Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:25

Huh, welke aap komt uit wie z'n mouw.
De aap die Empathie heet? De aap die Ik geloof niet dat het veilig blijft, heet?

Ik maak me om iedereen zorgen. Het betreft namelijk mensen. Mensen waarvan ik niet wil dat ze gewond raken, dat ze failliet gaan, dat ze in angst moeten leven.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:25

Pipapaardje, vraagje...

Woon jij in wolvengebied of kun jij kiezen wanneer je je in een wolvengebied begeeft?

Want dat is vaak waar de schoen wringt. Voor mij persoonlijk in ieder geval wel.

Voor sommige mensen is het geen keus maar zitten ze er middenin.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:26

Pipapaardje Die hoeven geen eten en dak boven hun hoofd wil je zeggen?

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:26

gillian schreef:
De pest is dat ze zich ook gewoon in woonwijken begeven. Ook maar afsluiten dan?
Het is niet alleen een stukje bos ergens in een groot gebied. Het zijn ondertussen behoorlijk wat wolven die behoorlijk wat overlast bezorgen. Vee wordt gepakt,honden worden van de lijn gerukt, katten verdwijnen. Nu een kind met schrammen. En vergeet die man niet die in zn arm gepakt was toen hij zijn schapen wilde beschermen.
Dat alles komt niet in het nieuws he, en dus blijft het een sprookje voor velen. Ver van je bed show.
Maar als je daar woont, je er vrijwel dagelijks mee te maken hebt, piep je wel anders.
De wolf hoort schuw te zijn en dat kan niet hier in die kleine stukjes bos die er zijn. Er leven te veel mensen hier waardoor de wolf dagelijks met mensen geconfronteerd wordt en dus went aan de mens. Ieder ander land waar een wild roofdier gewend is aan de mens, en daardoor dus te brutaal wordt, wordt beheerd. Afgeschoten, verplaatst, noem maar op.
Hier worden frikandellen gevoerd en gezegd ach joh hij doet niks.
Dat kan gewoon niet!!

Ik ben voor verjagen uit woonwijken en bij hobbydieren met flink harde hand. En het nader onder de loep nemen van menselijk gedrag, want 100% dat mensen het allemaal wel mooi vinden en die wolven lopen te voeren om een mooi plaatje te kunnen schieten. Daar werk je fout gedrag natuurlijk mee in de hand.

Wat ik hier in dit topic zie, is echt jammer. Nauwelijks normale dialoog, het stijgt niet boven Facebookcomments-niveau uit. Het zou fijn zijn als we gewoon een gesprek met elkaar kunnen voeren zonder fake nieuws, zonder overdrijving, zonder ophitserij, zonder bangmakerij en zo nader tot elkaar kunnen komen, denk ik.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:27

Wat is er overdreven aan mijn verhaal? Dit is gewoon gebeurt.

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:28

Mellow schreef:
Pipapaardje, vraagje...

Woon jij in wolvengebied of kun jij kiezen wanneer je je in een wolvengebied begeeft?

Want dat is vaak waar de schoen wringt. Voor mij persoonlijk in ieder geval wel.

Ja, ik woon in wolvengebied en hou daar ook mijn paarden, dus de zorgen daarom zijn mij niet onbekend. En ja, dat is ook met offers gekomen, bijvoorbeeld dat mijn dieren nu niet meer 24/7 buiten kunnen lopen. Ze staan nu in de nacht binnen.

Voor recreanten, want daar gaat het nu steeds om, is er wel die keuze hè.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:29

In de praktijk niet te doen. Je kunt niet 24/7 aan de rand van je weiland gaan liggen. "Onder de loep nemen" klinkt weer als zo'n fantastisch theoretisch stukje gezwam. Wat ga je met de voerende mensen doen dan? Ga je 24/7 alle wolven bekijken zodat ze niet gevoerd worden?

Dit zijn twee oprechte vragen. Hoe ga je dit doen. Dit heeft niks te maken met ophitsen, daar ben ik niet van . Ik ben wel broodje nuchter. Een echte Rotterdamse. Wij banketstaaf niet, wij poetsen.
Dus; hoe ga je dit aanpakken?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:31

Welk fake nieuws is hier dan gedeeld Pipapaardje??

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:33

rien10 schreef:
In de praktijk niet te doen. Je kunt niet 24/7 aan de rand van je weiland gaan liggen. "Onder de loep nemen" klinkt weer als zo'n fantastisch theoretisch stukje gezwam. Wat ga je met de voerende mensen doen dan? Ga je 24/7 alle wolven bekijken zodat ze niet gevoerd worden?

