Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:56

Evamarie schreef:
Doe je helemaal goed.

Balen joh!

Klopt het dat een Rk incl klinisch nog steeds 500 kost?

Wij hebben een belgische dierenarts. Klinisch keuren kost 100 euro. Ze heeft 12 fotos gemaakt van de 2 voorbenen/hoeven...rest hoefde natuurlijk niet meer. We moesten nu 240 euro betalen met klinische keuring erbij. (Voor foto's van alle benen/hoeven en rug zouden we 350 betalen + dan de klinische keuring erbij) Het kan op de kliniek maar vandaag heeft ze het bij ons op stal gedaan.

Aatrox

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:57

Dat vind ik zeer nette prijzen zeg!

Bij mij is klinisch plus alle benen op de foto tot nu toe elke keer 300-350 geweest op locatie.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:58

fensy79 schreef:
Ja ik baal heel erg en de eigenaar schrok er ook erg van. Ik zei ook dat hij er niks aan kan doen want hij kan er ook niet in kijken natuurlijk. En misschien dat ik te pietluttig ben maar in 2 jaar 4 paarden laten gaan wil ik liever geen/weinig risico lopen

Ah balen:( Mag ik vragen wat er te zien was?

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:05

Galeobdolon schreef:
fensy79 schreef:
Ja ik baal heel erg en de eigenaar schrok er ook erg van. Ik zei ook dat hij er niks aan kan doen want hij kan er ook niet in kijken natuurlijk. En misschien dat ik te pietluttig ben maar in 2 jaar 4 paarden laten gaan wil ik liever geen/weinig risico lopen

Ah balen:( Mag ik vragen wat er te zien was?

je hebt pb

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:15

Evamarie schreef:
O wat leuk! *\o/* Gefeliciteerd!!

Ben heel benieuwd naar je aanwinst en wat je over hem kunt vertellen!

Ik ben toch weer het contact in gegaan over de pony. Hij liet mij niet los.Het verhaal is er niet minder vreemd op geworden. Ik heb research kunnen doen dankzij een bokker. Waarschijnlijk is het een vrij groene nog. Maar dat betekend ook weinig kunnen verprutsen.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt want eigenlijk wil je hem wel graag, toch? :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:18

Wat balen zeg.

Ik ben altijd wel benieuwd wat een nette verkoper vervolgens met die informatie gaat doen.

Ik heb 1,5 jaar geleden 3 PRE's laten keuren ( in Spanje), allemaal afgekeurd. Heeft me toen €1800 gekost en ik had nog steeds niks op stal staan daarna %)
Zag niks aangepast in de tekst daarna... Één verkoper, met paard met in drie benen een chipje zei al, ik verkoop hem wel in Spanje, daar doen ze niet zo moeilijk :=

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:20

Wij zijn in NL/BE ook wel heel spastisch met chipjes soms hoor.. Daar hechten ze in het buitenland bijna geen waarde aan.. Zo bijzonder soms ook wel.

Ik heb ook 2 paarden laten keuren met echt wel heftigere dingen op de x-rays maar die adverenties worden ook niet aangepast hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:20

Ja eigenlijk wel. :o

Ik krijg hem gewoon mijn hoofd niet uit >;) Ik voel aan alles dat het echt wel een paard is waar veel werk in zit nog voor dat geld. Best een risico.

Gelukkig zijn mijn vermoedens over zijn verleden bevestigd via een lieve bokker en kreupeld hij zws niet. Het is jammer dat het contact niet loopt met verkopende partij. Ik sta nu in de wacht vanwege twee mensen voor mij. Het blijft dus spannend. Hij wordt wel gekeurd voor ik eraan begin. Als je al ziet wat hier niet door de keuring komt allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:21

opisop_shop schreef:
Wat balen zeg.

Ik ben altijd wel benieuwd wat een nette verkoper vervolgens met die informatie gaat doen.

Ik heb 1,5 jaar geleden 3 PRE's laten keuren ( in Spanje), allemaal afgekeurd. Heeft me toen €1800 gekost en ik had nog steeds niks op stal staan daarna %)
Zag niks aangepast in de tekst daarna... Één verkoper, met paard met in drie benen een chipje zei al, ik verkoop hem wel in Spanje, daar doen ze niet zo moeilijk :=

Ja, stom he..

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:23

Evamarie schreef:

Ik krijg hem gewoon mijn hoofd niet uit >;) Ik voel aan alles dat het echt wel een paard is waar veel werk in zit nog voor dat geld. Best een risico.

Gelukkig zijn mijn vermoedens over zijn verleden bevestigd via een lieve bokker en kreupeld hij zws niet. Het is jammer dat het contact niet loopt met verkopende partij. Ik sta nu in de wacht vanwege twee mensen voor mij. Het blijft dus spannend. Hij wordt wel gekeurd voor ik eraan begin. Als je al ziet wat hier niet door de keuring komt allemaal.

