Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:10

Cer schreef:
Moeten die mensen wel geloofd worden natuurlijk... Knipoog

Daar zitten mensen tussen die ik persoonlijk heel goed ken en weet dat ze nuchter zijn en zelf opgegroeid op het platteland en met dieren.
Ik begrijp niet dat men zo graag wil dat die boer heilig is, ga even in zijn stallen bij zijn andere dieren kijken en kom dan met een oordeel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:19

Dat die boer niet heilig is was ik ook van overtuigd hoor.....en dat zal ook zeker naar voren komen in het proces wat nu volgt. En is ie daarna schuldig bevonden dan mag ie van mij hangen!!! Maar niet bij voorbaat......

Ik woon ook in een dorp en weet hoe snel kleine dingen enorm opgeblazen kunnen worden.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:30

slimmerik schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat burgers heel aparte ideeën hebben over het boerenleven.

Ik heb al es eerder gevraagd wat jij als boerenvrouw vond van het gebeuren met stroomprikkers op veemarkten. Want die boeren daar vonden dat bijvoorbeeld heel normaal...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:36

Heb het stukje even uit een ander topic gekopieerd wat ik daar al schreef ..... op een aantal erg vermoeiende en flauwe opmerking ....

Citaat:
... maar er zijn ook zeker een aantal bokkers die dit al jaren radeloos aanziet en echt wel weten hoe het zit (zoals ikzelf ben op zijn erf/schuur stallen geweest bij zijn paarden in het land op verschillende plekken heb zelfs een pony daar weg gekocht ) ik ben beslist geen penny.... paardenvlees wordt gegeten ...geen probleem ...MAAR als je er voor kiest om dieren te houden in wat voor aantal dan ook ...ben je verantwoordelijk van nummer 1 tot de allerlaaste !!!! ....ik huppel spring omdat er nu eindelijk (helaas op deze manier) aandacht is voor de manier van houden van zijn vee .....

Ik blijf er dan ook vanaf nu boven op zitten .....dit moet anders ....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:39

hoera schreef:
Heb het stukje even uit een ander topic gekopieerd wat ik daar al schreef ..... op een aantal erg vermoeiende en flauwe opmerking ....

Citaat:
... maar er zijn ook zeker een aantal bokkers die dit al jaren radeloos aanziet en echt wel weten hoe het zit (zoals ikzelf ben op zijn erf/schuur stallen geweest bij zijn paarden in het land op verschillende plekken heb zelfs een pony daar weg gekocht ) ik ben beslist geen penny.... paardenvlees wordt gegeten ...geen probleem ...MAAR als je er voor kiest om dieren te houden in wat voor aantal dan ook ...ben je verantwoordelijk van nummer 1 tot de allerlaaste !!!! ....ik huppel spring omdat er nu eindelijk (helaas op deze manier) aandacht is voor de manier van houden van zijn vee .....

Ik blijf er dan ook vanaf nu boven op zitten .....dit moet anders ....

AMEN!!!!! En hoe meer we er samen bovenop zitten hoe sterker we zijn.....

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:25

PvdD wil Friese paarden inbeslag laten nemen
Makkum - De Partij voor de Dieren (PvdD) eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel

zou er dan toch gerechtigheid komen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:32

pipeloi schreef:
zou er dan toch gerechtigheid komen

Ach zo komen veel dingen voor elkaar, samen ben je sterk Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:48

Cer schreef:
slimmerik schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat burgers heel aparte ideeën hebben over het boerenleven.

Ik heb al es eerder gevraagd wat jij als boerenvrouw vond van het gebeuren met stroomprikkers op veemarkten. Want die boeren daar vonden dat bijvoorbeeld heel normaal...

Heb je misschien niet goed gevolgd wat ik tot nu toe geschreven heb in dit topic.... Dit schreef ik op 4 nov om 22.56 uur in dit topic:

slimmerik schreef:
Ook bij ons worden koeien die moeilijk op kunnen staan b.v. na een bevalling gedwongen om op te staan. Als ze staan dan komt de doorbloeding van de poten tenminste weer op gang. Als het met duwen en schreeuwen niet lukt is zo'n stroomapparaat een uitkomst. 9 van de 10 keer lukt het.....en kan de koe weer verder met zijn leven. Een enkele keer lukt het niet en is de koe ten dode opgeschreven.

