Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 00:16

Heel veel sterkte met jullie eerlijke maar moeilijke beslissing….

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 08:46

Heel veel sterkte en vooral een dikke knuffel.
Wat een verschrikkelijk moeilijke beslissing, maar probeer ondanks het grote verdriet ook te genieten van de mooie momenten. Zyon heeft juist dankzij jullie zorg en waakzaamheid een prachtig hondenleven gehad. Bij iemand anders was hij waarschijnlijk al veel langer gegaan of werd hij in heel slechte omstandigheden gehouden.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:32

Ow prut, wat verschrikkelijk nieuws. Sterkte Kathleen en Stylio Y;(
Hoe houden Arras en Yaiko zich?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 12:30

Yaico lijkt het meeste moeite te hebben maar die twee waren ook closer. Arras en Zyon is nooit echt een klik geweest dus voor Arras is er niet veel veranderd behalve dat hij niet meer moet kijken waar Zyon is voor hij een kamer in gaat.

Voor mij is het vandaag vreselijk stil… Zyon was altijd aan het ‘zingen’ zoals wij het maar noemde. Als je op stond of ging voeren of ze buiten liet. Zyon speelde husky. :+
En vandaag is het stil met op staan, en voeren… normaal had ik inmiddels al drie keer op hem gefrommeld dat hij zich rustig moest houden. Dat komt toch even binnen nu hoe oorverdovend stil het is. Manlief had toen hij op stond. :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:06

Heel veel sterkte maar ik denk dat het naar Zyon, jullie zelf en de andere honden de beste keuze was.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:42

Nogmaals heel veel sterkte en zoals ik het lees hadden jullie het voor hem niet beter kunnen maken dan deze keuze. Gezien zijn karakter in combinatie met epilepsie is wat je zegt heel gevaarlijk voor de omgeving. Ik heb hier een rottweiler van 55 kg en als hij gevaarlijk wordt door epilepsie of iets anders wat dit kan veroorzaken dan wordt ook hij ingeslapen. Ik moet er ook nog niet aan denken en Zyon was nog harstikke jong en in de bloei van zijn leven. Dat maakt het absoluut ook nog verdrietiger want je wil ze nooit afgeven omdat we zo verschrikkelijk veel van ze houden. Y;(

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 19:45

Heel veel sterkte met dit verlies!
Dit is toch ook degene die jou al een keer beschermde als pup/jonge hond door tussen je benen te gaan zitten toen er vreemd volk kwam?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 20:05

Nee dat is Yaico altijd geweest. Zyon was niet zo’n beste waakhond. := hij had ons meer nodig voor veiligheid dan andersom.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 20:25

Oh, niet goed onthouden dus :o .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 21:07

Zyon was niet zo goed in het waken tenzij het mee telt dat hij erg goed hoorde en er andere twee wakker maakte. Hij is in vier jaar twee keer zelf naar beneden gegaan en dat zijn de twee keer dat we zelf ook zijn gaan kijken ipv de honden los te laten in de achtertuin. :=
Beide keren heeft iemand ook zijn/haar klimrecord verbroken gokken we. Drie Mechelse herders op volle snelheid (hij liep achteraan maar hij liep mee :+ ) geeft je wel die extra umpf.

Vandaag de 1e dag niet gehuild… mis hem wel verschrikkelijk en krijg het beeld niet uit mijn hoofd. Hopelijk vervaagd dat en zie ik hem binnenkort weer voor me zoals hij was. Hyperactief en vol tegenstrijdigheden maar zo lief en trouw. Onmogelijk in te schatten. We zeiden altijd dat ie als chihuahua geboren had moeten worden. Echt zo’n ’in Je jas’ hond.’

