Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:33

Krijg helaas de afbeelding niet groter maar zelfs hier zie je dat er meer ruimte is dan in Limburg of Brabant

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:38

dat is zo te zien heeeel weinig zo klein :P

voor dat dier is in Nederland nergens plaats.....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:50

ik lees net dit op de fb pagina van annemieke , wat vinden jullie hiervan? al eens iets over gehoord ?

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:20

Schapenwol schreef:
Er is geen plek waar de wolf nu gevestigd is, die qua drukte vergelijkbaar is met omgeving Zeist.

Er is daar geen stuk bos groot genoeg voor een wolf (laat staan een roedel) om überhaupt af te sluiten. Het zijn kleine stukjes bos met daartussen dorpen, losse huizen, wegen, campings, restaurants, het Henschotermeer (recreatieplas met parkeerplaats enz.), Pyramide van Austerlitz inclusief grote speeltuin, Dierenpark, verschillende landgoederen (privé terrein) en chaletparken. Nee hoor, een wolf rent daar gillend weg of wordt aangereden.

Ik woon in deze omgeving en er is hier wel uitgebtreid veel natuur. Vergeet Leersumse Veld niet en de 2 ecoducten over de A12... Ze kunnen zo grote afstanden afleggen tm de Veluwe

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:24

jolandje schreef:
ik lees net dit op de fb pagina van annemieke , wat vinden jullie hiervan? al eens iets over gehoord ?

[ [url=m/qxVoCr.png]Afbeelding[/url] ]

Ja sorry.. Maar het zijn allemaal "horen van" verhalen.. Als 't zou voorkomen, dan is er altijd wel ergens iemand die 't filmt.. Tegenwoordig kun je nog niet aan je kont krabben, zonder dat je wel ergens op beeld staat..

Ik geloof er niet in..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:25

Nou, dan kunnen ze mooi weer terug in de auto naar Polen :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:36

Als jij een wolf/ wolven “zat” bent en de overheid doet er niets aan, waardoor jij er ook niets aan mag doen is vangen en 1000 km verder op uitzetten een optie. Er gebeuren gekkere dingen....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:39

Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Ik zou zeggen dat filmen tegenwoordig iedereen wel kan.
Als je het kunt zien staat er ook wat op beeld, al is het dan misschien niet helemaal duidelijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:53

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Als ze al ongemerkt hebt kunnen vangen, kun je net zo goed een groot gat graven en ze daar in stoppen. Waarom al die moeite dan doen er helemaal mee naar NL mee te rijden en onderweg ook nog kans te hebben dat je gepakt wordt.

En anders zouden er toch dna sporen gevonden moeten worden met bewijs dat het poolse wolven zijn.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:09

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:14

Popstra schreef:
Schapenwol schreef:
Er is geen plek waar de wolf nu gevestigd is, die qua drukte vergelijkbaar is met omgeving Zeist.

Er is daar geen stuk bos groot genoeg voor een wolf (laat staan een roedel) om überhaupt af te sluiten. Het zijn kleine stukjes bos met daartussen dorpen, losse huizen, wegen, campings, restaurants, het Henschotermeer (recreatieplas met parkeerplaats enz.), Pyramide van Austerlitz inclusief grote speeltuin, Dierenpark, verschillende landgoederen (privé terrein) en chaletparken. Nee hoor, een wolf rent daar gillend weg of wordt aangereden.

Ik woon in deze omgeving en er is hier wel uitgebtreid veel natuur. Vergeet Leersumse Veld niet en de 2 ecoducten over de A12... Ze kunnen zo grote afstanden afleggen tm de Veluwe

Uitgebreid??

Ik sta met mijn jongens in Leersum. Het stikt hier van het toerisme, zeker op het Veld!
Lijkt me juist verre van ideaal voor een wolf.

Henschotermeer via het ecoduct, de boerenbedrijven via het andere ecoduct.
De campings, recreatiehuisjes, de N wegen.

Waar zie jij die uitgebreide natuur?

De rug (Utrechtse heuvelrug en dan bedoel ik van Rhenen naar Driebergen) is vrij smal met aan beide kanten veel huizen/ boeren. De rug is lang ja, maar nogmaals alle wandel-, ruiter- en mtbpaden doorkruisen de rest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:43

Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:43

Ik zeg ook nergens dat het niet druk is he, enkel dat het een uitgebreid gebied is kwa natuur en als ze willen ze alle kanten op kunnen. En dat het druk is maakt ze toch niks uit gezien al die zicht meldingen.
Ik denk dat je nergens in NL nog natuur hebt waar je echt geen kip tegen gaat komen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:30

Skessa_ schreef:
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Als ze al ongemerkt hebt kunnen vangen, kun je net zo goed een groot gat graven en ze daar in stoppen. Waarom al die moeite dan doen er helemaal mee naar NL mee te rijden en onderweg ook nog kans te hebben dat je gepakt wordt.

