Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:01

eefangel schreef:
promptertje schreef:
Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalen Verward Die kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden Scheve mond

Nee, maar ik heb zelf paarden om op te rijden,
en rij ook actief in de wedstrijdsport.

Een oud paard kan op een gegeven moment niet meer in de wedstrijdsport,
of fanatiek gereden worden.
dus kopen we een jonger paard weer,
Maar 2 paarden is té duur.

Dit ene paard gaat prima hoor qua financien.
Dus niet duur in ruime zin, maar in enge zin Knipoog

Wat wij dus doen is ons paard verkopen als hij nog mooi mee kan draaien
met een nieuwe eigenaar.
(goed tehuis uiteraard vereist)

Precies! Mijn vader wil ook geen 2 paarden thuis hebben... Dus eerst moet er 1 weg voor er een ander mag komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:03

Maar gelukkig mag ik zelf beslissen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:07

runningkawa schreef:
Maar gelukkig mag ik zelf beslissen Haha!

Dat Scheelt idd! Tong uitsteken

Mijn vader heeft liever 100 schapen extra in zijn wei, dan 1 paard, want die slopen het hele gras.... Koe En na al die jaren is er ieder jaar wel weer bewezen dat het gras gewoon weer teruggroeit, maar goed.. Knipoog We dwalen af Tong uitsteken

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:08

Jeetje als ik sommige verhalen zo lees ben ik een enorme dierenbeul dat ik mijn paard verkoop. Ik ga er natuurlijk geen miljoen voor krijgen. Ik ga dat arme dier verschrikkelijke stress en minstens 10 maagzweren bezorgen en over 10 jaar staat ze nog om me te kwijnen.
En ik maar denken dat ze wrs beter af is bij iemand die lekker met haar gaat springen want dat is wat ze graag doet.
Natuurlijk zit er een emotioneel aspect aan, paarden zijn gevoelige dieren. Maar het zijn over het algemeen ook dieren die zich aan kunnen passen aan hun omstandigheden.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:31

Ik zou m wel weg doen.. voor 10.000 nog wel denk ik...
tis niet dat ik niet van dr hou maar ze gaat toch binnenkort weg, dus dan kan ik er beter veel voor vangen Lachen

Linde71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:43

nee,ik zou hem ook niet weg doen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:45

ja, als ze goed terecht komt !

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:54

licht eraan waaar mijn paard terechtkomt.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:58

Ja, ik wordt er toch een keer te groot voor en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:27

Monieck schreef:
Ja, ik wordt er toch een keer te groot voor en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:30

Monieck schreef:
en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.

Dat ben ik dus helemaal niet met je eens. Een miljonair zet mijn paard geheid op een (gouden) stal. Daar zal die van mij dus niet bepaald gelukkig worden.
Ik weet zeker dat een miljonair mijn paard echt niets beters biedt, dan wat 'ie nu al heeft. Tong uitsteken

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:34

Die van mij staat al te koop, als ik weet dat hij goed terecht komt.. Absoluut Vork

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:42

Nadya schreef:
Dat ben ik dus helemaal niet met je eens. Een miljonair zet mijn paard geheid op een (gouden) stal. Daar zal die van mij dus niet bepaald gelukkig worden.
Ik weet zeker dat een miljonair mijn paard echt niets beters biedt, dan wat 'ie nu al heeft. Tong uitsteken

Daar ben ik het dus helemaal mee eens... Lachen zo is het met de mijne ook Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:09

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:
Volgens mij heb jij geen kinderen, mijn paard is heel belangrijk voor me maar mijn kinderen zijn m'n alles.

Ik heb ook geen kinderen idd.. Maar daarom is mijn paard wel mijn kind en dat hoef jij niet zo te vinden maar ik wel.. Een paard is net zo afhankelijk van je als een kind..

Nee hoor, je paard kan tijdens vakanties ed makkelijk een paar dagen door iemand anders verzorgd worden, geeft het dier niks om als ie alles maar krijgt. Zo werkt dat niet met kinderen. En als je een dagje niet kunt rijden zal een paard ook niet wakker van liggen, de volgende dag staat ie er nog wel. Je bent lekker iedereen op z'n kop aan het slaan, maar je komt met vergelijkingen die op werkelijk niets gebaseerd zijn. Over die stalling bijvoorbeeld, waar staat jouw paard? En wat gebeurt er als hij ongeneselijk kreupel raakt (ik noem maar wat). Je kunt anderen niet gaan veroordelen als je de situatie niet kent, daar kun je mensen behoorlijk mee voor het hoofd stoten. Dus reageer aub een beetje genuanceerder en respecteer andermans ideeën ook.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:11

DaniPlonk schreef:
promptertje schreef:
Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalen Verward Die kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden Scheve mond

Daar ben ik het ook met je eens! Ze vinden het vast idd de moeite niet meer waard.. Arm dier..