Hoezo dram je zo op hem door? Is dit echt 'jouw' paard, ook al was je kennismaking niet zo top? Of vind je hem gewoon leuk? Met jouw verhaal zou ik het geen eens meer aandurven hem te kopen, maar als het echt jouw paard is.. Ja doen.. :j :j

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:24

Evamarie schreef:

Je zou bijna een secret buyer inzetten, die het contact heeft met de verkoper en hem voor je koopt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:56

Evamarie schreef:
Sterkte en succes Anjali

@Evamarie,ik denk dat je je in de naam vergist want mijn paard staat niet te koop!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:13

opisop_shop schreef:
Één verkoper, met paard met in drie benen een chipje zei al, ik verkoop hem wel in Spanje, daar doen ze niet zo moeilijk :=

Hahaha, zou ie willen. Enfin, als chipjes operabel zijn dan verkoop je zo'n paard best wel.
Ook in het buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:15

Galeobdolon schreef:
Evamarie schreef:

Je zou bijna een secret buyer inzetten, die het contact heeft met de verkoper en hem voor je koopt.

Ja echt he :o

Ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Dus ik moet er wat mee.. Nu ga ik toch hoger in prijs. Er zijn mensen voor mij heb ik gehoord en ik wil hem ook graag keuren. Zeker voor dat geld. Toch nog even afwachten. De kans dat dit nog wat wordt is erg klein...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:24

Evamarie schreef:
Ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Dus ik moet er wat mee.. Nu ga ik toch hoger in prijs. Er zijn mensen voor mij heb ik gehoord en ik wil hem ook graag keuren. Zeker voor dat geld. Toch nog even afwachten. De kans dat dit nog wat wordt is erg klein...

Is dat die pony met spat waar je het over hebt? Waarom zou je dat willen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:44

Wat maakt hem zo leuk? Ik lees vooral veel nadelen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:57

Babootje schreef:
opisop_shop schreef:
Één verkoper, met paard met in drie benen een chipje zei al, ik verkoop hem wel in Spanje, daar doen ze niet zo moeilijk :=

Hahaha, zou ie willen. Enfin, als chipjes operabel zijn dan verkoop je zo'n paard best wel.
Ook in het buitenland.

Zeker. Was ook operabel en ik wou hem ondanks de chipjes dus ook kopen. Maar dan wel minus die kosten en wat extra kosten voor revalidatie enz maar dat zag hij niet zitten :+
Dus die gaat iets goedkoper en dan zonder foto's alsnog weg.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:21

opisop_shop schreef:
Zeker. Was ook operabel en ik wou hem ondanks de chipjes dus ook kopen. Maar dan wel minus die kosten en wat extra kosten voor revalidatie enz maar dat zag hij niet zitten :+
Dus die gaat iets goedkoper en dan zonder foto's alsnog weg.

Zo heb ik dat ook gedaan, mede omdat de verkoper dus de kosten voor de operatie al van zijn prijs afhaalde toen het chipje zichtbaar werd.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:23

Evamarie schreef:

Ik snap niet dat je er überhaupt nog over nadenkt. Dat van de mensen voor je kan ook een truc zijn om de prijs omhoog te drijven. Voor dat geld en het rare verhaal zou ik afhaken.

Zo wordt ik al 2 jaar gecontact door de fokker van een veulen waar ik interesse in had maar wegens prijs/ kwaliteit ben afgehaakt. Elke keer zeggen dat er andere zijn maar dat ze het leuk zou vinden als hij bij mij kwam staan. Aangeven wat de andere geïnteresseerden hadden geboden en of ik daar niet in mee kon gaan...Ik doe daar niet aan mee en het bedrag wat ik in 2020 heb geboden verander ik dus niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:34

Ik snap het wel, als je toch een beetje verliefd op dat dier bent geworden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:39

Nee die met spat ben ik direct op afgehaakt. Deze toond gewoon gezond. Het verhaal was alleen een beetje vaag. Dit heb ik inmiddels uitgesproken met de verkoper. Ik heb er nu ook een iets beter beeld van mogen krijgen. Eigenlijk ben ik gewoon om. Morgen komt er een koper met trailer. Ik krijg nog een laatste kans maar moet wel de knoop door hakken vandaag.

Er zijn genoeg mensen die niet op komen dagen daar kunnen ze ook geen rekening mee houden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:58

Die komt voor een eerste bezichtiging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:33

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:36

Ik ga het wel doen denk ik. Heb er gewoon een goed gevoel bij. Hij is helemaal wat ik zoek kwa type pony. Perfecte hoogte. Denk dat ik er zoiezo alleen al met de verzorging heel veel plezier mee zal hebben. Het rijden dat is dan even aankijken. Maar wie weet. Soms moet je ook een risico durven te nemen in het leven. Ik heb tot nu toe meer spijt van wat ik niet heb gedaan, dan van wat ik wel heb gedaan.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:46

Ik hoop dat je hem wel laat keuren? Ik weet dat ik niet veel moet zeggen omdat ik mijn paard ook gekocht heb ondanks dat veel mensen het niét gedaan zouden hebben, maar ik vind het een heel bijzonder verhaal wel. Is er buiten de hoogte iets wat de pony de perfecte pony maakt voor je?

Dingen niet doen en daar spijt van hebben achteraf vind ik sowieso wel moeilijk. Want soms denk ik ook ja jammer dat ik dit of dat niet gedaan heb, maar je weet niet hoe het had gelopen als je het wel had gedaan. Dan had je misschien weer spijt gehad dat je het wel had gedaan.