Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:39

Evamarie schreef:
Jullie adviseren allemaal keuren he.
Ik twijfel wel hoor kost mij bijna 1000 euro extra..

In jouw geval zou ik zeker weten keuren. Beter 1000 euro nu extra kwijt en dat je weet hoe hij erbij staat dan duizenden euro's aan dierenartskosten als hij onverhoopt toch niet goed blijkt te zijn...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:40

Absoluut keuren.. Het kost nu 1000,- extra maar als het paard iets mankeert waardoor hij blijvend ongeschikt is zijn je kosten (en verdriet) veel groter.

SteffiiY

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:41

Ik ga maandag voor de 2e keer bij ''mijn'' paard kijken. Ga deze keer samen met mn instructrice en dan gelijk even een ''lesje'' bij haar rijden om te kijken hoe dat gaat. Ik hoop dat ik er net zo'n fijn gevoel aan over houd dan bij de eerste keer kijken :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 15:42

SteffiiY schreef:
Ik ga maandag voor de 2e keer bij ''mijn'' paard kijken. Ga deze keer samen met mn instructrice en dan gelijk even een ''lesje'' bij haar rijden om te kijken hoe dat gaat. Ik hoop dat ik er net zo'n fijn gevoel aan over houd dan bij de eerste keer kijken :D

Spannend! Hopelijk bevalt het!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:49

Evamarie schreef:

Dat was toch al geregeld? En anders bij afkeuring de kosten voor de verkoper, maar dat wordt tegenwoordig al bijna niet meer gedaan..
Sowieso vragen om te stoppen bij afkeuring en beginnen met de klinische keuring. Als ie bv ergens iets voelt dan kun je daar mee beginnen met de foto's.
Is ie goed ga je verder, is ie niet goed stop je en kost het je minder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:52

Evamarie schreef:

Dat is drie maanden stalgeld.

Als dat al een dingetje is, wat doe je dan met een DA-rekening van €1500?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:53

Afkeuren op kosten verkoper zou ik als verkoper zijnde ook niet willen.

Evamaria ik zou het na jouw verhaal raar vinden als je niet zou keuren, lijkt me niet verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:55

SteffiiY schreef:

Leuk Steffiiy, het is je gegund!

Ja alles is geregeld. Ik vind het gewoon erg veel geld en ik ben aan vervoer ook extra veel kwijt. Dan als ikzelf rijdt. En dan gaat doordeweeks niet ivm mijn werk. Ik zie er gewoon een beetje tegenop.

Edit in verhouding met de uitgaven is het idd niet veel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:59

ik snap wel dat het zuur geld is... en ja, als hij afgekeurd wordt, is het 1000 euro de sloot in ;-)
maar stel je voor dat je niet gekeurd zou hebben, dan was het 10.000 euro (en meer) de sloot in!
Zeker in dit verhaal, zou ik extra goed laten keuren....

Je mag niet aan victim blaming doen, maar als je in dit geval niet zou keuren, dan is het wel echt een soort van eigen schult....dikke bult.....als het fout af loopt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:00

Wat? Twijfel jij nu aan een keuring? Met dat hele verhaal erachter?? En je zegt dat je onzeker bent?
Jij zeker moet laten keuren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:06

Dankjewel. Ja sorrie. Zoveel keuzes in korte tijd. Ik laat het staan, komt goed. Het is niet helemaal gelopen zoals ik wilde. Maar goed. Hij staat nu op mij gereserveerd en daar ben ik wel blij om. We gaan gewoon het diepe in dan. Het voeld ook raar omdat ik er zelf niet bij kan zijn. Ik wacht gewoon donderdag af en laat het jullie weten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:06

Ik zou zeker laten keuren in jouw geval.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 16:11

Keuren zonder er zelf bij te zijn zou ook niet een keuze zijn die ik zou maken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:14

upendo schreef:
Keuren zonder er zelf bij te zijn zou ook niet een keuze zijn die ik zou maken.

Ik wou het net zeggen .... zeker bij de klinische zou ik altijd aanwezig willen zijn. Als verkoper wil ik trouwens ook er graag dat de koper er bij is. Foto's is wat anders, die kun je nog altijd doorsturen naar je eigen DA.
Vind € 1000 trouwens ook beestachtig duur!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:19

Evamarie schreef:
Dankjewel. Ja sorrie. Zoveel keuzes in korte tijd. Ik laat het staan, komt goed. Het is niet helemaal gelopen zoals ik wilde. Maar goed. Hij staat nu op mij gereserveerd en daar ben ik wel blij om. We gaan gewoon het diepe in dan. Het voeld ook raar omdat ik er zelf niet bij kan zijn. Ik wacht gewoon donderdag af en laat het jullie weten.

je gaat er zelf niet bij zijn? En hoe weet je dan zeker dat er de juiste beslissingen genomen worden? (vaak, of in ieder geval meer dan eens komen ze tijdens een keuring dingen tegen die ze toch graag even overleggen. Er zijn natuurlijk maar weinig paarden helemaal vlekkeloos, maar dan direct kunnen overleggen is wel gewoon prettig)
Wil je dit zelf niet zien? Ik blijf dat toch altijd bijzonder vinden. Een dier laten keuren zonder er zelf bij te zijn. Dan moet je wel heel veel vertrouwen in de wereld hebben hoor!
Een mooi iets, maar ik vind je iets naïef over komen om eerlijk te zijn.

