Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Ik vind hem aan de hand ook niet veilig als in die filmpjes zie. Misschien alleen de eerste passen, maar ook daar wil hij omhoog.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Damn, dat is inderdaad hoog en vuil steigeren. :oo Als hij een paar had gedekt had ik het beter begrepen dan nu die plotse omslag. Het is dat ik beter weet want anders zou ik denken dat hij familie was mijn zwarte Abgar kleindochter die ik in de 90-jaren had. Die kon ook zo steigeren en letterlijk op de wandel gaan op haar achterbenen. Omtrekken kon je haar ook niet. Zelfs niet met 2 man. Bij haar hadden we ontdekt dat de haver de trigger was. Ze stond gewoon veel te fel. haver vervangen door geplette gerst en een paar weken heel veel longeren tot ze weer normaal deed. Nouja, normaal voor haar doen dan. :+ Was een reteslimme merrie die van alles uitvondt om maar onder het werk uit te geraken. Bestrafte ja haar voor het ene had 14 dagen later wel iets anders. Kreeg je haar aan het werk had je er een geweldig dier aan maar als ze je uitdaagde was het best om je aan virtuele bretellen vast te houden.

Duidelijk dat het voor Joy beter is om die hormoonballen kwijt te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:07

ikkedus schreef:
Ik vind hem aan de hand ook niet veilig als in die filmpjes zie. Misschien alleen de eerste passen, maar ook daar wil hij omhoog.

Enkel die dat moment. Met uit de weide halen en er in zetten loopt hij braaf langs je ook als andere paarden passeren. Hij doet het daar vermoed ik omdat hij al ‘hoog’ zat. Want aan de longe en verder met opstappen en afstappen en af zadelen die dag was hij ook terug braaf.

Nu opnieuw: ik vermoed dat dat nog wel komt vandaar ook de gok om toch al chemisch te castreren
We houden hem natuurlijk in de gate maar tot nu toe is hij aan de hand nog braaf, niet brommen, niet groot maken. Gewoon braaf mee stappen.
Op stal en op weide zonder ons bromt ie dan weer wel. :x gaat een van ons dan gewoon naar hem toe dat ie moet kappen stopt ie. Maar dat deed hij voorheen ook niet dus daar is hij ook in aan het veranderen.

Daarom dus ook de gok met het chemische castreren… Ik hoop gewoon heel hard dat het voor hem werkt en dat het zo ver niet komt.
We hebben nog niet grof in moeten grijpen tot nu toe. Dat willen we ook zo houden als er een mogelijkheid is.