Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pion schreef:Ik ken inderdaad wel mensen die hun paard hebben voor de sport, en ergens begrijp ik dat ook wel.
Paarden kosten ontzettend veel geld.
Je koopt een paard met een doel, en wat nu al dat paard niet meer geschikt is voor dat doel?
Maar toch, het voelt als 'weggooien'. Dat doe je toch niet?
Hoewel je een ander baasje, met een ander doel, alsnog heel gelukkig kan maken met een paard wat niet meer aan jou doel voldoet.
Calimero_ schreef:@Sundral: Aan de ene kant begrijp ik goed dat je een talentvol paard verkoopt als je door je gezondheid het zelf niet meer kan uitbrengen in de sport. Maar doe je dit dan voor jezelf of voor het paard? Want een paard blijft een paard. Hij weet zelf natuurlijk niet dat hij talentvol is en hij wil vast niet beslist uitgebracht worden. Dus naar mijn mening verkoop je het paard dan wel voor je eigen best wil. Als het paard bij jou een goed plekje heeft is hij waarschijnlijk even blij met een leven met lekker bosritjes of op het land dan als hij uitgebracht zou worden in de sport.
Nellekeee schreef:Marus wil je echt bij die m agic r odrigo gaan kijken? Die is 3 maanden van mij geweest dus als je wat wil weten geef je maar een gil! En voor mwm kan ik alleen maar veel respect hebben, denk eerlijk gezegd dat het gros van de mensen hem al had laten afmaken. Voor romanoff trouwens ook...