Eef_Bam schreef:Ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Kan een onschuldige reden hebben zoals zeggen maar ook gewoon een blessure geweest zijn zoals bijv. een peesblessure. Zeker klinisch laten overkeuren door een andere dierenarts, en die dierenarts vragen de bestaande foto's te beoordelen zou mijn advies zijn. 2/3 is niet zo best, zeker als het meer naar de 3 neigt.
Precies, waar de een een 2/3 geeft geeft de ander een 3/4. Ik zou zeker een "eigen veearts" (dus een veearts die je zelf uit kiest) de foto's extra laten beoordelen. Kies dan wel voor een kliniek met een paardenkeuringsarts. Die zijn vrij nauwkeurig op de categorieën. Je kunt dat gewoon vragen hoor, ook al heb je nu geen vaste DA. Het kost je vaak wel iets, maar geen grote bedragen.
Benzz schreef:Boven de 10 jaar en klinisch goed, vooral als het dier al een bepaald nivo heeft gelopen, dan zou ik er niet wakker van liggen. Mooiste zou zijn als er ook fotoś als 3 jarige geschoten zijn en daar ook al een 2 te zien was.
Ik zou me meer zorgen maken over de rustperiode. De kans is er natuurlijk ook dat het paard een "verplichte" rustperiode heeft gehad. Dus mocht je laten keuren, laat de DA de pezen goed afvoelen en eventueel een echo doen.
Ik heb niets gelezen over het niveau van het paard. Kun je daar iets over zeggen?