Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:10

Ik had ook iemand mee genomen die er veel verstand van heeft, en m'n ouders natuurlijk. :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:23

Het word hier stil! :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:29

inderdaad :=

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:52

BAM ! hij komt wss zondag *helemaal happy* :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:13

Ja inderdaad stil hier :oo . Oo wat leuk Rosemarin!!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:19

Ik geloof dat er een stilte valt! :S Maar nu weet ik dat ik morgen ga bellen, en dat Kunamosity zaterdag gaat kijken dus dan hebben we waarschijnlijk al weer heel veel goeds/leuks en ervaringen om te delen en te vertellen!

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben als je gaat kijken naar een paard.
Waar ik op let is:
- uiterlijk, hoe komt het paard over :alert suf, zenuwachtig
- lijnen van rug, schouder, heup. Hoofd ophouding(vooral onder het zadel denk ik wel belangrijk)
- stand van de benen.
Natuurlijk niet algeheel onbelangrijk, een klik met het paard. Voor mij geld echt een gevoel, dat ik denk hier ga ik even een ommetje mee maken of hier wil ik heel graag eens op rijden! Als ik dat niet heb hoef ik er verder al helemaal niet naar te kijken!

Tijdens het rijden is het denk ik heel belangrijk het paard goed uit te proberen. Beetje extra mag wel. Ik vind het heel belangrijk om te weten hoe hij, ook in een onbekende situatie of met een onbekende ruiter die misschien net dat beetje meer vraagt, reageert!

Nog meer? iets verkeerd of vergeten? Tell me more!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:21

Ik meld me hier ook! Ik heb zelf 2 paarden gehad, ben nu gestopt omdat m'n paard met pensioen moest. Maar ben nu weer opzoek naar een nieuwe! Ik zocht zelf eerst ook naar een verzorg paard/pony, maar inderdaad je betaald je blauw en voor dat geld kan je net zo goed een eigen paard nemen. Ik ben van plan het zelf te betalen en wil er echt serieus naar opzoek gaan als het nieuwe school jaar weer begint. Ben echt benieuwd!
trouwens dit is een hele leuke stal met leuke paarden, waar je ook paarden op huurkoop kunt kopen. De meeste paarden zijn normale prijsklasse
http://www.jansenvandenhout.nl/

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:24

Ja ietsje terug in dit topic. wordt er gereageerd op deze stal met minder positieve reactie:S

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:34

welke pagina dan? loop me rot te zoeken haahaha

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:46

inderdaad, heel veel slechte ervaringen met die stal :j

Heb ze een tijdje geleden een mailtje gestuurd met mijn eisen, en de vraag of ze een paard hadden staan dat aan mijn eisen voldoet. Krijg gewoon heel kort en droog een mailtje terug dat ik maar eens moest bellen voor een afspraak? Nou ik ga niet helemaal naar Nederland rijden als ik niet zeker weet of ze een paard naar mijn eisen hebben hoor..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:11

Joycebunny schreef:

Heb ze een tijdje geleden een mailtje gestuurd met mijn eisen, en de vraag of ze een paard hadden staan dat aan mijn eisen voldoet. Krijg gewoon heel kort en droog een mailtje terug dat ik maar eens moest bellen voor een afspraak? Nou ik ga niet helemaal naar Nederland rijden als ik niet zeker weet of ze een paard naar mijn eisen hebben hoor..

Hey ik weet hoe dit zit. Er zit een type miep achter de pc die totaal niks van de paarden weet. Mailde zelf voor vp en zij gaf aan dat ik moest bellen om dit te weten te komen. Zij kon me hier niet mee verder helpen + dat ze mijn vragen niet kon beantwoorden!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:45

Ondertussen is de Draver van mij. De koop is helemaal rond. Beestje gekeurd, betaald en papieren gekregen. Ik ben een nieuwe trotse eigenaar :D .

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:45

Alice13 schreef:
Joycebunny schreef:

Hey ik weet hoe dit zit. Er zit een type miep achter de pc die totaal niks van de paarden weet. Mailde zelf voor vp en zij gaf aan dat ik moest bellen om dit te weten te komen. Zij kon me hier niet mee verder helpen + dat ze mijn vragen niet kon beantwoorden!

okee geen aanrader dus..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:27

Alice13 schreef:
Joycebunny schreef:

okee geen aanrader dus..[/quote]

Als je veel verstand van paarden hebt! En het paard helemaal laat keuren denk ik dat het wel goed zit. Tevens kan het paard voor behoorlijk lange tijd op proef!
Het zijn in dat opzicht geen oplichters ofzo!
Lees overal verhalen over ene marianne peters - daar word je echt niet happy van!

