Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:39

Ik ben echt niet goed met namen hahaha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:40

Wat is dat goedkoop bij jullie klinische keuring. Ik ben echt wel meer kwijt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het actief aanbieden van paarden niet toegestaan is in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.
Zie voor de overige regels de openingspostvan dit topic.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:44

T
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:51

janna schreef:
Lastig met zo'n stal ja, maar als je zelf daar zo fijn staat zou ik dat ook niet opzeggen. Zie het maar weer te vinden idd.

Evamarie, ik zou de naam van het paard even weghalen. Niet chique als dat voor eeuwig op internet terug te vinden is als ie afgekeurd wordt volgende week. Als verkoper zou ik daar niet blij mee zijn.

Gelijk gedaan, maar iemand heeft mij Gequot.. Goed dat je het zegt.. Stom..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:22

Ik heb het in de quote even aangepast :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:24

Dankjewel Apple +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:38

Dap suylichem is mijn vorige kliniek en vaste dierenarts ik heb volste vertrouwen in Jurgen. Maar voor keuren zou ik toch andere kliniek nemen.

Lienden had netjes opgelost ik mocht terug komen voor echo en ergens anders een SO doen.
Ik vertelde niet welk kliniek ik ging was bodengraven.

Erik had um gekeurd in Lienden en die baalde als stekker ding was zo groot als tennis bal.
Nu is ie inmiddels weg maar was echt eerste 2 jaar weg, aanwezig, weg, aanwezig.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:42

Lieser schreef:
Wij zijn vandaag bij dezelfde stal geweest, voor die schimmel. Superlief, knap paard. Mijn dochter kreeg hem met wat aanwijzingen heel fijn aan het lopen. Bij mij ging het wat stroever. Ik merk dat ik de neiging heb om met een te losse teugel te rijden (net aan contact met de mond), en dat vond hij terecht lastig. Maar ja, om nou twee paarden te kopen, deze voor mijn dochter en een andere voor mij ...

Hele prettige stal trouwens, fijne ontvangst en zo.

Mijn dochter is nu naar die schimmel (jachtpaard) voor een tweede bezichtiging (hij was er nog, blijkbaar ben ik niet de enige die hem te groen en/of te duur vindt). Ze gaat er vanmiddag ook mee springen, om te kijken hoe dat gaat.

Mag ik stiekem hopen dat hij haar alsnog tegen valt? Anders voorzie ik flink wat discussies hier in huis :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:45

Ik weet niet hoe oud je dochter is en wie het paard gaat betalen of onderhouden.
Maar zoiets moet je van te voren bespreken lijkt mij

Tenzij je dochter alles zelf beslist en betaald

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:50

Maar als jullie niks kunnen vinden kijken jullie dan bewust niet bij handelaren? Ik ken nl genoeg handelaren die momenteel propvol met dieren staan en kan mij niet voorstellen dat je gewoon niet slaagt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:51

Lieser schreef:
Lieser schreef:
Wij zijn vandaag bij dezelfde stal geweest, voor die schimmel. Superlief, knap paard. Mijn dochter kreeg hem met wat aanwijzingen heel fijn aan het lopen. Bij mij ging het wat stroever. Ik merk dat ik de neiging heb om met een te losse teugel te rijden (net aan contact met de mond), en dat vond hij terecht lastig. Maar ja, om nou twee paarden te kopen, deze voor mijn dochter en een andere voor mij ...

Hele prettige stal trouwens, fijne ontvangst en zo.

Mijn dochter is nu naar die schimmel (jachtpaard) voor een tweede bezichtiging (hij was er nog, blijkbaar ben ik niet de enige die hem te groen en/of te duur vindt). Ze gaat er vanmiddag ook mee springen, om te kijken hoe dat gaat.

Mag ik stiekem hopen dat hij haar alsnog tegen valt? Anders voorzie ik flink wat discussies hier in huis :(

Wel goed dat ze hem probeerd.

Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande reacties.

Ik snap je echt wel ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:54

Spaansepony schreef:
Maar als jullie niks kunnen vinden kijken jullie dan bewust niet bij handelaren? Ik ken nl genoeg handelaren die momenteel propvol met dieren staan en kan mij niet voorstellen dat je gewoon niet slaagt :Y)

Ik slaag ook niet hoor kijk sinds jan 2020
3 dieren gereden
2 afspraken geannuleerd

2 paarden waar ik in geloofde maar 1 was verkocht en de ander ging naar iemand die um niet liet keuren.

