Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:56

fensy79 schreef:
Evamarie schreef:
Doe je helemaal goed.

Balen joh!

Klopt het dat een Rk incl klinisch nog steeds 500 kost?

Wij hebben een belgische dierenarts. Klinisch keuren kost 100 euro. Ze heeft 12 fotos gemaakt van de 2 voorbenen/hoeven...rest hoefde natuurlijk niet meer. We moesten nu 240 euro betalen met klinische keuring erbij. (Voor foto's van alle benen/hoeven en rug zouden we 350 betalen + dan de klinische keuring erbij) Het kan op de kliniek maar vandaag heeft ze het bij ons op stal gedaan.

Mijn Belgische DA vroeg voor klinisch, rx rondom + nek en rug 700.. -O-

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:05

DAP Suylighem is €350,- rug hals en benen en €150,- klinisch. Komt aan huis maar je kunt ook daar heen. Goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb (en goed en heel eerlijk).

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:06

Wij hadden gisteren ook de rekening van de laatste keuring waar ik een hartverzakking van heb gehad.

Padoertje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:07

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:20

xmarliez schreef:
DAP Suylighem is €350,- rug hals en benen en €150,- klinisch. Komt aan huis maar je kunt ook daar heen. Goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb (en goed en heel eerlijk).

Die zit hier echt niet heel ver vandaan en is veel goedkoper dan E-digit die ik normaal laat komen.... Bedankt voor de tip! :Y)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:38

Aatrox, had jij afgelopen week niet ook weer een keuring? Hoe is dat gegaan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:47

Charmaine schreef:
Wat een lage bedragen joh....Vanuit 2019 ben ik bedragen rond de 1000 euro gewend, voor klinisch en rx inc hals en rug...Behalve bij Kliniek Landhorst dan, die was en is beduidend goedkoper.

Ik wil wel even een kanttekening maken bij deze kliniek. Kennis heeft een paard gekocht die daar gekeurd is, alleen maar 1tjes.. 2 onafhankelijke dierenartsen hebben op basis van diezelfde foto's gezegd dat ze toch echt een aantal 2-en zouden geven, niets dramatisch verder maar gewoon geen 1. Bovendien waren de halsfoto's zo vaag dat een andere dierenarts nieuwe foto's wilde nemen, daar konden ze niks mee.

Als verkoper dus een topkliniek, als koper zou ik wegblijven bij deze kliniek.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:53

Ligt het aan mij, of staat er op het moment heel weinig op de verkoopsites? ik wilde het even laten rusten ;-) maar ja, toch stiekem kijken. Iedereen zoekt wat anders natuurlijk, maar ik vind het de laatste week erg stil..Had gisteren 1 iets leuks gezien, had gebeld: 50K. Snap niet dat mensen er niet gewoon een prijs bij zetten... ik had wel verwacht dat dit paard tussen de 20 en 30K zou liggen, maar dit was voor mijn portemonnee wel echt teveel van het goede...

Meestal kan ik een aardige inschatting maken, maar soms...

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:58

Voor mijn gevoel komt er ook niks nieuws bij hoor. Sommige paardjes zijn al binnen 1 of 2 dagen weg en de andere staat na weken nog op de site. Ik wil het ook even laten rusten en aan de andere kant denk ik weer....stel je voor dat ik net mijn soulmate net misloop omdat ik bijv eentijd niet gekeken heb haha. Ik ben nu ook zelf wat stallen aan het bellen/mailen om te vragen of ze iets hebben staan wat bij mij zou passen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:04

Ja ben ik helemaal met jullie eens :j Ik kijk ongeveer elk uur op sporthorses maar het geen dat erop komt heeft er al opgestaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:04

fensy79 schreef:
Voor mijn gevoel komt er ook niks nieuws bij hoor. Sommige paardjes zijn al binnen 1 of 2 dagen weg en de andere staat na weken nog op de site. Ik wil het ook even laten rusten en aan de andere kant denk ik weer....stel je voor dat ik net mijn soulmate net misloop omdat ik bijv eentijd niet gekeken heb haha. Ik ben nu ook zelf wat stallen aan het bellen/mailen om te vragen of ze iets hebben staan wat bij mij zou passen.

zooo herkenbaar...