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:46

hallo, ik meld me ook hier.
Ik heb al een haflinger en ben op zoek naar een leuke flinke shet voor erbij. Wel grappig als ik hoor wat voor paarden hier allemaal gezocht worden en in welke prijsklasses :D
Volgens mij ben ik ook een lastige: eerst moet de advertentie me al aanspreken (de tekst, de foto's) en dan als ik ga kijken moet er iets zijn waardoor ik verkocht ben, de "klik" zeg maar (en dan moeten mijn dochters dat ook nog hebben haha)
lastig hoor, soms vind ik hem geweldig en mijn dochter totaal niet...
Ben gisteren wezen kijken bij een merrie, super leuk shetje, alleen heeft nog veulen aan de voet dus moeilijk beoordelen..
Ga donderdag weer kijken!

christel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:20

Ahum..ik ben ook een nieuwe eigenares dus ik mag/kan/wil hier ook iets schrijven..
Hebben er bijna een maand over gedaan om Annabel te kopen.
We hadden nog vanalles te regelen.
Onze eigen stallen zijn nog in aanbouw dus hadden we eigelijk geen voorziening voor haar.
En toch was zij het <3

Nu hebben we een wei (bij ons in de straat ) gehuurd met een grote stal en alle nodige dingetjes.
De vorige eigenares was dolblij dat ze wanneer wij ze kochten bij haar in de buurt bleef wonen en niet naar de andere kant van het land verhuisde.
Dus zaterdag hebben we ze gaan halen, bij ons grote vreugde, bij het vroegere baasje veel verdriet..
Maar ik heb beloofd dat ze haar steeds mag komen bezoeken wanneer ze wilt.
Zeker omdat ze zo eerlijk met ons is geweest.

ze heeft haar ondertussen goed aangepast, het is bij paasvakantie (België) en kunnen de kinderen er volop mee bezig zijn.
Wij zijn echt superblij dat we ze hebben..... *\o/*

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:14

Zooo, leuk nieuws dat er zoveel paarden gevonden zijn :D

ikzelf vond Kadhir op http://www.capricestables.nl/ me wel aanspreken, maar ben ik de enige die z'n achterhand en bouw wat raar vindt? Ken verder helemaal niks van exterieur..

christel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:35

Joycebunny schreef:
Zooo, leuk nieuws dat er zoveel paarden gevonden zijn :D

ikzelf vond Kadhir op http://www.capricestables.nl/ me wel aanspreken, maar ben ik de enige die z'n achterhand en bouw wat raar vindt? Ken verder helemaal niks van exterieur..

Ik vind het een zeer prachtig paardje , en ik zie daar niks mis aan hoor, alleen dat die super gespierd is .. :P ik wou dat ons Annabel al een beetje meer afgetraind was...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:40

Haha oke. Ik vond z'n achterhand op de foto's namelijk heel hoekerig/iel ogen? :+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:51

Dat idee hadden wij ook!
Beetje hoekig. (koeienheupen!)

Net weer met saskia gebeld! VERKOCHT!
Nu contact met Paulien, eigenaresse, deze adv. hoort er bij: http://link.marktplaats.nl/435254381

en deze heb ik net gemaild! http://link.marktplaats.nl/437101640. Maar denk dat deze een beetje te duur is!
Die andere ook maar leuk contact gehad. En als ze echt iets voor mij is dan komen we daar denk ik wel uit ;)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:57

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:58

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:59

Die ruin heeft echt zo'n lekkere show!
De merrie spreekt me het koppie echt zo van aan + wat de eigenaresse zegt ( <3 <3 al bijna verkocht) hahaha

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:01

Kunamosity heeft ook voor kadhir gebeld. Hij was netjes aangereden en vraagprijs is 3500 euro als je dat wilt weten. De mevrouw klonk volgens kuna niet zo lief! maarja daar moet je maar even doorheen, haar koop je niet hahaha

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:04