Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 22:37

Je bijt je er onwijs in vast Evamarie. Vandaar mijn opmerking. De eerste stap is een prijs overeen komen, maar de tweede stap is door die keuring heen komen. Het zou zonde zijn als je daar op stuk loopt.

Ik zou iig een heel goed koopcontract opstellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 22:38

mamabird schreef:
[ [url=m/TXJQT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog geen echt mooie foto’s kunnen maken. Gisteren pas laat thuis en toen was het al donker en vandaag is mijn man jarig….

Wat een stoertje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:38

mamabird schreef:
[ [url=m/TXJQT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog geen echt mooie foto’s kunnen maken. Gisteren pas laat thuis en toen was het al donker en vandaag is mijn man jarig….

Dubbel gefeliciteerd, wat een plaatje. Lijkt erg op de ruin die ik gehad heb waar ik julllie over heb verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:41

upendo schreef:
Je bijt je er onwijs in vast Evamarie. Vandaar mijn opmerking. De eerste stap is een prijs overeen komen, maar de tweede stap is door die keuring heen komen. Het zou zonde zijn als je daar op stuk loopt.

Ik zou iig een heel goed koopcontract opstellen.

Dat valt ook wel weer mee. Bij afkeuring laat ik hem namelijk staan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 22:44

Okee :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:47

Mamabird: knap dier! <3

Evamarie: Ik snap wel dat je voor hem gevallen bent, is wel aansprekend vanaf de foto. Ik hoop voor je dat hij gezond is!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:53

Evamarie,Als je echt opzoek bent naar een paint kan ik je ook wel doorverwijzen naar iemand die ze nog wel eens wilt hebben of hun kennis heeft ze. Die rijd op hoog niveau in de westernsport.

Ik ga met mijn nieuwe van de week naar de kliniek. Kreupel op achterbeen. Maar vind het dier te leuk om terug te brengen wat mag van de eigenaren. Maar wil toch even laten onderzoeken als het niks ernstigs is dan mag die blijven, zo leuk vind ik hem. En anders moet ik helaas afscheid nemen en gaat hij terug.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:03

Charmaine schreef:
Als ik dit allemaal zo lees heb ik eigenlijk alweer gegeten en gedronken met die hele paardenhandel...pffff...Heb mijn eigen zoektocht maar even op een heeeel laag pitje gezet, of mss wel helemaal in de ijskast...
Mijn merrie heeft nu een aantal bezichtigingen gehad, waar ze heel braaf was maar ook wel aangaf wanneer het niet klikte. En die wisselingen hebben best wel impact op haar hoor...Ik vind het lastig want je wil zo'n dier niet overvragen/overprikkelen; tis t type wat dan echt afhaakt. Maar ja, zonder bezichtigingen ook geen verkoop he...Moeten maar even bekijken hoe dat het beste gepland kan worden. Zou het bij jullie raar overkomen als er niet elke dag bezichtigd kan worden bijvoorbeeld?
Haar welzijn en verkoop krijgt nu dus voorlopig echt even voorrang op de zoektocht naar een nieuw paard.

Nee hoor dat vind ik niet raar; sterker nog, als die van ons straks wordt verkocht wil ik alleen professionele kopers. Die van ons is ook echt geen paard om jan en alleman op te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:28

Spaansepony schreef:
Evamarie,Als je echt opzoek bent naar een paint kan ik je ook wel doorverwijzen naar iemand die ze nog wel eens wilt hebben of hun kennis heeft ze. Die rijd op hoog niveau in de westernsport.

Ik ga met mijn nieuwe van de week naar de kliniek. Kreupel op achterbeen. Maar vind het dier te leuk om terug te brengen wat mag van de eigenaren. Maar wil toch even laten onderzoeken als het niks ernstigs is dan mag die blijven, zo leuk vind ik hem. En anders moet ik helaas afscheid nemen en gaat hij terug.

Ah.. Rottig zeg! Ik snap je helemaal. Je kan hem idd beter weg doen idd in dat geval. Een ziek dier doet ook veel verdriet (weet ik uit ervaring)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:33

Kiwiaa schreef:

Evamarie: Ik snap wel dat je voor hem gevallen bent, is wel aansprekend vanaf de foto. Ik hoop voor je dat hij gezond is!

Dankjewel! Ja,.. ik ben er verliefd op. Hij maakt mij zelfs wakker in mijn droom met zijn zachte snoet. <3

Ik zie hem al in de paddock staan straks bij ons. Ik kan niet wachten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:51

Charmaine schreef:
Dank je wel voor jullie reacties, dat stelt me gerust. Ik trek alles ff heel slecht momenteel....