Dat bedoel ik dus! AANNAMES. Denk na voordat je zoiets neerschrijft. Je bent gewoon als een kip zonder kop mensen aan het beschuldigen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:24

DaniPlonk schreef:
Monieck schreef:

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?

Heb jij al je pownies nog op stal staan dan? Vanaf je vroege jeugd? Dan heb je iedere maand een flinke berg rekeningen Haha!
Bij ons blijft alleen de eerste pony tot aan z'n dood bij ons, de rest die volgen worden als ze te klein worden weer doorverkocht aan een ander kindje die d'r blij mee is. Maar goed, jij hebt de hele collectie dus nog als ik het goed begrijp? Clown

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:29

sorry hoor maikeltje... Maar ik vind het wel heel krom hoe jij reageerd....
Mijn paardje betekend voor mij net zoveel. Hij heeft mij uit een diep dal geholpen....
En de opmerking van "en als je paard ineens ongeneeselijk kreupel wordt" ja wat dan? Dan doe je voor dat paard wat het beste voor em is... Net als voor je kinderen... Alleen is het voor (wat de nederlandse wet betreft) dieren makkelijker om ze uit hun lijden te verlossen.. Kosten wat het kost wat mij betreft...

En over het feit dat mensen niet teveel willen betalen voor een ouder paard.... Pfffff is dat nou dierenliefde????

Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hele goede redene hebben om hun paard te verkopen... Maar bij sommige vind ik het bullshit.... Dat mag je rustig weten...
Je koopt toch ook geen hond om em als die te oud wordt of te klein voor je blijft te verkopen???
Misschien zijn er zelfs wel mensen die zo over hun kinderen denken??????????

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:36

Monieck schreef:

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?[/quote]
Heb jij al je pownies nog op stal staan dan? Vanaf je vroege jeugd? Dan heb je iedere maand een flinke berg rekeningen Haha!
Bij ons blijft alleen de eerste pony tot aan z'n dood bij ons, de rest die volgen worden als ze te klein worden weer doorverkocht aan een ander kindje die d'r blij mee is. Maar goed, jij hebt de hele collectie dus nog als ik het goed begrijp? Clown[/quote]

Hahaha... nou ik weet toevallig dat het paardje wat ze nu heeft haar eerste eigen paardje is... en nog een aantal voor haar zorg. en dat ze die niet weg zal doen...
Dus met de rekeningen valt het nog best mee... En wat dan nog? Dat is toch haar zaak??? Misschien heeft ze er wel alle tijd, geld en ruimte voor Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:44

Baxter schreef:
sorry hoor maikeltje... Maar ik vind het wel heel krom hoe jij reageerd....
Mijn paardje betekend voor mij net zoveel. Hij heeft mij uit een diep dal geholpen....
En de opmerking van "en als je paard ineens ongeneeselijk kreupel wordt" ja wat dan? Dan doe je voor dat paard wat het beste voor em is... Net als voor je kinderen... Alleen is het voor (wat de nederlandse wet betreft) dieren makkelijker om ze uit hun lijden te verlossen.. Kosten wat het kost wat mij betreft...

En over het feit dat mensen niet teveel willen betalen voor een ouder paard.... Pfffff is dat nou dierenliefde????

Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hele goede redene hebben om hun paard te verkopen... Maar bij sommige vind ik het bullshit.... Dat mag je rustig weten...
Je koopt toch ook geen hond om em als die te oud wordt of te klein voor je blijft te verkopen???
Misschien zijn er zelfs wel mensen die zo over hun kinderen denken??????????

