Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:05

Vala schreef:
Citaat:
Woon je al samen dan? En heb je samen een huis en een houdhouding om (financieel) te runnen?

Als ik mijn paard voor een miljoen kan verkopen, dan krijg ik ruzie met mijn vriend als ik het niet doe. Er is meer dan alleen paarden op de wereld en van dat geld kun je heel veel andere dingen doen! Plus uiteraard een nieuw paardenvriendje kopen :j

Ik heb ook een huishouden etc maar mijn man zal nooit zeggen dat ik dan mijn paard weg moet doen. Kom nou zeg, moet niet gekker worden!

Voor een miljoen! Nou dan heeft hij er echt wel wat over te zeggen bij ons thuis hoor, maar komen ze met 50.000 dan gaat hij ook weg.

Tendance

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:08

Mensen denken, lees ik hier veel, dat ze iets te zeggen hebben over de koper van hun paard. Denk je nu echt, dat ze zullen zeggen, dat ze er niet goed voor zullen zorgen? Natuurlijk niet...
Mensen kunnen zich best heel anders voordoen, dan dat ze zijn.
Als je wat langer in de handel gezeten hebt, dan kom je daar vanzelf achter. Als je zeker wilt zijn, dat het paard op jouw manier verzorgd wordt, dan moet je hem voor zijn dood nooit meer weg doen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:11

Nee ik zou het echt niet kunnen denk ik. Misschien zou ik het wel willen; Tirzah is niet altijd de makkelijkste en een miljoen is veel geld. Maar ik ben echt stapelgek op haar en ze is echt m'n beste maatje. Het heeft lang geduurd voordat we echt een band hadden en na alles wat ze voor me gedaan heeft en al die keren dat ze al van eigenaar is gewisseld, zou ik het niet eerlijk vinden om haar weg te doen. Een paard snapt namelijk niet wat een miljoen is.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:14

ik hebhet dus met mijn vriend erover gehad en hij zegt ook dat dennis blijf tot zijn dood welk bedrag er ook geboden word. ik kreeg laatst van iemand een bod die dennis helemaal geweldig vond en hij wilde hem echt graag hebben waarom weet ik nog steeds neit maar ik kreeg hele mooie bedragen te horen maar heb toch nee gezegt. dennis word niet verkocht veel geld maakt me niet gelukkig en dennis wel.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:16

idd tendace. mensen doen zich zeker anders voor dan ze zijn.

en eigenlijk is het best raar. je hebt een paard, je hebt er een goede klik mee en jullie vertrouwen elkaar. dier geeft jou onvoorwaardelijke liefde!
als jij een miljoen zou krijgen als je je dier, waar je zoveel van houd, weg zou doen. waarom zeggen veel mensen dan nog; absoluut, met een strikje er omheen!
ik snap best, geld maakt makkelijker.
maar, hoe kan je dan zo luchtig doen, zo snel iets weg doen terwijl het je onvoorwaardelijke liefde geeft, dat is iets wat veel mensen niet kunnen geven(ik zeg niet iedereen!) en dieren wel, is mijn mening!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:18

Mijn man zal dat echt nooit zeggen @Tendance, dat zal me nooit met opzet iets laten verliezen, mijn hele leven lang niet! En daar is geen woord van gelogen. Wij hebben zoveel mensen om ons heen verloren dat geld echt het laatste is wat ons boeit.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:23

Miss_Caroo schreef:

en eigenlijk is het best raar. je hebt een paard, je hebt er een goede klik mee en jullie vertrouwen elkaar. dier geeft jou onvoorwaardelijke liefde!
als jij een miljoen zou krijgen als je je dier, waar je zoveel van houd, weg zou doen. waarom zeggen veel mensen dan nog; absoluut, met een strikje er omheen!
maar, hoe kan je dan zo luchtig doen, zo snel iets weg doen terwijl het je onvoorwaardelijke liefde geeft, dat is iets wat veel mensen niet kunnen geven(ik zeg niet iedereen!) en dieren wel, is mijn mening!

Op zich best makkelijk te zeggen, omdat je het er gewoon weg niet voor krijgt. Als dat moment wel zou komen is het ineens een heel ander verhaal.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:24

@ miss Caroo
Ik vind dat niet zo raar. Over het algemeen zijn er veel goede mensen, die goed voor jouw en dan hun paard zullen zorgen.
Dat onvoorwaardelijke liefde? Daar geloof ik helaas niet in. Sorry.

Sommige mensen denken dat paarden op dezelfde manier voelen en emoties hebben als wij mensen, daar geloof ik niet in.
Ik geloof, dat mijn paarden gek op me zijn en zich fijn voelen bij me, maar als ze bij een ander op stal staan, dan gaan ze zich aan die persoon hechten en vergeten ze me langzaamaan. Ze zullen je nog herkennen, maar de nieuwe eigenaar neemt gewoon je plekje in.

Mijn paard gaat voor 50.000 euro. Iemand die dat geld voor een paard neerlegt, kan hem vast een goed leven geven.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 30-07-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:27

Vala schreef:
Mijn man zal dat echt nooit zeggen @Tendance, dat zal me nooit met opzet iets laten verliezen, mijn hele leven lang niet! En daar is geen woord van gelogen. Wij hebben zoveel mensen om ons heen verloren dat geld echt het laatste is wat ons boeit.