Als volgens jullie die andere 10 koeien die wel opstaan na een stroomschok liever afgemaakt zien....

Het lijkt dieronvriendelijk maar redt meestal wel het leven van de koe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:50

Ja dat heb ik gelezen, en daarom vroeg ik het ook.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag....
"Wat vond jij van het gebeuren met stroomprikkers op veemarkten" en hiermee verwijs ik naar de beelden die toen in het nieuws zijn geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:57

Dat vind ik geen leuke beelden...... Maar de koeien zijn wel lopend aangekomen en men probeert ze in de benen te krijgen. Op de veemarkten zijn trouwens niet de boeren maar de veehandelaren....

Het feit dat deze beesten zo behandeld "werden" heeft er ook voor gezorgd dat de meeste veemarkten gesloten zijn en de enkele veemarkten die er nog zijn streng gecontroleerd worden door de AID.

Eerder mocht een koe met een gebroken poot met een lier de vrachtwagen ingetrokken worden en naar het slachthuis gebracht worden. Kon ik ook niet goed tegen.... Tegenwoordig mag alleen een koe naar het slachthuis als ie er binnen kan lopen. Of hij wordt thuis ge-euthaniseerd of in de veewagen bij het slachthuis als ie niet zelfstandig kan lopen.

Wat dat betreft zijn er al een hoop misstanden uit de wereld geholpen maar ik geef zonder meer toe: We zijn er nog lang niet.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:59

Cyntje schreef:
Karoliefje_ schreef:
Ik vind het zo diep triest dat dit gebeurd is, dit had makelijk voorkomen moeten worden. en ik heb mijn vraagtekens erbij. Hoe kan je in godsnaam 150 paarden voldoende liefde en aandacht geven. en medische zorg?!

100 paarden Knipoog
Edit: en in de vrije natuur hebben ze ook geen persoonlijke aandacht, maar genoeg aan een kudde Haha!

wel 150

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:03

100 of 150 Wat maakt dat nou uit??? Elk dier in beroerde omstandigheden is er één teveel.....

*edit* En onze gedomesticeerde paarden kun je niet vergelijken met een kudde wilde paarden!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:09

Ik meld t alleen even, zeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:10

slimmerik schreef:
Het feit dat deze beesten zo behandeld "werden" heeft er ook voor gezorgd dat de meeste veemarkten gesloten zijn en de enkele veemarkten die er nog zijn streng gecontroleerd worden door de AID.

Ik had begrepen dat voor het maken van de videobeelden, de veemarkten ook al gecontroleerd werden..

Citaat:
Wat dat betreft zijn er al een hoop misstanden uit de wereld geholpen maar ik geef zonder meer toe: We zijn er nog lang niet.

En wiens verdienste is dat? Ik denk wel van de mensen die hebben lopen zeuren en jengelen ... want als het aan de handelaren zelf had gelegen had het nu nog zo gegaan...
Dat is ook een ludieke, vast illegale actie geweest die wat stof heeft doen opwaaien en hopelijk voor een nog strenger beleid heeft gezorgd.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:12

Nadine240904 schreef:

Ik bedoel er toch ook niks persoonlijks mee???

*edit* Het gaat hier zo vaak of topic, dat ik alleen probeer de boel weer on-topic te krijgen. Het gaat er nu om dat de paarden geholpen worden en dan maakt het niet uit hoeveel er zijn. Bij een telling 4 jaar terug was deze man in het bezit van 375 paarden heb ik hier ergens op Bokt gelezen. Dit gedeelte van zijn dieren, die nu gered zijn uit het water, is in de pers gekomen, maar hij heeft dus nog meer die niet goed verzorgd worden. Ook daar moet aan gedacht worden.......

Dus als iedereen nu eens de lange tenen intrekt, en we samen iets proberen te doen voor de dieren?! Dacht dat dit topic daarvoor bedoeld was!!!
Laatst bijgewerkt door HummerTime op 06-11-06 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:15

Cer schreef:
En wiens verdienste is dat? Ik denk wel van de mensen die hebben lopen zeuren en jengelen ... want als het aan de handelaren zelf had gelegen had het nu nog zo gegaan...
Dat is ook een ludieke, vast illegale actie geweest die wat stof heeft doen opwaaien en hopelijk voor een nog strenger beleid heeft gezorgd.

