[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:44

Romanoff schreef:
@ ikke; hm dan heb ik zo'n dier gevonden :D
Merrie die ik donderdag laat keuren is precies zo'n paard, alle 3x dat ik haar heb gereden zelfde rustige paard, met rijden zeker vergevingsgezind :j
Echt onwijs lief dier & behoorlijk bomproof.
Op buitenrit nam ze mij mee haha, en liet me zien dat het allemaal echt niet zo eng is :D

Als dat paard echt voor je kiest, strikje omheen doen, meenemen en heeeel zuinig op zijn!!!! Zulke zijn best zeldzaam!

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:46

@Romanoff: WAUW wat zal dat een geweldig gevoel voor je zijn! Heb je er ook al fotos van?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:56

Angst is idd heel vervelend.

Ik heb zo'n paard dat op mij vertrouwt, als ik het veilig vind, gaat hij overal langs. Nooit gebokt of gesteigerd uit gemenigheid, wel uit ongemak. Meteen ook de reden waardoor hij afgekeurd is, een paard dat nooit staakte of gemeen deed, wat je ineens er probeert af te werken klopt niet. Zijn lichaam kon stukken minder aan dan zijn koppie wilde.

Het enige nadeel aan zo'n super fijn paard, is dat je de lat zo hoog legt voor een eventuele opvolger ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:59

Ga je er nog eentje bijnemen MWM

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:02

Laatst bijgewerkt door Marus op 29-12-12 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:05

Nee, Tita, ik stop helemaal, of ik ben al gestopt behalve poetsen en loszetten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:33

@ MWM, vreselijk van jou topper...
Staat hij nu ook al op pijnstillers of kan hij nog zonder?

@ Ikke; Ik hoop ind dat ze goed gekeurd word, rontgen is ze al x goed gekeurd, maar wil voor zekerheid toch rug en hals op de foto :).
Als ze verder goed gekeurd word, gaat er ind een dikke strik omheen :D

@ Marus; Klopt, eerste bezichtiging vond ik haar niks.. maar dat kwam omdat ik eigenlijk elk paard met Floyd ging vergelijken.. toen ik dat na paar dagen toch los heb gelaten om 2de Floyd te vinden (ja je zoekt er onbewust toch naar..) vond ik haar eigenlijk toch wel erg tof, en ben toen nog een keer gaan rijden en toen was ik eigenlijk wel om :j
Daarna nog ene keer gereden, ging wat minder maar dat kwam meer door mijn eigen spanning maar zij liep echt braaf de rondje.

Die bovenste zwarte,was hier al eens voor bij gekomen, heeft een chipje? en mocht niet gefilmd of foto's gemaakt worden oid.. heb ik hier voorbij zien komen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:39

MyWishMax schreef:
Nee, Tita, ik stop helemaal, of ik ben al gestopt behalve poetsen en loszetten.

Jeetje knap dat je daarbij meer kan leggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:48

Romanoff schreef:
@ MWM, vreselijk van jou topper...
Staat hij nu ook al op pijnstillers of kan hij nog zonder?

Hij heeft geen pijn, alleen geen coordinatie meer in achterhand en kan geen werk meer aan, zijn hals kan niet eens een B halshouding aan, dus alleen aan lange teugel hobbelen gaat nog. Alleen kan ik dat niet met hem, want hij gaat steeds weer over zijn grenzen heen als ik erop zit. Zelfs als ik niks vraag, gaat hij alles uit de kast halen.

Tita, kan ik ook niet, maar het moet, geen andere keuze.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:50

Een ander paard erbij gaat niet?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:15

Nee, tenzij we hem ergens aan de andere kant van het land op een wei gooien. Maar dat betekent dat hij waarschijnlijk nog harder achteruit gaat en we hem niet in de gaten kunnen houden qua achteruitgang. Stalling is hier ongeveer 450 per maand, dus dat wordt te gek. Daarbij zie ik het ook niet zitten om een nieuw paard te moeten kopen en mijn moeder helemaal niet, zij voelt zich te oud ervoor. Ik heb vreselijk veel geluk gehad met deze en die daarvoor, alleen vreselijke pech qua blessures en ik heb er een hard hoofd in om voor de 3e keer zo'n fijn dier te vinden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:19

Lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk MWM. Maar helemaal niet rijden zou ik ook erg lastig vinden.
Niet ergens een bijrijpaard? Je rijdt wat ik aan de foto's gezien hebt erg leuk.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:25

mwm wat zonde zeg en wat knap dat je dit zo kunt vol houden dat je alleen maar wat kan poetsen.
ik zal dat nooit kunnen vooral niet hoe jij rijd (ziet er netjes uit).
en 450 euro wat veel geld zeg is er niet in de buurt een stal goedkoper?
en je houd dit paard gewoon aan ook al moet je zoveel stal geld voor het paard betalen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:28

Dees schreef:
Rontgenologisch goedgekeurd voor de sport...
Dat is dus een oc-tje en daardoor geen PROK?

