[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:53

Lorette, dat paard heeft geen raar hoofd hoor, dat witte randje zou mij inderdaad ook niet storen.
(ps, misschien is het een handig ideetje om dingen niet al te persoonlijk op te vatten?)

Klinkt goed, Seven!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:58

Dees schreef:
Lorette, dat paard heeft geen raar hoofd hoor, dat witte randje zou mij inderdaad ook niet storen.
(ps, misschien is het een handig ideetje om dingen niet al te persoonlijk op te vatten?)

Oh, ik voelde me helemaal niet aangevallen of iets dergelijks! :) Of ik heb het ongelukkig geschreven of jij hebt het net anders opgevat. Ik plaatste de foto's vooral voor de rest, ter informatie, zodat ze een beeld krijgen van een paard met een wit oog. Of dat storend is of niet. En ik was benieuwd of jij een paard atijd lelijk zou vinden met zo'n oog, ongeacht hoe de rest van het hoofd eruit ziet. Ik zit er echt totaal niet mee als iemand vindt dat mijn paard een lelijke kop heeft. Ik heb ze niet voor schoonheidsprijzen en ze hebben ook zeker niet altijd een mooi hoofd. :+

Het kan zijn dat ik het bij andere paarden wel storend vind, puur omdat ik het karakter van het paard niet ken. Ik ben heel vergevingsgezind wat uiterlijk betreft als het een fijn paard is, net als Needje. Daarom gaf ik in de laatste regel van mijn bericht ook aan dat ik wel benieuwd was naar andere paarden met een wit oog.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 28-12-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:01

@Listiglistje, dat vind ik juist een prachtig hoofd. Straalt adel en statigheid uit vind ik. Ik val daar echt op. Een paard met mensenogen vind ik juist cool, ben daar een beetje vreemd in haha. Een paard moet iets aparts hebben voor mij. Die mij liever dat paard van jou en dan ook nog met mensenogen dan 1 met een uberchique en klein hoofd. Dat vind ik niets, veel te 'breekbaar'...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:03

NWDynamite schreef:
@Listiglistje, dat vind ik juist een prachtig hoofd. Straalt adel en statigheid uit vind ik. Ik val daar echt op. Een paard met mensenogen vind ik juist cool, ben daar een beetje vreemd in haha. Een paard moet iets aparts hebben voor mij. Die mij liever dat paard van jou en dan ook nog met mensenogen dan 1 met een uberchique en klein hoofd. Dat vind ik niets, veel te 'breekbaar'...

:D maar goed dat smaken verschillen, anders lagen we allemaal met dezelfde vent in bed :+

Met mensenoog heb ik nu :P

Afbeelding

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:06

Hm vind dat best mee vallen hoor LL & Lorette !
Beide mooie koppies :D

WHooo het is overal uitverkoop of sale allemaal leuke paardenspulletjes.. en ik heb geen paard. :+

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:09

Gaaf die vos van jou Listiglistje! Heb altijd het idee dat paarden met mensenogen wat geinteresseerder kijken. Paarden met compleet donkere ogen geven mij soms zo'n afwezig gevoel. Lastig uit te leggen wat ik bedoel haha...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:09

nou dan zijn jullie mild, veel klanten dachten destijds anders over die grote kop :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:10

Ik hoop stiekem nog een beetje op een wonder/succesverhaal als die van jouw vos, LL. Ik vind 'm erg knap. Maar ik vrees dat een dergelijke carriere niet is weggelegd voor Frum. De bruine vind ik ook zeker niet lelijk, het maakt hem inderdaad statig.

Misschien ben ik niet kritisch genoeg. In mijn leven heb ik nog maar weinig paarden gezien die ik lelijk vond. Een daarvan was net een tekkel, leek een mislukte kruising. Een ander ziet er niet uit en snapt ook niets van de gangen. Aardig dier, maar ik vermoed dat 'ie geestelijk gehandicapt is, als je dat kan zeggen van een paard. :o Heb het dier altijd sneu gevonden, al is 'ie gezond en lijkt 'ie niet te lijden onder het werk dat hij moet doen. Hij is zo mega naief/sullig (of lomp gezegd: ronduit dom).

Laurie

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:28

Dat klinkt goed Seven!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:51

Een mooi hoofd wordt gemaakt door de uitstraling ik kende een paard met een ramshoofd en een enorme witte bles, was een oranje vos en toch was hij erg erg mooi. Hij had gewoon iets koninklijks, ondanks dat je toch niet echt iets moois aan zijn hoofd kon vinden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:57

Ik had er ook 1tje met een mensoog. Dat dier was vreselijk ril en niet normaal te rijden. Maar dat had denk ik niks met dat mensoog uit te staan :) Is net zoiets als dat alle vossen vervelend zijn.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:58

Lante schreef:
Een mooi hoofd wordt gemaakt door de uitstraling ik kende een paard met een ramshoofd en een enorme witte bles, was een oranje vos en toch was hij erg erg mooi. Hij had gewoon iets koninklijks, ondanks dat je toch niet echt iets moois aan zijn hoofd kon vinden.

Ik vind die Lipizzaners met hun ramshoofden toch ook heel adelijk op de 1 of andere manier :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:01

Nou ja, zelfde idee inderdaad! :)

*Ik kom jou ook overal op Bokt tegen := *

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:02

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:04

Haha, dat weet ik, gewoon toeval! ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:05

Gelukkig :D :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:27

Seven schreef:
Ik durf nog niet te juichen maar ze hoopt dr snel op te kunnen halen :D
Het was echt super om te zien, zo symphatiek en vriendelijk. At liep als een hondje achter dr aan zo lief.

Niets mis me dat hoofd toch LL *\o/*

Ooh dat geeft vast een fijn gevoel of niet!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:37

Jij had toch ook kijkers Melanie?
Klikte dat? Of heb ik eroverheen gelezen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:40

Pion schreef:
Jij had toch ook kijkers Melanie?
Klikte dat? Of heb ik eroverheen gelezen?

Ik heb gisteren kijkers gehad idd! En dezelfde komen zondag weer kijken naar Wonderboy!
Ja naar mijn idee wel! Alhoewel ik wel een brok in me keel had, is wel moeilijk om te verkopen maar het gevoel was zeg maar wel goed.. Heel dubbel!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:41

Kan me dat dubbele gevoel wel voorstellen.
Gevoel is goed maar je verkoopt toch... :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:58

Ik kreeg geheel onverwachts van de week een goed paard aangeboden om te rijden van een kennis van mij. Ik ben vandaag voor het eerst geweest en heb haar even gereden en ga van het weekend nog even springen ermee en als dat bevalt gaat dat waarschijnlijk wel een match worden :j

Dus helemaal leuk *\o/*

Verder ga ik even bijlezen! Tis even druk geweest ivm de feestdagen dus ik ben niet helemaal bij...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:59

Pletje123 schreef:
Lante schreef:

Ik vind die Lipizzaners met hun ramshoofden toch ook heel adelijk op de 1 of andere manier :)

Ramshoofden vind ik bij een barok dier erg chique aandoen, maar bij een wpn-er juist weer erg simpel vaak...

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:13

ik heb net een nieuw paardje gekocht! een 3,5 jarige friese merrie. een fabe x oltman.
meet Dautzen: :D
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:15

Leuk dier!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:16

Pupje nog!! Maar leuke uitstraling hoor!