Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evamarie schreef:Ja klopt het is die pony. Achteraf had ik hem dus gewoon wel in de bak kunnen zien. Andere kopers hebben dit wel gedaan na mij. Ik had daar duidelijk naar moeten vragen, dan had het gewoon gekund. Bak van de buren bleek gewoon beschikbaar.
Bedankt voor de lieve berichtjes, ik hou jullie op de hoogte uiteraard!
Lindor92 schreef:Earth schreef:Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?
Geen ervaring mee. Zie ze wel regelmatig adverteren. Bieden paarden aan die minder hoog geprijsd zijn zie ik.
Aatrox schreef:Ik heb nu meerdere keuringen gehad waar ik er niet bij was (ook buitenland) en het contact loopt misschien iets stroever soms maar heb er nog geen moment bij gehad, goh was ik er nu maar bij. Maar ik denk wel dat je heel veel ziet en leert van een keuring en als je erbij kan zijn, zou ik dat ook zeker doen.
Wij hebben na 5 afgekeurde paarden (ik durf het bijna niet te zeggen) een goedgekeurde (of in ieder geval positief aankoopadvies), 6 maal is scheepsrecht?
Morgen ophalen!![]()
Lieser schreef:tita schreef:Ik weet niet hoe oud je dochter is en wie het paard gaat betalen of onderhouden.
Maar zoiets moet je van te voren bespreken lijkt mij
Tenzij je dochter alles zelf beslist en betaald
Mijn dochter is 19, ik kan haar niet verbieden om naar een paard te gaan kijken. En juist omdat we het samen doen, kan er discussie ontstaan. Want waarom zou mijn 'nee' meer waard zijn dan haar 'ja'?
Aatrox schreef:Ik heb nu meerdere keuringen gehad waar ik er niet bij was (ook buitenland) en het contact loopt misschien iets stroever soms maar heb er nog geen moment bij gehad, goh was ik er nu maar bij. Maar ik denk wel dat je heel veel ziet en leert van een keuring en als je erbij kan zijn, zou ik dat ook zeker doen.
Wij hebben na 5 afgekeurde paarden (ik durf het bijna niet te zeggen) een goedgekeurde (of in ieder geval positief aankoopadvies), 6 maal is scheepsrecht?
Morgen ophalen!![]()
Evamarie schreef:Goede tips Oji, dankje.
Normaal gesproken zou ik zo ook echt nooit een paard kopen. Hetis dat ik als een blok gevallen ben. De manier waarop het gegaan is kan echt niet, zo ga je niet met mensen om vind ik. Ik vrees dat ik daarin al verlies geleden heb, dat is mijn keuze geweest. Ik weet ook uit betrouwbare bron dat hij vandaag wel bezichtigd zou worden waarbij mensen de trailer al mee hadden. Ik wilde het risico niet lopen dat hij voor mijn neus weg zou gaan, vandaar. Ik moest snel handelen.
Morgen ophalen!![]()
Lieser schreef:Evamarie schreef:Goede tips Oji, dankje.
Normaal gesproken zou ik zo ook echt nooit een paard kopen. Hetis dat ik als een blok gevallen ben. De manier waarop het gegaan is kan echt niet, zo ga je niet met mensen om vind ik. Ik vrees dat ik daarin al verlies geleden heb, dat is mijn keuze geweest. Ik weet ook uit betrouwbare bron dat hij vandaag wel bezichtigd zou worden waarbij mensen de trailer al mee hadden. Ik wilde het risico niet lopen dat hij voor mijn neus weg zou gaan, vandaar. Ik moest snel handelen.
Maar heb je een aanbetaling gedaan dan? Anders zou ik als verkoper nooit een kans als deze, met een potentiele koper die de trailer al bij zich heeft en dus bereid is om ongekeurd te kopen, laten schieten. Zo niet, dan vind ik het verhaal van die koper ongeloofwaardig.
Carr_friesje schreef:Zou ik iemand met veel ervaring in koop/verkoop mogen pb'en?
Ben in gesprek met een verkopende partij en ik ben hier helemaal nieuw in dus heb graag even een ervaren oog die meekijkt.