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:08

Ik betaal nu ook nog steeds voor mijn lege stallen en weides. Durfde het ook niet goed op te zeggen want stel dat ik wel ineens een paardje vind heb ik dus geen stal....Maar ja elke mnd 300 euro weggooien terwijl er niks staat vind ik ook niet leuk meer worden. Dus ik denk dat ik het toch op ga zeggen en mn spullen maar in de garage opsla. Als ik wel een paardje vind ga ik wel weer naar een pensionstal anders wordt het een duur grapje..en het geld wat ik nu dan overhou kan ik wel weer extra gebruiken bij mijn paardenbudget

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:09

Dat klopt: meestal zie je in oktober een enorme verhoging van het aanbod wat weer afneemt na januari. In mei is het vaak helemaal rustig vaak.

Donderdag wordt: hij gekeurd, RK en klinisch incl. rug en hals. Ook wordt de PSSM/PPID test afgenomen. Op aanraden van een scherpe bokker. ;)

Ondanks dat alles nu geregeld is blijf ik het spannend vinden. Hier heb ik al zo lang voor gespaard. Hij is in ieder geval geen koopje :+

Jullie wil ik echt bedanken! Voor de ondersteuning zowel hier als privé. Ik kan heel onzeker zijn op paardengebied en zit deze week ook nog ziek thuis met een flinke griep erbij. Dat maakt het er niet beter op snel te schakelen. Waar ik normaal gesproken wel goed in ben.

Ik heb voor de meest dure naar meest verstandige optie gekozen. Er was zelfs een lieve bokker die hem voor mij wilde rijden. Maar deze afspraken en de keuring heb ik er echt door moeten drukken bij de verkopende partij. Ik heb al meerdere keren gedacht..
Laat maar... Het bijltje er bij neer gegooid en dat toch niet gedaan...

Eén paard kopen hoort leuk te zijn.

Pff ik ga even rusten nu alles achter de rug is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-22 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:11

fensy79 schreef:
Ik betaal nu ook nog steeds voor mijn lege stallen en weides. Durfde het ook niet goed op te zeggen want stel dat ik wel ineens een paardje vind heb ik dus geen stal....Maar ja elke mnd 300 euro weggooien terwijl er niks staat vind ik ook niet leuk meer worden. Dus ik denk dat ik het toch op ga zeggen en mn spullen maar in de garage opsla. Als ik wel een paardje vind ga ik wel weer naar een pensionstal anders wordt het een duur grapje..en het geld wat ik nu dan overhou kan ik wel weer extra gebruiken bij mijn paardenbudget

O balen Fens, kan je geen reservering afspreken daar? Heerlijk in eigen beheer staan, doe ik nu ook. Ik snap je overweging. 300 is in principe helemaal niet gek voor een hele locatie.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:12

Evamarie schreef:
Dat klopt: meestal zie je in oktober een enorme verhoging van het aanbod wat weer afneemt na januari. In mei is het vaak helemaal rustig vaak.

Donderdag wordt hij gekeurd, RK en klinisch incl. rug en hals. Ook wordt de PSSM/PPID test afgenomen. Op aanraden van een scherpe bokker. ;)

Ondanks dat alles nu geregeld is blijf ik het spannend vinden. Hier heb ik al zo lang voor gespaard. Hij is in ieder geval geen TOP SALE :+

Jullie wil ik echt bedanken! Voor de ondersteuning zowel hier als privé. Ik kan heel onzeker zijn op paardengebied en zit deze week ook nog ziek thuis met een flinke griep erbij. Dat maakt het er niet beter op snel te schakelen. Waar ik normaal gesproken wel goed in ben.

