[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 11:41

Ja balen die krengen. Toen we hier kwamen hebben we ze rond het huis en de stallen meteen weggehaald. Maar zo tussen de landen in, in de hagen staan ze nog. Er staan er tig op ons terrein waar het wel mag, dus dieren die ze nodig hebben kunnen daarin gaan wonen. De rest gaat om. Maar goed, er staat nog wel meer op het lijstje...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:36

Wij hebben richting onze stacaravan struiken met gigantische doorns. Dusdanig dat ik onderhoud van de camping heb gevraagd te snoeien. Ze vallen er vooralsnog niet uit maar ik zie wel dat de takken overhangen. Als mn kids dan iets te dichtbij langslopen of fietsen, wil ik niet zien wat het effect is. Ook lekker op ooghoogte bij ze. Wij zijn eigenlijk de enigen die die kant op moeten, dus hopelijk doen ze er iets aan.

Je hebt je portie ongelukjes voorlopig wel gehad. Hopelijk nu klaar. Je moet je voet wel goed in de gaten houden hoor. Een ontsteking onder je voet is echt heel naar.
Met jouw dieren ben je wel elke dag zoet zeg, ze hebben elke dag een nieuwe verrassing voor je lijkt wel. Hopelijk houden zij zich ook even een beetje kalm.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:50

Ik had ook een keer pijn in mijn voet, snapte al niet waar het van kwam. Paar dagen later kwam ik er achter dat er een doorn in mijn crocs zat, die hebben een hele dikke zool, dus viel niet op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 18:08

Muga schreef:
Wij hebben richting onze stacaravan struiken met gigantische doorns. Dusdanig dat ik onderhoud van de camping heb gevraagd te snoeien. Ze vallen er vooralsnog niet uit maar ik zie wel dat de takken overhangen. Als mn kids dan iets te dichtbij langslopen of fietsen, wil ik niet zien wat het effect is. Ook lekker op ooghoogte bij ze. Wij zijn eigenlijk de enigen die die kant op moeten, dus hopelijk doen ze er iets aan.

Je hebt je portie ongelukjes voorlopig wel gehad. Hopelijk nu klaar. Je moet je voet wel goed in de gaten houden hoor. Een ontsteking onder je voet is echt heel naar.
Met jouw dieren ben je wel elke dag zoet zeg, ze hebben elke dag een nieuwe verrassing voor je lijkt wel. Hopelijk houden zij zich ook even een beetje kalm.

Poe dat is idd link zeg, doorns op ooghoogte. Anders mag je er misschien zelf wat vanf snoeien, Muga? Erwin heeft een keer blazen gekregen van een soort doorn. Grote rode blazen. Dat wil je niet voor je kids en al helemaal niet op ooghoogte.

Tinka schreef:
Ik had ook een keer pijn in mijn voet, snapte al niet waar het van kwam. Paar dagen later kwam ik er achter dat er een doorn in mijn crocs zat, die hebben een hele dikke zool, dus viel niet op.

Dat bedoel ik, het zijn heftige krengen en die moeten weg van stukken waar wij of onze dieren lopen.

Over wat Muga zegt, dat dieren iedere dag een nieuwe verrassing hebben klopt wel. Na Pasen heeft Yoda bijv twee nachten achtereen een epi-aanval gehad. En dan doe je zo je best met pillen geven en schema's aanhouden en dan kom je in de gang en zie je her en der pilletjes liggen. Blijkt dus dat ze ze kennelijk regelmatig uitspuugt. En het vervelende is dat na aanvallen ze echt dagen lang niet meer zindelijk is. Dus ik loop alweer vanaf 2e paasdag zo'n vier keer per dag te dweilen. Zij is zelf verder oké gelukkig. Morgen moet ik naar de d.a. voor de herhalingsprik van hondsdolheid en dan ga ik er maar weer over praten. Als het moet kan ik nu natuurlijk wel een aanleiding aanwijzen, we zijn met de Paas wezen wandelen in de Pyrs en dat is denk ik een te grote belasting op haar lijf en koppie geweest.
Dat is dan de ene verrassing.

