Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:51

Charmaine ik zou doen wat je goed dunkt

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:54

Bovendien zijn er toch meerdere redenen waarom je niet kunt afspreken ( werk/privé) dus dat ze niet uit alle dagen kunnen kiezen lijkt mij niet zo raar.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:02

Charmaine schreef:
Zou het bij jullie raar overkomen als er niet elke dag bezichtigd kan worden bijvoorbeeld?
Haar welzijn en verkoop krijgt nu dus voorlopig echt even voorrang op de zoektocht naar een nieuw paard.

Nee. Het is toch logisch dat particulieren niet elke dag beschikbaar zijn om hun paard proef te laten rijden? Dat kan ook door werk komen, of een ziek kind, of andere (privé)afspraken. Je hoeft volgens mij niet eens uit te leggen waarom je een bepaalde dag niet kunt. Gewoon aangeven dat die dag niet uitkomt, maar de dag erna wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:05

Charmaine schreef:
Als ik dit allemaal zo lees heb ik eigenlijk alweer gegeten en gedronken met die hele paardenhandel...pffff...Heb mijn eigen zoektocht maar even op een heeeel laag pitje gezet, of mss wel helemaal in de ijskast...
Mijn merrie heeft nu een aantal bezichtigingen gehad, waar ze heel braaf was maar ook wel aangaf wanneer het niet klikte. En die wisselingen hebben best wel impact op haar hoor...Ik vind het lastig want je wil zo'n dier niet overvragen/overprikkelen; tis t type wat dan echt afhaakt. Maar ja, zonder bezichtigingen ook geen verkoop he...Moeten maar even bekijken hoe dat het beste gepland kan worden. Zou het bij jullie raar overkomen als er niet elke dag bezichtigd kan worden bijvoorbeeld?
Haar welzijn en verkoop krijgt nu dus voorlopig echt even voorrang op de zoektocht naar een nieuw paard.

Je hoeft toch niet precies te zeggen hoe of wat, of juist wel alles in welzijn van het paard
Ik heb bv ook weinig tijd en zou alleen in weekend mensen laten komen.

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:06

Ik ga eind van de week bij twee paarden kijken,... spannend! Een Spaanse en een BWP’er, ben benieuwd :D zal wel heel verschillend zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:06

Charmaine heeft haar ergens staan voor de verkoop. Maar volg je gevoel en laat ze inderdaad beter niet elke dag kijkers laten komen.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:12

fensy79 schreef:
Evamarie schreef:
Doe je helemaal goed.

Balen joh!

Klopt het dat een Rk incl klinisch nog steeds 500 kost?

Wij hebben een belgische dierenarts. Klinisch keuren kost 100 euro. Ze heeft 12 fotos gemaakt van de 2 voorbenen/hoeven...rest hoefde natuurlijk niet meer. We moesten nu 240 euro betalen met klinische keuring erbij. (Voor foto's van alle benen/hoeven en rug zouden we 350 betalen + dan de klinische keuring erbij) Het kan op de kliniek maar vandaag heeft ze het bij ons op stal gedaan.

Mag ik vragen welke da je hebt? Secru toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:12

grauwman schreef:
Ik hoop het echt van harte dat hij jaren meegaat. De foto's waren echt niet gunstig. Ik vond het echt een aansprekend dier maar met deze opmerking ging het feest voor mij niet door. De fokker was er ook goed ziek van kan ik je vertellen.

Ik hoop dat jij wel geluk hebt Evamarie!

Ja, snap ik echt balen! Hij was nog vrij jong ook.

Dankjewel! Ik ben heel blij dat ik hem rustig kan laten keuren :o en hoop hem vlg week op stal te treffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:14

Charmaine schreef:
Als ik dit allemaal zo lees heb ik eigenlijk alweer gegeten en gedronken met die hele paardenhandel...pffff...Heb mijn eigen zoektocht maar even op een heeeel laag pitje gezet, of mss wel helemaal in de ijskast...
Mijn merrie heeft nu een aantal bezichtigingen gehad, waar ze heel braaf was maar ook wel aangaf wanneer het niet klikte. En die wisselingen hebben best wel impact op haar hoor...Ik vind het lastig want je wil zo'n dier niet overvragen/overprikkelen; tis t type wat dan echt afhaakt. Maar ja, zonder bezichtigingen ook geen verkoop he...Moeten maar even bekijken hoe dat het beste gepland kan worden. Zou het bij jullie raar overkomen als er niet elke dag bezichtigd kan worden bijvoorbeeld?

Ja, alleen maar goed dat je het zo doet en in eigen hand houdt allemaal!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:14

Dank je wel voor jullie reacties, dat stelt me gerust. Ik trek alles ff heel slecht momenteel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:26

Snap ik. Verkopen is ook niet leuk.. :knuffel:

Ik leef nog steeds euforisch dat ik mijn pony gereserveerd heb Y)(^)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:29

Charmaine schreef:
Dank je wel voor jullie reacties, dat stelt me gerust. Ik trek alles ff heel slecht momenteel....

