt balen!

Studiemiep, als je de paarden niet goed genoeg vindt moet je het gewoon niet doen! Is ook een fikse prijs voor een paard dat je eigenlijk niet goed genoeg vindt qua bewegingen, dus gewoon verder kijken!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:18

@ Romanoff Ik vond die Dianne ook al raar lopen van achter alleen ik kon/kan niet precies zeggen wat. sowiezo vond ik ze beide te kort lopen in stap en draf er moeten paarden zijn met een ruimer gangwerk van zich zelf. Ik wil het er niet altijd zelf uit moeten persen snappy. Ik vond haar niet zo heel klein was 1.64 die schimmel was 161 maar dat vind ik nu wel te klein (onderschrift is ook veranderd haha). Zelfs een paard onder de 170 stap ik nu wel op, dacht dat het eerst te groot/eng zou zijn :Y) }:0 :+ :D

maar goed ik ben geen kenner dus weet er het fijne niet van. Ze voelde met rijden echt heel fijn maar ik zou mocht ik een paard interesting vinden toch 3-4 x gaan rijden en dan gaat kennis ook mee (die is dierenarts en rijd zelf Z bij de paarden) om paard uit te proberen en te bekijken of het uberhaupt iets voor mij is. Pas op het allerlaatst al er meerdere mensen denken studiemiep dit is een goed/leuk paard dan wordt het paard nog eens door "mijn" dierenarts Klinisch+rontgen gekeurd.

@ Lioomy, nu ik op deze 2 heb gereden (was iig goed voor mijn zelf vertrouwen) wil ik ook een paard wat meer voorwaartser is, dan houd ik meer energie over om op andere dingen te letten zoals mijn houding, been ligging etc.

Iig op naar de volgende paarden geen hand maar een land vol :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:26

@ Lauste welke regio zoek jij?? (en welke prijs?).

Ik zoek in Limburg/ Brabant/Gelderland.

Idd BRAAF (of iig een eerlijk paard, niet zo'n rot bok die je eraf wil hebben) , goedlopen, kleur /afstamming onbelangrijk <7000 euro volgens mij is het best moeilijk |( |(

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:31

Jeetje wat ben jij positief ingesteld zeg, ik ben juist het tegenovergestelde. :')
Hmm, ik woon in regio Overijssel, maar we zoeken eigenlijk overal (afstand maakt ons niet uit).
Budget is bij ons <15.000
Ergens loopt dat dier toch op dit moment? Maar waar? :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 22:34

15.000 is wel een flink budget, daar moet je toch iets voor kunnen vinden! Voor 7000 ook trouwens :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:36

@ Lauste 15.000 euro mijn god wat een bedrag!!!! daar moet je toch wel iets leuks voor kunnen vinden!! dat is dik het dubbele van mijn budget :Y) .

ik blijf gewoon positief hoor!! geen hand maar een land vol en iedere jaar komen er weer paarden op de markt }:0 die nu 2,5 zijn worden straks ook ingereden en wie weet zit daar wel iets leuks bij :D