De andere verrassing is dan weer dat Prisca besloten heeft haar hooi niet lekker te vinden en ook haar bix met supplementen weigert te eten. Zucht. Als ik er lekkere dingen door doe, klein gesneden wortels dan weet ze het lekkere eruit te krijgen.

Dus ja, dieren, niet alleen de mijne, doen niet wat wij verwachten, omdat het dieren zijn en zij onze wereld niet begrijpen, wij moeten hun wereld begrijpen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:18

Je kan ook een valium rectiole geven als ze een epilepsie aanval heeft, vraag maar aan de dierenarts

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 21:37

Tinka schreef:
Je kan ook een valium rectiole geven als ze een epilepsie aanval heeft, vraag maar aan de dierenarts

Hi Tinka, dank voor de tip, Ik zal het haar vragen, maar om voorbereid te zijn, wat is het en wat kan het haar voor goeds brengen?

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:11

Leuk filmpje weer!
En sterkte met je rug en Voet. Wel balen hoor.

Je kunt de medicijnen met appelmoes ( light of zonder suiker) mensen door de biks voor Prisca. Dan smaakt het voer weer goed.

Pillen voor de hond kun je zo ver mogelijk in de bek/keel stoppen en Dan kop omhoog en onder de keel wrijven. Dit wil wel eens helpen.

Sterkte met de ziekenboeg en het dweilen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:25

Sterkte! Het komt ook allemaal even tegelijk he?

Wij hebben hier trouwens ook meidoorn, een paar honderd meter meidoorn heg langs de paardenwei. Daarom hebben onze zitmaaier en kruiwagens inmiddels ook al massieve banden, dat was niet te doen met al die lekke banden. Maar schadelijke effecten voor paarden heb ik nooit wat van gemerkt. Ze eten af en toe wat blaadjes ervan en that's it. Het is meer dat ik het vervloek als het weer gesnoeid moet worden :+ maar ik heb meer last van de naaldjes van de tamme kastanje naast onze voordeur, die heb ik iedere keer in mijn voet. Wat een gedoe, maar de boom mag niet gekapt worden van de gemeente.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:33

Monique1963 schreef:
Tinka schreef:

Hi Tinka, dank voor de tip, Ik zal het haar vragen, maar om voorbereid te zijn, wat is het en wat kan het haar voor goeds brengen?

Het is om een aanval te stoppen, rectaal te geven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 14:43

uxgranta schreef:
Leuk filmpje weer!
En sterkte met je rug en Voet. Wel balen hoor.

Je kunt de medicijnen met appelmoes ( light of zonder suiker) mensen door de biks voor Prisca. Dan smaakt het voer weer goed.

Pillen voor de hond kun je zo ver mogelijk in de bek/keel stoppen en Dan kop omhoog en onder de keel wrijven. Dit wil wel eens helpen.

Sterkte met de ziekenboeg en het dweilen!

Hi Uxgranta, appelmoes zou ik dan zelf moeten maken van gemalen appels zonder suiker, want ik had begrepen dat suiker niet goed is voor paardenmaagzweren. Maar dat zou ik kunnen proberen.

Yoda is heel makkelijk met pilletjes geven, als ik het geef zoals het hoort in haar bek, geen enkel probleem, maar ze vindt het vreselijk als ik dat met haar doe. Ze is dan zo beledigd. Ze is ook angstig altijd gebleven en ik vind het zielig. En dat vier keer per dag. Dus verstop ik het in natvoer tussen haar droogvoer brokken. En kennelijk weet madam het er tussenuit te vissen. Dus ik moet even beter opletten als ze klaar is met eten of er nergens witte stippen op de vloer liggen ;-)

Achterom schreef:
Sterkte! Het komt ook allemaal even tegelijk he?