Dat is heel vervelend, dat je dat allemaal mee moet maken.
Hij zal het over mijn merrie niet zeggen, omdat dit niet zijn paard is, maar mijn ruin gaat gewoon voor dat geld.
Wij hebben namelijk meegemaakt, dat we een paard hadden en daar werd 15000 voor geboden en die hebben we gehouden. 3 weken later ging hij door de draad en heb ik er nooit meer op kunnen zitten. Dan is geld zo ineens best een belangrijke factor, want ik heb geen paard om recreatief op te rijden. Daarvoor gaat het me te veel om de sport.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:27

Ik vind het wel jammer dat sommige mensen het als een vorm van ontrouw zien als je bereid bent je paard te verkopen.

Als niemand zijn paard zou willen verkopen, hoe zou je dan in hemelsnaam nog een paard kunnen kopen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:28

Myca schreef:
Ik vind het wel jammer dat sommige mensen het als een vorm van ontrouw zien als je bereid bent je paard te verkopen.

Als niemand zijn paard zou willen verkopen, hoe zou je dan in hemelsnaam nog een paard kunnen kopen?

Dat ben ik helemaal met je eens, maar goed ik heb 4 jaar paarden gereden voor een handelaar, dus ik sta er sowieso iets anders in.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:34

Mits paardlief op een goede plaats terechtkomt, gaat ze inderdaad weg voor een miljoen!, daarmee kan ik mijn droom van een huis met stallen in men achtertuin en weiland mee waarmaken, en kan ik veel andere paarden redden en opknappen,dusja, ik pak ze ook netjes in voor de kopers!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:39

Miss_Caroo schreef:

die mensen denken realistischer, en nu mag iedereen die het niet zou doen op de hoogste kast kruipen die ie in de buurt heeft maar zo is het nu eenmaal, vandaag krijg je een miljoen, morgen ligt ie dood in stal. Had je hem verkocht had je morgen nog een miljoen.
Mensen die zeggen "hij blijft tot de dood" gaan er vanuit dat dat nog jaren zal duren. Maar dat is lang niet altijd zo.

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:47

nee zeker niet
ik ben harstikke gehecht aan ze
zou echt niet zonder ze kunnen :n

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:51

Ja hoor, neem maar mee..
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het helpt je wel een heel end op weg.
Een paard blijft nooit jou hele leven bij je, om vervroegd afscheid te nemen voor zo'n bedrag vind ik absoluut niet erg.
Ik zal het er even moeilijk mee hebben, maar ik kom er wel overheen.
Een miljoen zou nou meer dan welkom zijn! :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:09

Ayasha schreef:
Miss_Caroo schreef:

die mensen denken realistischer, en nu mag iedereen die het niet zou doen op de hoogste kast kruipen die ie in de buurt heeft maar zo is het nu eenmaal, vandaag krijg je een miljoen, morgen ligt ie dood in stal. Had je hem verkocht had je morgen nog een miljoen.
Mensen die zeggen "hij blijft tot de dood" gaan er vanuit dat dat nog jaren zal duren. Maar dat is lang niet altijd zo.

Helemaal mee eens!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:10

paqune schreef:
nee zeker niet
ik ben harstikke gehecht aan ze
zou echt niet zonder ze kunnen :n

Dat vind ik eerlijk! Dat je zegt dat je gehecht bent aan je paarden en niet zegt, dat ze gehecht zijn aan jou!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:11

Brittol schreef:
Ja hoor, neem maar mee..
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het helpt je wel een heel end op weg.
Een paard blijft nooit jou hele leven bij je, om vervroegd afscheid te nemen voor zo'n bedrag vind ik absoluut niet erg.
Ik zal het er even moeilijk mee hebben, maar ik kom er wel overheen.
Een miljoen zou nou meer dan welkom zijn! :j

:j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:11

1 miljoen..?

Jahoor neem maar mee... Wil je er nog spullen?
Ook voor 50.000 mogen ze hem ophalen... of.. nee.. ik breng hem persoonlijk ook nog wel...
Ook wel voor 10.000 euro :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:17

Jolliegirl schreef:
1 miljoen..?

Jahoor neem maar mee... Wil je er nog spullen?
Ook voor 50.000 mogen ze hem ophalen... of.. nee.. ik breng hem persoonlijk ook nog wel...
Ook wel voor 10.000 euro :+

Nee, voor 10.000 gaan die van mij niet weg, omdat ik weet dat ze meer waard zijn!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:22

Tendance schreef:
Nee, voor 10.000 gaan die van mij niet weg, omdat ik weet dat ze meer waard zijn!

Of ze het waard zijn... of dat mensen daadwerkelijk dat geld bieden is een héél verschil.
Je kan je paard wel de 100.000 waard vinden, maar gooit men dat er ook voor op tavel?

Dan gaat er bij mij wel een knop om: Hij kan morgen dood in het land liggen...of ik heb n paar duizend euro in handen.
Dan weet ik het wel hoor.... :=
Nou is mijn pony al verkocht, dus het gaat voor mij niet op :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:23

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:25

0152141488 schreef:
VEEL GELD !

Maar ik ben niet triest !
Ik hou van haar en niet van geld.

Waarom nou gelijk weer roepen dat wij triest zijn als we het geld aannemen...??

Je moest eens weten... geld maakt niet gelukkig, maar t is wel handig om te hebben.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:32

Nee echt niet.
Ook al voor een 1 miljoen niet.
Ze betekend gewoon echt super veel voor mij.
Het maakt me niet uit.
Of ze morgen wel of niet zou kunnen dood zijn.
Ze gaat niet weg

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:34

oeps dubbel