Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:56

Ik zou ook niet bang zijn, denk ik. Wel dat m’n honden dreiging voelen en daardoor het gevecht aan willen gaan. Daar zit mijn angst.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:33

Kaja schreef:
Ik zou ook niet bang zijn, denk ik. Wel dat m’n honden dreiging voelen en daardoor het gevecht aan willen gaan. Daar zit mijn angst.

Nou precies dat. Ik zelf ben niet heel angstig, maar mijn hond is bang van andere honden en omdat te maskeren maakt ie zich daarom nogal groot.
Vraag me erg af of hij het met een ontmoeting met de wolf ook zal doen of dat hij instinctief wat gas terug neemt.

thequeensmum

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:38

Ik heb juist een hondje dat vriendjes met iedereen wil zijn. Gaat er heel onderdanig op af en probeert dan voorzichtig of de andere hond wil spelen. Wil hij/zij dat dan gaan alle remmen los, wil hij/zij dat niet dan druipt ze weer af. Vraag me echt af wat er zou gebeuren als zij een wolf zou zien of ruiken. Ziet ze een wolf als potentiële speelmakker of is ze instinctief bang?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:42

thequeensmum schreef:
Ik heb juist een hondje dat vriendjes met iedereen wil zijn. Gaat er heel onderdanig op af en probeert dan voorzichtig of de andere hond wil spelen. Wil hij/zij dat dan gaan alle remmen los, wil hij/zij dat niet dan druipt ze weer af. Vraag me echt af wat er zou gebeuren als zij een wolf zou zien of ruiken. Ziet ze een wolf als potentiële speelmakker of is ze instinctief bang?

En wat doet de wolf ? Blijft die neutraal, of ziet die jouw hondje als concurrent of prooi ?

Helaas al een filmpje gezien van dat laatste…

Voor mijzelf ben ik nu niet bang, wel voor mijn hondje.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:29

Wintu schreef:
Kaja schreef:

Nou precies dat. Ik zelf ben niet heel angstig, maar mijn hond is bang van andere honden en omdat te maskeren maakt ie zich daarom nogal groot.
Vraag me erg af of hij het met een ontmoeting met de wolf ook zal doen of dat hij instinctief wat gas terug neemt.

Hier idem, mijn hond vertoont angst-agressie naar vreemde honden ik loop daarom juist altijd vroeg of laat in het bos .. om andere honden zoveel mogelijk te mijden maar moet zeggen dat ik wel continue in mijn achterhoofd heb , hopelijk loop ik die andere kr*engen niet tegen het lijf.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:53

Wat een eng clubje

Afbeelding

Reactie op een andere reactie wbt het aanklagen van de boer.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:13

Onali schreef:
Wat een eng clubje

[ [url=m/cOMkM4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer die dooddoener dat wij mensen ook schapen slachten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:34

Ik ben vrij vaak in het locale schapenslachthuis geweest en wat die vergelijking aangaat, ik zou het wel weten, met een electrische tang om het hoekje worden geholpen, of levend worden verscheurd door een groep roofdieren....

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:07

Kuggur schreef:
Ik ben vrij vaak in het locale schapenslachthuis geweest en wat die vergelijking aangaat, ik zou het wel weten, met een electrische tang om het hoekje worden geholpen, of levend worden verscheurd door een groep roofdieren....

Nou was dat nog maar zo dan zou het lijden een half uurtje zijn. Maar vaak worden ze opgejaagd, een stuk uit de buik gevreten of de kop er half af gevreten en lopen ze daarna nog een aantal uren voordat de eigenaar er is en dan moet de dierenarts nog komen om ze uit hun lijden te verlossen. .In eerste instantie moesten de dieren ook nog blijven rondlopen totdat Bij 12 komt, ik geloof dat dat nu niet meer hoeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:10

Ja daarom. Die mensen die roepen dat er ook vee geslacht word hebben echt het verstand van een poffertje als ze dat gaan vergelijken.
En ja dat er misstanden zijn is heel erg, dat zou ook niet mogen gebeuren. Daar is ook geen 1 boer blij mee.
Maar bij de wolf is elk dood dier een misstand, niet de uitzondering.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:39

Vind het nogal bizar dat boeren worden verweten dat het fout gaat bij de transporten en de slachterijen.

