[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melisje_92

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:14

Maandagmiddag bij een leuke zwarte genaamd bhaskar kijken *\%/*

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:17

Marieke1495 schreef:
_-:( mensen die niet terug pben na een antwoord op hun vraag..
Maar pb wel gelezen hebben..

Heeeel herkenbaar en zo frustrerend :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:17

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:30

Sundral schreef:
Om het advies van LL op te volgen........

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... N4A3LaoWu4

Is dit misschien iets voor iemand? Lijkt wel lossigheid te hebben. Ken de vader niet, maar rhodium x jazz....

Ik ken de eigenaresse. Het is dat ze er voor mij teveel voor vraagt, maar anders was ik direct gaan kijken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:33

Hm ja, leuke bonte maar vind hem verder niet erg bijzonder.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:35

Cayenne schreef:

Dat kan je ook niet verwachten in die prijsklasse.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:36

Melisje_92 schreef:
Maandagmiddag bij een leuke zwarte genaamd bhaskar kijken *\%/*

Haha wat leuk! Kennis van mij wilde daar ook nog gaan kijken maar dat zie nog op goed filmmateriaal te wachten, maar is inmiddels voorzien.

Maarre... Ga je hem kopen? En wat wil je ermee doen? Dressuur of toch ook wel wat springen erbij?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:36

Sundral schreef:
Cayenne schreef:

Dat kan je ook niet verwachten in die prijsklasse.

Ook voor dat geld zou ik hem niet meenemen ;) Het is gewoon mijn smaak niet.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:42

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:47

Leuke Houston, echte Houston :D
Ze zijn niet heet of lastig, ze zijn slim en wat lui. Eenmaal in het zadel van zo eentje moet je gewoon weten wat je wilt.
Leuk paard om te zien, prettig prijsje. Mijn vermoeden is dat hij helemaal fit is, maar dat de prijs is ontstaan door zijn leeftijd.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:51

Dees schreef:
Leuke Houston, echte Houston :D
Ze zijn niet heet of lastig, ze zijn slim en wat lui. Eenmaal in het zadel van zo eentje moet je gewoon weten wat je wilt.
Leuk paard om te zien, prettig prijsje. Mijn vermoeden is dat hij helemaal fit is, maar dat de prijs is ontstaan door zijn leeftijd.

Mee eens, ben gek op Houstons..vind het stiekum n beetje jammer dat het geen merrie is :o

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:52

Ik vind het jammer dat die 'al' 15 is.. Als die wat jonger was geweest dan was ik zeker gaan kijken!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:55

Leuk die Houston Marus! Kan ook wel wat zo te lezen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:57

@melanie: leeftijd maakt mij op zich niet zo heel veel uit, als ik er maar plezier van kan hebbem.
Maar met die leeftijd heb ik eigenlijk toch liever een merrie, want kan dan als het mogelijk is misschien nog een veulentje bij fokken en daar dan mee verder gaan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:57

Jouw post verwoord precies wat ik erop te zeggen heb Dees; leuk paard ook voor iemand die net van de pony komt om mee te beginnen bij de paarden. :)
Leeftijd zou voor mij geen bezwaar zijn, Kan je nog heel wat jaartjes plezier van hebben! Degelijk paard is het en als hij wat gemankeerd zou hebben was dat er al wel eerder uit gekomen. Ik vind Houston super, heb er zelf ook één!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:01

Melanie_B schreef:
Ik vind het jammer dat die 'al' 15 is.. Als die wat jonger was geweest dan was ik zeker gaan kijken!

Je kunt beter een goed gereden en netjes onderhouden 15 jarige kopen, dan een 6-jarige die naar het Z gedrukt is en die geen idee heeft hoe goed het lijf te gebruiken!

Paarden die 15 worden, zul je zelf om moeten leggen, die gaan niet meer zelf dood! Die hebben alles meegemaakt, alles overleeft en zijn nog heel. Als er geen stommiteit gebeurt, worden zulke paarden meestal zonder veel moeite richting 30 jaar............

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:03

ikke schreef:
Melanie_B schreef:

Je kunt beter een goed gereden en netjes onderhouden 15 jarige kopen, dan een 6-jarige die naar het Z gedrukt is en die geen idee heeft hoe goed het lijf te gebruiken!

Paarden die 15 worden, zul je zelf om moeten leggen, die gaan niet meer zelf dood! Die hebben alles meegemaakt, alles overleeft en zijn nog heel. Als er geen stommiteit gebeurt, worden zulke paarden meestal zonder veel moeite richting 30 jaar............

_O- Wat een onzin. Alsof iemand die 90 is ook 100 wordt.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:07

ikke schreef:
Melanie_B schreef:

Hahaha dit is wel de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:07

Ik vind 15 ook prima leeftijd zeker voor het lijstje van Marus. Maar heb zelf ook een 15 jarige gekocht als eerste eigen paard.... nooit spijt van gehad... hij is nu 20 en ik rij er nog met veel plezier mee... hij heeft minder kwaaltjes en streken dan de paarden die helft zijn leeftijd zijn. Ben vorig jaar begonnen met beetje wedstrijden rijden (hij had zelf nooit wat gedaan aan wedstrijden alleen recreatief) en ook dat doet hij erg leuk en vooral erg braaf en vrolijk.
Ik zou trouwens geen voorkeur voor merrie hebben op die leeftijd. Veulentje fokken op die leeftijd vind ik dan weer geen pre... en als ze al veel veulens hebben gehad dan is het toch lastig of ze dan wel genoeg gereden zijn en of alle banden en spieren nog wel goed genoeg zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:11

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:13

UltimOo schreef:
ikke schreef:

Hahaha dit is wel de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord :')

Jij hoort het alleen maar, ik zie het om me heen gebeuren. Daarnaast is het niet mijn uitspraak, maar komt het van iemand die beroepsmatig al langer in de paarden zit dan jij op deze aardkloot rondloopt en die vanuit dat beroep ook al meer gezien en meegemaakt heeft dan menigeen hier ooit zal beleven met paarden........

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:13

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:14

mijn aller eerste pony was een E pony van in de 20 jaar toen was ik zelf 5 jaar oud ik heb hier heel veel op kunnen leren.
en was een goede keus geweest.
mijn zusjes eerste pony was dan een C pony van 17 jaar oud en is na die tijd nog 2 keer Z springen geweest met verschillende ruiters.
leeftijd zegt soms niks.
en prestatie ook niet mijn D pony is is toen 4 x Z dressuur geweest en 1 x M dressuur met verschillende ruiters is nu 19 jaar oud en ziet er als een plaatje uit en draait nu weer leuk mee in de sport

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:15

Sundral schreef:
Cayenne schreef:
Is deze al voorbij gekomen? http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Jonge merrie van Don Schufro.

Vind het net een kameel.... Kan er niks anders van maken, sorry.

Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor. Paard is niet van mij :')

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:15

@Evelijn:Leuk te horen dat je ooit die beslissing hebt genomen en daar alsnog veelplezier aan beleefd.
De leeftijd is voor mij idd niet heel erg belangrijk daar ik niet veel ambities meer heb voor wedstrijden en ook niet voor handel ed.

Die Don Schrufro zou niet mijn type zijn, vind er niks aan.

Deze vind ik ook niet raar:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer

Denk dat dit wel wat paarden zijn die bij mij zouden kunnen passen?