Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:14

StalNollie schreef:
MarjanB schreef:
Dank je! Ja heb binnen m’n budget gekocht :D

Gewoon nieuwsgierig maar hoeveel benzine heb je opgereden want je bent uiteindelijk enkele ponys gaan kijken en is deze volledig ingeënt? Met deze kosten als ze dat dus niet is zit je dan nog in het budget van 1000

:') Gaat t

Heb een auto van de zaak, geen benzine kosten en nee nog niet volledig geënt maar dan blijf ik nog binnen budget. Heb uiteindelijk meerdere pony’s gezien waarmee ik ruim binnen budget zou blijven maar zocht specifiek iets wat hier goed zou passen. Zelfs ook nog d pony’s

Het is zoeken, vragen en gewoon ook brutaal een bod doen.

pantarhei

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:20

Wat een leukerd Marjan. Nog een jonkie?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:23

pantarhei schreef:
Wat een leukerd Marjan. Nog een jonkie?

1,5 nu (hij is van begin april) heb em vandaag een dekentje op gedaan ivm de aanhoudende regen en keek niet op of om. Het is echt een heel braaf en makkelijk ding.

Ok hij heeft met Shetlanders gestaan en weet wat onder draden door rennen is.. dus hij stond eerder dan gepland bij de dames

Hera vind hem in elk geval leuk :D
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:24

Och <3
Hoop dat ze dikke vrienden worden. Leuk!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:44

Oh hij is wel heeeul schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:44

Wat een schatje Marjan! Fijn hoor!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:56

Hij is echt leuk

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:57

Wat een dotje :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:57

Wat een schatje Marjan!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:45

Gefeliciteerd, Marjan! Wat een aansprekend paardje.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:38

MarjanB schreef:
Ok hij heeft met Shetlanders gestaan en weet wat onder draden door rennen is.. dus hij stond eerder dan gepland bij de dames

Hera vind hem in elk geval leuk :D
[ [url=m/TEZcrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beste manier van inscharen, als ze zelf kiezen :D. Gelukkig dat Hera hem leuk vindt, maar hoe kan het ook anders. Zo'n schattig ukje <3 .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:28

Wat een leuk guitig koppie heeft die pony, Marjan <3
Gefeliciteerd

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:40

Een kennis van me is op zoek naar een tinker, stokmaat 1.50m of groter. Braaf gereden, leeftijd niet echt belangrijk. Geen CPL, ruin of merrie. Weet iemand iets te staan?

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:08

Zou iemand misschien met mij mee willen kijken naar het rx rapport, we hebben een 2-3 tje staan en dichterbij staande wervels. In principe normaal risico en niet verhoogd, maar ik wil even peilen of dit voor de prijs moet uitmaken etc? Ik heb geen eigen vee arts omdat ik nu geen eigen paard heb, dus heb daar geen extra paar ogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:21

Voor een goed advies moet je wel contact opnemen met een dierenarts en niet op het advies van vreemden op het internet die niet hebben geleerd hoe de röntgenfoto's beoordeeld moeten worden.
Je kan gewoon de foto's doorsturen naar een kliniek als je wilt. Gewoon maandag bellen met de vraag of het mogelijk is.

Ks met een 2/3 wordt tegenwoordig gewoon geaccepteerd door verzekeringen, omdat dierenartsen en zij het acceptabel vinden. Net als een 1/2 bij andere foto's, omdat die schaal 1 tot 7 is en bij andere 1 tot 4. Bij ks is 1 tot en met 3 acceptabel. In principe zal dat dus niet uitmaken voor de prijs als het echt een 2 of 3 is, maar daarvoor heb je weer de blik van een da nodig.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:39

MyWishMax schreef:
Voor een goed advies moet je wel contact opnemen met een dierenarts en niet op het advies van vreemden op het internet die niet hebben geleerd hoe de röntgenfoto's beoordeeld moeten worden.
Je kan gewoon de foto's doorsturen naar een kliniek als je wilt. Gewoon maandag bellen met de vraag of het mogelijk is.

Ks met een 2/3 wordt tegenwoordig gewoon geaccepteerd door verzekeringen, omdat dierenartsen en zij het acceptabel vinden. Net als een 1/2 bij andere foto's, omdat die schaal 1 tot 7 is en bij andere 1 tot 4. Bij ks is 1 tot en met 3 acceptabel. In principe zal dat dus niet uitmaken voor de prijs als het echt een 2 of 3 is, maar daarvoor heb je weer de blik van een da nodig.

De 2-3 is op straalbeen, maar voor de verzekering maakt dat waarschijnlijk wel uit. Op de rug geen gradatie ontvangen alleen de opmerking.