Rêve is officieel 300 dagen voorbij. Uier blijft nog wat gelijk maar dat kan snel veranderen natuurlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 22:56

Wat een geruststelling dat Rêve die mijlpaal gehaald heeft, hopelijk geeft het je iets van verlichting in deze verdrietige tijd :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 14:34

Ze doet het voorlopig rustig aan met de uier dus hoop dat ze ‘m lang genoeg binnen houdt dat ie ook echt af is om maart te trotseren. Of nog beter, dat maart grotendeels voorbij is maar daar vrees ik voor. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 00:16

Baby nog steeds in de buik. Uier is nog niet vol-vol maar wel gespannen. Helpt uierzalf om de boel wat minder gevoelig te maken nu? Zou eens moeyen op zoeken of ze dat met Joy ook had… weet wel dat ik toen baby olie gesmeerd heb toen de uier begon te vullen.
Terror is het zat maar denkt oplossingsgericht. Als iemand gewezen moet worden op de ‘KIJK NIET NAAR MIJ!!!’ Regel stuurt ze Sam. :=

Afbeelding

En de beste pony ter wereld zijn ‘nog te mesten’ stal. :+

Afbeelding
Nu Sam op zijn gemak ís plast hij voor hij binnen gaat en meteen als ie weer buiten komt. :+
Hij geniet te veel van zijn plattelandstv (kennen jullie dat? Er ligt hooi buiten aan zijn raam dus hij pakt hooi en knabbelt terwijl hij buiten kijkt. :+ daarop is het stro daar ook weg van steeds van zijn hooinet naar het raam te gaan. We gaan dit weekend het hooinet anders hangen dat hij minder heen en weer moet. :+ manlief sprak al van een voerbak aan zijn raam te hangen buiten voor de zomer dat ie kon eten met uitzicht buiten zolang hij op stal is. :+

Verder kan ik terug over Zyon praten zonder huilen. Foto’s lukt nog niet. Nu terug denkend waren er wel wat dingen …
Ik merk ook dat ik al weken altijd met een zwaar hart het huis verliet alsof ik thuis moest zijn…. En sinds zijn overlijden is dat van me af. Dat extreme ‘ik moet thuis zijn of het gaat mis.’ Gevoel… :\ misschien heeft míjn onderbewustzijn toch wel de rekensom gemaakt…. Natuurlijk laat ik ze liever niet alleen maar ik had echt stress als ik een uur weg moest….

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:30

Fijn dat je er iets meer rust in krijgt... Je doet je best :(:)
Joy krijgt ontbijt op bed dus. Ik denk precies andersom, juist de paarden zoveel mogelijk laten doen _O- mijn arme meisjes ~~}>

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:24

Ah, je had het volgens mij al aangevoeld dat het ieder moment kon misgaan.
Nog een "geluk" dat het misgegaan is als je er wel bij was, de gevolgen konden daar anders veel erger van geweest zijn ...

Hooinet dichter bij het raam lijkt me wel goed ja, telkens dat wiegen en korte bocht maken is niet ideaal voor oude pootjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:57

Oja sorry, het was sam- niet joy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 13:10

Sammie is 21 en heeft zijn leven bij mij alles gedaan wat ik vroeg ook als ie ernstig zijn twijfels had over de vragen. Die mag ontbijt op bed krijgen. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 23:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het puntbuikje is gearriveerd dus mini heeft zich gedraaid. Iig zowel bij Rêve als Joy kregen ze even dat ‘puntje’ en dat was toch wel de laatste rechte lijn zeg maar.

Uier kan nog wat bij. Dus hoop dat ze m nog even binnen houdt maar ze wordt kort opgevolgd nu. Staart even los dat de boel kon ademen. :(:)

Joy vandaag aan de longe gehad. Morgen er weer op en ik denk dat hij nu pas door heeft dat hij elke keer moet luisteren. :+ dat vindt ie wat overdreven maar we kwamen er door en daarna liet ie aan de longe zien wat ik vroeg. :+ dus ik gok dat morgen wellicht niet vlekkeloos zal gaan maar tis droog en de piste is weer bruikbaar dus ik wil terug er op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 23:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het puntbuikje is gearriveerd dus mini heeft zich gedraaid. Iig zowel bij Rêve als Joy kregen ze even dat ‘puntje’ en dat was toch wel de laatste rechte lijn zeg maar.