Je zou er bij moeten zijn, alleen maar om er zelf iets van te leren! Dan leer je het beste kritisch kijken en kun je mocht je ooit weer voor zo iets komen te staan, al een hele hoop zelf zien!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:25

Zijn er wel eens mensen die een paard kopen in Duitsland? In het zuiden over de grens is een stal die best leuke paarden aanbiedt voor redelijke prijzen (rond 10k). Misschien dat dit iets is voor in de toekomst. Maar is voor mij wel 4 uur rijden :=
Paarden worden daar heel allround gereden, dat is wel leuk om te zien.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:29

Klinisch laten keuren kan in mijn ogen wel, als ze de keuring op film zetten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:30

Earth schreef:
Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?

Geen ervaring mee. Zie ze wel regelmatig adverteren. Bieden paarden aan die minder hoog geprijsd zijn zie ik.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:30

Lindor92 schreef:
Zijn er wel eens mensen die een paard kopen in Duitsland? In het zuiden over de grens is een stal die best leuke paarden aanbiedt voor redelijke prijzen (rond 10k). Misschien dat dit iets is voor in de toekomst. Maar is voor mij wel 4 uur rijden :=
Paarden worden daar heel allround gereden, dat is wel leuk om te zien.

Mijn ervaring met duitse stallen is altijd positief geweest, maar ik ben niet bekend met de regelgeving (en wetgeving) daar.
Als ze leuke paarden hebben (en zeker meerdere) zou ik er zeker gaan kijken. Duitsers houden van allround opgeleide en brave paarden.

Wel altijd laten keuren trouwens. Maar logisch.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:31

Ik heb meerdere paarden gekocht en ben tnt maar 1 keer bij de keuring geweest. Verder door omstandigheden dat altijd gewoon aan de verkoper en de dierenarts gelaten. Nog nooit problemen mee gehad.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:35

Lindor92 schreef:
Earth schreef:
Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?

Geen ervaring mee. Zie ze wel regelmatig adverteren. Bieden paarden aan die minder hoog geprijsd zijn zie ik.

Ja inderdaad. Dus ik ben evengoed nog wel benieuwd.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:36

T
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:40

Apple schreef:
Ik heb meerdere paarden gekocht en ben tnt maar 1 keer bij de keuring geweest. Verder door omstandigheden dat altijd gewoon aan de verkoper en de dierenarts gelaten. Nog nooit problemen mee gehad.

je hoeft maar 1 keer pech te hebben. Ik heb klinische keuringen gezien, nou, die sloegen echt nergens op! je zou zo maar een paard kopen en daar voor moeten betalen. Maar goed, dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Ik zou bij zo'n verhaal zelf nooit risico willen lopen, en er alleen al bij willen zijn om er zelf van te kunnen leren.
En ook om dingen rechtstreeks te overleggen. Stel je voor, dat ze ergens een plekje tegen komen (een klein vlekje in het oog bijvoorbeeld). waarover de dierenarts zelf ook twijfelt, of in ieder geval een opmerking heeft.
Als je dat toch achteraf zo horen, dan krijg je toch allemaal vragen. Het is toch veel fijner om op zo'n moment gelijk te kunnen overleggen en zelf mee te kijken. En zo heb ik in de loop van de jaren wel meer dingen mee gemaakt waardoor ik van mening ben dat je er als kopende partij bij zou moeten zijn....

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:46

Evamarie schreef:
Het voeld ook raar omdat ik er zelf niet bij kan zijn. Ik wacht gewoon donderdag af en laat het jullie weten.

Zoals hierboven gezegd wil ik je ook aanraden erbij te zijn. Dan kan je ook de keuring stoppen als het paard halverwege al niet geschikt blijkt, kan je weer geld besparen.
Heb je wel zelf de keurende dierenarts uitgezocht of heeft de verkoper die aangedragen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:46

Het is misschien een beetje offtopic, maar wij hebben er echt nooit rare ervaringen mee gehad.

Na afloop van de keuring ook gewoon de dienstdoende dierenarts aan de telefoon gehad.
1 keer dat de keurende dierenarts een opmerking had over het paard en wij besloten het risico te nemen (de prijs was er ook naar). 1 keer dat er een 'raar plekje' zat en dat de DA nog even heeft gecheckt of het een sarcoide, melanoom of gewoon een rare muggenbult was. De andere keren was er geen nadere opmerking en is het paard gewoon goedgekeurd.

1 paard stond in Wales, 1 paard stond in Ierland, de anderen op 3 uur rijden bij ons vandaan.