Ik check nog even bij een kliniek hier in de buurt of zij willen kijken ook. Ben alleen voor de koop/verkoop kant vooral benieuwd wat men acceptabel zou vinden ook met het oog op wanneer er onverhoopt ooit in de toekomst wat gebeurd waardoor je zou moeten verkopen bijvoorbeeld. Is niet het uitgangspunt en de bedoeling is altijd om het paard te houden, maar puur zakelijk gezien dan weer wel iets waar ik over nadenk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:47

Oh ik ging uit van de rug. Dan is nog steeds een 2 wel acceptabel, maar een 3 juist weer niet. Omdat die 3 juist wel een verhoogd risico aangeeft en er dus iets te zien is.
Daarnaast hangt het er vaak ook vanaf hoe oud een paard is, hoeveel hij gedaan heeft en of die langere tijd uit wedstrijden gelegen heeft of niet. Bij een ouder dier wat geen rare periodes een wedstrijdstop gehad heeft zijn mensen makkelijker als bij een jonger dier. Omdat die 1e bewezen heeft alsnog de belasting aan te kunnen en die 2e nog niet. Of als er ook oudere foto's bij zitten waaruit blijkt dat er niks veranderd is in bijvoorbeeld 3 jaar.

Een 2, als mijn da dat geeft, durf ik wel te kopen. Een 3 sla ik persoonlijk over.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:55

3 op het straalbeen zal ik ook wat extra voorzichtig mee zijn en het maakt zeker wel uit voor de prijs. 1/2 is goed, hoger dan dat wordt al als een bemerking en extra risico gezien.

Wat voor paard gaat het om, jonkie of eentje dat al jaren aantoonbaar goed loopt? In ieder geval heel goed klinisch keuren, bij kleinste twijfel zou ik hem echt laten staan. Foto's herkeuren is ook zeker niet gek gezien 2/3 van 1 DA soms 3/4 van een andere kan zijn (of just gewoon een 2). Als het rapport bij de verkoper vandaan komt (?) is mijn eerste aanname dan toch wel dat de foto's mogelijk wat coulant zijn beoordeeld.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:02

Fly_high schreef:
3 op het straalbeen zal ik ook wat extra voorzichtig mee zijn en het maakt zeker wel uit voor de prijs. 1/2 is goed, hoger dan dat wordt al als een bemerking en extra risico gezien.

Wat voor paard gaat het om, jonkie of eentje dat al jaren aantoonbaar goed loopt? In ieder geval heel goed klinisch keuren, bij kleinste twijfel zou ik hem echt laten staan. Foto's herkeuren is ook zeker niet gek gezien 2/3 van 1 DA soms 3/4 van een andere kan zijn (of just gewoon een 2). Als het rapport bij de verkoper vandaan komt (?) is mijn eerste aanname dan toch wel dat de foto's mogelijk wat coulant zijn beoordeeld.

Paard is 10+ maar wel een jaar stilgestaan. Dus vrijwel onbelast geweest het afgelopen jaar. Klinisch was goed, kliniek was er wel een waar ze bekend mee waren maar dat heb je al snel in die regio denk ik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:04

Ik zou dan toch voorzichtig zijn, heeft het haar stilstaan te maken met de 3 op de foto?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:13

Ik zou een second opinion vragen bij een andere DA, even de foto's laten zien en kijken wat die zegt..en bij twijfel over het straalbeen of dat een 2/3 is een nieuwe foto maken. Als de rug geen verhoogd risico geeft is dat dus geen probleem.

Belangrijker is waarom het paard een jaar heeft stil gestaan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:22

Een second opinion is altijd goed. Echter er zijn toch bijna geen paarden met alleen maar perfecte foto’s.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:35

Maandag vraag ik een keuringsarts hier om een second opinion.

Wat ik begrijp is het stilstaan doordat de eigenaar niet kon rijden ivm gezondheid en daarom nu dus verkoop. Afgelopen tijd weer opgepakt wel.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 17:16

Ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Kan een onschuldige reden hebben zoals zeggen maar ook gewoon een blessure geweest zijn zoals bijv. een peesblessure. Zeker klinisch laten overkeuren door een andere dierenarts, en die dierenarts vragen de bestaande foto's te beoordelen zou mijn advies zijn. 2/3 is niet zo best, zeker als het meer naar de 3 neigt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 17:22

Eef_Bam schreef:
Ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Kan een onschuldige reden hebben zoals zeggen maar ook gewoon een blessure geweest zijn zoals bijv. een peesblessure. Zeker klinisch laten overkeuren door een andere dierenarts, en die dierenarts vragen de bestaande foto's te beoordelen zou mijn advies zijn. 2/3 is niet zo best, zeker als het meer naar de 3 neigt.

Boven de 10 jaar en klinisch goed, vooral als het dier al een bepaald nivo heeft gelopen, dan zou ik er niet wakker van liggen. Mooiste zou zijn als er ook fotoś als 3 jarige geschoten zijn en daar ook al een 2 te zien was.