Dit zijn twee oprechte vragen. Hoe ga je dit doen. Dit heeft niks te maken met ophitsen, daar ben ik niet van . Ik ben wel broodje nuchter. Een echte Rotterdamse. Wij banketstaaf niet, wij poetsen.
Dus; hoe ga je dit aanpakken?

Dat vind ik een interessant gesprek!

Ik merk vanuit de overheid belachelijk weinig constructieve dingen over hoe mensen zich moeten gedragen. De provincie komt eens met een flyer, een gemeente met een online pagina. Dat moet gewoon nationaal een grote campagne zijn en ja - ik ben voor méér groene boa's die toezicht houden op wangedrag in natuurgebieden. Dat gaat ook om loslopende honden, illegaal motorcrossen, vuurtje stoken en dus ook om wild met rust laten en niet van de paden afgaan.

Door de passieve houding van de overheid is er nu ook een gat waar de antiwolf ophitsers met veel nepnieuws in kunnen springen. Kijk nu naar dit nieuwsbericht; volgens die kanalen is er nog net geen peuter opgegeten. Denk jij dat zij nog terugkomen op hun berichtgeving met rectificatie, als blijkt dat die wolf schrok en er vandoor ging en het kindje schrammen heeft opgelopen toen het schrok en viel? Oprechte vraag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:35

Pipapaardje schreef:
senna21 schreef:
Wolven wonen niet alleen in een bos waar geen mensen wonen. Dat gebeurt alleen in sprookjes.

Je geeft ze wat ruimte door recreanten tijdelijk de toegang tot dit soort gebieden te ontzeggen, zoals je dat ook in vogelbroedgebieden kan doen. Je bouwt wat ruimte in om contact te minimaliseren. Buiten die gebieden ben ik overigens voor afschrikken.

Wat ruimte :')

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:35

Bielsje schreef:

Er werd een stukje terug bijvoorbeeld gezegd dat de 'ontkenningsmachine op volle toeren draait' terwijl het gewoon officiële communicatie vanuit de provincie (of politie, zou het even terug moeten zoeken) was. Er was dus te voorbarig gezegd dat er een kind gegrepen was door een wolf en dát is nu hier het verhaal (en zo nu niet, dan volgende week wel!! dat idee.)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:36

Pipapaardje schreef:
Mellow schreef:
Pipapaardje, vraagje...

Ja, ik woon in wolvengebied en hou daar ook mijn paarden, dus de zorgen daarom zijn mij niet onbekend. En ja, dat is ook met offers gekomen, bijvoorbeeld dat mijn dieren nu niet meer 24/7 buiten kunnen lopen. Ze staan nu in de nacht binnen.

Voor recreanten, want daar gaat het nu steeds om, is er wel die keuze hè.

Ah oké, voor mij helder verhaal.

Soms komt het voor dat iemand die er niet middenin zit wel een "wet" voor wil schrijven. Terwijl het sommige mensen gewoon hoog zit, die kunnen er niet voor weg lopen.

Wbt het incident met de BSO, ze waren in een groep en als je de mainstream voorlichting volgt van de "wolvenexperts" heb je niks te vrezen want wolven zijn schuw.

Dus ergens snap ik persoonlijk wel dat mensen gewoon die kant op gaan.
Ik vind niet dat je de BSO daarop kan aankijken. Ik denk dat veel gewoon niet op de hoogte zijn van de problematiek rondom de wolf omdat zij er niet dagelijks mee bezig zijn of geconfronteerd worden.

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:37

Mellow schreef:
Ah oké, voor mij helder verhaal.

Soms komt het voor dat iemand die er niet middenin zit wel een "wet" voor wil schrijven. Terwijl het sommige mensen gewoon hoog zit, die kunnen er niet voor weg lopen.

Wbt het incident met de BSO, ze waren in een groep en als je de mainstream voorlichting volgt van de "wolvenexperts" heb je niks te vrezen want wolven zijn schuw.

