Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:19

Equipro schreef:
Inderdaad, een ambtenarenpensioen is niet verkeerd :)) , daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik was in de veronderstelling dat die max 7000 uitgaven, maar de prijs staat er bij en is het dubbele, vandaar mijn verwondering, dat ze interesse toonden en willen komen kijken.

Ik laat het maar op me af komen denk ik

Politiepaarden krijgen pensioen op de Paardenkamp in Soest. En ze mogen zelfs met vervroegd pensioen want zij mogen daar al komen als ze 18 zijn, terwijl andere paarden minstens 20 moeten zijn voor ze mogen komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:22

c_alsemgeest schreef:
Nare wond @oji

Ziet er uit als een nuchter en blij paard

Inderdaad nare wond. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:37

Oza04 schreef:
Hi!

Wij willen een paard klinisch laten keuren voor de sport. Kreeg het klinisch keurings rapport van 2 jaar terug.

Paard is goedgekeurd voor recreatie met een schieffel RV. Betreft een paard van 6 aankomend jaar 7. Wat zouden jullie doen?

Iemand tips. Is echt qua paard helemaal waar ik naar opzoek ben.

Overleggen met je veearts en die schiefel sowieso laten scannen of die nog inactief is en hoe de pezen, banden etc eromheen uit zien.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:39

Oza04 schreef:
Hi!

Wij willen een paard klinisch laten keuren voor de sport. Kreeg het klinisch keurings rapport van 2 jaar terug.

Paard is goedgekeurd voor recreatie met een schieffel RV. Betreft een paard van 6 aankomend jaar 7. Wat zouden jullie doen?

Iemand tips. Is echt qua paard helemaal waar ik naar opzoek ben.

Een schiefel hoeft niets te zijn, afhankelijk van waar hij zit of er een pees langs loopt. Zo niet is het een schoonheidsfoutje.

Maar goedgekeurd voor recreatie, daar zou ik wel op doorvragen. Wat is goedgekeurd voor recreatie? Een paard is goed of hij is niet goed, hij is gezond of niet gezond. Als ie goed/gezond is, is hij ook goed voor de sport, daarom zouden bij mij bij de term "goedgekeurd voor recreatie" wel wat alarmbellen afgaan.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:06

Citaat:
Maar goedgekeurd voor recreatie, daar zou ik wel op doorvragen. Wat is goedgekeurd voor recreatie? Een paard is goed of hij is niet goed, hij is gezond of niet gezond. Als ie goed/gezond is, is hij ook goed voor de sport, daarom zouden bij mij bij de term "goedgekeurd voor recreatie" wel wat alarmbellen afgaan.

Daar ging het bij mij ook een beetje scheef. Maar ipc is dat wel een standaard vraag die ze stellen. Sport of recreatie. En onder recreatie valt dan B/L niveau volgensmij. En sport alles hoger.

Hoe het nu lijkt qua plek zit hij best gunstig voor wat ik kan zien. RV schuin aan de binnenkant meer richting voorkant been en genoeg ruimte vanaf de knie.

Is in de 2 jaar dat paard van haar is ook niet de schiefel gegroeid en paard heeft er ook nooit slecht op gelopen. Is ook niet heel veel gedaan met t paard. Dus geen mega intesief werk (klaarmaken voor wedstrijd / springen enz)

Als die erop ggk word voor de dressuur tm m/z en springen tot 1m/1.10 ongeveer vind ik het geen probleem en nemen we dr meteen mee.

Word ze ggk voor B/L niveau is t een ander verhaal, daar koop ik geen paard voor ondanks dat ze echt heel leuk is en echt alles is wat ik zoek

Sababber

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:25

Heeft hier iemand wel eens iets gehoord over een verkoper die röntgenfoto’s zelf zou bewerken met Photoshop? Gisteren belandde ik met iemand in een gesprek, zij had al van meerdere mensen gehoord dat er iemand actief schijnt te zijn die dit doet… ze had zelf al haar vraagtekens hoe en of dit überhaupt mogelijk is.. vandaar dat ik het hier ook vraag, heeft iemand hier ooit iets van gehoord?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:28

Sababber schreef:
Heeft hier iemand wel eens iets gehoord over een verkoper die röntgenfoto’s zelf zou bewerken met Photoshop? Gisteren belandde ik met iemand in een gesprek, zij had al van meerdere mensen gehoord dat er iemand actief schijnt te zijn die dit doet… ze had zelf al haar vraagtekens hoe en of dit überhaupt mogelijk is.. vandaar dat ik het hier ook vraag, heeft iemand hier ooit iets van gehoord?

