Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:57

pillow schreef:
Wintu schreef:
Ik kan me ook een post herinneren over Drenthe, 9 afgeschoten wolven, een boer en dempers. Dus zo vreemd is dat hier niet ;)

Dat was in 1922 zeker.?

Je quote de verkeerde, origineel is niet van mijn hand ;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:00

Popstra schreef:
Boeren hier nodigen de jager hier uit om bijv kraaien te schieten.
Ze gaan dat niet zelf doen.
Boeren willen ook liever geen gezeik.

Hier doen ze dat wel het verjagen, dus zo zie je maar weer, nergens gaat het hetzelfde. Verder is er ook een verschil tussen kraaien schieten en kraaien verjagen.
Wij hadden vroeger ook altijd de jagers zelf voor het afschieten van kraaien en eksters. Verjagen deden we zelf met een buks.
Ik heb het nergens gehad over kraaien afschieten trouwens?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:09

Jessix schreef:
Ik vind dat vergiftigen wel echt naar. Heb dat als kind meegemaakt met mijn honden... bbbrrr! Hoop niet dat we dat nu gaan doen om van de wolf af te komen.

Toen ik kind was in de jaren '80 hadden de boeren waar ik bij kwam wel een geweer of op z'n minst een buks. Nu weet ik dat niet.

Hele nare manier van dieren dood maken. Gun ik de wolf dan ook weer niet. Kogel is dan een stuk beter of verdoven en elders in een groot natuurgebied uitzetten is ook ok om mijn part. Maar vergiftiging vind ik echt een no go en te risicovol voor andere dieren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:38

Wintu schreef:

Maar ik wel :D
Vind vergiftigen overigens ook gruwelijk fout.
Maar dat ga je idd krijgen als er geen beheer komt.

Er waren ook prachtige roofvogels de klos

In Italie is de ellende die de wolf brengt al wat langer aan de gang. Tel daar de aanval van die Beer bij op..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:55

Popstra schreef:
Wintu schreef:

Maar ik wel :D
Vind vergiftigen overigens ook gruwelijk fout.
Maar dat ga je idd krijgen als er geen beheer komt.

Er waren ook prachtige roofvogels de klos

In Italie is de ellende die de wolf brengt al wat langer aan de gang. Tel daar de aanval van die Beer bij op..

Ja daarom, je hebt er veel meer mee dan de wolf alleen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:55

Activisten demonstreren bij de Hoge Veluwe: ‘Park is een dierentuin geworden met een hek er omheen’
Activisten blokkeerden zaterdagmiddag tijdelijk de ingang van het Nationale Park de Hoge Veluwe, bij Otterlo. Ook spoten ze leuzen op de weg: ‘hekken weg, alle dieren vrij’, gevolgd door hartjes.

Naar schatting liepen er zo’n vijftig mensen mee in de demonstratie richting de ingang van het park. De zitactie duurde enkele minuten, wanneer werd doorgegaan met het programma met sprekers. Zij spraken de toehoorders toe vanaf een platte kar vlakbij de ingang van het park.
Het park zou volgens de activisten de vrijheid van dieren als edelherten en wolven inperken door doorgangen en oversteekplaatsen te sluiten. Daardoor kan wild niet rondtrekken, net als de dieren die buiten het park leven en door de afzettingen beperkt worden in hun leefgebied.
De actievoerders willen ook dat voor de begrazing van het park inheemse soorten worden ingezet. Nu leven op de Hoge Veluwe moeflons, die van nature niet in Nederland voorkomen. Zij kunnen zich in het gebied niet verschuilen voor de wolf, die op ze jaagt. Met afzettingen wordt de moeflon beschermd, wat volgens de organisatoren van de demonstratie ten koste gaat van het natuurlijke gedrag van de wolf.

‘Wild moet vrij kunnen rondlopen’
Miriam Korver uit Haarlem is zaterdagmiddag een van de demonstranten . Ze is aangesloten bij Active for Justice en de Vrije Bond, de twee organisaties achter de demonstratie. ‘Open de hekken', staat op haar kartonnen bord. ,,Ik protesteer tegen het beleid van het park. De hekken voor het groot wild zijn namelijk gesloten, we vinden dat de hekken open moeten zodat het wild gewoon vrij rond kan lopen.”
Een dier ‘moet van nature vrij kunnen bewegen', klinkt het. ,,En grote afstanden kunnen afleggen, ook naar een ander gebied moeten kunnen om eten te zoeken en zich voort te planten.” De hekken belemmeren dat, vindt ze.

,,Dieren worden opgesloten in een natuurgebied", zegt Trees Lammers. Ze is van Extinction Rebellion, ‘maar ik sluit me aan bij welke organisatie ook die strijdt tegen onrecht’, en is vanuit Hilversum afgereisd naar Otterlo om de demo bij te wonen. Ze heeft geen goed woord over voor het hekkenbeleid waartegen wordt gedemonstreerd. ,,Park De Hoge Veluwe is een dierentuin geworden met een hek eromheen en klaar. Dat is gewoon schandalig.”
Aan de demonstratie lijken maar weinig lokale bewoners aan mee te doen. Waar zij zijn? ,,Ik zou het niet weten, ik ken ze niet", zegt Lammers. Ze vreest dat er ‘in dorpen als Otterlo en omgeving’ geen lokaal draagvlak is om de hekken weg te halen.
Toch moet dat gebeuren, vindt ze; lokaal draagvlak of niet. ,,Waarom niet? We zijn allemaal Nederlanders, en ik ben toch ook onderdeel van dit land? Al woon ik in het suïcidaal consumerende Gooi, het is mijn recht en zelfs mijn burgerplicht om het op te nemen voor dieren die geen stem hebben. En dat zouden meer mensen doen, ook hier in Otterlo.”