Logisch het is ook een rot situatie waar je zelf niet helemaal voor kiest ook al moet je het wel zelf besluiten.

Ik weet nog dat wij toen der tijd ook beide tegelijk op zoek waren... nu hopen op een beetje geluk voor beide :')

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 02:13

Wij hebben een belgische dierenarts. Klinisch keuren kost 100 euro. Ze heeft 12 fotos gemaakt van de 2 voorbenen/hoeven...rest hoefde natuurlijk niet meer. We moesten nu 240 euro betalen met klinische keuring erbij. (Voor foto's van alle benen/hoeven en rug zouden we 350 betalen + dan de klinische keuring erbij) Het kan op de kliniek maar vandaag heeft ze het bij ons op stal gedaan.[/quote]

Mag ik vragen welke da je hebt? Secru toevallig?[/quote]

Nee die ken ik niet

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 07:50

fensy79 schreef:
Wij hebben een belgische dierenarts. Klinisch keuren kost 100 euro. Ze heeft 12 fotos gemaakt van de 2 voorbenen/hoeven...rest hoefde natuurlijk niet meer. We moesten nu 240 euro betalen met klinische keuring erbij. (Voor foto's van alle benen/hoeven en rug zouden we 350 betalen + dan de :') klinische keuring erbij) Het kan op de kliniek maar vandaag heeft ze het bij ons op stal gedaan.

Mag ik vragen welke da je hebt? Secru toevallig?[/quote]

Nee die ken ik niet[/quote]

Wauw dat scheelt een hoop … ik heb van voor tot achter alles op de foto laten zetten , klinisch keuren en een scan laten maken , was 1114 euro kwijt :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:12

Dat is idd niet duur. Hier betaal ik alleen al 485,- voor rontgen van alleen de benen. Rug is afgelopen zomer nog gedaan.

Klinisch en de hals is voor de potentiële nieuwe eigenaar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 09:14

Ik betaalde rond de 700 voor het hele pakket, klinisch en röntgen van het hele lijf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:38

Evamarie schreef:
Kiwiaa schreef:

Dankjewel! Ja,.. ik ben er verliefd op. Hij maakt mij zelfs wakker in mijn droom met zijn zachte snoet. <3

Ik zie hem al in de paddock staan straks bij ons. Ik kan niet wachten.

Als je verliefd bent dan is het pleit beslecht. Je hebt groot gelijk dat je voor je gevoel gaat.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:50

Ik betaalde 930,-. Dit is een klinische keuring, rontgenlogisch hals benen en rug, en een echo van hals en achter knie. Viel mij ook nog mee eigenlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:23

2011 betaald ik bijna 1100€ in Lienden
Hele pakket ….. benen, hals,rug, bloed, echo pezen

Toen kwam ze uit de trailer met mega over vulde sprong…. We keken erna en dachten Jezus hoe konden we dit gemist hebben :+

Oud eigenaar was nergens meer te bekennen ze is goed gekeurd … punt was haar antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:33

Wat een geld..
Ik heb kunnen afspreken voor 460 ongeveer (pakket zonder rug en hals) bij advies DA die ook mee te nemen komt er nog 250 bij. Totaal was iets van 750 geloof ik.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:51

Wat een lage bedragen joh....Vanuit 2019 ben ik bedragen rond de 1000 euro gewend, voor klinisch en rx inc hals en rug...Behalve bij Kliniek Landhorst dan, die was en is beduidend goedkoper.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:52

tita schreef:
2011 betaald ik bijna 1100€ in Lienden
Hele pakket ….. benen, hals,rug, bloed, echo pezen

Toen kwam ze uit de trailer met mega over vulde sprong…. We keken erna en dachten Jezus hoe konden we dit gemist hebben :+

Oud eigenaar was nergens meer te bekennen ze is goed gekeurd … punt was haar antwoord

Maar daar zou ik als verkopende partij ook geen antwoord meer op hebben heel eerlijk. Klinkt hard, maar dat had de veearts toch echt moeten zien bij de keuring.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:57

Vind ik ook, goedgekeurd en gekocht, dan zou ik er ook niks meer aan doen als verkoper zijnde.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 11:00

Inderdaad... Ook wel eens een verhaal gehoord van een paard die bij de dierenarts verkeerd naast de trailerklep landde.. Harstikke kreupel, die kon meteen de trailer weer op en koop is niet doorgegaan. Het blijven beesten..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:02

Dat is ook dikke pech. Dann zou ik ook laten staan als koper zijnde, maar tenzij je in de tussentijd iets anders vindt of het niet meer goed komt zou ik daar dan later alsnog weer naar terug gaan.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:30

Eergisteren €720 klinisch, rontgen + hals en rug en voor €100 extra ook nog beide SI’s laten echoën