Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:51

Oza04 schreef:
Elisa2 schreef:
Dit is geen makkelijke tijd om te verkopen, sneller kan via een handelaar of bemiddelingsstal.

16 jaar is natuurlijk niet de jongste meer voor een E-pony.

Gefeliciteerd Gemlo!

Heb al wat berichtjes uitstaan. Maar daar komen de biedingen van 2000 tot ongeveer 2700 uit.

Ja dat vind ik niet rendabel. Snap dat zij er winst op moeten maken. Maar vind dat er wel wat meer inzit. Zijn al een flink stuk gedaald aangezien ik zelf beide zadels hou voor mn nieuwe paard. Maar vind de markt nou ook niet heel denderend. Toen ik zelf op marktplaats opzoek was zag je toch regelmatig dezelfde advertenties voorbij komen, zeker vanuit de handel. Denk dat het sowieso wat lastig is rond deze tijd ook ivm de feestdagen en daar veel geld aan uit gaat.

Kan je mij de advertentie per pb sturen? Stalgenoten zoeken een grote D, maar wellicht kan een E ook. Hebben geen internationale wedstrijd ambities. Als het maar gezond is, prijsklasse is ook passend.
Dus dan kan ik hem even laten zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:57

Oehlala schreef:
Waar heb je hem nu op staan? Sporthorses? Ik zou met Marktplaats even wachten denk ik, misschien is Ehorses nog wel interessant, hoewel ik dat zelf altijd een dramawebsite vindt.

Ik ga zondag naar een paardje kijken, heb nog wel eea aan vragen, en ze zuigt lucht. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik geef daar helemaal niets om. Als je hem op een pensionstal wilt zetten, wel even vragen daar of ze dat accepteren. En- het werkt prijsverminderend.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 19:31

Citaat:
Heb al wat berichtjes uitstaan. Maar daar komen de biedingen van 2000 tot ongeveer 2700 uit.

Ja dat vind ik niet rendabel. Snap dat zij er winst op moeten maken. Maar vind dat er wel wat meer inzit. Zijn al een flink stuk gedaald aangezien ik zelf beide zadels hou voor mn nieuwe paard. Maar vind de markt nou ook niet heel denderend. Toen ik zelf op marktplaats opzoek was zag je toch regelmatig dezelfde advertenties voorbij komen, zeker vanuit de handel. Denk dat het sowieso wat lastig is rond deze tijd ook ivm de feestdagen en daar veel geld aan uit gaat.

Citaat:
Kan je mij de advertentie per pb sturen? Stalgenoten zoeken een grote D, maar wellicht kan een E ook. Hebben geen internationale wedstrijd ambities. Als het maar gezond is, prijsklasse is ook passend.
Dus dan kan ik hem even laten zien.

Heb een pb gestuurd!!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:19

Ik heb je een pb gestuurd
Oza04 schreef:
Wat fijn Gemlo!!

Hier begint de tijd een beetje te dringen helaas. In dec/jan gaan wij ons nieuwe paard halen dus er is een beetje spoed met de verkoop van onze pony. Qua vp zitten we onder de 4 en toch weinig interesse. Ze is 16 jaar, enorm braaf B springen, L1 dressuur en echt super braaf en vergevings gezind.

Leuk voor het hele gezin en ook goed aan de maat voor een E.

Vind het zo lastig, heb net een bod gehad van 2200, maar daar gaat mijn vlieger niet van op helaas. Hebben jullie nog tips voor een evt snelle afhandeling??

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:25

Gemlo schreef:
Ze staat op stal *\o/*
Spoiler:
[ [url=m/6SBDOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! gefeliciteerd!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:26

Gemlo schreef:
Ze staat op stal *\o/*
Spoiler:
[ [url=m/6SBDOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:37

anjali schreef:
Oehlala schreef:
Waar heb je hem nu op staan? Sporthorses? Ik zou met Marktplaats even wachten denk ik, misschien is Ehorses nog wel interessant, hoewel ik dat zelf altijd een dramawebsite vindt.

Ik ga zondag naar een paardje kijken, heb nog wel eea aan vragen, en ze zuigt lucht. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik geef daar helemaal niets om. Als je hem op een pensionstal wilt zetten, wel even vragen daar of ze dat accepteren. En- het werkt prijsverminderend.

Ik zou hem er denk ik niet om laten staan als hij verder precies is wat je wil. Maar toevallig een oud stalgenootje die niet mee kon verhuizen naar de nieuwe stal omdat de stalbaas liever geen luchtzuiger heeft. Zoals hierboven gezegd wordt: niet elke stal wil het hebben.

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:57

Ik wel, maar dat heb ik vaker in het topic gezegd. Heb er een gehad en vraagt veel stal en voer management om het goed te krijgen. Want ze zuigen nooit zonder reden. Er is altijd iets in het spijsverteringskanaal wat de oorzaak is.

