Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Uddel Gelderland
15-07-2024
Gisteren
1 schaap vermoord
6e aanval
Bij12 is geweest
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Ermelo Gelderland
16-07-2024
8.35 uur
Zichtmelding 2 wolven
Garderenseweg 12 overstekend richting 15
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Popstra schreef:Geen idee. Ik las het voor het eerst
tienus63 schreef:Was dit 19 jarige slachtoffer hetzelfde geval als waar de hulpverleners werden aangevallen door de beer of was dat een week eerder of ander land?
Citaat:‼️‼️‼️‼️‼️‼️UPDATE‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Vanmorgen, 16 juli 2024, waren wij met BSO Vrijland Amersfoort in Den Treek, op een (open) plek in de buurt van de parkeerplaats aan de Waterlooweg. Daar heeft vanochtend een incident plaatsgevonden met een van de kinderen die aan onze zorg was toevertrouwd.
In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af. De fysieke confrontatie duurde heel kort, daarna verdween het beest het bos in. Het kind maakt het naar omstandigheden goed, heeft hele lichte verwondingen (schrammen) en is uiteraard erg geschrokken. Het kind is inmiddels bij de huisarts geweest.
‘Vrijland’ is een buiten-bso, waar 99% van de tijd wordt doorgebracht in de natuur. Direct na schooltijd gaan dagelijks gemiddeld 100 kinderen de natuur in, verspreid over verschillende gebieden. Ook in de zomervakantie verzorgen wij opvang. Tot nader bericht verblijven wij deze zomer alleen in natuurspeeltuinen en gebieden waar de wolf niet is gesignaleerd. Wij laten ons eerst adviseren door experts alvorens we terugkeren in Den Treek.
Ouders en kind hebben aangegeven niet in de media te willen verschijnen. Ouders van Vrijland zijn inmiddels over het incident geïnformeerd en kunnen bij vragen contact met ons opnemen.
Directie Vrijland Amersfoort,
16 juli 2024[
Nyaleti schreef:Het spijt me maar een van het eerste wat in me op komt is "eindelijk.."een fysieke confrontatie? Wtf.
Maargoed, dit is natuurlijk een hond geweest. Een lieve labrador die wilde spelen ofzo. Absoluut geen wolf.
Nyaleti schreef:Het spijt me maar een van het eerste wat in me op komt is "eindelijk.."een fysieke confrontatie? Wtf.
Maargoed, dit is natuurlijk een hond geweest. Een lieve labrador die wilde spelen ofzo. Absoluut geen wolf.
Lanoca schreef:Een wolf mag alles, maar een hond heeft een eigenaar met een bijbehorende verantwoordelijkheid. De eigenaar moet aangesproken worden. Of hebben we in Nederland nu ook een enorme hoeveelheid verwilderde honden rondlopen? Bij12 zal wel geen dna hebben afgenomen omdat het een hond moest zijn geweest.