En daarom heb ik ook de AID, DB en de gemeente Marrum aangeschreven....en jij??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:17

slimmerik schreef:
En daarom heb ik ook de AID, DB en de gemeente Marrum aangeschreven....en jij??

Even wachten, want nu ga je een beetje te snel.
Ik had het idee dat de publieke aandacht gekomen is nadat er videobeelden op tv te zien waren. En die beelden waren niet gemaakt door de AID of de DB, maar ik meen Stichting Dierenrecht Nederland oid.

Ik wist niks van die misstanden, ik kom nooit op een veemarkt (gelukkig), dus wat had ik kunnen doen? Geen rare verwijten gaan maken ....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:29

BitchyWitchy schreef:
Nadine240904 schreef:

Ik bedoel er toch ook niks persoonlijks mee???

*edit* Het gaat hier zo vaak of topic, dat ik alleen probeer de boel weer on-topic te krijgen. Het gaat er nu om dat de paarden geholpen worden en dan maakt het niet uit hoeveel er zijn. Bij een telling 4 jaar terug was deze man in het bezit van 375 paarden heb ik hier ergens op Bokt gelezen. Dit gedeelte van zijn dieren, die nu gered zijn uit het water, is in de pers gekomen, maar hij heeft dus nog meer die niet goed verzorgd worden. Ook daar moet aan gedacht worden.......

Dus als iedereen nu eens de lange tenen intrekt, en we samen iets proberen te doen voor de dieren?! Dacht dat dit topic daarvoor bedoeld was!!!

Ik las in het topic dat een meisje iemand anders verbeterd had, dat het er 100 waren. Ik wou het alleen even melden, ik bedoel er ook niets mee ofzo maar ik word gelijk aangevallen Nagelbijten / Gniffelen Maar laat, we gaan on topic. Ik woon in Leeuwarden, in de buurt dus en wil graag helpen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:32

Nadine240904 schreef:

Ik las in het topic dat een meisje iemand anders verbeterd had, dat het er 100 waren. Ik wou het alleen even melden, ik bedoel er ook niets mee ofzo maar ik word gelijk aangevallen Nagelbijten / Gniffelen Maar laat, we gaan on topic. Ik woon in Leeuwarden, in de buurt dus en wil graag helpen.

Ik viel jou niet aan hoor Lachen En kijk, dat bedoel ik, hulp is altijd welkom. Ook ik blijf dit topic volgen om te zien wat ik kan doen Knipoog

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:45

Ìk wil ook nog steeds wel helpen:)
Maar heb geen zin in geruzie steeds
En ik woon 3 km van de boer
In Tzummarum

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:46

nikkiej_86 schreef:
Ìk wil ook nog steeds wel helpen:)
Maar heb geen zin in geruzie steeds
En ik woon 3 km van de boer
In Tzummarum

dat bedoel ik!! Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:50

Succes allemaal.

Volgens mij is de beste manier om allemaal zo'n paard onder je hoede te nemen. Dan is de boer er vanaf, en weet je zeker dat 1 van de 150 paarden goed terecht komt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:53

Ja, en de boer koopt een nieuwe voorraad paarden op en alles begint weer van voren af aan. Hoe goed jullie bedoelingen ook zijn om deze paarden op te kopen, die boer lacht zich dood en het is geen structurele oplossing.

Mocht er beslag op worden gelegd door de AID is het een andere zaak om een paard te kopen, de inkomsten komen dan niet bij die boer terecht.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:54

Deze boer heeft in het verleden al zo vaak aangetoond niet voor zijn dieren te (willen?) zorgen, daar zou echt een HOUDTverbod voor alle soorten vee moeten komen................ als je DAAR paard/koe/schaap moet zijn kun je alleen maar hopen dat ze je uit je lijden komen verlossen............
En de dierenbescherming en de AID kijken ernaar en gaan verder met ?????????????

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:55

Splash_ schreef:
Succes allemaal.

Volgens mij is de beste manier om allemaal zo'n paard onder je hoede te nemen. Dan is de boer er vanaf, en weet je zeker dat 1 van de 150 paarden goed terecht komt.

En iedereen heeft daar ook plek en geld voor ( niet dus)
Als ik het kon had ik het ook zeker weten wel gedaan !
En of de boer zich dood lacht of niet,dan heeft dat paard maar weer eengoed leven.
Maar zo gaat dat niet dat iedereen maar zo'n beestje onder zen hoede kan nemen jammer genoeg Verdrietig