Dekgeld van Don Schufro is hoog, onbegrijpelijk dat die 2 jarige voor dat geld wordt aangeboden.

waarom zou dat persé zo moeten zijn ?
staat toch ook niet bij dat het een Kwpn er is
dus men gaat er maar vanuit dat ze geen prok is omdat ze goedgekeurd is voor de sport

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:33

ralphtdw schreef:
mwm wat zonde zeg en wat knap dat je dit zo kunt vol houden dat je alleen maar wat kan poetsen.
en je houd dit paard gewoon aan ook al moet je zoveel stal geld voor het paard betalen?

Dank je wel :) Alleen rijd ik niet netjes genoeg om paarden voor anderen te rijden en vind ik dat ook nogal moeilijk.(heb graag zelf wat te vertellen over paard ;) ) Ik werk graag ergens naartoe, qua wedstrijden bijvoorbeeld, en met 2 keer in de week bijrijden red je dat niet, of het mag niet.

Nee, niks goedkopers, tenzij je zelf uitmest, maar dat kan ik lichamelijk niet en moeder helemaal niet. We houden hem gewoon, hij is te goed om in te slapen en verkopen zal ik nooit doen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:36

Phoe,, 450 euro dat is ind niet niks..

Ik snap de reacties van anderen, zonde dat je dan niet 1 erbij kan hebben...
Maar ik weet dat ik ook "vrede" zou hebben met alleen poetsen en er naast lopen, als ik Floyd daarmee had kunnen behouden zonder pijn.. maar dat ging helaas ook niet meer :n

Tis kiezen tussen twee kwaden, en wat je topper allemaal voor jou heeft gedaan vind ik dat je hem nu eerlijk behandeld.
Je houd hem toch, ongeacht dat hij jou niet meer kan bieden wat jullie het liefste samen doen.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 29-12-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:37

Wat een goede beslissing van je. Zouden veel mensen hier op bokt niet doen. (Ik dan weer wel)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:42

MyWishMax schreef:
ralphtdw schreef:

Dank je wel :) Alleen rijd ik niet netjes genoeg om paarden voor anderen te rijden en vind ik dat ook nogal moeilijk.(heb graag zelf wat te vertellen over paard ;) ) Ik werk graag ergens naartoe, qua wedstrijden bijvoorbeeld, en met 2 keer in de week bijrijden red je dat niet, of het mag niet.

Nee, niks goedkopers, tenzij je zelf uitmest, maar dat kan ik lichamelijk niet en moeder helemaal niet. We houden hem gewoon, hij is te goed om in te slapen en verkopen zal ik nooit doen.

oke vind het dan wel erg knap dat je de keuze gemaakt heb jou paard houden ook al kan je alleen borstelen of voor kiezen jou paard in te laten slapen of bij iemand anders als weidemaatje en je kan dan een nieuw paard kopen
ik had dit dan ook een hele moeilijke keus gevonden maar ik denk dat ik dan voor de andere keus ging dat ik voor een andere paard ging en een goed t ehuis voor het paard ging zoeken. want ik zal het persoonlijk niet kunnen een paard alleen voor het borstellen,
maar gelukkig zijn er mensen die dit wel kunnen :D :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:44

Romanoff schreef:
Phoe,, 450 euro dat is ind niet niks..

Ik snap de reacties van anderen, zonde dat je dan niet 1 erbij kan hebben...
Maar ik weet dat ik ook "vrede" zou hebben met alleen poetsen en er naast lopen, als ik Floyd daarmee had kunnen behouden zonder pijn.. maar dat ging helaas ook niet meer :n

Tis kiezen tussen twee kwaden, en wat je topper allemaal voor jou heeft gedaan vind ik dat je hem nu eerlijk behandeld.
Je houd hem toch, ongeacht dat hij jou niet meer kan bieden wat jullie het liefste samen doen.

ja zo zou ik ook denken als ik daar naast een paard kan hebben om te rijden. dan zou ik het paard ook houden.
maar denk dat ik het niet kan zoals mwm ( en anders zocht ik een plekje waar die lekker iedere dag buiten kan lopen in de buurt ook op stal dat hebben wij bij ons heel veel

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:47

maar wij hebben onze nieuwe aanwinst op stal staan sinds gisteren.
vandaag heeft mijn zusje er al op gereden ging erg goed hebben het paard 3 weken op proef

