Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
criollo_yess schreef:sterregoud schreef:Uit de Drenthe app: vannacht weer een pony gedood, en Bij12 is ook weer onbereikbaar!
Zo’n fijne betrouwbare en vooral onafhankelijke organisatie is dat.
Locatie tussen Beilen en Assen in.
Niet in de nacht, toen ze de ponnies rond 22 uur gingen binnenhalen voor de nacht, troffen ze 1 van de ponnies dood aan. Is dus in daglicht gebeurd.
Schapenwol schreef:Jessix schreef:Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.
Toch zie je ze op de filmpjes waar ze in drukkere gebieden verdwaald zijn, behoorlijk paniekerig rondlopen. Ik denk dat wolven toch minstens wat stille plekken nodig hebben om hun jongen te krijgen en ruimte om te jagen.
UH vind ik echt een druk pretpark vergeleken met Gelderse en Limburgse "natuurlijke" gebieden (voor zover we natuur hebben in NL). Ik ken het allen toevallig zeer goed. Maar wie weet, vinden ze een hoekje om een nest te krijgen en vinden ze genoeg prooidieren. Maar het lijkt me heel sterk.
Schapenwol schreef:Jessix schreef:Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.
Toch zie je ze op de filmpjes waar ze in drukkere gebieden verdwaald zijn, behoorlijk paniekerig rondlopen. Ik denk dat wolven toch minstens wat stille plekken nodig hebben om hun jongen te krijgen en ruimte om te jagen.
UH vind ik echt een druk pretpark vergeleken met Gelderse en Limburgse "natuurlijke" gebieden (voor zover we natuur hebben in NL). Ik ken het allen toevallig zeer goed. Maar wie weet, vinden ze een hoekje om een nest te krijgen en vinden ze genoeg prooidieren. Maar het lijkt me heel sterk.
Sanet schreef:Uiteraard. Gespuis die boeren! Griminelen zijn het!
DuoPenotti schreef:Ik ken geen boeren met geweren...
Ook geen burgers.
Al lopen er volgens berichten over schiet partijen er nogal wat mee rond. Maar die hebben alleen last van drugs...
En vergiftiging kan iedereen plaatsen.
MarrieLeen schreef:pillow schreef:Nu op NPO 2 docu Wolvenland.
Alleen al het feit dat die mannen van SBB/Natuurmonumenten ze namen geven is voor mij al genoeg. En het verwijt dat "de mensen" in de bossen de wolf verstoren, nou daarom worden dus al die paden afgesloten, heus niet om het broedseizoen.Bah.
Wintu schreef:Sanet schreef:Uiteraard. Gespuis die boeren! Griminelen zijn het!
Nou ik geloof prima dat boeren dat doen hoor. Ze zijn hier de enigen met land en een geweer. Waarom zou een boer het niet doen. Geef m nog gelijk ook.
Vind het voor de wolven ook sneu trouwens. Geen leefgebied, behalve de tussen de mensen, die tegenwoordig overal zitten. Alleen maar verliezers in deze hele toestand.
Wintu schreef:Sanet schreef:Uiteraard. Gespuis die boeren! Griminelen zijn het!
Nou ik geloof prima dat boeren dat doen hoor. Ze zijn hier de enigen met land en een geweer. Waarom zou een boer het niet doen. Geef m nog gelijk ook.
Vind het voor de wolven ook sneu trouwens. Geen leefgebied, behalve de tussen de mensen, die tegenwoordig overal zitten. Alleen maar verliezers in deze hele toestand.
Wintu schreef:Dagahra schreef:Hier geen geweer hoorWat een vooroordeel weer zeg
Dat jij die niet hebt, wil niet zeggen dat andere boeren die niet hebben he. En niets vooroordeel, mijn buren zijn boer en hebben er wel degelijk 1. Hij is tevens jager.
Dagahra schreef:Wintu schreef:
Jij zegt dat ze de enige zijn met land en geweer, is gewoon niet correct. Je scheert ze allemaal over 1 kam en dat vind ik niet tof.
En over welke post heb je het? Ik ben enige die het over gehad heeft, dat het schijnt dat ze dempers op hun geweren hebben gezet. Maar dit is ook van horen en zeggenen wie zegt dat dit boeren zijn? Over 9 geschoten wolven, kan ik niets zo snel terugvinden.
Dagahra schreef:hahahatsjoe schreef:
O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.
Is blijkbaar niet helemaal gelukt
Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.
Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.
Wintu schreef:Dagahra schreef:
Is blijkbaar niet helemaal gelukt
Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.
Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.
Voila
Wintu schreef:Dagahra schreef:Hier geen geweer hoorWat een vooroordeel weer zeg
Dat jij die niet hebt, wil niet zeggen dat andere boeren die niet hebben he. En niets vooroordeel, mijn buren zijn boer en hebben er wel degelijk 1. Hij is tevens jager.