Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:23

Helderder schreef:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/376594 ... or-publiek

Baal als een stekker, precies waar ik bang voor was. Omgekeerde wereld.

Alleen het onderliggende probleem wordt niet aangepakt. Er komen steeds meer wolven. En wat ga je straks doen als er ergens dorpen, vinexwijken, buitenwijken of andere plaatsen worden geteroriseerd door wolven. Kortom, regeren is vooruitschuiven.

Maar laten we ook eerlijk wezen. De provincie staat ook met de rug tegen de muur. Landelijk is er niets goed geregeld en ook de Europese wetgeving is draconisch. Daarbij zijn onze bestuurders laf. Het getuigt van heel veel lef om zo te handelen als de burgemeester van Wapse. De meeste bestuurders is dat niet gegeven, die zijn laf dan held. Wel het pluche, maar niet de nek uit durven steken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:24

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:25

onpaard schreef:
Wintu schreef:
Nou mooi is dat, na 9 pagina's over de aanval op het meisje, gooit een mod het topic dicht, omdat de OP niet aan de regels voldoet. Eerst het topic 9 paginas laten lopen en dan dicht gooien

8)7 ik vond t ook al raar.

Heel raar. Het is al op het nieuws (tv) geweest en uitgebreid in de krant. Waarom nu censuur erop? Klagende pro-wolfers? Mogelijk heb ik het mis hoor!

Loretta

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:32

Ik vraag me af of de recreatieondernemers die hier door geraakt worden ook met succes een claim bij de provincie in kunnen dienen. De wolf is een heel duur project en wordt alleen maar duurder naarmate er meer komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:44

Ik zag net op het nieuws op de tv dat het gebied den Treek (volgens het kaartje dat getoond werd een heel groot gebied!) in elk geval tot 15 augustus wordt afgesloten voor bezoekers, wegens dat de wolven daar nesten zouden hebben. Maar, dan kan daar dus de gehele zomervakantie niet gerecreeerd worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:50

Best wel eens interresant om je te verdiepen in de gedachtegang van iemand die zich natuurbeschermer noemt. De hypocrisie druipt er op sommige punten vanaf. Zo wil hij iedereen uit de natuur weren behalve mensen zoals hij zelf. Sterker nog, hij woont zelfs midden in de natuur.

Op het gebied van natura2000 heeft hij wel degelijk een punt. Het maken van wensnatuur is volgens hem kansloos. Maar het laat even weer zien hoe natuurbeschermers het volstrekt met hem oneens zijn.

Kortom een heel interresant inkijkje in de gedachtengang van een zonderling persoon met hier en daar goede punten maar gelijktijdig ook een tenenkrommende gedachtengang.

https://decorrespondent.nl/15449/zonder ... SgLD6OeBng

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:56

Voor nu snap ik wel dat ze het afsluiten want anders lezen we volgende week dood kind.
Die wolf zit er en weet dat hij niks te vrezen heeft behalve een krijsend mens.

Maar onze overheid moet nu door gaan pakken.
Deze afknallen en zet de jongen maar in de dierentuin.
Ga maar eens testen op hybriden, want als het dat zijn is het probleem al heel snel verholpen.
En als je als land zegt we pakken probleem wolven aan gaat Europa niks doen hoor.
Dreig dan maar eens niet meer zoveel te betalen als land, kijken hoe snel het stil word aan de overkant...
En dat geldt ook betreft de stikstof, als klein landje zorgen we voor eten voor half Europa, ze moeten ons dankbaar zijn. schijtoverheid

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:02

DuoPenotti schreef:
Voor nu snap ik wel dat ze het afsluiten want anders lezen we volgende week dood kind.
Die wolf zit er en weet dat hij niks te vrezen heeft behalve een krijsend mens.

Maar onze overheid moet nu door gaan pakken.
Deze afknallen en zet de jongen maar in de dierentuin.
Ga maar eens testen op hybriden, want als het dat zijn is het probleem al heel snel verholpen.
En als je als land zegt we pakken probleem wolven aan gaat Europa niks doen hoor.
Dreig dan maar eens niet meer zoveel te betalen als land, kijken hoe snel het stil word aan de overkant...

Het probleem is hiermee dat er een precedent wordt gecreerd. Vanaf nu kunnen de advocaten van de faunabescherming en dergelijke clubs dit gebruiken om ook andere provincies te dwingen om natuurgebieden waar de wolf een probleem vormt af te sluiten.