Bij ons op stal is het geen probleem een luchtzuiger, maar weet dat er inderdaad nog stallen zijn die er wel moeilijk over doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:03

Even een kleine viering aangezien ik toen ook in dit topic hard op zoek was en steun kreeg van mensen die toen ook heeeeel lang zochten en niks konden vinden:

Ik heb mijn grappige maat nu een jaar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is zeker niet de makkelijkste, maar we zijn nu wel echt een team geworden.
Hij is gewoon erg grappig en een tikje dominant :') maar daar hou ik ook wel van. Hij is super werkwillig, maar in het begin sloeg dat weleens door naar drammerig. En nu we elkaar veel beter kennen is dat 'altijd willen werken' juist een positieve eigenschap. Verder is het gewoon een clown die mensen vaak veel jonger inschatten en hij is ook heel aanhankelijk en mensgericht geworden. Hij kon in het begin wat afwachtend zijn, maar nu ligt hij nog net niet meteen bij je op schoot als je binnen komt :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:37

c_alsemgeest schreef:
Even een kleine viering aangezien ik toen ook in dit topic hard op zoek was en steun kreeg van mensen die toen ook heeeeel lang zochten en niks konden vinden:

[ [url=m/vkGnp6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DqGo31.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uDYPeR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is gewoon erg grappig en een tikje dominant :') maar daar hou ik ook wel van. Hij is super werkwillig, maar in het begin sloeg dat weleens door naar drammerig. En nu we elkaar veel beter kennen is dat 'altijd willen werken' juist een positieve eigenschap. Verder is het gewoon een clown die mensen vaak veel jonger inschatten en hij is ook heel aanhankelijk en mensgericht geworden. Hij kon in het begin wat afwachtend zijn, maar nu ligt hij nog net niet meteen bij je op schoot als je binnen komt :')

Leuk! Gefeliciteerd en dat jullie nog maar lang van elkaar mogen genieten en veel successen mogen vieren!

Hier jammergenoeg maar weinig reacties op de KWPN broodmare veiling. Het viel sowieso in het algemeen erg tegen met de biedingen vonden we. Wel deze week onze 4 jarige verkocht, die mag naar de USA en daar hopen we nog veel van te horen in de toekomst :j Die heeft overigens ook best lang te koop gestaan vonden we, ondanks dat hij zeker niet te duur was. Onder de 20, met vlekkeloos keuringsrapport en nette score op Prinsenstad. Mooi aan de maat, zwart en reteknap, maar wel iets sensibel en niet voor iedereen opstappen en wegrijden.

Het is inderdaad zo dat paarden over het algemeen nu wel wat langer te koop staan. Voor de mensen die nog wel eens denken 'oh, er zal wel iets mis mee zijn', want een paard staat nog steeds te koop, dus dan ga ik niet bellen of kijken. Dat hoeft dus echt niet zo te zijn. Gun een paard soms echt het voordeel van de twijfel.

Onder de 15k stonden ze hier gemiddeld 3/4 maanden te koop, zeker wanneer ze net zadelmak waren. Mijn 15 jarige Z2 paard stond vorig jaar ook 4 maanden te koop, ondanks goed keuringsrapport. Ik had hem eerder kunnen verkopen, maar zat niet op de schopstoel en het gevoel moest kloppen.
Deze 4 jarige ook ruim 4 maanden. Dus de echte snelle verkoop is er wel een beetje uit hoor! Misschien dat het nog wel snel gaat in de lagere prijsklasse, maar in de categorie fijn gefokt en gereden sportpaard gaat het echt niet meer zo hard.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:52

Gefeliciteerd Gemlo!

Wat een leuke update C_Alsemgeest.

Ik ook zo superblij met mijn aankoop van ruim een jaar geleden. Wat een heerlijk dier. Hij mocht nog tot dit voorjaar in de opfok blijven, want hij was nog zooo puppie. Met 4 jaar dit voorjaar zadelmak laten maken. Hij kende nog niets maar wat deed ie dat allemaal braaf. Heel energiek, maar zo'n meewerkend en blij paard. Al wat balkjes gelopen en mini sprongetjes gemaakt en begin van de zomer zijn we een weekje wezen logeren bij Alice Naber-Lozeman zodat we daar op ons gemakkie het terrein konden verkennen. Wennen aan water, wennen aan veel hindernissen in de buitenbak en rare toestanden. Echt max sprongetjes van 30 cm genomen, maar wat deed ie het allemaal braaf en wat ontwikkelde hij zich fijn.
Na dat weekje logeren, terug in zijn eigen wei heeft ie helaas heel erg dom gedaan. Lekker uit zijn plaatje gaan en spelen, maar ongelukkig uitgegleden en een hele diepe wond op zijn hak en sprong opgelopen. Omdat bot en slijmbeurs aangetast waren is hij geopereerd en heeft ie lang op de kliniek op boxrust moeten staan. Maar ook daarin een kanjer, bleef gewoon hanteerbaar. Nu staan we op een revalidatie stal en zijn we heel langzaam aan het opbouwen. Deze week mocht hij voor het eerst in de paddock, vorige week zijn we begonnen met stappen en aquatraining. Wat doet hij het allemaal goed. Dierenarts is zeer tevreden over hoe het herstel gaat. Prognose is dat hij weer 100% belastbaar wordt.