Ik heb voor de meest dure naar meest verstandige optie gekozen. Er was zelfs een lieve bokker die hem voor mij wilde rijden. Maar deze afspraken en de keuring heb ik er echt door moeten drukken bij de verkopende partij. Ik heb al meerdere keren gedacht..
Laat maar... Het bijltje er bij neer gegooid en dat toch niet gedaan...

Eén paard kopen hoort leuk te zijn.

Pff ik ga even rusten nu alles achter de rug is..

Oh wat spannend zeg..ik zal duimen voor je!
En nu eerst even aan jezelf denken en je lekker laten vertroetelen. Je moet straks wel beter zijn als je nieuwe paardje komt!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:15

fensy79 schreef:

Kun je geen korting vragen omdat je nu geen stro en voer afneemt?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:16

Evamarie schreef:
Dat klopt:

Donderdag wordt: hij gekeurd, RK en klinisch incl. rug en hals. Ook wordt de PSSM/PPID test afgenomen. Op aanraden van een scherpe bokker. ;)

Spannend!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 07-01-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam in quote aangepast

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:17

Evamarie schreef:
fensy79 schreef:

O balen Fens, kan je geen reservering afspreken daar? Heerlijk in eigen beheer staan, doe ik nu ook. Ik snap je overweging. 300 is in principe helemaal niet gek voor een hele locatie.

Nee het valt mee die 300 euro maar x 3 mnd is het al wel weer 900 euro weggegooid. En ik heb 3 stallen en 2 weides maar geen rijbak. Ik sta wel op nog geen 100 meter van het bos af. Ik werk 32 uur en mijn man is chronisch ziek dus ik heb iemand erbij gezocht maar dat valt toch niet mee hoor. Bijna iedereen valt erover dat ik geen rijbak heb, of ze willen 24/7 buiten maar dat wil de eigenaar helaas niet. Ze staan wel zomer en winter overdag gewoon buiten. Of ze willen er wel staan maar niet binnen of buiten zetten. Ik werk juist veel avonddiensten zodat ik ze in de ochtend vaak zelf buiten kon zetten maar als mijn man ziek is en niet kan helpen zou het fijn zijn als je stalgenoot het over kan nemen.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:17

Lieser schreef:
fensy79 schreef:

Kun je geen korting vragen omdat je nu geen stro en voer afneemt?

Dit is alleen de kale stal

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:20

Dat zou ik niet opzeggen hoor. Vind je vast niet weer

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:21

opisop_shop schreef:

Nee daarom twijfel ik ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:27

fensy79 schreef:
opisop_shop schreef:

Nee daarom twijfel ik ook zo.

Ja begrijpelijk. Jammer dat je niemand kunt vinden. Zoiets moet ook echt op je pad komen en dan moet het ook nog klikken. Klinkt best pittig voor je met een zieke man thuis :knuffel:

Misschien moet je niet opgeven nog. Je zou voor jezelf een eindmoment kunnen afspreken. Dat als je voor die tijd nog niets hebt, je het wel opzegt. Je zou ook tijdelijk een opknappaard kunnen doen om die een beter leven te geven. Ik bedenk maar wat.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:27

@evamarie: super spannend! Zeker als een paard al zo in je hoofd zit.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:28

Gefeliciteerd mamabird wat een leukerd.

Ik was op de kliniek 1200,- kwijt voor de keuring incl hals en rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:31

P:S ziek voor paarden zorgen lijkt altijd wel te kunnen ofzo. Geen idee welk extra stofje daar voor vrij komt :D

Ja echt spannend idd. Hij heeft voor mij echt de X Factor. Maar ik wil hem wel een andere roepnaam geven.

Eén westernnaam, iemand suggesties? :o

Iets van Lil Jo, of Billy Dean ofzo :D