Het probleem is gewoon dat onze bestuurders laf zijn. Ze schijten 7 kleuren vanwege de situatie in Wapse waarin de faunabescherming nu een artikel 12 procedure is gestart.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:20

Loretta schreef:
Best wel eens interresant om je te verdiepen in de gedachtegang van iemand die zich natuurbeschermer noemt. De hypocrisie druipt er op sommige punten vanaf. Zo wil hij iedereen uit de natuur weren behalve mensen zoals hij zelf. Sterker nog, hij woont zelfs midden in de natuur.

Op het gebied van natura2000 heeft hij wel degelijk een punt. Het maken van wensnatuur is volgens hem kansloos. Maar het laat even weer zien hoe natuurbeschermers het volstrekt met hem oneens zijn.

Kortom een heel interresant inkijkje in de gedachtengang van een zonderling persoon met hier en daar goede punten maar gelijktijdig ook een tenenkrommende gedachtengang.

Ik snap hem wel en vind hem ook niet hypocriet. Als ik zie hoe onzorgvuldig de toeristen hier met de natuur omgaan, is tenenkrommend en zeker niet fijn voor de inwoners van dat bos. Hordes gillende kinderen die maar te pas en onpas het pad verlaten, bij dassenburchten zitten ed, ouders vinden het allemaal prima. De stadse hond mag ook lekker los, want prachtig vind ie dat. Dat Fikkie wild verstoord, komt niet bij ze op. En masse over de zandpaden fietsen, menig hazelworm en slang verplettend. En dan hebben we het nog maar niet over de enorme zooi die ze achterlaten, mensen die de heide vertrappen voor een leuke foto. Dus ik snap hem prima wat dat betreft, ik ben ook altijd blij dat iedereen weer naar huis gaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:29

Het is afgesloten en de beheerder is verantwoordelijk 8)7

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:35

Wintu schreef:
Loretta schreef:

Ik snap hem wel en vind hem ook niet hypocriet. Als ik zie hoe onzorgvuldig de toeristen hier met de natuur omgaan, is tenenkrommend en zeker niet fijn voor de inwoners van dat bos. Hordes gillende kinderen die maar te pas en onpas het pad verlaten, bij dassenburchten zitten ed, ouders vinden het allemaal prima. De stadse hond mag ook lekker los, want prachtig vind ie dat. Dat Fikkie wild verstoord, komt niet bij ze op. En masse over de zandpaden fietsen, menig hazelworm en slang verplettend. En dan hebben we het nog maar niet over de enorme zooi die ze achterlaten, mensen die de heide vertrappen voor een leuke foto. Dus ik snap hem prima wat dat betreft, ik ben ook altijd blij dat iedereen weer naar huis gaat.

Het betekend ook dat heel veel serieuze natuurliefhebbers de toegankelijkheid tot de natuur ontnomen wordt. Ik vind het in die zin hypocriet dat hijzelf midden in de natuur woont en zich vervolgens elitair opstelt door te zeggen. Ik wel en jullie niet.

Laat hij dan eens consequenties uit zijn uitspraak trekken en beginnen met zelf te verhuizen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:36

Wintu schreef:
Loretta schreef:

Dat is waar. Je hebt gelijk dat recreanten de natuur vaak verstoren. Maar toch zie ik hen liever dan wat er nu gebeurt, een steeds erger wordende wolvenplaag waar nu een groot natuurgebied voor wordt afgesloten.En die wolven moeten eten dus zullen dus het hele gebied leegvreten. En de omliggende weitjes ,etc. etc. enzovoort.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:38

Pipapaardje schreef:
Mellow schreef:
Pipapaardje, vraagje...

Woon jij in wolvengebied of kun jij kiezen wanneer je je in een wolvengebied begeeft?

Want dat is vaak waar de schoen wringt. Voor mij persoonlijk in ieder geval wel.

Voor sommige mensen is het geen keus maar zitten ze er middenin.

Ja, ik woon in wolvengebied en hou daar ook mijn paarden, dus de zorgen daarom zijn mij niet onbekend. En ja, dat is ook met offers gekomen, bijvoorbeeld dat mijn dieren nu niet meer 24/7 buiten kunnen lopen. Ze staan nu in de nacht binnen.

Voor recreanten, want daar gaat het nu steeds om, is er wel die keuze hè.

En je hebt geen wolfwerende omheining?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:41

Citaat:
Voor recreanten, want daar gaat het nu steeds om, is er wel die keuze hè.