Technisch gezien is dat gewoon mogelijk met digitaal gemaakte foto's en dergelijke programma's zijn goed genoeg dat je een heel geoefend oog moet hebben om het te herkennen.

Maar dat het gebeurt heb ik nog niet van gehoord.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:35

Ik ken wel een naam van iemand waarvan ik ook al meerdere verhalen gehoord heb van verschillende mensen, o.a. over het photoshoppen. En 1 waarvan het op internet te vinden is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:43

Change3x schreef:
Ik ken wel een naam van iemand waarvan ik ook al meerdere verhalen gehoord heb van verschillende mensen, o.a. over het photoshoppen. En 1 waarvan het op internet te vinden is.

Maar kun je het hard maken?

*advocaat van de duivel*: als ik als arts (of belanghebbende) dat verhaal de wereld in help, hebben mensen geen vertrouwen meer in gemaakte foto's en maken ze altijd opnieuw foto's, is mijn inkomstenbron. *einde advocaat van de duivel*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:46

Sababber schreef:

Ik heb van veel gesjoemel met foto's gehoord, maar nog niet van photoshop eigenlijk. Technisch gezien zal het mogelijk zijn, wel lastig omdat gekopieerde of veranderde structuren ook opvallen omdat ze daar juist op letten op de foto's. Maar onmogelijk is het vast niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:59

c_alsemgeest schreef:
Sababber schreef:

Ik heb van veel gesjoemel met foto's gehoord, maar nog niet van photoshop eigenlijk. Technisch gezien zal het mogelijk zijn, wel lastig omdat gekopieerde of veranderde structuren ook opvallen omdat ze daar juist op letten op de foto's. Maar onmogelijk is het vast niet.

Daar heb ik wel een voorbeeld van: pakweg 20 jaar geleden volgde een kennis een fotocursus. Ze was grafisch vormgever en kende coreldraw al vanaf versie 1.0. Coreldraw was in die tijd een van de beste grafische programma's.

Ze had een foto gemaakt van een appel met daarin de reflectie van licht. Heel gedoe geweest maar gelukt zoals ze wilde. Vond de docent die reflectie niet goed, dat kon niet, enz.
Nou, zegt kennis, dan haal ik dat wel weg met coreldraw. Dat kon volgens de docent niet zonder dat hij het zag. OK, zegt kennis, ik maak een nieuwe foto en ze leverde vervolgens een bewerkte foto in. De docent heeft het niet opgemerkt......

En ja, het was zo'n docent van het type: ik zeik alles af wat er af te zeiken valt.....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 07:52

Als ik zie wat mijn vriend met Photoshop kan.. je zet er dan gewoon even een andere voet in, haalt een schaduw weg of juist iets wat oplicht. Het is echt zo gedaan.

En het zou me niks verbazen dat het gebeurd, het gaat om geld en mensen gaan rare dingen doen als het daar om gaat.

Heb het zelf meegemaakt met een oud paard van mij. Kon onmogelijk klinisch goed zijn. Wat zat er ineens bij? Een klinisch verslag met 100% goed.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:15

Tegenwoordig hebben de goede fotobewerkingsprogramma's er allemaal AI functionaliteit in zitten en kun je heel mooi dingen poetsen.
Ik denk wel dat het geoefende oog van een keuringsarts dit zou kunnen signaleren.
Wat wel heel eenvoudig is in elk fotobewerkingsprogramma is een setje schone foto's pakken en er het nummer van een ander paard in shoppen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:03

Ja,het veranderen van de gegevens van het paard op de foto's is vele malen makkelijker. Eigenlijk is het zonde van je tijd om aan de gewrichten te gaan sleutelen als je alleen maar de gegevens hoeft te wijzigen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:35

Nou ook dat… moet zeggen dat ik nu meerdere foto’s bij verschillende klinieken heb gehad maar er zit wel degelijk verschil ook in kwaliteit van de gemaakte foto’s qua helderheid enz

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:13

Ik vind het eigenlijk een hele enge gedachte :P
Maar daarom laat ik ook alles opnieuw keuren, al is het paard vorige week gekeurd :')
Jam was ook vlak ervoor volledig gekeurd. Mijn VA kwam toen op exact hetzelfde uit, ook alleen 1'tjes. Heb ik niet vaak meegemaakt bij een volledige en extra uitgebreide keuring van nek, hals, rug en benen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:27

ikke schreef:
Change3x schreef:

Maar kun je het hard maken?

