Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:13

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:40

Kaja schreef:
Citaat:
Het college had de vraag voor Animal Rights of het niet beter was geweest om zich te richten tot iemand die geen beschermingsmaatregelen neemt. De stichting moest het antwoord daarop schuldig blijven.

Wat een aanfluiting.

Niet eens een stukje interesse en grondigheid in waar ze zelf mee bezig zijn. Zo gaat het als je werkt met gedoneerd geld en er zelf niets voor doet alleen maar consumeren. Je zult je geld maar naar die Stichting overgemaakt hebben met het idee dat ze er iets mee gaan doen voor dieren................

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:42

tienus63 schreef:
Ben je lekker klaar mee Esperanza! Hoop dat je jezelf en je dieren veilig kunt houden.

Precies sterregoud.

@popstra, helaas hebben veel mensen niet in de gaten dat heel veel stalbranden veroorzaakt worden door knaagdieren en zonnepanelen.
Omdat er tegenwoordig minder goed werkend gif gebruikt mag worden, is er meer ongedierte in -en rond de stal die aan de kabels van de luchtwasser, zonnepanelen knagen.

Zeker als er iets van visolie in zit , daar zijn steenmarters ook berucht om

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:51

Kaja schreef:
Citaat:
Het college had de vraag voor Animal Rights of het niet beter was geweest om zich te richten tot iemand die geen beschermingsmaatregelen neemt. De stichting moest het antwoord daarop schuldig blijven.

Wat een aanfluiting.

Zoals die Jaap Merkel, wolvenconsulent en zelf geen enkele bescherming bij zijn paardjes. met al een dode pony als gevolg.

Die zou een zaak mogen krijgen.

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:59

Nou inderdaad, laten ze die pipo maar aanpakken. Maar die AR lui schreeuwen maar wat zonder zich er in te verdiepen. Ik hoop echt dat die rechter ze af fikt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:04

Citaat:
Animal Rights voerde aan dat Worst zijn schapen had kunnen ophokken, oftewel binnen zetten.

Serieus echt..
Dieren moeten toch bewegingsvrijheid, frisse lucht en dat soort dingen?
of is Animal rights niet voor alle animals? (retorische vraag)

Of zijn ze toch tegen weidedieren.. (oh nee dat is complot denken). Want als hij alles binnen moet zetten en daar passen er maar 70 en hij heeft er 300 dus dan moet er..tadaa.. 230 in de shoarma.. :+

Citaat:
De stichting moest het antwoord daarop schuldig blijven.

En dit inderdaad.. Geeft te denken of deze 'stichting' nu ook weer hun 15minutes of fame zoekt..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:54

Is er al bekend waar in Boijl?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:11

In onze gemeente heeft zich een wolvenpaar gevestigd, hoogstwaarschijnlijk hebben ze jongen. Er is een bijeenkomst belegd door de gemeente, Jaap Mekel komt ons uitleggen hoe je kunt samenleven met de wolf en je dieren kunt beschermen, mét voorbeeldhekken. Er is opvallend weinig belangstelling voor deze bijeenkomst.

Dat zal vast uitgelegd worden als “dierhouders in de gemeente hebben geen interesse om hun dieren veilig te houden”, maar alsjeblieft zeg. Jaap Mekel die uit gaat leggen hoe je je dieren moet beschermen tegen een wolf. Die man is toch zo ongeloofwaardig als een hoop wolvenstront. Dáár zou Animal Rights inderdaad tegen moeten procederen. Nog afgezien van het feit dat wolfwerende hekken die zij presenteren zo lek als een mandje zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:35

Wintu schreef:

Ja boylerweg 13 dus vlakbij Oosterstreek. Om 6.00 uur, dus bij daglicht.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:17

pillow schreef:
Wintu schreef:

Ja boylerweg 13 dus vlakbij Oosterstreek. Om 6.00 uur, dus bij daglicht.

Dat is wel heel dichtbij, gatver, word ik toch wel erg nerveus van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:30

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:34

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:34

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:37

Ik zit Nadia terug te kijken. Die Arlette vertelt over Yellowstone net of ze er zelf bij was. Bizar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:43

Ja lekkere vergelijking ook met ons land :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:47

Ik kan niet zo goed tegen mensen die zo positief zijn over iets.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:31

DuoPenotti schreef:
toch te verdrietig voor woorden.... echt .....

Je bent je er hopelijk bewust van dat het opkloppen de angst bevestigt/vergroot?
Dat het in een realistisch perspectief van álle en échte risicos die trieste hysterie en fobieen helpt beperken?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:32

MairiMacBran schreef:
In onze gemeente heeft zich een wolvenpaar gevestigd, hoogstwaarschijnlijk hebben ze jongen. Er is een bijeenkomst belegd door de gemeente, Jaap Mekel komt ons uitleggen hoe je kunt samenleven met de wolf en je dieren kunt beschermen, mét voorbeeldhekken. Er is opvallend weinig belangstelling voor deze bijeenkomst.