Ik wil niet via handelaar, geen draver, geen Pre, geen Frans Hongaars of wat dan ook.
Valt niet mee nu ben ik niet elke maand even fanatiek maar toch

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:57

Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:57

Ik merk dat er best een kloof zit tussen aanbod en kopers qua bereikbaarheid. Veel fokkers en handelaren die niet adverteren via andere websites dan hun eigen en waar je zonder specifieke google search niet bij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:02

Balen Tita.

Het is ook zo'n overspannen markt..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:05

Galeobdolon schreef:
Ik merk dat er best een kloof zit tussen aanbod en kopers qua bereikbaarheid. Veel fokkers en handelaren die niet adverteren via andere websites dan hun eigen en waar je zonder specifieke google search niet bij komt.

Dat klopt, wij verkopen ook wel paarden via een handelaar, die komen nooit op een verkoopsite terecht.
Ik zie hier dat het begrip 'handelaar' nog steeds een negatieve lading heeft, maar er zijn natuurlijk erkende sportpaardenhandelaren die juist de betere paarden op stal hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:12

Earth schreef:
Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?

Oh nee laat maar zitten, ik ben benieuwd naar een andere ervaring, namelijk met Het bonte stalletje?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:13

tita schreef:
Ik weet niet hoe oud je dochter is en wie het paard gaat betalen of onderhouden.

Mijn dochter is 19, ik kan haar niet verbieden om naar een paard te gaan kijken. En juist omdat we het samen doen, kan er discussie ontstaan. Want waarom zou mijn 'nee' meer waard zijn dan haar 'ja'?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 15:18

Lieser schreef:
tita schreef:

Mijn dochter is 19, ik kan haar niet verbieden om naar een paard te gaan kijken. En juist omdat we het samen doen, kan er discussie ontstaan. Want waarom zou mijn 'nee' meer waard zijn dan haar 'ja'?

Wat mooi dat je er op die manier naar kijkt! Is het geen optie om zelf ook nog een keer te gaan kijken?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:20

In dit geval vind ik het wel een gevalletje wie betaalt bepaald ;-)
En ik zou er ook goed over na denken hoe je het in de toekomst gaat doen. Wie betaalt wat, en wat als 1 van de 2 er niet meer mee wil rijden....

Maar het is natuurlijk ook meer een geval, dat stel je voor dat jij nu al zeker zou weten dat je het paard absoluut niet zou willen, maar je laat je dochter wel gaan, dan is dat toch ook een beetje tijdverspilling voor de verkoper? Tenzij je zelf nog ergens twijfelt...... maar dan had ik mee gegaan als ik jou was?

het is overigens ook geen commentaar, ik ken meerdere families die een paard hebben hoor!
Wij hebben al 23 jaar een pony met het hele gezin. Vandaar ook mijn reactie wat je doet als 1 van de 2 niet meer wil rijden.....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:37

Ik heb al jaren samen met mijn moeder paarden. De ene speciaal voor mij gekocht/uitgezocht en de andere speciaal voor haar. Maar wel bij beide de eis dat de ander er ook op moet kunnen rijden. 1e paard ging dat fout mee, vandaar de paarden daarna zo streng. Die aller eerste was voor mij te groot, te sterk en gewoon te veel. Niet gek want ik was 11 of 12. Dus ik pony, moeder paard en later reed ik zowel pony als paard

Maar daarna toch altijd oaarden gevonden die beide fijn vonden, ook het erg jong dier wat mijn sportpaard zou worden moest braaf genoeg zijn voor haar. En haar brave recreatiepaard moest wel fijn te rijden zijn voor mij ook. Bonus was dat die ook heel goed mee komt in de sport met haar hele simpele bewegingen.

Dus ja, beide meningen zijn belangrijk. Maar een nee woog bij ons zwaarder als een ja. Beide moeten ermee overweg kunnen. Ik heb dus paarden laten staan die voor mij geschikt waren maar voor haar niet en andersom ook.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-01-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:37

Jullie adviseren allemaal keuren he.
Ik twijfel wel hoor kost mij bijna 1000 euro extra..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:38

Ja. Absoluut keuren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 15:38

Evamarie schreef:
Jullie adviseren allemaal keuren he.
Ik twijfel wel hoor kost mij bijna 1000 euro extra..

Zeker bij jou zou ik keuren. :=