Wij hebben hier trouwens ook meidoorn, een paar honderd meter meidoorn heg langs de paardenwei. Daarom hebben onze zitmaaier en kruiwagens inmiddels ook al massieve banden, dat was niet te doen met al die lekke banden. Maar schadelijke effecten voor paarden heb ik nooit wat van gemerkt. Ze eten af en toe wat blaadjes ervan en that's it. Het is meer dat ik het vervloek als het weer gesnoeid moet worden :+ maar ik heb meer last van de naaldjes van de tamme kastanje naast onze voordeur, die heb ik iedere keer in mijn voet. Wat een gedoe, maar de boom mag niet gekapt worden van de gemeente.

Hi Achterom, ik heb niet het gevoel dat het allemaal tegelijk komt. LOL, het is bij ons altijd wat. Dus het is normaal.
Ja, tamme kastanjes zijn ook niet fijn. Maar net als meidoornen zijn ze wel heel mooi. Ik ga ze ooit allemaal omhalen. Ik weet niet wat er gebeurt als een paard het in zijn straal krijgt.

Tinka schreef:
Het is om een aanval te stoppen, rectaal te geven.

Aha, dank voor het antwoord. De aanvallen duren gelukkig niet zo heel erg lang. Een minuut of twee shaken en daarna nog een minuut of twee bewusteloos. In totaal zal het niet langer dan 5 minuten zijn. Ik ga er over een uurtje heen, dan zal ik het haar vragen.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:09

Wat ook wel eens wil helpen: pilletje in de leverpastei of stukje leverworst stoppen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 15:13

uxgranta schreef:
Wat ook wel eens wil helpen: pilletje in de leverpastei of stukje leverworst stoppen.

Grinnik dat helpt absoluut, alleen heb ik dat nooit in huis. ;-) iets met veggie.

Het pilletje gaat goed in natvoer, ik moet alleen opletten dat ze het er dus niet stiekem uitvist. Wat dat betreft is ze wel heel slim. Over een kwartier naar de d.a. voor hondsdolheid 2e prik, dan kunnen we de pyrs over en dan ga ik eens babbelen over hoe of wat met haar epi.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:41

Je zou eens kunnen kijken naar Easypills, dat werkt bij een paar van mijn katten goed. Is kneedbaar snoep.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:35

O, die heb ik pasgeleden aan een oppas hond gegeven inderdaad. Die heeft ook epileptie. Gaat er in als koek hoor, die Easypills.
Anders kun je wellicht nog de pillen verpulveren en door het voer mengen. Dan kan ze het er niet meer uitvissen.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:34

Sorry (iets met veggie)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 18:55

Prairy schreef:
Je zou eens kunnen kijken naar Easypills, dat werkt bij een paar van mijn katten goed. Is kneedbaar snoep.

balance schreef:
O, die heb ik pasgeleden aan een oppas hond gegeven inderdaad. Die heeft ook epileptie. Gaat er in als koek hoor, die Easypills.
Anders kun je wellicht nog de pillen verpulveren en door het voer mengen. Dan kan ze het er niet meer uitvissen.

uxgranta schreef:
Sorry (iets met veggie)

@Uxgranta, geefnie.
@Prairy, wat grappig dat dat er is. Kende het helemaal niet.
@Balance, dat jij dat ook kent. Wat goed. Verpulveren kan uiteraard. Op zich gaat het goed. Ze krijgt 4 pillen per dag al een jaar en ik heb er maar een paar gevonden. Kennen jullie He loves me, He loves me not, film met Audrey Tautou? Dat gevoel heb ik bij Yoda. De hoofdrolspeelster zit in een inrichting, moet pillen slikken en blijkt aan het eind vd film van al haar pillen een mozaïek te hebben gemaakt en dus nooit haar pillen geslikt te hebben. Hahaha, ik zie daar Yoda in. Wie weet wat voor stapel pillen ik nog ergens ga tegenkomen ;-)