Ik volg die volgorde niet zo.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:41

Onali schreef:
Wat een eng clubje

Het zijn altijd weer exact de zelfde reacties die nagepapegaaid worden.
Die dierenrechtenclubs zijn in 1 ding heel erg goed, en dat is marketing.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:39

Loretta schreef:
Onali schreef:
Wat een eng clubje

Het zijn altijd weer exact de zelfde reacties die nagepapegaaid worden.
Die dierenrechtenclubs zijn in 1 ding heel erg goed, en dat is marketing.

Ja die maken dankbaar gebruik van de inhaligheid van de Nederlander die massaal deelneemt aan de Postcodeloterij onder het mom van het feit van stel dat de buren iets winnen en ik heb niet. Clubjes gebruiken het geld om dierhouders het leven zuur te maken. Rewilding zorgt er voor dat we straks met onze paarden nog om het bos heen mogen rijden en er niet meer in mogen. Op veel plaatsen gaan de ruiterpaden door de gebieden al weg en mag je er nog in een grote boog om heen. Dan heeft de wolf voldoende rust. En als de wolf het belieft loopt hij wel in jouw wei.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:59

Onali schreef:
Vind het nogal bizar dat boeren worden verweten dat het fout gaat bij de transporten en de slachterijen.

Ik volg die volgorde niet zo.

Daar kun je iid de boeren niet voor aanwijzen.
Ik vind dat het nvwa meer en strenger moet optreden daar. Daar zijn ze immers voor

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:39

Rizette schreef:
Ja die maken dankbaar gebruik van de inhaligheid van de Nederlander die massaal deelneemt aan de Postcodeloterij onder het mom van het feit van stel dat de buren iets winnen en ik heb niet. Clubjes gebruiken het geld om dierhouders het leven zuur te maken. Rewilding zorgt er voor dat we straks met onze paarden nog om het bos heen mogen rijden en er niet meer in mogen. Op veel plaatsen gaan de ruiterpaden door de gebieden al weg en mag je er nog in een grote boog om heen. Dan heeft de wolf voldoende rust. En als de wolf het belieft loopt hij wel in jouw wei.

Niet alleen voor de wolf, hier kun je hele stukken al niet meer langs vanwege de kamsalamander :')

Maar ik sprak laatst de boswachter. Bij het DFW willen ze het zo maken dat recreatie enkel nog aan de buitengrenzen van het gebied plaats vindt en het midden dan recreatieluw moet worden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:55

Wintu schreef:
Rizette schreef:

Niet alleen voor de wolf, hier kun je hele stukken al niet meer langs vanwege de kamsalamander :')

Maar ik sprak laatst de boswachter. Bij het DFW willen ze het zo maken dat recreatie enkel nog aan de buitengrenzen van het gebied plaats vindt en het midden dan recreatieluw moet worden.

Precies, wolf en boswachters er in, de rest er uit en langs de openbare weg langs de rand en kleine stukjes rand nog. Kunnen we nog mooi rondjes draaien in de bak of over straat rijden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:05

Het is gewoon te gek voor woorden. En daarnaaast ook nog eens gewoon ronduit asociaal.
Hun willen iedereen buiten de deur houden, maar ze weigeren om de wolf binnen te houden. Die mag overal rond lopen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:38

Ozosnel20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:14

Voor dierenliefhebbers een lastige kwestie, maar ik snap goed dat je de wolf op afstand moet houden van maneges...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:53

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:26

Dit filmpje komt vast niet groot in de media zoals met die doos die zei niet bang geweest te zijn.
Het is toch zot zo eel zichtmeldingen er wel niet zijn!!?
Die wolven hoor je heel niet te zien.
Nu worden ze wekelijks gespot door jan en alleman

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:58

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:07

pluisje88 schreef:
Skessa_ schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7938781/koeie ... t-hazenpad

Ik wil best raden := in die buurt liep toch ook een wolf rond?

Jep ;) mijn paarden staan op nog geen 2 km afstand. Heerlijk dit. Ik sliep toch al zo lekker ;)

Ik ben toch wel erg blij dat ze bij ons in de nacht naar binnen kunnen. Man, ik had anders ook niet geslapen. Veel aanvallen rondom geweest hier, op paar honderd meter afstand ook, doodeng.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:20

Ik heb ze nu ook binnen inderdaad. Tot vorig jaar van maar tot december 24/7 buiten maar ik durf het niet meer aan. En zelfs overdag ben ik er niet 100% gerust op moet ik eerlijk bekennen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:26

toch te verdrietig voor woorden.... echt .....