Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Elspeet , Veluwe
16-7-2024
Afgelopen nacht
Drie schapen gedood afgelopen nacht.
Wolf gisterenavond gezien/gemeld
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889
Helderder schreef:Realiseer je ook dat waar de wolf zijn aanval heeft gedaan, op een druk stuk is van het landgoed. Dagelijks is die locatie het startpunt voor heel veel wandelaars, hardlopers, fietsers en mountainbikers. Het ligt bij een druk parkeerterrein en fietspad(en). Deze welpen groeien dus op in nabijheid van niet een enkele passant, maar heel veel mensen.
Pipapaardje schreef:rien10 schreef:In de praktijk niet te doen. Je kunt niet 24/7 aan de rand van je weiland gaan liggen. "Onder de loep nemen" klinkt weer als zo'n fantastisch theoretisch stukje gezwam. Wat ga je met de voerende mensen doen dan? Ga je 24/7 alle wolven bekijken zodat ze niet gevoerd worden?
Dit zijn twee oprechte vragen. Hoe ga je dit doen. Dit heeft niks te maken met ophitsen, daar ben ik niet van . Ik ben wel broodje nuchter. Een echte Rotterdamse. Wij banketstaaf niet, wij poetsen.
Dus; hoe ga je dit aanpakken?
Dat vind ik een interessant gesprek!
Ik merk vanuit de overheid belachelijk weinig constructieve dingen over hoe mensen zich moeten gedragen. De provincie komt eens met een flyer, een gemeente met een online pagina. Dat moet gewoon nationaal een grote campagne zijn en ja - ik ben voor méér groene boa's die toezicht houden op wangedrag in natuurgebieden. Dat gaat ook om loslopende honden, illegaal motorcrossen, vuurtje stoken en dus ook om wild met rust laten en niet van de paden afgaan.
Door de passieve houding van de overheid is er nu ook een gat waar de antiwolf ophitsers met veel nepnieuws in kunnen springen. Kijk nu naar dit nieuwsbericht; volgens die kanalen is er nog net geen peuter opgegeten. Denk jij dat zij nog terugkomen op hun berichtgeving met rectificatie, als blijkt dat die wolf schrok en er vandoor ging en het kindje schrammen heeft opgelopen toen het schrok en viel? Oprechte vraag.
Onali schreef:Op de FBgroep van de ruiterpaden UH beginnen de ruiters nu idd sluiting te vrezen.
Betalen daar €100 per jaar voor een penning on daar te mogen rijden.
Sluiting gebied: dag manege Den Treek, geen inkomsten meer door de ruiters a €100.
Er zullen vast ook MTB paden lopen (daar ben ik niet super bekend mee)
Pannenkoekenhuis sluiten, pyramide Austerlitz incl restaurant, Henschotermeer recreatieplas (hebben net uitgebreid).
Ondernemers gaan niet blij zijn.
Citaat:04-11-2023 HET GAAT GEWOON OM GELD, NIET OM DE NATUUR"
Beschermde status Wolf is gewoon miljoenenindustrie
ARTIKEL VAN RYKPE ZEILMAKER
<<De wolf in Nederland kost de agrarische sector jaarlijks honderden landbouwhuisdieren maar genereert miljoenensubsidies voor de adviesindustrie en natuurbureaucratie, Dat blijkt uit de cijfers documenten van Bij12 -het overkoepelende natuurorgaan van de provincies, die vrijkwamen via de 'Wet open overheid'. "De wolf is een ordinair businessmodel voor monitoring, trainingen en merchandise en dat wordt bereikt met misbruik van EU-recht", zegt jurist en moeflonambassadeur Cees krijger.>> Lees verder hieronder.
.
NB: De documenten kwamen boven tafel door 'Stichting Annemieke'.
Blijft u haar werk steunen?
IBAN NL77INGB0008362362 T.n.v. Stichting Annemieke Ovv "Project Wolf"
Of via dit TIKKIE => https://www.ing.nl/particulier/betaalve ... ibUfG7DgXa
Happinez schreef:[quote"Benzz"]
Maar mevrouw liep in een gebied waar je uberhaupt niet mag komen. Dus waarom waarschuwen als dat hol precies in dat gebied zit.
karrij schreef:Het gewoonweg echt wachten totdat het werkelijk vreselijk misgaat! Maar ook dan wordt 1 het verhaal niet geloofd of 2 is het toch echt de schuld van degene die aangevallen is!
Ik zie op verschillende Social media;s reactie voorbij komen waarvan ik schrik, mensen die compleet pro wolf zijn en de problemen ook niet willen zien. Ik hou mijn hart vast en loop niet meer zo onbevangen in het bos. Wij lopen regelmatig in Tuk, bij Steenwijk, afgelopen week 3 wolven gezien! Ik loop er sowieso niet meer alleen.
tienus63 schreef:Voor wie de kat dat natuur projecten over natuur gaan, kijk hier eens naar:Citaat:04-11-2023 HET GAAT GEWOON OM GELD, NIET OM DE NATUUR"
Beschermde status Wolf is gewoon miljoenenindustrie
ARTIKEL VAN RYKPE ZEILMAKER
<<De wolf in Nederland kost de agrarische sector jaarlijks honderden landbouwhuisdieren maar genereert miljoenensubsidies voor de adviesindustrie en natuurbureaucratie, Dat blijkt uit de cijfers documenten van Bij12 -het overkoepelende natuurorgaan van de provincies, die vrijkwamen via de 'Wet open overheid'. "De wolf is een ordinair businessmodel voor monitoring, trainingen en merchandise en dat wordt bereikt met misbruik van EU-recht", zegt jurist en moeflonambassadeur Cees krijger.>> Lees verder hieronder.
.
NB: De documenten kwamen boven tafel door 'Stichting Annemieke'.
Blijft u haar werk steunen?
IBAN NL77INGB0008362362 T.n.v. Stichting Annemieke Ovv "Project Wolf"
Of via dit TIKKIE => https://www.ing.nl/particulier/betaalve ... ibUfG7DgXa
Artikel is te lezen via deze link
beschermde status wolf is miljoenenindustrie.
https://www.facebook.com/share/p/Qn5taG ... tid=WC7FNe
tamary schreef:Kans op hondsdolheid is nog niet zo groot, maar als preventief protocol vanuit ziekenhuis vergeet het maar en zeker met "slechts krassen¨, hoewel dat absoluut genoeg kan zijn voor besmetting (zijn ze in bv India een stukje alerter op, ook bij straathonden, want een hond met rabies die likt aan een hand met beschadigde huid is genoeg).