Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muga schreef:Wij hebben richting onze stacaravan struiken met gigantische doorns. Dusdanig dat ik onderhoud van de camping heb gevraagd te snoeien. Ze vallen er vooralsnog niet uit maar ik zie wel dat de takken overhangen. Als mn kids dan iets te dichtbij langslopen of fietsen, wil ik niet zien wat het effect is. Ook lekker op ooghoogte bij ze. Wij zijn eigenlijk de enigen die die kant op moeten, dus hopelijk doen ze er iets aan.
Je hebt je portie ongelukjes voorlopig wel gehad. Hopelijk nu klaar. Je moet je voet wel goed in de gaten houden hoor. Een ontsteking onder je voet is echt heel naar.
Met jouw dieren ben je wel elke dag zoet zeg, ze hebben elke dag een nieuwe verrassing voor je lijkt wel. Hopelijk houden zij zich ook even een beetje kalm.
Tinka schreef:Ik had ook een keer pijn in mijn voet, snapte al niet waar het van kwam. Paar dagen later kwam ik er achter dat er een doorn in mijn crocs zat, die hebben een hele dikke zool, dus viel niet op.
Monique1963 schreef:Tinka schreef:Je kan ook een valium rectiole geven als ze een epilepsie aanval heeft, vraag maar aan de dierenarts
Hi Tinka, dank voor de tip, Ik zal het haar vragen, maar om voorbereid te zijn, wat is het en wat kan het haar voor goeds brengen?
uxgranta schreef:Leuk filmpje weer!
En sterkte met je rug en Voet. Wel balen hoor.
Je kunt de medicijnen met appelmoes ( light of zonder suiker) mensen door de biks voor Prisca. Dan smaakt het voer weer goed.
Pillen voor de hond kun je zo ver mogelijk in de bek/keel stoppen en Dan kop omhoog en onder de keel wrijven. Dit wil wel eens helpen.
Sterkte met de ziekenboeg en het dweilen!
Achterom schreef:Sterkte! Het komt ook allemaal even tegelijk he?
Wij hebben hier trouwens ook meidoorn, een paar honderd meter meidoorn heg langs de paardenwei. Daarom hebben onze zitmaaier en kruiwagens inmiddels ook al massieve banden, dat was niet te doen met al die lekke banden. Maar schadelijke effecten voor paarden heb ik nooit wat van gemerkt. Ze eten af en toe wat blaadjes ervan en that's it. Het is meer dat ik het vervloek als het weer gesnoeid moet wordenmaar ik heb meer last van de naaldjes van de tamme kastanje naast onze voordeur, die heb ik iedere keer in mijn voet. Wat een gedoe, maar de boom mag niet gekapt worden van de gemeente.
Tinka schreef:Je kan ook een valium rectiole geven als ze een epilepsie aanval heeft, vraag maar aan de dierenarts
Het is om een aanval te stoppen, rectaal te geven.
uxgranta schreef:Wat ook wel eens wil helpen: pilletje in de leverpastei of stukje leverworst stoppen.
Prairy schreef:Je zou eens kunnen kijken naar Easypills, dat werkt bij een paar van mijn katten goed. Is kneedbaar snoep.
balance schreef:O, die heb ik pasgeleden aan een oppas hond gegeven inderdaad. Die heeft ook epileptie. Gaat er in als koek hoor, die Easypills.
Anders kun je wellicht nog de pillen verpulveren en door het voer mengen. Dan kan ze het er niet meer uitvissen.
uxgranta schreef:Sorry (iets met veggie)
Nienkje_H schreef:Oh Mo, wat een K-dag. Je vrolijkt mij altijd op met je positieve verhalen en eerlijkheid (héérlijk, die niet instagram ‘oh zie ons leven eens fantastisch zijn’-achtige verhalen. Maar gewoon, positieve, reele, normale verhalen en filmpjes waar ik probeer (met de nadruk op ‘probeer’) een voorbeeld te nemen asn hoe jij reageert op dingen die anders gaan dan gepland, en vooral: hoe opbouwend en gezellig je samen leeft met je partner. Iedere partner heeft zijn eigenaardigheden, en Erwin vast ook, maar ik kan zoooooooveel van je leren hoe jullie respectvol en gezellig en vriendelijk met elkaar omgaan.
Anyway: wat een stomme dag was dit! Hopelijk snel weer vergeten en doorgaan.
Hoop dat je levende have weer snel relaxed dn happy wordt.
bribro schreef:Oh jeetje Mo, wat een dag! Hoop dat het lukt met je opdracht die af moet.
Hier stop ik de pillen voor onze jongste hond altijd in een stukje banaan. Zodra ik 's ochtends een banaan pak weten ze het al, dan gaan ze allebei keurig bij het aanrecht zitten wachten. En dan krijgen ze allebei 2 of 3 stukjes banaan, waar ik voor de jongste dan die pil in duw. Ze doen hap slik weg, dus ze heeft niet eens door dat er wat inzit. Ze is allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen (zeker vlees) maar banaan is één van de weinige dingen die ze wel mag.
lukka63 schreef:Mooie Callas blijft altijd een jong meisje.
Gefeliciteerd
Jet schreef:Wat een dag heb jij gehad gisteren! Zo fijn dat je lief, maar ook leed deelt, dat maakt het zo'n fijn topic vind ik.
En dan nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Callas! 11 alweer. Hopelijk plakt ze er nog vele jaren aan! ( Ik denk van wel, ze heeft het zo goed bij jou). Lou is ook heel lang jong gebleven, tot een jaar voor haar koliekoperatie denk ik, met de operatie was ze 15. Daarna was ze nog niet echt oud in haar doen en laten, maar werd ze wel rustiger met rijden. Elvee wordt dit jaar 14 en is nog steeds jong in haar hoofd, net als Callas!
rocymax schreef:Wat een pechdag Mo. Gelukkig komt er altijd weer een nieuwe vrolijke dag aan.
Gefeliciteerd met Callas!