Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Meerdere keren al gespot tussen Zeist en Soesterberg. Huiswolfje
https://www.facebook.com/29218994432441 ... LJfzz5u2l/
Citaat:En wat de wolf in Drenthe eet, weten we nog niet.
Kaja schreef:Citaat:En wat de wolf in Drenthe eet, weten we nog niet.
Dat weten we wel, we zeggen het alleen niet hardop
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155855 ... in-drenthe
Jessix schreef:Popstra schreef:Meerdere keren al gespot tussen Zeist en Soesterberg. Huiswolfje
https://www.facebook.com/29218994432441 ... LJfzz5u2l/
En volgens de kenners een prachtige plek om je als wolf te vestigen. Joepie!
Wintu schreef:Hier kwam ik vanochtend langs de boer in Boijl, die afgelopen winter 16 dode schapen langs de weg had liggen. Vorige week liepen naast zijn huis allemaal shets met veulentjes. Vandaag stonden ze er niet meer en zijn ze dus ergens anders geweid. De boer doet niet aan wolfwerend hekwerk en ook niet ook stroom. Ik houd mijn hart vast en hoop dat hij zijn inzichten heeft bijgesteld, anders vrees ik voor vele dode shetlandveulens..
pillow schreef:Wintu schreef:Hier kwam ik vanochtend langs de boer in Boijl, die afgelopen winter 16 dode schapen langs de weg had liggen. Vorige week liepen naast zijn huis allemaal shets met veulentjes. Vandaag stonden ze er niet meer en zijn ze dus ergens anders geweid. De boer doet niet aan wolfwerend hekwerk en ook niet ook stroom. Ik houd mijn hart vast en hoop dat hij zijn inzichten heeft bijgesteld, anders vrees ik voor vele dode shetlandveulens..
Ik weet niet of het nu zo is, maar andere jaren heeft hij ze meestal op de ijsbaan en in een weitje bij de GroeneZoom. Dus beide binnen de bebouwing en met gaas en stroom draad.
DuoPenotti schreef:Wolf pakt geen paarden toch?
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... -R&paipv=0
[ [url=m/y0Id8i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schapenwol schreef:Jessix schreef:
En volgens de kenners een prachtige plek om je als wolf te vestigen. Joepie!
Ik denk dat die kenners nog nooit in dat gebied geweest zijn.
Dat is geen bos maar een veredeld park in dichtbevolkt gebied. Daar lopen, fietsen en recreëren zoveel mensen, daar kan je nog geen 5 minuten lopen op een doordeweekse dag zonder mensen tegen te komen. Laat staan in het weekend. Nog los van de (sport) evenementen die in die bossen georganiseerd worden en de vele, drukke autowegen in dat gebied. En het is nog een klein gebiedje ook.
Ik zou werkelijk niet weten hoe een wolf daar een enigszins ongestoorde plek kan vinden voor zichzelf. Zo'n beest wordt helemaal overspannen joh. Die gaan zich daar echt niet vestigen.
SusanH schreef:Ze zeggen dat de Utrechtse Heuvelrug geen goede woonplek is vanwege de de vele wegen die het gebied doorkruisen, en idd ook de drukte op sommige plekken. Dat schijnt op andere plekken niet echt een beletsel te zijn tot nu toe. Het verbaast me dat ze bij ons in de buurt nog niet zitten. Daar zijn wel stukken bos waar weinig mensen komen. En idd ze sluiten gewoon stukken bos gewoon af kijk maar naar de recreatieve zonering op de Veluwe.
sterregoud schreef:Aan de studentenkampweg bij Havelte een laag schapenhekje gezien. Waarschijnlijk worden daar binnenkort weer schapen neergezet om ons aller bosgebied bij te grazen.
Echt fijn, juist hier is de wolf al een keer of 6 gesignaleerd.
De schapen waren vorige zomer ook daar al ontsnapt.
Natuurmonumenten vind bijvoeren op deze wijze blijkbaar oké. Zolang de media het maar niet laten zien, en de vakantie toeristen het ook niet meemaken is blijkbaar alles best.
Ik vind het voor de dieren beroerd zoveel stress, pijn en angst. En voor de bewoners ook, want het is niet lekker wandelen met dit soort mogelijke taferelen op je netvlies.
Jessix schreef:SusanH schreef:Ze zeggen dat de Utrechtse Heuvelrug geen goede woonplek is vanwege de de vele wegen die het gebied doorkruisen, en idd ook de drukte op sommige plekken. Dat schijnt op andere plekken niet echt een beletsel te zijn tot nu toe. Het verbaast me dat ze bij ons in de buurt nog niet zitten. Daar zijn wel stukken bos waar weinig mensen komen. En idd ze sluiten gewoon stukken bos gewoon af kijk maar naar de recreatieve zonering op de Veluwe.
Ik ken ook zeker wel delen van het bos waar je de drukte kan ontlopen. Zelfs tijdens de Covid periode lukte het me nog om alle wandelaars en sporters te ontwijken. Maar de bossen worden inderdaad ook wel doorkruist door drukke wegen.
Maar de wolf raakt steeds meer gewend aan drukte en verkeer en uiteindelijk moeten ze ook gewoon ergens heen. Het zal dan ook wel een kwestie van tijd zijn.
SusanH schreef:Ze zeggen dat de Utrechtse Heuvelrug geen goede woonplek is vanwege de de vele wegen die het gebied doorkruisen, en idd ook de drukte op sommige plekken. Dat schijnt op andere plekken niet echt een beletsel te zijn tot nu toe. Het verbaast me dat ze bij ons in de buurt nog niet zitten. Daar zijn wel stukken bos waar weinig mensen komen. En idd ze sluiten gewoon stukken bos gewoon af kijk maar naar de recreatieve zonering op de Veluwe.