Dus ergens snap ik persoonlijk wel dat mensen gewoon die kant op gaan.
Ik vind niet dat je de BSO daarop kan aankijken. Ik denk dat veel gewoon niet op de hoogte zijn van de problematiek rondom de wolf omdat zij er niet dagelijks mee bezig zijn of geconfronteerd worden.

ben ik met je eens, ik vind het BSO nergens schuldig aan hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:38

Pipapaardje schreef:
Bielsje schreef:

Er werd een stukje terug bijvoorbeeld gezegd dat de 'ontkenningsmachine op volle toeren draait' terwijl het gewoon officiële communicatie vanuit de provincie (of politie, zou het even terug moeten zoeken) was. Er was dus te voorbarig gezegd dat er een kind gegrepen was door een wolf en dát is nu hier het verhaal (en zo nu niet, dan volgende week wel!! dat idee.)

Ik snap wat je zegt. Maar fake nieuws is dit niet, het is niet juist, dat ben ik met je eens. Maar het bericht is niet verzonnen. Er is een confrontatie met een kind geweest.

Mensen delen hun oprechte bezorgdheid dat er binnenkort een kind gegrepen wordt. Ik deel die bezorgdheid. En dat dat geuit wordt, is prima. Daar is niets mis mee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:41

@pipapaardje je bent duidelijk NIET bekend met het gebied.
Het stikt er van het toerisme, iets waar de lokale mensen hun inkomen mee verdienen.

Om nog maar te zwijgen dat een broedplaats een vaste plaats is. Die wolven lopen gewoon. Dus welk gedeelte wil je afsluiten dan?

Ook maar stoppen met het militair oefenterrein
Straks hebben ze alsnog kogelgaten of worden ze opgeblazen.

Zou ook sneu zijn en wat hebben we nou eigenlijk nodig aan Defensie.
We zijn niet in oorlog ofzo, afschaffen dus.
Kunnen die wolfjes gewoon blijven lopen.

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:41

Tja, daar kunnen we het natuurlijk over oneens zijn rien, ik vind dat wel degelijk het verspreiden van desinformatie en daarmee nepnieuws. Maar ik ben daar erg fel op hoor!

In ieder geval is het voor mij nu bedtijd, dus ik zal niet meer reageren. Het lijkt me leuk om er later nog verder over te praten op een constructieve manier, want uiteindelijk zal wat we willen niet zo ver van elkaar liggen. We kunnen vast een stukje nader tot elkaar komen!

Welterusten eenieder!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:43

Pipapaardje schreef:
Bielsje schreef:

Dat is geen fake nieuws, dat is voor zover ik zie een reactie (een mening dus) op comments onder een FB bericht.

Als ik zeg dat ik vandaag ben aangevallen door een wolf, als feit dus, dán kun je over fake nieuws spreken. Hier zie ik echter geen fake nieuws, vrijwel altijd bronvermeldingen en verder meningen en gelukkig hebben we iets van vrijheid van meningsuiting geloof ik :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:43

Nuchtere kijk op zaken:

Citaat:
Naïef.

Ach, het waren maar 11 kinderen...

Een wolf is "schuw" en valt dus geen mensen aan...

Naïef.

De wolf hoort in Nederland, hij liep er vroeger ook...

Naïef.

Onze post van 9 juli 2023 over de wolvenaanval in Wapse:
https://www.facebook.com/share/p/vucjWkgm9UTZitv7/

En helaas gaat nu ook 16 juli 2024 de boeken in:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/376510 ... -door-wolf

Een kind... een "voorval" toen het met de buitenschoolse opvang naar het bos ging. Het kind maakt het na de fysieke confrontatie met de wolf naar omstandigheden goed.

Naïef.

Vroeger leefde de wolf toch ook in Nederland? Maar waarom is hij dan toch verjaagd? Menig keer hebben we er al een post aan gewijd.

11 kinderen.

Speciaal voor de naïeve wolvenknuffelaars hier een geschiedenislink:
https://www.rondomroermond.nl/de-wolven ... 1810-1811/

Nu wil men alles in een klein dichtbevolkt landje persen. We hebben even opgezocht hoeveel inwoners er rond 1800 in Nederland waren....
Dat waren er slechts zo'n 2.000.000.
En toen was die wolf ook al een probleem.

In1850 telde Nederland net aan 3.000.000 inwoners. Rond 1900 waren dat ruim 5 miljoen inwoners. In 1950 was dat aantal verdubbeld, tot 10 miljoen inwoners.

En tegenwoordig staat die teller bijna op 18.000.000 inwoners. U kunt alle gegevens over de bevolkingsgroei vinden in deze link:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... ingsteller

Ga niet roepen dat wij wolvenhaters zijn. Wij vinden de wolf een prachtig en fascinerend dier. De wolf hoort in de vrije natuur, niet in een park.

