duidelijke communicatie over verwachtingen is wel belangrijk.
Zoals hier op eerdere bladzijden iemand al vertelde over dat ze vol goede bedoelingen de kopers tegemoet reed wat niet goed werd ontvangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique_G schreef:MariekeS, maar vind ook wel dat er een grote variatie binnen het begrip braaf is. Ik vind beleefde dieren die soms ff een beetje fris zijn en een bok geven ook gewoon braaf. Als hij een keer wat ondeugends doet denk ik niet direct: ah die is niet braaf. Goed begeleiding is ook gewoon alles. Ze hoeven geen machines te zijn bij mij en sommige mensen vinden bovenstaande al heel stout.
Evamarie schreef:En toch moet je het zelf beoordelen:
Voor de een is braaf weer heel anders uitgelegd dan voor de andere persoon. Als je MP mag geloven is 90 procent van de paarden superbraaf en dan vooral de handelspaarden. Handelspaarden zijn gewoon top. Vlot te rijden, braaf in het verkeer, kan ook een leuk sprongetje maken. Soms moet je een advertentie ook echt goed lezen om de minder aantrekkelijke dingen te zien.
Charmaine schreef:Fly_high ik lees dan denk ik hele andere advertenties dan jij? Ik vind het juist schrikbarend hoog wat er nog voor paarden met bemerkingen gevraagd wordt. Daar waar die een aantal jaar geleden nauwelijks verkoopbaar waren, worden nu nog bedragen van 10/15 voor gevraagd en dan nog met de opmerking dat de prijs er op is aangepast....Een krampbeen of hanetred laat ik sowieso al staan maar voor die prijs al helemaal....
E_D_E schreef:Zoals hierboven omschreven zo wil ik het ook tijdens het proefrijden![]()
Vraag:
Een 3,5jarige (vader dressuur/moeder springen) is het volgens jullie dan een meerwaarde dat er al eens gesprongen geweest is onder het zadel of niet?
Of zou je deze gewoon verkopen als dressuurpaard dan?
MariekeS_ schreef:@ Alja: verstandig vind ik. Konden ze het waarderen of was dit weer verdacht van jou als verkoper?
E_D_E schreef:Zoals hierboven omschreven zo wil ik het ook tijdens het proefrijden![]()
Vraag:
Een 3,5jarige (vader dressuur/moeder springen) is het volgens jullie dan een meerwaarde dat er al eens gesprongen geweest is onder het zadel of niet?
Of zou je deze gewoon verkopen als dressuurpaard dan?
Aatrox schreef:Ik vind het een beetje dubbel en tast het ter plekke af.
Vind ik paard op de grond betrouwbaar genoeg om er meteen zelf op te stappen?
Laatst dus bij een vosje wezen kijken waar de eigenaresse je echt je eigen gang liet gaan, straalt toch ook wel weer iets uit..
E_D_E schreef:Hij is nog maar enkele weken echt gereden. Dus het zou eerder zijn van een mini huppeltje te nemen. Om te kunnen aantonen van hij doet dit ook braaf.
De vraag is of het meerwaarde is met een "allround" gefokt paard nu al te doen voor de eventuele kopers. Of het niet echt belang heeft moest je naar zo'n paard komen kijken.
Kalea: Hij heeft nog nooit een sprong genomen, ook niet vrij. Daarom de vraag, is het de moeite om het te bekijken hoe die het zou doen. Of heeft het op die leeftijd nog geen belang qua verkoop.