*advocaat van de duivel*: als ik als arts (of belanghebbende) dat verhaal de wereld in help, hebben mensen geen vertrouwen meer in gemaakte foto's en maken ze altijd opnieuw foto's, is mijn inkomstenbron. *einde advocaat van de duivel*

Degenen die het hebben meegemaakt wel, maar daar ben ik niet bij geweest. Hier in de omgeving weet in ieder geval iedereen daar niet een paard te kopen. Je snapt wel dat ik geen namen ga noemen online.

Persoon nummer 2 is er destijds niet mee weggekomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:02

Nja je hoeft foutjes niet weg te shoppen. Je kunt gewoon een goede foto gebruiken en daarbij naam van het paard en datum aanpassen. Lijkt me niet zo moeilijk...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:48

Ik snap sowieso niet waarom je zou sjoemelen met foto’s etc.. Eerlijkheid is toch erg moeilijk voor sommige blijkbaar :n

Mijn merrie staat nu een week of 2 te koop maar reacties lopen niet echt storm. Ze is wel “al” 14 en heeft niet zoveel gepresteerd, B eventing, B springen, L dressuur.. Maar het is wel gewoon een leuk paard voor iemand die een beetje kan rijden en eventueel wat verder de eventing sport in wilt. Dit vind ze fantastisch namelijk.. Vind het erggg lastig.. Heb het idee dat de paarden markt nu een beetje minder is ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:52

xsensibel schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je zou sjoemelen met foto’s etc.. Eerlijkheid is toch erg moeilijk voor sommige blijkbaar :n

Mijn merrie staat nu een week of 2 te koop maar reacties lopen niet echt storm. Ze is wel “al” 14 en heeft niet zoveel gepresteerd, B eventing, B springen, L dressuur.. Maar het is wel gewoon een leuk paard voor iemand die een beetje kan rijden en eventueel wat verder de eventing sport in wilt. Dit vind ze fantastisch namelijk.. Vind het erggg lastig.. Heb het idee dat de paarden markt nu een beetje minder is ook.

Heel simpel: geld.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:35

xsensibel schreef:

Beetje banketstaaf reactie misschien, excuus, maar ik denk dat je vraagprijs gewoon flink stuk te hoog is :o

Paard is bijna 15 en gezien oude klassering en dan bijna zonder winst lijkt helemaal geen leerpaard te zijn in eventing/springen. Niet bedoeld om je paard af te kraken hoor, maar rond die leeftijd is er vooral vraag naar paarden voor overgang pony paard enz, types die met een zak aardappelen in het zadel ook nog braafjes hun rondje gaan uitspringen zeg maar;) en dat zie ik niet terug in deze klassering. Voor dressuur is L1 weer niet boeiend genoeg om de prijs van een ouder paard zo op te drijven.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:51

Wat zou je hier dan voor neer leggen? Ik denk dat mijn vraagprijs niet perse heel hoog is. Hij is zeker ook bespreekbaar. Maar ze gaat ook niet voor €4000 weg. Dat is wat mensen nu verwachten..

Paard is niet fanatiek uitgebracht omdat mijn wedstrijd ambities niet zo hoog liggen. Springt thuis en in de training heel simpel een 1M/1.10M parcours door. Ook met crossen doet ze alles met 2 vingers in haar neus, afgelopen zomer hebben we nog verschillende M lijntjes gesprongen in trainingen.
Ze kan alleen mee naar het bos, strand etc etc..

Ik heb ook nergens gemeld dat het een leerpaard is maar ik denk wel dat ze met een fanatieke eventing/spring ruiter meer in haar mars heeft dan waar mijn ambities liggen :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:56

Ik weet niet wat je vraagprijs is, maar 14 is inderdaad toch al iets ouder, over een maand zijn ze al 15. Vaak is aan de prijs een stuk emotionele waarde geplakt waardoor ze wellicht toch wat overpriced is.

En het is ook wel zo dat de markt een beetje op zijn gat ligt op dit moment. Paarden verkopen wel, maar niet snel en de dure vertrekken gemiddeld alleen naar het buitenland.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:07

Het is geen aanval op je paard of wat je er mee gedaan hebt. Maar een koper heeft verder niks aan jouw redenen om een paard wel of niet uit te brengen, en ze zien ook niet wat hij thuis springt. Daarnaast is het binnen seizoen aangebroken, altijd al wat moeilijker. Ik denk dat €5000 al heel net geld is.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:12

zie ook geen prijs, maar denk niet dat je in 5 cijfers moet denken, ze is al 'oud' en heeft geen sportresultaten. Daarnaast is ze niet voor beginners (ik lees dan vooral recreatief gebruik) en dressuurgefokt voor de mensen die een springpaard zoeken, en wellicht niet meer hip genoeg gefokt voor een dressuurruiter voor een paard wat graag springt.
maar goed, 2 weken is ook nog niet heel lang.