Het stormt hier. Het was sowieso een stormachtige dag, maar dan figuurlijk. Eerst vanmorgen naar Toulouse om vloertegels voor de badkamer op te halen. Dat ging goed. Pfoe. Maar wel een paar uur van huis, maar alles goed. De middag moesten we naar het dorp. Veel dingen doen. Tractorband moest geplakt worden. Die jongen doet dat voor 5 euro, dus geen nut om het zelf te gaan doen. Maar helaas het ventiel bleek afgescheurd, dus hij kon het niet repareren, dus een nieuwe band bestellen. Ik was keurig om 4u bij de da. Maar ze was er nog niet, er was ingebroken in de praktijk en ze was om 14.30 uitgenodigd bij de gendarme om aangifte te doen. Het werd drukker en drukker en geen d.a. Ik balen, want ik heb een opdracht die morgen af moet. Erwin ging ondertussen dan maar een pakje op de post doen. Kon niet, want er de streepjescode moest met wit omringd zijn op zijn foon. Pff. Toen ging hij naar de Gedimat dan maar alvast. Daarna dan ook maar naar de Weldom. Ik nog steeds geen d.a in zicht. Dus toen heeft Erwin het wachten overgenomen en ik naar de supermarkt, is daar de veggie melk op, mijn favo thee op, wortels niet van mijn favo merk, gaat lekker. Om kwart over 5 sta ik bij de kassa, Erwin tekst dat het gelukt is en ze ingeent zijn. Ok. Dus of ik nu kwam. Ja ik sta bij de kassa. Man in paniek, hoe moet het dan met betalen en de papieren etc. Ik snap helemaal niet wat de paniek is. Ondertussen gaat er nog een kassa open en een f*cking anoying jager dringt gewoon voor. Ik ontplof. Kassajuf doet niets. Andere dames kijken me bewonderend aan dat ik dat durf aan te kaarten en knikken me bemoedigend toe. Maar hij dringt gewoon voor. Ik zeg nog tegen de kassajuf, madame! Maar ze kijkt gewoon naar zijn boodschappen en doet niets. Goed voor mijn bloeddruk want die is heel laag. Goed boodsch ingeladen. Terug naar de praktijk. Erwin zit zielig in een hoekje met de honden. Tja. Hij blokkeert bij situaties die hij niet voorzien heeft en weet dan niet meer wat hij moet doen. Dus ik betaal, maak nog een praatje over epilepsie, maar d.a. vindt 1x pm niet verontrustend. Naar de auto. We rijden weg, ik hoor iets, staat Yoda de hondenvoerzak open te scheuren. Waarom niet. Thuisgekomen zijn de tuinmeubelen weggewaaid, iets met een storm.
Pff, nu heb ik hier stoom afgeblazen, ga aan de wijn, en snel mijn opdracht afmaken. Fijn weekend iedereen.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:26

Oh Mo, wat een K-dag. Je vrolijkt mij altijd op met je positieve verhalen en eerlijkheid (héérlijk, die niet instagram ‘oh zie ons leven eens fantastisch zijn’-achtige verhalen. Maar gewoon, positieve, reele, normale verhalen en filmpjes waar ik probeer (met de nadruk op ‘probeer’) een voorbeeld te nemen asn hoe jij reageert op dingen die anders gaan dan gepland, en vooral: hoe opbouwend en gezellig je samen leeft met je partner. Iedere partner heeft zijn eigenaardigheden, en Erwin vast ook, maar ik kan zoooooooveel van je leren hoe jullie respectvol en gezellig en vriendelijk met elkaar omgaan.
Anyway: wat een stomme dag was dit! Hopelijk snel weer vergeten en doorgaan.
Hoop dat je levende have weer snel relaxed dn happy wordt.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 23:09

Oh jeetje Mo, wat een dag! Hoop dat het lukt met je opdracht die af moet.

Hier stop ik de pillen voor onze jongste hond altijd in een stukje banaan. Zodra ik 's ochtends een banaan pak weten ze het al, dan gaan ze allebei keurig bij het aanrecht zitten wachten. En dan krijgen ze allebei 2 of 3 stukjes banaan, waar ik voor de jongste dan die pil in duw. Ze doen hap slik weg, dus ze heeft niet eens door dat er wat inzit. Ze is allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen (zeker vlees) maar banaan is één van de weinige dingen die ze wel mag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 23:45

