en over dat doorverkopen ligt vast aan de slager waar je heen gaat.
en waarom zou inslapen een "beter" einde zijn voor je paard? heeft je paard dat soms gezegt ?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
paolasunny schreef:Ik zat er laatst bij toen mijn paard bekapt werd,,
En kwam op een gesprek met de hoefsmid over als het paard dood gaat, of doodziek is.
De hoefsmid was voor de slacht. ''als je hem laat inslapen moet ie nog en uur pijnleiden,
bij de slager is het ''boem'' dood ''
Ik was met hem in discussie gegaan;
Ik stelde hem de vraag: Maar het is toch geen fijn gevoel dat iemand anders je paard op zijn broodje heb??
Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen,
wegens ernstige artrose.
het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was.
Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..
Zo denken somige mensen erover.
Ik vind dat echt niet.
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.
Hoe denken jullie hierover??
xx paola
gipsyboy schreef:ik laat die van mij echt inslapen.
vast besloten.
hij krijgt eerst een narcose, gaat ie lekker rustig slapen en dan de definitiefe prik.
wat denk je wat een stress die beesten hebben om alleen al vervoerd te worden naar het slachthuis, terwijl ze dan al zoveel pijn hebben ( meestal)
en ze ruiken het bloed.
nou die van mij gaat heen op zijn eigen landje met ze vriendje erbij.
Binckydenice schreef:gipsyboy schreef:ik laat die van mij echt inslapen.
vast besloten.
hij krijgt eerst een narcose, gaat ie lekker rustig slapen en dan de definitiefe prik.
wat denk je wat een stress die beesten hebben om alleen al vervoerd te worden naar het slachthuis, terwijl ze dan al zoveel pijn hebben ( meestal)
en ze ruiken het bloed.
nou die van mij gaat heen op zijn eigen landje met ze vriendje erbij.
helemaal mee eens!
angelina23 schreef:ik geef sindaspecial wel gelijk. wat een lekker einde voor je paard om hem thuis in te laten slapen en daarna op te laten halen door de rendac die hem met van die grote takels in die stink bak heist. dat is echt niet leuk.
slachthuis heeft iedereen wat aan.
Binckydenice schreef:Het gaat toch om het dier zijn gevoelens toch niet om die van ons zelf? Het diertje heeft teminste geen stess gehad bij de slager en is bij zijn veilige omgeveing heengegaan. Dit is toch het mooiste dat er is? Wie wil er niet in zijn eigen bed dood gaan? En dat hij daarna twee dagen naast de weg ligt, dat voelt hij dan toch niet meer...