Die ook gewoon mentaal gezond willen blijven en genieten van de natuur.
En zo naast hun werk of misschien wel verzorgende taken aan ouders willen ontspannen. Zo werken en de belasting betalen aan die k.t clubjes als sbb.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:41

Ik snap de keuze voor nu. Maar hoe lang duurt het voordat deze groep wolven er op uit gaat trekken. En dan?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:52

Rizette schreef:
En je hebt geen wolfwerende omheining?

Die omheiningen die aantoonbaar "zo goed werken"? Zo goed zelfs dat de wolven consulent meneer Mekel ze zelf niet gebruikt? :')

Dus wolfwerende omheining er omheen en dan maar gokken of alles nog leeft de volgende ochtend?

Edit; sorry Rizette, ik begreep het verkeerd, dit is geen aanval op jou!

Ik heb zelf godenzijdank geen paarden meer en hoef de keuze niet te maken, want ik weet oprecht niet wat ik zou doen en waar ik budget voor zou hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:57

Jessix schreef:
Ik snap de keuze voor nu. Maar hoe lang duurt het voordat deze groep wolven er op uit gaat trekken. En dan?

Ligt er maar aan waar die wolven hun jongen leren jagen, en of ze dan nog mensen tegen komen. Een territorium is veel groter dan het afgesloten gebied.

Het is een typische Nederlandse doorschuif oplossing. Of beter, het lost op de lange termijn niets op.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:02

Weten die wolven ook dat ze in dat stuk bos moeten blijven /sarcasme uit

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:12

Loretta schreef:
Het betekend ook dat heel veel serieuze natuurliefhebbers de toegankelijkheid tot de natuur ontnomen wordt. Ik vind het in die zin hypocriet dat hijzelf midden in de natuur woont en zich vervolgens elitair opstelt door te zeggen. Ik wel en jullie niet.

Laat hij dan eens consequenties uit zijn uitspraak trekken en beginnen met zelf te verhuizen.

Ik denk dat hij helemaal geen problemen heeft met serieuze natuurliefhebbers, maar meer met de mensen die het bos als achtergrond gebruiken voor een activiteit en voorbijgaan aan de natuur en haar bewoners. Zie mijn voorbeelden, maar zo heb je ook de yogaklassen enz enz.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:15

__Suzanne__ schreef:

Ik verbaas me op SM over de hoeveelheid mensen die denken dat dat zo is :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:15

Wintu schreef:
Ik denk dat hij helemaal geen problemen heeft met serieuze natuurliefhebbers, maar meer met de mensen die het bos als achtergrond gebruiken voor een activiteit en voorbijgaan aan de natuur en haar bewoners. Zie mijn voorbeelden, maar zo heb je ook de yogaklassen enz enz.

Dat betekent dus ook einde van de buitenrit.

Ik vraag mij dan af hoe hij die mensen wil scheiden. Of zie ik nu een verdienmodel met safari excursies?

Maar goed. Het betekend voor de omwonenden dus. Wel de lasten, maar niet de lusten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:20

Loretta schreef:
Wintu schreef:

Dat betekent dus ook einde van de buitenrit.

Ik vraag mij dan af hoe hij die mensen wil scheiden. Of zie ik nu een verdienmodel met safari excursies?

Maar goed. Het betekend voor de omwonenden dus. Wel de lasten, maar niet de lusten.

Ik vind je conclusie echt te kort door de bocht.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:23

Waarom tekort door de bocht?

Het is precies wat er al jaren gebeurd. Steeds een stukje verder gaan met afsluiten. Het is nooit genoeg.

Daarin kan hij en zijn "collega" natuurbeschermers elkaar wel vinden.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:26

Wintu schreef:
__Suzanne__ schreef:

Ik verbaas me op SM over de hoeveelheid mensen die denken dat dat zo is :')

Ik ook. Aan de overkant van dat stuk bos is het Henschotermeer, met strandjes met kinderen en recreanten, campings etc…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:46

Loretta schreef:
Waarom tekort door de bocht?

Het is precies wat er al jaren gebeurd. Steeds een stukje verder gaan met afsluiten. Het is nooit genoeg.

Daarin kan hij en zijn "collega" natuurbeschermers elkaar wel vinden.

Einde buitenrit, hoe wil hij de mensen scheiden, verdienmodel met safari excursies en voor de omwonenden is het wel de lusten niet de lasten. Waar haal je het in godesnaam vandaan? Die man heeft een mening en hij heeft best gelijk, heeft niet zo veel met de wolf van doen ook. Hij is compleet tegen de natuurorganisaties, dus waar heb je het over. Hij is meer natuurmens dan alle groene organisaties bij elkaar die alles vernaggelen.