Afbeelding
Boven hoe ik hem ophaalde uit de opfok dit voorjaar, onder 2,5 maand later.

Afbeelding
Op "ponykamp" bij Alice....Water is niet eng hoor, niet is eng, het is hier net een grote speeltuin *\o/*

Afbeelding
Pechvogel -O-

Afbeelding
Ik heb dan wel boxrust, maar ik blijf een vrolijke Frans.

Afbeelding
Vorige week, eerste keer weer buiten... *\o/*

Afbeelding
Er staat een paard in de gang.... := Hij vind alles best <3
Zoals het er nu naar uitziet, kan ik hem in januari weer gaan opbouwen onder het zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:02

c_alsemgeest schreef:

[ [url=m/vkGnp6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DqGo31.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uDYPeR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf aansprekend dier! Leuk dat je update geeft

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:09

Nare wond @oji

Ziet er uit als een nuchter en blij paard

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:10

Ik krijg een reactie op mijn advertentie, van iemand die interesse in mijn paard heeft voor bereden politie of opleidingsdoeleinden. Ik ben er nog niet uit wat ik daarvan moet vinden....
Heb gezegd dat ik niet verwachtte dat hij in hun budget zou vallen, maar zou geen probleem zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:25

Doen... Wat houd je tegen? Ze komen het paard proberen, en gaan het paard testen op eigen locaties. Ze worden er niet stommer van en komen niks te kort daar.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:37

Bij mij op stal is er ooit een naar de politie gegaan. Werd prima voor gezorgd, iedereen was gek op hem.

Volgens mij had hij het daar meer naar zijn zin dan in het normale dressuur/spring werk wat hij daarvoor deed.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:42

Hij zou er zeker geschikt voor worden, loopt zo over zeil en door rook en zwemnoodles. Schriktraining was saai zegmaar.
Maar als ik soms beelden op TV zie van de charges die paarden bij voetbalwedstrijden uit moeten voeren, vind ik hem daar veel te lief voor.

Waarschijnlijk heb ik lang geen volledig beeld van wat er bij komt kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:46

Politiepaarden worden eerst uitvoerig getest.

Ze hebben altijd moeite om geschikte paarden te vinden qua karakter maar op zich hebben ze daar een goed leven hoor. Niet ieder paard hoeft charges etc. te doen.

Hier komen ze altijd crossen op het crossterrein een dag per week.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:47

Oji en C_alsemgeest, leuke paarden! Fijn dat jullie aankopen zo'n succes zijn geworden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:55

Oji en C_Alsemgeest. Leuk die updates!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:16

Equipro schreef:
Ik krijg een reactie op mijn advertentie, van iemand die interesse in mijn paard heeft voor bereden politie of opleidingsdoeleinden. Ik ben er nog niet uit wat ik daarvan moet vinden....
Heb gezegd dat ik niet verwachtte dat hij in hun budget zou vallen, maar zou geen probleem zijn.

Zeker doen! Die paarden hebben het echt heel best en mogen later van een welverdiend pensioen genieten. Waar ik vroeger Groningers voor reed, heeft er een aantal daar naartoe gebracht en op eentje na hebben ze alles kunnen aanhouden voor het werk. De testtrainingen gaan heel netjes en rustig en de politie betaalt zeker niet slecht.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:33

Inderdaad, een ambtenarenpensioen is niet verkeerd :)) , daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik was in de veronderstelling dat die max 7000 uitgaven, maar de prijs staat er bij en is het dubbele, vandaar mijn verwondering, dat ze interesse toonden en willen komen kijken.

Ik laat het maar op me af komen denk ik

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:43

Padoertje schreef:
Equipro schreef:

Zeker doen! Die paarden hebben het echt heel best en mogen later van een welverdiend pensioen genieten. Waar ik vroeger Groningers voor reed, heeft er een aantal daar naartoe gebracht en op eentje na hebben ze alles kunnen aanhouden voor het werk. De testtrainingen gaan heel netjes en rustig en de politie betaalt zeker niet slecht.

Maar wel te overwegen ze willen altijd 6 weken proeftijd, daarin worden de paarden geprobeerd of ze geschikt zijn en de eisen zijn streng, de kans is dus groot dat ie terug komt

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:09

Hi!

Wij willen een paard klinisch laten keuren voor de sport. Kreeg het klinisch keurings rapport van 2 jaar terug.

Paard is goedgekeurd voor recreatie met een schieffel RV. Betreft een paard van 6 aankomend jaar 7. Wat zouden jullie doen?

Iemand tips. Is echt qua paard helemaal waar ik naar opzoek ben.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:13

knollentuin schreef:
Padoertje schreef:

Maar wel te overwegen ze willen altijd 6 weken proeftijd, daarin worden de paarden geprobeerd of ze geschikt zijn en de eisen zijn streng, de kans is dus groot dat ie terug komt

Die kans is er idd, wij hadden er eentje die terug is gekomen maar die stond er top bij en is er zeker niet minder van geworden! Aan de hand van die ervaring kan ik het alleen maar aanraden.