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:49

@ Ralphtw; En het risico lopen dat hij alsnog in de handel komt? Nooit.
Floyd was gewoon geen lelijk dier om te zien & die van mwm ook niet! nog jong dus perfect om nog eens in de handel te gooien.
Dan heb ik hem liever dood. Klinkt cru, maar dat heeft hij HELEMAAL niet verdient, om als "onhandelbaar" van stal naar stal te gaan. :n

Ik had precies de zelfde keuze gemaakt als mwm

Is bij een kennis van mij ook gebeurd, haar oude pony had ze bij een boertje op het land paar km verderop.. Alles goed afgesproken. Dier was ook echtn iet meer geschikt om op te rijden.
Komt ze 2-3 wkn later een keer kijken bij haar pony, pony weg. "gejat uit het weiland"
Persoonlijk denkt ze verkocht als kinderpony. Arm dier :n
Nooit meer terug gevonden.

Succes met het nieuwe paard van je zusje!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:54

Romanoff schreef:
@ Ralphtw; En het risico lopen dat hij alsnog in de handel komt? Nooit.
Floyd was gewoon geen lelijk dier om te zien & die van mwm ook niet! nog jong dus perfect om nog eens in de handel te gooien.
Dan heb ik hem liever dood. Klinkt cru, maar dat heeft hij HELEMAAL niet verdient, om als "onhandelbaar" van stal naar stal te gaan. :n

Ik had precies de zelfde keuze gemaakt als mwm

Is bij een kennis van mij ook gebeurd, haar oude pony had ze bij een boertje op het land paar km verderop.. Alles goed afgesproken. Dier was ook echtn iet meer geschikt om op te rijden.
Komt ze 2-3 wkn later een keer kijken bij haar pony, pony weg. "gejat uit het weiland"
Persoonlijk denkt ze verkocht als kinderpony. Arm dier :n
Nooit meer terug gevonden.

Succes met het nieuwe paard van je zusje!

ja oke dit risco moet je ook niet lopen nee.
maar wij hebben ook veel kennissen met weiland en bij ons op stal is dit ook de mogelijkheid.
ik had het paard ook niet bij een onbekende neer gezet ik persoonlijk dan dit omdat het toch vaak weer door word verkocht.
en snap de keuze wel van mwm maar zij heeft nou geen keus om te rijden en dit had ik dan erg moeilijk gevonden.
bij ons op stal kun je nog zeggen van ik koop er een paard bij om te rijden dit omdat het betaalbaar is en 2 paarden te stallen waar je voor ieder 450 euro kwijt bent dat is niet te doen

1 keer heb ik gehoord van mensen die bij ons paard kwam kijken die waren 950 euro kwijt voor stalling dat vond ik echt niet normaal

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:13

Ik vind de keuze van MWM helemaal niet knap..... Maar vanzelfsprekend heb je gevoel, zet je je eigen gevoel opzij.

Betaal 300 euro per maand voor pony van 30 heb 12 jaar niet kunnen doen wat ik wilde.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:15

Pletje123 schreef:
Probleem is dat men voor een goede Gelder geen stuiver over heeft. Daarom hebben wij nog geen echte Gelderse hengst gebruikt. De markt wil er niet aan...

Erg jammer dat de fokkerij dit accepteert en het ras verloren gaat -O-

De 1e kruisingen zijn leuk voor de sport, maar voor de fokkerij op lange termijn :n[/quote]

Negro voert anders aardig wat Gelders bloed hoor en het is nog altijd geen ras maar een typefokkerij. Daarbij komt dat dit al decennia lang gebeurt met goede resultaten :) de Negro staat goed in het Gelders type en beweegt goed.

Zijn broer is nooit naar de keuring geweest.[/quote]

Negro bloed, daar zweer ik bij. Van mij mochten er daar wel meer van zijn. Heb het genoegen gehad een merrie van deze hengst te rijden. Wat een toppaard! En heel allround inzetbaar, koel in het hoofd maar met het juiste pit. Wel wat logger type dan de échte model kwpner maar daardoor ook een stuk prettiger voor de doorsnee ruiter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:25

tita schreef:
Ik vind de keuze van MWM helemaal niet knap..... Maar vanzelfsprekend heb je gevoel, zet je je eigen gevoel opzij.

Betaal 300 euro per maand voor pony van 30 heb 12 jaar niet kunnen doen wat ik wilde.

Het is ook niet knap idd. :n

Hij mag niet eens verkocht worden ivm verzekering en zou het niet durven ook, wie weet waar hij terecht zou komen. En in laten slapen is hij gewoon te goed voor, dan zet ik liever eigen doelen opzij en hem nog een fijn leven te geven.

Kijken op SP doe ik al een hele tijd, eigenlijk altijd gedaan ;)