Kansloos _O- _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:22

Wat moet je daar nou weer van zeggen. Hebben ze enig historisch besef tav het ontstaan van het park? Denk het niet.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:23

Die kunnen idd beter bij de Oostvaarderplassen gaan demonstreren. NP de Hoge Veluwe laat haar dieren geen hongerdood sterven. Dat kunnen we van de SBB dieren in de OVP niet zeggen.

Kansloos idd 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:26

Sukkels... Dan heb je echt net zoveel verstand als een poffertje

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:54

Voor zulke mensen is de Darwin-award uitgevonden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:20

ach volgend jaar zijn er geen moeflons meer, zijn geen lammetjes meer die het overleefd hebben en die paar ouderen die er nog zijn zijn wolven snacks.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:29

SusanH schreef:
Wat moet je daar nou weer van zeggen. Hebben ze enig historisch besef tav het ontstaan van het park? Denk het niet.

Het park is particulier eigendom. Kennelijk weten die sukkels dat niet. De locals wel dus die zijn er niet logisch.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:36

Dan de leeuwen en tijgers in de dierentuin dus ook maar loslaten? :')

Misschien kun je het beter omdraaien. Sommige mensen kunnen beter worden opgesloten. Voor hun eigen veiligheid :P .

even voor de duidelijkheid, lichtelijk sarcastisch bedoeld

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:51

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 22:36

Anne_GTI schreef:
Hoeft niet eens expres te zijn. Als ze schaapjes hebben gepakt die net behandeld waren met dectomax leggen ze het loodje ook.

Zeg het niet hardop, straks is dat middel ook aan banden voor de schapen omdat de wolf er niet mee in aanraking moet komen. We zitten in een rare wereld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:04

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:12

SusanH schreef:
Wolf valt hond en vrouw aan in centrum van een dorpje, in de Abruzzen (Italie) https://www.stol.it/artikel/chronik/sch ... g0yhvrVByE. Van het hondje is niks meer terug gevonden op wat bloedsporen na ;(. Dat is echt mijn grootste angst.

Onze honden lopen ook los om het huis. Pas had er ook een wolf belangstelling voor een teckel van een vrouw in Drenthe en we kennen allemaal het filmpje van de duitse herder die heel vriendelijk naar wolven kwispelt en daarna uit elkaar gereten wordt. Het is in een paar seconden klaar en we weten allemaal dat de wolven het doen Het zal echt niet zo zijn dat de wolven dat alleen in Italie doen en dat dat dan bij de grens ophoudt. Maar onze ´deskundigen´ blijven het net zo lang ontkennen totdat het niet meer te ontkennen valt en dat is, als er film van is dat het in Nederland is gebeurt. Zolang dat er niet is zal het ontkend worden wat er ook gebeurt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:13

SusanH schreef:
Wolf valt hond en vrouw aan in centrum van een dorpje, in de Abruzzen (Italie) https://www.stol.it/artikel/chronik/sch ... g0yhvrVByE. Van het hondje is niks meer terug gevonden op wat bloedsporen na ;(. Dat is echt mijn grootste angst.

Dus ook met aanlijnen ben je nog niet veilig. Heftig dit.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:14

Ik durf op bepaalde tijden het bos niet meer in met de hond, de mijne is reactief, ben als de dood dat ik vooral met schemer een roedel wolven tegen kom.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:26

Jee wat een nachtmerrie.
Gewoon. Aangelijnd.

Dit moet in de media. Want idd hier woont geen lievere versie van de wolf... Daar van leren zou mooi zijn

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:05

SusanH schreef:

In Italie is de rewilding wel het meest doorgedraaid. Daar is het de laatste maanden volledig uit de hand gelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:31

Dat is voorland. Ik maak me daar zorgen om.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:45

SusanH schreef:

Helemaal met je eens.
En zeker als het bericht correct is dat er jongen geboren zijn in de omgeving van Hellendoorn.
In de statistieken is er nog geen gevestigd paartje op de Sallands heuvelrug en worden de aanvallen vooralsnog toegeschreven aan doortrekkende wolven.
Maar als daar wel een paartje zit, dan is de kans groot dat er nog meer van dergelijke ongedocumenteerde gevallen in Nederland zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:58

tienus63 schreef:
SusanH schreef:

Helemaal met je eens.
En zeker als het bericht correct is dat er jongen geboren zijn in de omgeving van Hellendoorn.
In de statistieken is er nog geen gevestigd paartje op de Sallands heuvelrug en worden de aanvallen vooralsnog toegeschreven aan doortrekkende wolven.
Maar als daar wel een paartje zit, dan is de kans groot dat er nog meer van dergelijke ongedocumenteerde gevallen in Nederland zijn.

en dat is makkelijk want dan zeg je gewoon dat is een hond geweest....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:08

tienus63 schreef:

Is best mogelijk. Pro wolvers houden het graag geheim.
Het moet wel te zien zijn aan allerlei verdachte zaken zoals, paden die opeens afgesloten zijn, strengere handhaving, veel meer aanvallen, wolvensporen en meer van dat soort fratsen.