Ga niet roepen dat de hond meer slachtoffers maakt. De wolf overtreft de hond riant. Bovendien moeten honden aangelijnd en is het baasje aansprakelijk.

De wolf mag ongestoord zijn gang gaan. Omgekeerde wereld. De wolf is onschendbaar. Niemand is aansprakelijk.

11 kinderen.

Zaaien wij paniek? Nee, wij zijn realistisch. De geschiedenis herhaalt zich voortdurend.

Men wil ten kosten van alles de wolf weer in Nederland.
Men wil niet beseffen dat er voor de wolf op dit postzegeltje geen plek is.
Men wil niet inzien dat de wolf geen natuurlijk gedrag vertoont.
Men wil niet erkennen dat er nu 9x zoveel inwoners op dat postzegeltje wonen.
Men wil niet beseffen dat de wolf met maar 2.000.000 inwoners ook al een groot probleem was.

11 kinderen.

Het zal je kind maar zijn!

✒️Boerin Schrijft

Bron Boerin Schrijft
https://www.facebook.com/share/p/25nY9TvE3eQtMn5N/?

Pipapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:44

Onali schreef:
Het stikt er van het toerisme, iets waar de lokale mensen hun inkomen mee verdienen.

Om nog maar te zwijgen dat een broedplaats een vaste plaats is. Die wolven lopen gewoon. Dus welk gedeelte wil je afsluiten dan?

Nou nog 1 reactie dan, want daar sla ik wel op aan. Ik ben geboren in Leersum, dus het gebied ken ik zeker goed en kom er ook nog regelmatig.

Je hele stuk over Defensie volg ik niet echt, dus daar laat ik het maar bij. Fijne avond!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:48

Weet je wat ik nu het allerergste vind aan dit hele geval? Dat dit het begin is van het gierend uit de klauwen lopen. Een gevalletje "I told you so".
Noteer deze datum maar, het begin van de echte, grote bak met ellende.
(Als in, de andere ellende was er al, nu komt ellende 2.0)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:52

Pipapaardje schreef:
Onali schreef:

Nou nog 1 reactie dan, want daar sla ik wel op aan. Ik ben geboren in Leersum, dus het gebied ken ik zeker goed en kom er ook nog regelmatig.

Je hele stuk over Defensie volg ik niet echt, dus daar laat ik het maar bij. Fijne avond!

Tegenover Den Treek, militair schietterrein.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:52

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Blijkbaar wel. Alleen een wet houd ons tegen...

Is geen polarisatie. Maar gewoon een feit. Het treft je amper als je er niet woont.

Of als je er wel woont en denkt ik ben veilig heeft die persoon zijn verstand thuis laten liggen...

Die wet houdt wettelijk tegen DP. Maar ik denk dat er wel wat mensen nu het recht in eigen hand gaan nemen.

Dat gaat zeker gebeuren.
Wil men mens en dier veilig houden moet men ook wel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:56

rien10 schreef:
Weet je wat ik nu het allerergste vind aan dit hele geval? Dat dit het begin is van het gierend uit de klauwen lopen. Een gevalletje "I told you so".
Noteer deze datum maar, het begin van de echte, grote bak met ellende.
(Als in, de andere ellende was er al, nu komt ellende 2.0)

Op de FBgroep van de ruiterpaden UH beginnen de ruiters nu idd sluiting te vrezen.
Betalen daar €100 per jaar voor een penning on daar te mogen rijden.

Sluiting gebied: dag manege Den Treek, geen inkomsten meer door de ruiters a €100.
Er zullen vast ook MTB paden lopen (daar ben ik niet super bekend mee)
Pannenkoekenhuis sluiten, pyramide Austerlitz incl restaurant, Henschotermeer recreatieplas (hebben net uitgebreid).

Ondernemers gaan niet blij zijn.

En wat inderdaad betreft het militair schietterrein. Mag dat nog wel dan?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:57

Realiseer je ook dat waar de wolf zijn aanval heeft gedaan, op een druk stuk is van het landgoed. Dagelijks is die locatie het startpunt voor heel veel wandelaars, hardlopers, fietsers en mountainbikers. Het ligt bij een druk parkeerterrein en fietspad(en). Deze welpen groeien dus op in nabijheid van niet een enkele passant, maar heel veel mensen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:58

Het gebied Afsluiten volgens Pipapaardje. Is maar een klein offer.