Probeer zelf (een stukje) regie te houden, ondanks dat je haar bij een verkoopstal hebt gezet hoor. Jij kent het paard het beste en zoiets moet je ook gewoon bespreken met de verkopende partij. Ik wil voor de mijne ook niet meer dan 3 per week. Wil hem wel fris in het koppie houden, al staat hij pas een week te koop en heb ik pas 2 bezichtigingen gehad.

Ik had vanmiddag een leuke jonge amazone die er helemaal niet gek mee weg reed eigenlijk. Mooi combi ook om te zien en voor mij ook wel fijn om te zien dat ik hem netjes heb opgeleid. Maandag op de foto en als dat allemaal in orde is, dan willen ze volgende week nog een keer rijden. Verder heb ik nog wat jeugdruiters die keuring willen afwachten en daarna willen proefrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:30

Klinkt goed Padoertje, succes!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:48

ruitje schreef:
Avontuurtjes durf ik wel aan maar deze moest 10 K kosten toch? Dat is geen Avontuur meer :o

Nee, dat noem ik eerder een queeste

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 21:51

Evamarie schreef:
Snap ik. Verkopen is ook niet leuk.. :knuffel:

Ik leef nog steeds euforisch dat ik mijn pony gereserveerd heb Y)(^)

Ik zou voorzichtig zijn met de feestvreugde. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:59

Waarom? Er hoeft toch niet perse wat aan te mankeren omdat de eigenaar hem meer aanprijst dan wat hij kan?

Ik laat hem juist keuren vanwege die reden.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:10

Ik ben blij dat je je niet zo hebt laten opfokken om hem direct ongekeurd te kopen. Geeft mij overigens wel des te meer de indruk dat er niet morgen iemand hem wel even komt ophalen met de trailer, zoals geinsinueerd werd, maar dat terzijde. Vanaf de zijlijn geeft het hele verhaal gewoon een rare bijsmaak, vandaar - denk ik - het advies hierboven om nog niet te vroeg te juichen. Dat is sowieso bij iedere aankoop verstandig; ook in dit topic wordt er met regelmaat een paard niet goedgekeurd en gaat de verkoop niet door.

Uiteraard hoop ik voor je dat hij wordt goedgekeurd en we volgende week blije foto's van jouw nieuwe paard bij jou op stal zien. :-)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:11

T
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:14

De verkoopstal heeft absoluut het welzijn van mijn paard voorop staan hoor. Daar twijfel ik totaal niet aan :o

Padoertje schreef:
Charmaine schreef:

Probeer zelf (een stukje) regie te houden, ondanks dat je haar bij een verkoopstal hebt gezet hoor. Jij kent het paard het beste en zoiets moet je ook gewoon bespreken met de verkopende partij. Ik wil voor de mijne ook niet meer dan 3 per week. Wil hem wel fris in het koppie houden, al staat hij pas een week te koop en heb ik pas 2 bezichtigingen gehad.

Ik had vanmiddag een leuke jonge amazone die er helemaal niet gek mee weg reed eigenlijk. Mooi combi ook om te zien en voor mij ook wel fijn om te zien dat ik hem netjes heb opgeleid. Maandag op de foto en als dat allemaal in orde is, dan willen ze volgende week nog een keer rijden. Verder heb ik nog wat jeugdruiters die keuring willen afwachten en daarna willen proefrijden.

Ik vind het voor jou ook reuze spannend hoor Evamarie. Hoop zó dat het goed uitpakt voor je...Was dit nou bij particulieren of bij een stal? Was het paard in het weiland toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:15

Ja klopt het is die pony. Achteraf had ik hem dus gewoon wel in de bak kunnen zien. Andere kopers hebben dit wel gedaan na mij. Ik had daar duidelijk naar moeten vragen, dan had het gewoon gekund. Bak van de buren bleek gewoon beschikbaar.

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik hou jullie op de hoogte uiteraard! :)

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:17

janna schreef:
Maar gaat het om deze pony?

Ik dacht het wel. De 5-jarige Paint van Bokt Markt toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:19

Ja klopt.

mamabird

Afbeelding

Nog geen echt mooie foto’s kunnen maken. Gisteren pas laat thuis en toen was het al donker en vandaag is mijn man jarig….

Getup

Evamarie schreef:
Ja klopt het is die pony. Achteraf had ik hem dus gewoon wel in de bak kunnen zien. Andere kopers hebben dit wel gedaan na mij. Ik had daar duidelijk naar moeten vragen, dan had het gewoon gekund. Bak van de buren bleek gewoon beschikbaar.

Dat hadden ze toch gewoon kunnen zeggen . Wat n rare mensen.

Mamabird; wat een knap dier !

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:26

He? Nou wordt het wel een heeeel raar verhaal dan Evamarie....Als je die advertentie leest dan krijg je de indruk van een toch wel ervaren pony. En als je jouw verhaal leest dat van een erg onervaren pony....
Uiteindelijk gaat het om jouw gevoel wat jij bij de pony krijgt, maar poeh, ik zou het niet durven zo

Mooi paard mamabird!