Nienkje_H schreef:
Oh Mo, wat een K-dag. Je vrolijkt mij altijd op met je positieve verhalen en eerlijkheid (héérlijk, die niet instagram ‘oh zie ons leven eens fantastisch zijn’-achtige verhalen. Maar gewoon, positieve, reele, normale verhalen en filmpjes waar ik probeer (met de nadruk op ‘probeer’) een voorbeeld te nemen asn hoe jij reageert op dingen die anders gaan dan gepland, en vooral: hoe opbouwend en gezellig je samen leeft met je partner. Iedere partner heeft zijn eigenaardigheden, en Erwin vast ook, maar ik kan zoooooooveel van je leren hoe jullie respectvol en gezellig en vriendelijk met elkaar omgaan.
Anyway: wat een stomme dag was dit! Hopelijk snel weer vergeten en doorgaan.
Hoop dat je levende have weer snel relaxed dn happy wordt.

Wat een lieve reactie, Nienke. Te veel eer. Tja ik ben wie ik ben en we zijn wie we zijn. We hopen met onze verhalen wel andere mensen te kunnen inspireren.

Ik ben trouwens ook nog vanavond gebeld door de d.a. Omdat het allemaal zo raar ging, heb ik de papieren van de honden daar vergeten. Zucht.

bribro schreef:
Oh jeetje Mo, wat een dag! Hoop dat het lukt met je opdracht die af moet.

Hier stop ik de pillen voor onze jongste hond altijd in een stukje banaan. Zodra ik 's ochtends een banaan pak weten ze het al, dan gaan ze allebei keurig bij het aanrecht zitten wachten. En dan krijgen ze allebei 2 of 3 stukjes banaan, waar ik voor de jongste dan die pil in duw. Ze doen hap slik weg, dus ze heeft niet eens door dat er wat inzit. Ze is allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen (zeker vlees) maar banaan is één van de weinige dingen die ze wel mag.

Ook een leuke tip Bribo van die banaan. Ik weet zeker dat ze dat lekker vindt. Sowieso verstoppen in eten heeft ze niet door, idd hap weg. Ik geloof niet eens dat ze slikt, hahaha, het wordt gewoon gelijk poep. LOL. Wat ik nu al een jaar doe, is haar droge brokken eerst in de bak. Dan een kwak natvoer erop. Pil in het natvoer drukken. En dan voor het zicht afdekken met één droge brok over de pil. Ze ruikt dan meteen het natvoer en met een grote hap gaat alles naar binnen incl pil. Ik moet ff beter opletten dat het ook daadwerkelijk op is. Afijn ze heeft vandaag veel meegemaakt, mee naar Toulouse (ze kan niet goed alleen blijven, dan gaat ze huilen) en 's middags naar de d.a. dus ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt zonder aanval.

Nu ga ik pitten, dank weer voor jullie gezellige reacties alvast fijn weekend.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 19:01

En ik vergeet helemaal te vertellen dat Callas van de week jarig was. Ze is 11 geworden. Ik heb nog steeds het idee dat ze 3 is. Alsof ze nooit ouder (en wijzer) wordt.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:24

Mooie Callas blijft altijd een jong meisje <3 .
Gefeliciteerd *\o/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:52

Wat een dag heb jij gehad gisteren! Zo fijn dat je lief, maar ook leed deelt, dat maakt het zo'n fijn topic vind ik.

En dan nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Callas! 11 alweer. Hopelijk plakt ze er nog vele jaren aan! ( Ik denk van wel, ze heeft het zo goed bij jou). Lou is ook heel lang jong gebleven, tot een jaar voor haar koliekoperatie denk ik, met de operatie was ze 15. Daarna was ze nog niet echt oud in haar doen en laten, maar werd ze wel rustiger met rijden. Elvee wordt dit jaar 14 en is nog steeds jong in haar hoofd, net als Callas!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:09

Wat een pechdag Mo. Gelukkig komt er altijd weer een nieuwe vrolijke dag aan.