Uier kan nog wat bij. Dus hoop dat ze m nog even binnen houdt maar ze wordt kort opgevolgd nu. Staart even los dat de boel kon ademen. :(:)

Joy vandaag aan de longe gehad. Morgen er weer op en ik denk dat hij nu pas door heeft dat hij elke keer moet luisteren. :+ dat vindt ie wat overdreven maar we kwamen er door en daarna liet ie aan de longe zien wat ik vroeg. :+ dus ik gok dat morgen wellicht niet vlekkeloos zal gaan maar tis droog en de piste is weer bruikbaar dus ik wil terug er op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 22:48

fiets ups and all. :+ gisteren gereden en vandaag, donderdag gelongeerd. Daarvoor een tweetal weken? Stil gestaan. :+ ergens in het filmpje verlies ik mijn buiten teugel (had m links vast.) en dan zie je heel even die spanning wat bokken werd een tijd terug. Toen dat gebeurde besefte ik ineens waarom hij het rechtsom meer deed… links kan ik veel minder begrenzen en had hij dus ook simpelweg meer vrijheid.
Ben nu even te moe om alles er uit te halen maar als iemand iets wil weten geef even de minuten door en ik onderbouw wat mis ging of het doel was.

Attitude hoort bij de ontwikkeling. :+ het probleem is dat niemand het er ooit over heeft.
Recent Anja Beran gevonden en die had hele realistische uitspraken over jonge paarden. O.a. dat je de 1e zes jaar alles juist kan proberen doen en dat ze periodes zullen hebben dat het lijkt alsof je alles mis gedaan hebt. :+

Baby zit nog veilig in de buik. :j uier is nu wel aan het komen maar nog niet ‘bevalling’ uier. Ze is het wel zat. :(:) ze moest eens weten dat ze nog vrij slank is vergeleken met de meeste merries. :+

Vandaag de laatste nieuwe pensiongast ontvangen. Een drie jarige Arabier.

En er is iemand komen kijken en we hebben officieel een wachtlijst. :+ ze wist dat er stallen gingen vrij komen als Rêve en veulen veilig kunnen reizen. (Want waar Rêve gaat, gaat Sam dus dan komen twee stallen vrij. )Maar goed wanneer dat is kunnen wij ook niet zeggen. Ze wilde toch komen kijken en als er plek is wil ze komen. :j

Terug full house op stal en wel een leuke bende. Allemaal mensen die echt met hun dieren bezig zijn. :+: precies wat we wilden. Hoop dat we nu even in rustiger vaarwater mogen komen buiten wat we ons zelf op de hals gehaald hebben met een drachtige merrie :+

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:59

Hoi
Redelijk stille meelezer vraagt zich af hoe het met je gaat.
Ik hoop mentaal en lichamelijk al wat beter nu het ook wat zonniger weer aan het worden is.

I.i.g. een online knuffel .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 13:07

Helaas wat issues met Joy. Omdat de DA’s in vol veulen seizoen me blijven af schepen zit ik nu met hormoontje. Hij is niet zo lief onder het zadel en voor iemand denkt aan pijn: hij komt zo ongeveer klaar terwijl hij debiel doet dus ik durf er van uit gaan dat het hormonaal is. := vandaag ziet mijn man een DA die ik al gebeld heb toen de staande castratie niet gelukt was en gaat vragen of ie eerder kan. :+ Hij heeft een licht traumatische ervaring met Rêve dus mogelijk scheept ie me daarom af. :=

Rêve is toch wel aan het af bakken nu denk ik.
Aan dit tempo gok ik richting het weekend. Als ze langer draagt des te beter.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 15:46

JOy heeft de lente in de bol. :+

Met wat geluk hebben we dit weekend hetzelfde weer als vandaag. Allé, bij mij is het toch erg aangenaam qua temperatuur en zonnig. :) Voor hetzelfde geld is het eind deze maand juist heel wat slechter weer en terug kouder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 15:56

Hier is het ook heerlijk weer, je zou er idd de lente van in je bol krijgen! Vervelend dat je zo moet leuren bij de DA om aan de beurt te komen. Hoe snel zou je normaal effect moeten merken van castratie? Is dat onmiddelijk al of duurt dat nog wat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 16:13

Mars schreef:
Hier is het ook heerlijk weer, je zou er idd de lente van in je bol krijgen! Vervelend dat je zo moet leuren bij de DA om aan de beurt te komen. Hoe snel zou je normaal effect moeten merken van castratie? Is dat onmiddelijk al of duurt dat nog wat?

Dat duurt ook nog even, vaak toch een maandje… al heb ik ook al gehoord dat het meest extreme gedrag al na een week af neemt. Nu uit het bij Joy vooral onder het zadel en na castratie kan ie toch een tijd niet werken dus tegen dat ie weer onder het zadel mag zou het ergste er wel af moeten zijn.