Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:51

Joy lijkt me ook heel lenig en vlot qua kunnen draaien etc buiten dat ie zo sterk is. Het is een schrale troost, maar als hij echt een vuil karakter zou hebben kon ie een hoop schade aanrichten zo oogt het. Maar daar is dan net zijn karakter weer niet naar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 20:24

Mars schreef:
Joy lijkt me ook heel lenig en vlot qua kunnen draaien etc buiten dat ie zo sterk is. Het is een schrale troost, maar als hij echt een vuil karakter zou hebben kon ie een hoop schade aanrichten zo oogt het. Maar daar is dan net zijn karakter weer niet naar.

Inderdaad. Ik ben echt zeker dat als hij zelfs maar een beetje moeite zou doen, ik een paar minuten nodig zou hebben om weer overeind te komen. :=

Hij houdt zich echt in en dat voel je ook. Hij is boos en gefrustreerd en hij reageert en toch voel je dat ie zich ‘in houdt’.
Elk moment dat ik zelf dacht ‘oh sh*t’ gaat ie ook stil staan… terwijl ie bij wijze van spreke met een hups opzij op dat punt genoeg zou hebben. :+ maar da doet ie dan toch niet.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 20:57

Geef je hem dan nu juist even wat tijd om de les van vorige keer te verwerken? Of pak je hem dan nu beter even dagelijks door om te bevestigen wat je van hem wil?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 21:08

ikkedus schreef:
Geef je hem dan nu juist even wat tijd om de les van vorige keer te verwerken? Of pak je hem dan nu beter even dagelijks door om te bevestigen wat je van hem wil?

Ja das een moeilijke. Vandaag heeft hij vrij gehad omdat ik eigenlijk altijd 1 dag vrij in las na max drie dagen trainen. Morgen zit ik krap kwa planning omdat de fysio e.e.a om gegooid heeft. Normaal zou ik morgen opgepakt hebben als de piste doenbaar is (want da’s ook nog zo iets). Maar het zal donderdag worden vrees ik. Of het moet morgen onverwacht vlot verlopen (nieuwe pensionklant die wil voorbereiden en nog vragen had.) maar met de huidige gang van zaken ga ik daar niet van uit. :=

Ik weet wel dat met het zadelmak maken hem een paar dagen gewoon ‘laten’ eigenlijk altijd goed deed. Als hij een ‘aha!’ Moment had hem een paar dagen niet trainen bevestigde eigenlijk altijd het aha-moment maar of dat met dit ook zo werkt gaan we samen achter komen. := Joy is tot op heden nog nooit echt gecorrigeerd moeten worden op zijn gedrag . :=

Het heeft sinds het filmpje nog flink bij geregend dus ik weet ook niet hoe doenbaar de piste morgen nog is gezien er vannacht nog zou komen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:27

Ja, de conditie vd piste speelt ook wel een rol natuurlijk. De omstandigheden zijn niet echt ideaal.
Hij is de laatste twee keer ook wel gecorrigeerd natuurlijk. 1 x door je vriend en 1 x door jou. Hopelijk heeft hij dat onthouden en dan vooral dat het voor hem ook fijner voelde nadien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:36

Die slimmerikken onthouden het wel hoor. Dat zijn de fijne paarden, kan je drie weken stilzetten en gewoon verder gaan waar je gestopt was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 21:38

Hij was iig veel losser in de rug ja. Als je plezier wil hebben moet je een doorwinterde springruiter in een dressuurzadel duwen op een puberende pony…. _O-

Met de vos zei mijn man ‘is wat anders dan die pony’s he.’
Zondag zei ik ‘valt tegen he, die pony’s……’ (kon het niet laten na de opmerking met die vosse merrie toen._O-)
Hij is nog stijf. _O-
Hij werkt samen met een gemeenschappelijke vriend die nog nooit een dressuurzadel van dichtbij gezien heeft, mijn man zei dat de vriend is moeten gaan zitten toen hij vertelde waarom hij stijf was. _O- die kwam niet meer bij.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-26 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:44

Het zal ook niet zijn maat zadel zijn geweest gezien het verschil in postuur tussen jullie! :D
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 03-02-26 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 21:50

ikkedus schreef:
Het zal ook niet zijn maar zadel zijn geweest gezien het verschil in postuur tussen jullie! :D

Het was wel een 18 inch. :D in mijn zadel past ie niet idd. :D dat was not oncomfortabeler geweest.
‘Ik zit zo lang! Ik trek mijn hakken op!’ ‘Uw knie zit op de wrong dus uw beugels zijn nog te kort.’ _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

springruiters die ineens in een dressuurzadel zitten. Die zijn hun houvast kwijt. :+ Dressuurzadels zitten heel anders dan een springzadel. zadels zijn zo persoonlijk. De ene zit liever en beter in het ene model en een ander dan weer in een ander model. Daarom ook dat er zoveel modellen en merken bestaan.