Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:15

fensy79 schreef:
Helaas is mijn droom paardje het niet geworden. Klinisch was die helemaal goed incl buigproeven maar op de foto uitslag heb ik hem laten staan. Heel zuur dit dus ik kruip even in mijn zielige modus |(

Oowwww wat jammer

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:16

Evamarie schreef:
Nee die met spat ben ik direct op afgehaakt. Deze toond gewoon gezond. Het verhaal was alleen een beetje vaag. Dit heb ik inmiddels uitgesproken met de verkoper. Ik heb er nu ook een iets beter beeld van mogen krijgen. Eigenlijk ben ik gewoon om. Morgen komt er een koper met trailer. Ik krijg nog een laatste kans maar moet wel de knoop door hakken vandaag.

Er zijn genoeg mensen die niet op komen dagen daar kunnen ze ook geen rekening mee houden.

OMG doe het alsjeblieft niet, je laten opjagen om het dier te kopen, het voelt zo als een verkooptruc!

Kalea

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:40

Gaan ze de tijd geven voor een keuring? In de voorgaande info leken het niet zo betrouwbare verkopers? Als er morgen echt iemand wil komen met trailer en zonder keuring gaan ze dan toch risico nemen op keuring? Hoop het voor jou maar vrees er mss ook voor.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:52

Eva ik snap er echt niks van hoe je je zo laat opjutten.. ik zie echt meerdere red flags in jouw verhaal..

Ik zou er dan dus ook afstand van nemen en verder op zoek gaan naar iets wat wel klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:57

Het is ook niet de manier waarop ik een paard wil kopen. Maar uiteindelijk gaat het mij om het paard. Niet om de eigenaar. Hij is nog jong. Heeft een goede afstamming en loopt soepel.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:05

Maar dat zegt niets helaas weet ik uit ervaring. Er staat er 1 hier op stal, 4 jaar, extra bewegen goed op alles behalve z'n rug. Prijs was voor de keuring tussen de 30k/40k.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:07

StalDiefdijk schreef:
Evamarie schreef:
Nee die met spat ben ik direct op afgehaakt. Deze toond gewoon gezond. Het verhaal was alleen een beetje vaag. Dit heb ik inmiddels uitgesproken met de verkoper. Ik heb er nu ook een iets beter beeld van mogen krijgen. Eigenlijk ben ik gewoon om. Morgen komt er een koper met trailer. Ik krijg nog een laatste kans maar moet wel de knoop door hakken vandaag.

Er zijn genoeg mensen die niet op komen dagen daar kunnen ze ook geen rekening mee houden.

OMG doe het alsjeblieft niet, je laten opjagen om het dier te kopen, het voelt zo als een verkooptruc!

Ik kan ook alleen maar zeggen NIET doen. Laat je niet onder druk zetten hoor. Je moet de tijd krijgen om op zn minst zo'n dier te laten keuren.
Ik zie niet alleen 'red flags' maar bij mij zouden ook alle alarmbellen af gaan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:09

Evamarie schreef:
Het is ook niet de manier waarop ik een paard wil kopen. Maar uiteindelijk gaat het mij om het paard. Niet om de eigenaar. Hij is nog jong. Heeft een goede afstamming en loopt soepel.

Ik vind dit niet genoeg... ik denk dat genoeg mensen hier je gewaarschuwd hebben inmiddels voor red flags.
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 06-01-22 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:13

Avontuurtjes durf ik wel aan maar deze moest 10 K kosten toch? Dat is geen Avontuur meer :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:28

grauwman schreef:
Maar dat zegt niets helaas weet ik uit ervaring. Er staat er 1 hier op stal, 4 jaar, extra bewegen goed op alles behalve z'n rug. Prijs was voor de keuring tussen de 30k/40k.

Kak,auw
Wat zijn de plannen nu met het dier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:45

Nee hij wordt eerst RK en gewoon gekeurd. Toch gevraagd of dit kon en daar goede afspraken over gemaakt. En als hij goed is gaat hij mee. Is hij niet goed blijft hij daar. Maar ik heb hem gereserveerd! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-22 19:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:45

:roll: :roll: :roll:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:47

Blij voor jouw evamarie hopelijk heb je er veel plezier van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:51

Dankjewel! En nu hopen dat hjj door de keuring komt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:53

Ik duim voor je

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:05

tita schreef:
Kak,auw

Is voor een symbolisch bedrag verkocht met de opmerking erbij. Hij is (nu nog) super braaf, ik weet alleen niet hoe lang dat zo blijft natuurlijk. Er is (nog) niets aan te zien. De koper weet ervan alleen heb ik het idee dat die er iets te makkelijk over denkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:10

grauwman schreef:
tita schreef:
Kak,auw

Is voor een symbolisch bedrag verkocht met de opmerking erbij. Hij is (nu nog) super braaf, ik weet alleen niet hoe lang dat zo blijft natuurlijk. Er is (nog) niets aan te zien. De koper weet ervan alleen heb ik het idee dat die er iets te makkelijk over denkt.

Of iemand met meer kennis in huis?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:15

grauwman schreef:
tita schreef:
Kak,auw

Met een beetje geluk gaat hij nog 20 jaar mee. Zou voor de koper een leuk cadeau zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:22

Ah echt balen! Ja.. Sommige mensen zijn zo makkelijk..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:29

Ik hoop het echt van harte dat hij jaren meegaat. De foto's waren echt niet gunstig. Ik vond het echt een aansprekend dier maar met deze opmerking ging het feest voor mij niet door. De fokker was er ook goed ziek van kan ik je vertellen.

Ik hoop dat jij wel geluk hebt Evamarie!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:30

grauwman schreef:
Ik hoop het echt van harte dat hij jaren meegaat. De foto's waren echt niet gunstig. Ik vond het echt een aansprekend dier maar met deze opmerking ging het feest voor mij niet door. De fokker was er ook goed ziek van kan ik je vertellen.

Ik hoop dat jij wel geluk hebt Evamarie!

Dat is echt heel erg zuur!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:33

Ik mocht het paard zelfs voor het symbolische bedrag kopen als ik nog interesse had.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:33

Als ik dit allemaal zo lees heb ik eigenlijk alweer gegeten en gedronken met die hele paardenhandel...pffff...Heb mijn eigen zoektocht maar even op een heeeel laag pitje gezet, of mss wel helemaal in de ijskast...
Mijn merrie heeft nu een aantal bezichtigingen gehad, waar ze heel braaf was maar ook wel aangaf wanneer het niet klikte. En die wisselingen hebben best wel impact op haar hoor...Ik vind het lastig want je wil zo'n dier niet overvragen/overprikkelen; tis t type wat dan echt afhaakt. Maar ja, zonder bezichtigingen ook geen verkoop he...Moeten maar even bekijken hoe dat het beste gepland kan worden. Zou het bij jullie raar overkomen als er niet elke dag bezichtigd kan worden bijvoorbeeld?
Haar welzijn en verkoop krijgt nu dus voorlopig echt even voorrang op de zoektocht naar een nieuw paard.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:39

Jouw paard jouw keuze Charmaine. Je kan gewoon aangeven aan de geïnteresseerden wat schikt. Verder hoeven ze toch niet te weten of er elke dag een bezichtiging is lijkt mij.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:41

Vind dat je dat prima kan aangeven hoor Charmaine, dat al die ruiters erop haar geen goed doen en je pas dan en dan weer ruimte voor een eventuele nieuwe kijker hebt.