Maar wie zegt dat degene die dat schreef eerst haar paard 25 jaar laat worden en het daarna maar naar de slacht oid brengt omdat ze geen zin heeft nog kosten eraan te spenderen? Dat is een aanname van jullie en DAT vind ik kort door de bocht. Je veroordeelt iemand op een klein stukje tekst. Nou sorry hoor dat slaat nergens op.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:48

Baxter schreef:
Monieck schreef:

Bij ons blijft alleen de eerste pony tot aan z'n dood bij ons, de rest die volgen worden als ze te klein worden weer doorverkocht aan een ander kindje die d'r blij mee is. Maar goed, jij hebt de hele collectie dus nog als ik het goed begrijp? Clown[/quote]

Hahaha... nou ik weet toevallig dat het paardje wat ze nu heeft haar eerste eigen paardje is... en nog een aantal voor haar zorg. en dat ze die niet weg zal doen...
Dus met de rekeningen valt het nog best mee... En wat dan nog? Dat is toch haar zaak??? Misschien heeft ze er wel alle tijd, geld en ruimte voor Lachen[/quote]
En als dat zo is, dan is dat heel fijn. Maar mensen die hun pony doorverkopen omdat ze het zich niet kunnen permitteren om ze allemaal te houden zijn per defenitie slecht? Ook dit zijn echt pennyredeneringen Clown

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:25

maikeltje schreef:
Heb jij al je pownies nog op stal staan dan? Clown

tsja.... je kán natuurlijk elk jaar een nieuwe pony eisen van paps en mams.
ik heb op mijn 8e mijn pony gekregen en mijn lieve beestje is tot zijn 30e en mijn 21e bij mij gebleven en ja.... daar is heeeeeeel wat geld van mijn ouders heen gegaan. geld waar zij een auto, heeeeel wat boodschappen en vakanties van hadden kunnen kopen. maar ach... zij gaven zelf ook om dat dier en zelfs bij hen kwam het niet eens in hun gedachten op het beestje waar ik op heb leren rijden, waar ik al mijn vrije uurtjes in stopte, het beest waar ik alles, maar dan ookálles mee kon te verkopen en mijn hartje te breken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:25

DaniPlonk schreef:
Monieck schreef:

Als het aan jouw ligt is er dus geen handel en ook geen ponysport?! Koe Zou wat wezen als ieder kind maar meteen een paard moet kopen omdat ie er anders te groot voor wordt... Koe

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:57

Baxter schreef:

Helemaal mee eens. Ja

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:59

Nou, zoals al eerder aangegeven zal ik Jumper nooit maar dan ook nooit wegdoen. Maar ik heb toch echt wel eens paarden/ponies verkocht. Ik had bv. een paard dat niet geschikt was voor wedstrijdsport, maar dol was op lange afstanden in het bos. Dat paard heb ik gekregen van mijn schoonvader (en dus niet zelf uitgezocht) en is 12 jaar bij ons in de familie geweest (vanaf haar geboorte). Ik was gek met dat paard maar heb toch op een gegeven moment een ander baasje gezocht omdat ze hier de hele dag niets stond te doen en zich stierlijk verveelde... Ze is uiteindelijk verkocht aan iemand die haar eerste paard ging kopen en alleen recreatief wilde rijden in het bos. We hebben haar zelf weggebracht, mooie nieuwe stal, wei en ze hadden er speciaal een pony bij gekocht voor het gezelschap Haha! . Paard staat daar nog steeds en iedereen is daar nog steeds gelukkig mee.
Hetzelfde met onze ene pony. Gekocht voor mijn oudste toen de pony 3 was en zoonlief 9. Hij heeft er bijna 4 jaar heel veel plezier mee gehad maar op een gegeven moment was hij te groot en begon het puberen en wilde hij niet meer ponyrijden. Had ik die pony met zijn 7e jaar dan op pensioen moeten zetten? Dat is toch niks voor een jonge levenslustige pony! Dus ook pony werd verkocht (met de nodige traantjes natuurlijk). Ook deze zelf weggebracht en ook deze heeft het hardstikke goed. Grote stal, grote wei en ponyvriendjes om mee te spelen. Meisje is er hardstikke gek mee, mailt ons regelmatig dat ze nog nooit zo'n lieve pony heeft gehad... Wederom iedereen gelukkig. Clown .
Dus soms is verkopen niet zo'n slecht idee, en dat heeft meestal niks met geld te maken.
(En toch gaat Jumper nooit weg, ook niet als ie te oud is om op te rijden Haha! )

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:27

panache schreef:
ja, als ze goed terecht komt !

Idem dito.