Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 14:42

Ze geven aan 24/7 24 upd bereikbaar te zijn.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 14:42

criollo_yess schreef:
sterregoud schreef:
Uit de Drenthe app: vannacht weer een pony gedood, en Bij12 is ook weer onbereikbaar!
Zo’n fijne betrouwbare en vooral onafhankelijke organisatie is dat.

Locatie tussen Beilen en Assen in.

Niet in de nacht, toen ze de ponnies rond 22 uur gingen binnenhalen voor de nacht, troffen ze 1 van de ponnies dood aan. Is dus in daglicht gebeurd.

Je hebt gelijk ! Ik had het vanochtend te snel geschreven. Meestal betreffen de ochtendmeldingen wat er de afgelopen nacht gebeurd is. Nu dus niet, was al overdag of s avonds in daglicht.
Maakt het des te bedroevender, ook nacht binnen houden is al niet meer voldoende.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:51

Schapenwol schreef:
Jessix schreef:
Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.

Toch zie je ze op de filmpjes waar ze in drukkere gebieden verdwaald zijn, behoorlijk paniekerig rondlopen. Ik denk dat wolven toch minstens wat stille plekken nodig hebben om hun jongen te krijgen en ruimte om te jagen.

UH vind ik echt een druk pretpark vergeleken met Gelderse en Limburgse "natuurlijke" gebieden (voor zover we natuur hebben in NL). Ik ken het allen toevallig zeer goed. Maar wie weet, vinden ze een hoekje om een nest te krijgen en vinden ze genoeg prooidieren. Maar het lijkt me heel sterk.

Ze lopen paniekerig rond omdat ze weggejaagd zijn uit de roedel en niet op het terrein van een andere roedel moeten lopen want daar zijn ze ook aan de beurt. Dus ja daar krijg je wel vaart van. Ze lopen dan rustig een eind over fietspad of autoweg. Dus niet schuw of zo. Gewoon op de loop voor de boze wolf.

dierenfan

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:18

Vanavond (donderdag 18 mei, NPO 2 van 22.09-23.38 uur) zendt de KRO/NCRV televisie de 90 minuten durende documentaire 'Wolvenland' uit. Regisseur Niek Koppen volgde jarenlang schapenhouders en wolvenliefhebbers in Nederland, vaak hopeloos verdeeld in twee kampen. Hij laat beide partijen aan het woord zonder een oordeel te vellen. Wat is het effect van de wolf op bestuurders, wolvenhaters en wolvenknuffelaars? Zal Nederland leren met dit ingewikkelde probleem om te gaan? De kijker mag zijn eigen conclusie trekken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:21

Schapenwol schreef:
Jessix schreef:
Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.

Toch zie je ze op de filmpjes waar ze in drukkere gebieden verdwaald zijn, behoorlijk paniekerig rondlopen. Ik denk dat wolven toch minstens wat stille plekken nodig hebben om hun jongen te krijgen en ruimte om te jagen.

UH vind ik echt een druk pretpark vergeleken met Gelderse en Limburgse "natuurlijke" gebieden (voor zover we natuur hebben in NL). Ik ken het allen toevallig zeer goed. Maar wie weet, vinden ze een hoekje om een nest te krijgen en vinden ze genoeg prooidieren. Maar het lijkt me heel sterk.

Met je eens. En heb inderdaad zelf ook de kennis over die gebieden die je noemt.

Maar goed, ik heb verder geen idee hoe het zich gaat ontwikkelen. Ze kunnen ook niet allemaal op de Veluwe blijven natuurlijk.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:19

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:50

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:43

Uiteraard. Gespuis die boeren! Griminelen zijn het!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:20

Nu op NPO 2 docu Wolvenland.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:24

Sanet schreef:

Nou ik geloof prima dat boeren dat doen hoor. Ze zijn hier de enigen met land en een geweer. Waarom zou een boer het niet doen. Geef m nog gelijk ook.

Vind het voor de wolven ook sneu trouwens. Geen leefgebied, behalve de tussen de mensen, die tegenwoordig overal zitten. Alleen maar verliezers in deze hele toestand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:28

Ik ken geen boeren met geweren...
Ook geen burgers.

Al lopen er volgens berichten over schiet partijen er nogal wat mee rond. Maar die hebben alleen last van drugs...

En vergiftiging kan iedereen plaatsen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:41

DuoPenotti schreef:
Ik ken geen boeren met geweren...
Ook geen burgers.

Al lopen er volgens berichten over schiet partijen er nogal wat mee rond. Maar die hebben alleen last van drugs...

En vergiftiging kan iedereen plaatsen.

Nee joh? Oh hier wel hoor, sommigen jagen ook. Paar weken geleden waren ze er kraaien mee aan het verjagen en dat was geen buks.