En anders zouden er toch dna sporen gevonden moeten worden met bewijs dat het poolse wolven zijn.

En dat dna ' bewijs' wil de nl overheid dus niet prijsgeven ondanks meerdere WOB verzoeken en kamervragen

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:49

Jessix schreef:
Ik vind de UH ook niet echt uitgebreid en sowieso heel erg druk. Maar goed, geen idee of dat de wolf tegen houdt. Als ze maar aan blijven fokken dan moeten ze toch ergens blijven lijkt mij. En dan is dit een prima plek.

Toch zie je ze op de filmpjes waar ze in drukkere gebieden verdwaald zijn, behoorlijk paniekerig rondlopen. Ik denk dat wolven toch minstens wat stille plekken nodig hebben om hun jongen te krijgen en ruimte om te jagen.

UH vind ik echt een druk pretpark vergeleken met Gelderse en Limburgse "natuurlijke" gebieden (voor zover we natuur hebben in NL). Ik ken het allen toevallig zeer goed. Maar wie weet, vinden ze een hoekje om een nest te krijgen en vinden ze genoeg prooidieren. Maar het lijkt me heel sterk.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:50

Mist schreef:
En dat dna ' bewijs' wil de nl overheid dus niet prijsgeven ondanks meerdere WOB verzoeken en kamervragen

Oh? Wat is er dan precies opgevraagd? En aan wie?

Bedoel je deze? https://www.staatsbosbeheer.nl/-/media/ ... en-dna.pdf

Aan dat WOB verzoek is gewoon voldaan.

Of bedoel je deze?
https://www.wur.nl/nl/show/2022.09-woo- ... 5.2022.htm

Die informatie was al openbaar zoals in het besluit duidelijk wordt gemaakt.

Jij volgt zeker die beroepsoproerkraaier Annemiek? Vraag haar eens wat ze exact heeft opgevraagd en aan wie. En vraag gelijk eens of zij een jaarverslag openbaar wil maken van haar inkomsten...Iets wat de grote milieu en natuurstichtingen wel doen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:17

Hoezo doe je zo lelijk over Annemiek?
Feit is zij wel veel mensen achter zich heeft staan en actie onderneemt waar andere enkel lopen te roeptoeteren!

Het gedoe destijds over de OVP heeft zij ook in de media weten te krijgen om mensen wakker te maken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:36

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:38

Ik moet zeggen dat ik ook geen fan van Annemieke ben.

Wat betreft de UH, sommige plekken zijn druk. Maar hier bij ons in de buurt zijn echt wel rustige plekken waar ik zeker op doordeweekse dagen idd geen kip tegen kom. Wel reeën midden op de dag :j. Je moet de plekjes weten waar geen bewegwijzering is, en geen mtb routes. Maar of dat groot genoeg voor een wolf is geen idee. Hoop van niet want het idee dat er hier nog geen 1 wo9nt vind ik wel fijn.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:46

Uit de Drenthe app: vannacht weer een pony gedood, en Bij12 is ook weer onbereikbaar!
Zo’n fijne betrouwbare en vooral onafhankelijke organisatie is dat.

Locatie tussen Beilen en Assen in.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:12

sterregoud schreef:
Uit de Drenthe app: vannacht weer een pony gedood, en Bij12 is ook weer onbereikbaar!

Niet in de nacht, toen ze de ponnies rond 22 uur gingen binnenhalen voor de nacht, troffen ze 1 van de ponnies dood aan. Is dus in daglicht gebeurd.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:50

criollo_yess schreef:
sterregoud schreef:

Niet in de nacht, toen ze de ponnies rond 22 uur gingen binnenhalen voor de nacht, troffen ze 1 van de ponnies dood aan. Is dus in daglicht gebeurd.

Precies! Dan wel graag goed delen. Vooral ook dat ze 's nachts binnen staan, voordat er weer iemand roept dat het belachelijk is dat mensen ze buiten laten lopen.
Of is het nu dan belachelijk dat ze zonder toezicht buiten lopen? Of te lang buiten lopen? Of... (sarcastisch)

Vind het verschrikkelijk voor deze mensen, dan denk je het goed te doen en dan gebeurd je dit. 10uur is het nog niet eens echt donker.

Ik heb inmiddels een veewagen voor achter de tractor aangeschaft, daar rij ik ze elke dag mee heen en weer naar het land zodat ze snachts gewoon in op stal kunnen. De laatste tijd geen zichtmeldingen meer bij ons in de buurt, maar toch voelt het niet goed om ze nog buiten te laten in de nacht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:52

Dat Bij12 onbereikbaar is vind ik wel slecht. Mag je eigen DA bellen voor dna afname al? Daar waren ze wel mee bezig toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:01

In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:23

Bij12 viert zeker hemelvaartsdag!?