Gefeliciteerd met Callas!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 08:17

lukka63 schreef:
Mooie Callas blijft altijd een jong meisje <3 .
Gefeliciteerd *\o/*

Dank je Lukka, ja ze is het eerste paard dat zo grappig blijft eigenlijk. Alhoewel Shadow ook tot ver over de 20, eigenlijk nu ik erover nadenk tot net voor de verhuizing, zo jong is gebleven. Maar andere paarden lijken veel volwassener. Callas is nog net een jong veulen in haar gedrag. Misschien is dat ook wel waarom Quarbonne soms zo doet. Is ook allemaal niet erg, maar ik hoop dan maar dat het goed blijft gaan op de track en niet dat ze door het lint gaat. Letterlijk. Ik zag gisteren wel twee heel bizarre sporen van hoeven. Geen sliding maar twee voetsporen naast elkaar, waarvan de toon heel erg in de aarde gekanteld stond. Soort of dat iemand een handstand had gedaan. Vertaald naar paardentaal lijkt het dus alsof iemand een grote bok heeft gedaan. Dat kan alleen Callas zijn, dus zijn ze aan het klieren geweest. Niet handig voor haar voorbeen. Maar goed. Ik zal nog eens kijken of ik het kan vinden en er een foto van kan maken.

Jet schreef:
Wat een dag heb jij gehad gisteren! Zo fijn dat je lief, maar ook leed deelt, dat maakt het zo'n fijn topic vind ik.

En dan nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Callas! 11 alweer. Hopelijk plakt ze er nog vele jaren aan! ( Ik denk van wel, ze heeft het zo goed bij jou). Lou is ook heel lang jong gebleven, tot een jaar voor haar koliekoperatie denk ik, met de operatie was ze 15. Daarna was ze nog niet echt oud in haar doen en laten, maar werd ze wel rustiger met rijden. Elvee wordt dit jaar 14 en is nog steeds jong in haar hoofd, net als Callas!

Dank je Jet. Vrijdag was het fijn om even stoom af te blazen. Ik ben nog veel meer dingen vergeten te noteren die verkeerd gingen, maar het was al erg o.t. Weer o.t. ;-) wat grappig dat zowel Lou als Elvee zo jong in hun hoofd zijn. Wat voor rassen zijn het? En zou het soms kunnen komen door wat voor geestelijke belasting we aan paarden vragen? Of zou dat meehelpen? Ik kan me voorstellen dat paarden die veel onpaardelijke dingen moeten doen, in hun hoofd misschien sneller ouder worden. Alhoewel ik niet geloof dat Prisca veel heeft moeten werken en die is niet zo als Callas (en Lou en Elvee)

rocymax schreef:
Wat een pechdag Mo. Gelukkig komt er altijd weer een nieuwe vrolijke dag aan.

Gefeliciteerd met Callas!

Dank je rocymax, ik heb verder niets te klagen. Mijn leven in ieder geval de laatste twee jaar sinds we hier wonen eigenlijk, kent meestentijds vrolijke dagen. Als ik me realiseer hoe 'gezegend' we zijn, zeker. Gezegend tussen haakjes want ik ben niet religieus. Maar je snapt wat ik bedoel. We zijn enorm rijk, niet zozeer in geld bedoel ik, maar gewoon waar we wonen, goede gezondheid, wat we allemaal kunnen etc. We realiseren ons dat regelmatig en spreken het ook uit. Omdat ik bijna 60 ben en 35 jaar met Erwin ben bijna, heb ik net als iedereen een heel leven achter me. En zoals het nu is sinds we hier wonen is anders dan alles ervoor. Dus best wel bijzonder.. We plukken de dag en genieten van alles eigenlijk.

Bon, bref, zeggen ze dan in het Frans, ik ga eens kijken of we foto's genoeg hebben om weer in een filmpje te gieten. Wie weet tot later vandaag.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:35

Goed zo. Wij tellen net als jullie onze zegeningen. Hoef je niet religieus voor te zijn. Zie mijn onderschrift. Wat mankementen aan een verouderende fiets horen er gewoon bij.

Bon, bref. Die houden we er(w)in :). Mijn Frans gaat niet verder dan enkele hoofdstukken duolingo :+ 8-)