Tuurlijk kan iedereen gif plaatsen, boeren evengoed als burgers.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:45

pillow schreef:

Alleen al het feit dat die mannen van SBB/Natuurmonumenten ze namen geven is voor mij al genoeg. En het verwijt dat "de mensen" in de bossen de wolf verstoren, nou daarom worden dus al die paden afgesloten, heus niet om het broedseizoen. :n Bah.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:49

MarrieLeen schreef:
pillow schreef:

Alleen al het feit dat die mannen van SBB/Natuurmonumenten ze namen geven is voor mij al genoeg. En het verwijt dat "de mensen" in de bossen de wolf verstoren, nou daarom worden dus al die paden afgesloten, heus niet om het broedseizoen. :n Bah.

Ik kijk expres niet, niet goed voor mijn bloeddruk :D

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:58

Wintu schreef:
Sanet schreef:

Nou ik geloof prima dat boeren dat doen hoor. Ze zijn hier de enigen met land en een geweer. Waarom zou een boer het niet doen. Geef m nog gelijk ook.

Vind het voor de wolven ook sneu trouwens. Geen leefgebied, behalve de tussen de mensen, die tegenwoordig overal zitten. Alleen maar verliezers in deze hele toestand.

Hier geen geweer hoor _O- Wat een vooroordeel weer zeg :+

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:12

Wintu schreef:
Sanet schreef:

Nou ik denk dat over het algemeen Jagers diegene zijn met een geweer maar dan heb ik het wel over geregistreerd en toegestaan . Maar goed met een geweer kun je niet vergiftigen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 00:19

Dagahra schreef:

Dat jij die niet hebt, wil niet zeggen dat andere boeren die niet hebben he. En niets vooroordeel, mijn buren zijn boer en hebben er wel degelijk 1. Hij is tevens jager.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 01:07

Ik kan me ook een post herinneren over Drenthe, 9 afgeschoten wolven, een boer en dempers. Dus zo vreemd is dat hier niet ;)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 06:11

Wintu schreef:
Dagahra schreef:

Dat jij die niet hebt, wil niet zeggen dat andere boeren die niet hebben he. En niets vooroordeel, mijn buren zijn boer en hebben er wel degelijk 1. Hij is tevens jager.

Jij zegt dat ze de enige zijn met land en geweer, is gewoon niet correct. Je scheert ze allemaal over 1 kam en dat vind ik niet tof.

En over welke post heb je het? Ik ben enige die het over gehad heeft, dat het schijnt dat ze dempers op hun geweren hebben gezet. Maar dit is ook van horen en zeggen :) en wie zegt dat dit boeren zijn? Over 9 geschoten wolven, kan ik niets zo snel terugvinden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 07:53

Dagahra schreef:
Wintu schreef:

Jij zegt dat ze de enige zijn met land en geweer, is gewoon niet correct. Je scheert ze allemaal over 1 kam en dat vind ik niet tof.

En over welke post heb je het? Ik ben enige die het over gehad heeft, dat het schijnt dat ze dempers op hun geweren hebben gezet. Maar dit is ook van horen en zeggen :) en wie zegt dat dit boeren zijn? Over 9 geschoten wolven, kan ik niets zo snel terugvinden.

Meid betrek het niet allemaal zo op jezelf en niet of alles gelijk maar een aanval is op boeren. Ik heb het over hier in mijn omgeving en ja, hier is het land voornamelijk van boeren en sommige hebben een geweer in de kast. Ik ken hier geen particulieren met grote lappen land en geweer in die combi.

Ik zal de posts even voor je opzoeken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 07:56

Dagahra schreef:
hahahatsjoe schreef:

O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.

Is blijkbaar niet helemaal gelukt :')

Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.

Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.

Voila, hoeveel het er waren staat er idd niet. Maar hoeveelheid doet er in deze ook niet toe.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:09

Wintu schreef:
Dagahra schreef:

Is blijkbaar niet helemaal gelukt :')

Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.

Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.

Voila

Hier heb ik het idd over schijnt, zoals ik in mijn vorige post al aangaf ;) Lees wederom nergens over 9 geschoten wolven.

En ik trek het mij wel aan, want ben het zat dat alle boeren over 1 kam geschoren worden!

En je kunt ook prima jager zijn, zonder dat je zelf aantal hectares bezit. Bij ons wordt ook gejaagd op het land, door jagers. Geeneen vanallen zijn boer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:25

Wintu schreef:
Dagahra schreef:

Die boer die jij kent is dus jager.
Dan moet je niet zeggen boeren hebben geweren dan moet je zeggen jagers hebben geweren.

Ja ik ken 2 jagers en hebben beide een geweer.
Ik ken tientallen boeren. Geen enkel met een geweer.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:53

Wintu schreef:
Ik kan me ook een post herinneren over Drenthe, 9 afgeschoten wolven, een boer en dempers. Dus zo vreemd is dat hier niet ;)

Dat was in 1922 zeker.?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:30

nee toen waren ze al uitgeroeid, moet ergens 1800 zijn geweest.

9 wolven in Nederland gedood, i wish