Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
speurneusc schreef:en ook aan de hand en op stal zijn ze onder control, zonder boomlange ruiters etc. kwestie van opvoeden vanaf dag 1. En je kan wel wat willen met je manier van rijden, maar als je niet kan inspelen op je paard die daarmee niet kan handelen bereik je daar geen .... mee. Meer van aai poessie aai poessie rotkat. Dat stimuleer je op die manier alleen maar mee
kom me maar tonen hoe jij het doet. Zolang de chemische castratie niet werkt sta ik open voor hulp. Maar niet voor een hoop gelul en niks om te tonen.
En dan vind ik het een beetje beledigend zelfs dat je daar nu pas achter komt. Ik zal het je nog sterker vertellen. Hij krijgt geen rotkat.
hij wordt naar voor gevraagd op stem en met een zwiepje van de longe en dan nog beloont ook voor de juiste reactie.

denk dat je misschien twee rotkatten er in krijgt….
meen je dit nou echt? Misschien gewoon het kruisje rechtsboven aanklikken… is een simpele handeling en je zult zien… het geeft jezelf en anderen een hoop rust…
speurneusc schreef:en ook aan de hand en op stal zijn ze onder control, zonder boomlange ruiters etc. kwestie van opvoeden vanaf dag 1.
)
we hebben het daar sowieso een paar jaar geleden al over gehad. Toen was hij het eens met wat we voor ons zelf beslist hadden wb wanneer. Nu zou hij denk ik vooral ongerust zijn als ie nu les moest geven.

Duhelo schreef:Ik bedoelde echt van, laat ze maar werken als in, zet deze hengst nu maar eens aan het werk tot hij zich gewonnen geeft. (en als je dan 4 uur moet doorgaan tot ze er bijna bij neervallen, dan is dat zo.). Dat heb ik bij geen enkel paard goed zien uitpakken.
Niet perse als in, ze moeten dagelijks gewerkt worden zeg maar.
. Je kunt een paard breken door er 4 uur lang op te hossen enzo, maar die is zodra hij is bij geslapen vaak nog net zo link. Of je doet dat uitputten elke dag en dan krijg je met wat pech een paard dat echt helemaal mentaal uitcheckt, dat is ook niks...