Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Ik snap je heel goed hoor! Uitzicht is wel errrrg lekker, geen dicht dal ook vanwege geluid wat anders niet wegkan (met motoren en ander lawaai echt ontzettend hinderlijk). En in de winter ook nog zonlicht is ook fijn.
Aude hebben wij ook gekeken, was ook erg mooi. Maar ja, hart verloren dus die moesten we maar weer gaan opzoeken dan. En zo kom je dan op een plek terecht die je inderdaad nooit van tevoren had bedacht.
Zo leuk dat het bij jullie zo goed op zijn plek is gevallen!
Tinka schreef:In de Aude is het momenteel wel erg droog dacht ik.
Tinka schreef:Mijn vader woont in de Var, erg mooi, maar in de zomer erg warm, droog en dor, geen groen sprietje meer te zien. En veel toeristen in de zomer.
Hier hebben we geen last van lawaai gelukkig, wonen natuurlijk ook erg afgelegen en niet in een dal. Kamikaze motorrijders hebben we hier ook wel last van, ze denken allemaal dat ze op het circuit zitten en scheuren als gekken en veel te snel voorbij.
Tinka schreef:Ik ga nooit naar mijn vader toe want ben daar niet welkom, dankzij de nieuwe vrouw van mijn vader. Haar kinderen en kleinkinderen mogen natuurlijk wel komen, maar wij niet,mijn broer ook niet.
bribro schreef:Ik sluit me ook onmiddelijk aan bij Balou, ik kom ook jou kant op.
En mijn kids hebben veel ervaring met onkruid opsporen en verwijderen![]()
(morgen krijgen ze meivakantie en dan gaan we beginnen aan 2,5 ha kruiskruid verwijderen, zielig voor ze hè)
Maar eh, serieus ik zou zo jouw kant opkomen. Maar dat wist je al geloof ik. En de Var, tja die heeft eigenlijk mijn hart gestolen. Het is dat manlief de franse taal echt niks vindt
Prairy schreef:Letterlijk 2 mutsen onderweg haha
Je had toch ook in de buurt van Rodez gewoond? Dat is Aveyron toch? Hoe was het daar qua warmte en droogte en groen/ruigte?
Monique1963 schreef:Voor mensen die naar FR willen en het bij ons te heet vinden... wij adviseren vrienden die willen verhuizen altijd te kijken in de lot en de dordogne. Minder heet, wel iets meer regen, maar beduidend beter weer dan in de corrèze bijvoorbeeld. Als je een lijnen trekt tussen Brive en Toulouse en dan het stuk links daarvan, dát is het weertype dat veel Nederlanders fijn vinden. Het is daar ook lekker groen genoeg voor paarden en je hebt er toch al het Zuid-Frankrijk gevoel. Waarom zijn wij daar niet gaan wonen? We wilden een weids uitzicht en toch nog warmer.
laurenta schreef:Monique1963 schreef:Voor mensen die naar FR willen en het bij ons te heet vinden... wij adviseren vrienden die willen verhuizen altijd te kijken in de lot en de dordogne. Minder heet, wel iets meer regen, maar beduidend beter weer dan in de corrèze bijvoorbeeld. Als je een lijnen trekt tussen Brive en Toulouse en dan het stuk links daarvan, dát is het weertype dat veel Nederlanders fijn vinden. Het is daar ook lekker groen genoeg voor paarden en je hebt er toch al het Zuid-Frankrijk gevoel. Waarom zijn wij daar niet gaan wonen? We wilden een weids uitzicht en toch nog warmer.
Dank Mo, kruip nu weer heeeeel gauw onder de meelees steen (maar nog wel even de opmerking: we genieten zo van jullie uitgebreide berichten en filmpjes)
lukka63 schreef:Als wij in december met de camper richting Spanje gaan,dan komen we graag eens langs,na al die verhalen en filmpjes lijkt het me leuk om jullie en de dieren eens te ontmoeten.
Monique1963 schreef:lukka63 schreef:Als wij in december met de camper richting Spanje gaan,dan komen we graag eens langs,na al die verhalen en filmpjes lijkt het me leuk om jullie en de dieren eens te ontmoeten.
Wat leuk, Lukka, gaan jullie overwinteren in Spanje? En wat heerlijk dat jullie ook een camper hebben. Wat een vrijheid hè? En van harte welkom natuurlijk! Via PB kunnen we gegevens uitwisselen etc. Leuk!
rocymax schreef:Mooi filmpje weer Mo. Ik ben altijd lichtelijk jaloers als ik die mooie groene weilanden zie. Hier blijft het maar dor en droog...