Dat zal vast uitgelegd worden als “dierhouders in de gemeente hebben geen interesse om hun dieren veilig te houden”, maar alsjeblieft zeg. Jaap Mekel die uit gaat leggen hoe je je dieren moet beschermen tegen een wolf. Die man is toch zo ongeloofwaardig als een hoop wolvenstront. Dáár zou Animal Rights inderdaad tegen moeten procederen. Nog afgezien van het feit dat wolfwerende hekken die zij presenteren zo lek als een mandje zijn.

Nou inderdaad. Elk bedrijf wat iemand in dienst heeft die privé zich zo verzet tegen de zaken die het bedrijf verkoopt zou deze persoon er uit flikkeren. En hier wordt hem een extra podium gegeven. Die Mekel kun je toch niet meer serieus nemen? En met hem de omheiningen die hij nog durft aan te bevelen ook niet meer. Blijkbaar maakt het niet uit of het geloofwaardig is. Als er maar iemand het verhaal van de omheiningen de wereld in helpt. Blijkbaar neemt de Provincie de zaak ook niet serieus.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:34

Huertecilla schreef:
DuoPenotti schreef:
toch te verdrietig voor woorden.... echt .....

Je bent je er hopelijk bewust van dat het opkloppen de angst bevestigt/vergroot?
Dat het in een realistisch perspectief van álle en échte risicos die trieste hysterie en fobieen helpt beperken?

Heuertecilla .Hoeveel weken in het jaar ben jij nog in Nederland? Ik bedoel, hoeveel weken per jaar loop jij over Nederlandse bodem?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:45

Rizette schreef:
Heuertecilla .Hoeveel weken in het jaar ben jij nog in Nederland? Ik bedoel, hoeveel weken per jaar loop jij over Nederlandse bodem?

Wat heeft dat te maken met risico, kans? Die kan ik van hieruit ook berekenen.
Verder ben ik denk ik de enige hier op Bokt die doelgericht met wolven in het bos rondgelopen heeft, s´nacht te paard in mijn eentje op zoek naar roedels gereden heeft, wolven gevangen en gezenderd heeft.

Neem eens afstand van de angst.
Kijk naar motorrijders. Hoeveel er daarvan zijn. hoeveel kms die maken en hoeveel er door automobilisten ´vermoord´ worden.
Toch geen hysterie en fobie maar bewustzijn, zichtbaarheid, rijstijl.

Ja maar, die kíezen er zelf voor.
Paardhouders in NL ook; die wolf zat er al 30 jaar aan te komen.

Nogmaals; wolven zíjn een risico, dat risico kan beperkt worden, er ís een belangenconflict, probleemwolven kúnnen afgeschoten worden en tot slot; de wol (en de riscos ervan) zaten er al 30 jaar aan te komen, dus ruim voor de meerderheid hier zelf gekozen heeft voor paardhouden.

Verder ligt de oorzaak van de onredelijke angsten niet bij de wolf of de risicos maar bij het emotionele opkloppen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-05-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:47

Ik vind dat echt een vergelijking van lik-m’n-vestje. Een motorrijder kan er altijd nog voor kiezen om niet motorrijder te zijn, mijn paard kan er niet voor kiezen om niet paard te zijn en op het menu te staan van een wolf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:47

Popstra schreef:
Chapeau voor de NVWA die de man bijval geeft

https://www.facebook.com/20202634546579 ... JHEEgNsXl/

die zijn echt de weg kwijt, misschien kan iemand ze een TomTom geven zeg...

Ophokken van dieren, zielig.
Schapen die vrij lopen, ja Worst had ze moeten ophokken :? :? :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:52

Sanet schreef:
Ik vind dat echt een vergelijking van lik-m’n-vestje. Een motorrijder kan er altijd nog voor kiezen om niet motorrijder te zijn, mijn paard kan er niet voor kiezen om niet paard te zijn en op het menu te staan van een wolf.

Dat klopt; daar heb JIJ voor gekozen :)*

Nogmaals die wolven en risicos zaten al (meer dan) 30 jaar in het vooruitzicht.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:02

Huertecilla schreef:
Rizette schreef:

Wat heeft dat te maken met risico, kans? Die kan ik van hieruit ook berekenen.
Verder ben ik denk ik de enige hier op Bokt die doelgericht met wolven in het bos rondgelopen heeft, s´nacht te paard in mijn eentje op zoek naar roedels gereden heeft, wolven gevangen en gezenderd heeft.

Zoo heb jij dat echt gedaan ?
Meen je dat ? Wauw , wat gaaf zeg _/-\o_
Halleluja dat je dat durft. Wat waanzinnig stoer , een dikke veer erin !
Wat doe jij nog in Spanje ? Ze hebben jou hier hard nodig , jou expertise , jou kennis , jou goed inzicht en jou doorzettingsvermogen.
O en niet te vergeten jou moedige optreden om midden in de nacht wolven op te zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:23

Happinez schreef:
O en niet te vergeten jou moedige optreden om midden in de nacht wolven op te zoeken.

Niets moedigs aan. Tenminste mbt de wolven. Dat is de crux ;)