Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Zoals ik al zei, vragen staat toch altijd vrij als je een paard echt heel leuk vindt. Een berichtje sturen is de moeite niet.
MyWishMax schreef:Ik heb serieus nooit gehad dat goed huis echt uitmaakte voor de prijs. Wel of ze het dier überhaupt aan je wilde verkopen. Maar ook die onderhandelingsruimte zal verschillen tussen de type paarden die je zoekt en verkopers.
Ik stuurde nooit een bericht, altijd telefonisch contact. En dan gewoon eerlijk aangeven dat paard me aansprak, maar ik graag de vraagprijs wilde weten om elkaars tijd niet te verdoen. Zelfs degene die aangaven niet te reageren op berichten met alleen vraagprijs gaven hem gewoon aan de telefoon. Zo haal je er toch al serieuzere mensen uit, bellen doen nieuwsgierige mensen minder snel en serieuze kopers wel. Verkopers die ik ken reageren ook niet op zulke berichten (die hebben wel prijsrange in advertentie maar niet precieze vraagprijs), zelfs niet met een vraag erbij. Die geven gewoon aan dat er gebeld moet worden bij interesse. Alleen de hoeveelheid mensen die dan alsnog een bericht sturen of een Apple is bizar.
Gemlo schreef:Ik reageer zelf altijd minder snel bij een advertentie als er staat in overleg, omdat ik dan automatisch denk dat het buiten budget zal liggen. Maar een keer een paard gezien die in de advertentie stond als hogere prijsklasse, maar daarna had gereageerd op mijn zoekertje dat hij 6k was. Terwijl dat in mijn ogen echt geen hogere prijsklasse is. Een indicatie is altijd fijn en als je bang bent dat je in gaat leveren op de prijs, zet het dan aan de hogere kant met bijvoorbeeld, over prijs valt licht te onderhandelen. Dan weet ik dat ik wanneer het net een beetje boven budget is, er misschien nog wel over valt te praten.
Overigens heeft bij ons DAP Bodegraven meegekeken en die vond alles ruimschoots acceptabel. En hij zou een 2 hebben gegeven ipv een 3 dus dat stelt mij gerust. De rug zou hij zo op een 2 vaststellen. Even zakelijk gezien, zou zo'n twee op de rug uitmaken bij eventueel verkoop (niet uitgangspunt, maar toch als er onverwacht wat gebeurt)
Oza04 schreef:Wat fijn Gemlo!!
Hier begint de tijd een beetje te dringen helaas. In dec/jan gaan wij ons nieuwe paard halen dus er is een beetje spoed met de verkoop van onze pony. Qua vp zitten we onder de 4 en toch weinig interesse. Ze is 16 jaar, enorm braaf B springen, L1 dressuur en echt super braaf en vergevings gezind.
Leuk voor het hele gezin en ook goed aan de maat voor een E.
Vind het zo lastig, heb net een bod gehad van 2200, maar daar gaat mijn vlieger niet van op helaas. Hebben jullie nog tips voor een evt snelle afhandeling??
Elisa2 schreef:Dit is geen makkelijke tijd om te verkopen, sneller kan via een handelaar of bemiddelingsstal.
16 jaar is natuurlijk niet de jongste meer voor een E-pony.
Gefeliciteerd Gemlo!
MarjanB schreef:Oza04 schreef:Wat fijn Gemlo!!
Hier begint de tijd een beetje te dringen helaas. In dec/jan gaan wij ons nieuwe paard halen dus er is een beetje spoed met de verkoop van onze pony. Qua vp zitten we onder de 4 en toch weinig interesse. Ze is 16 jaar, enorm braaf B springen, L1 dressuur en echt super braaf en vergevings gezind.
Leuk voor het hele gezin en ook goed aan de maat voor een E.
Vind het zo lastig, heb net een bod gehad van 2200, maar daar gaat mijn vlieger niet van op helaas. Hebben jullie nog tips voor een evt snelle afhandeling??
Hoe is de tekst van je advertentie?